Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Docendum opus pulchrum est. ('Lesgeven is een mooi werk')
Of misschien dan: Docendum opus pulcherrimum est. ('Lesgeven is het mooiste/een zeer mooi werk') Ik vind dit eigenlijk ook niet echt mooi klinken, maar iets veel mooiers kan ik er op het moment niet van maken.. Tenzij we in het Grieks gaan beginnen, maar dan wordt het weer lastig met accenten enzo om te drukken.. (to dokein (hè) technè kallistè estin (het lesgeven is een (of met hè: het) mooiste/een zeer mooi vak). 'Het is mij op het lijf geschreven' is een Nederlandse uitdrukking, die je niet zomaar naar het Latijn kunt vertalen; daarvoor zou je een Latijnse variant moeten zoeken. Erg handig vind ik voor vertalingen Nederlands-Latijn van woorden het woordenboek van Pinkster op internet (www.latijnnederlands.nl), maar de site doet het niet nu.. Misschien dat iemand anders je hier beter mee kan helpen..
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik heb eergister geleerd wanneer je gerundium en infinitief moet gebruiken (wist dus niet dat in nom.functies je geen gerundium mocht gebruiken..). Foutje... Spijt me!
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Nederlands - Latijn david@gybels.co | 5 | 11-08-2009 13:39 | |
Nederlands/Latijn woordenboek Sanctus | 15 | 22-10-2006 20:08 | |
Vertalingen Latijn Gld* | 2 | 11-07-2005 23:13 | |
welke woorden- en andere taalboeken heb jij? Verwijderd | 14 | 10-02-2005 13:57 | |
Over het leven van Jezus xxDomingoxx | 13 | 02-11-2002 16:53 | |
Voor de mensen die Latijn studeren xxDomingoxx | 4 | 28-03-2002 20:23 |