Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik denk dat je niet eens weet waar je het over hebt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Mensen met een echte depressie, worden over het algemeen als aanstellers betiteld.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Naar mijn idee wel namelijk, de maatschappij is voortdurend bezig maar uit te blinken in alles, prestatie, uiterlijk, rijkdom, noem maar op... |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Kan je een plausibel voorbeeld geven waar onze maatschappij het beste van de mens verwacht ?
||
Citaat:
Vroeger waren er geen glossy bladen met modellen op de voorkant waarbij iedere echte vrouw in het niet valt. Wat eetstroornissen in de hand werkt. Vroeger kwam het niet zo uitebreid in het nieuws als iemand zichzelf opblies in een bus vol schoolkinderen, vanwege zijn geloof. Die dingen deden mensen toen ook niet op zulke grote schaal. Dat zijn maar een paar voorbeeldjes. Natuurlijk zijn er constante factoren die nooit zullen veranderen. Maar het zijn juist de dingen die wel veranderen, die dit soort negatieve gevolgen hebben.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Ik heb geen zin om het topic door te lezen, maar:
Citaat:
Verder, het tweede stuk, wat dus wél underlined is. Haha, you've been tricked. Er is juist minder zinloos geweld dan ooit. Vroeger, in die goede oude tijden, sloeg men d'r bij het minste geringste al op los. Maar aangezien elke vechtpartij je wekenlang onder de neus gewreven wordt door de media, raak je er van overtuigd dat het allemaal bloedlink is. En daarmee overtuig je weer andere mensen, want zij zien het nieuws ook, en zien daarbij jou bang zijn, dus worden ze zelf ook bang. (Dit kan overigens wel weer relatief meer zinloos geweld met zich meebrengen. Maar dit is een andere discussie, net als de discussie over wat zinloos nou eigenlijk inhoudt.) De grap hieraan is, dat je zelf zegt goed door te hebben dat de media je allerlei narigheid wijsmaakt, maar ondertussen wel in het zinloos-geweld-grapje trapt. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zeg niet dat iedereen acuut depressief wordt van het nieuws, of de hoge idealen die je tegenwoordig overal ziet. Ik zeg alleen dat het zeker bij kan dragen aan negatieve gevoelens, die weer kunnen leiden tot een depressie.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind het altijd zo eenvoudig om te zeggen "het komt door de maatschappij". Dat is zo vaag en nietszeggend. Wat is immers een maatschappij en hoe kan een maatschappij persoon A wel beinvloeden, maar persoon B niet? Dat hangt dan toch echt van de persoon af. Maar oke ik zal inbinden: de 'huidige maatschappij' kan een negatieve invloed hebben op bepaalde personen, die in de meeste gevallen al predisponerende factoren hadden, waardoor hun risico op het ontwikkelen van een depressie al hoger lag. De maatschappij zelf is dus geen oorzaak (hoogstens een uitlokkende factor), maar de manier waarop mensen naar onze maatschappij kijken, en zichzelf prestatiedrang etc. aanpraten, is WEL een oorzaak (zij denken dat de maatschappij dat verlangt).
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De volgende stap is dan uiteraard in hoeverre die persoon al een predispositie had om depressief te zijn - want sommige mensen zijn al depressief terwijl er nog geen vuiltje aan de lucht is, terwijl andere mensen zelfs door vreselijk veel ongeluk en ellende nog niet opgeven. Daar zit dus duidelijk verschil tussen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering PetitieJeugd | 39 | 31-10-2013 13:01 | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 | |
Psychologie |
[stelling] Veel gevallen van psychische problemen zijn te wijten aan verwendheid. cyb@gurl | 51 | 02-07-2004 08:44 | |
Psychologie |
Ontstaan van een terrorist / gevaar voor de samenleving herby | 9 | 14-03-2004 16:38 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Met jezelf in de knoop zitten, een luxe-probleem? Nieni | 14 | 19-08-2003 18:17 |