Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, komt in vele christelijke kerken voor. God spreekt door wie hij wil, en in principe kan dat iedere christen zijn.
De Heilige Geest geeft verschillende gaven en profetie is er 1 van. www.kimclement.com is er 1. www.amightywind.com is een andere |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Cool.
||
![]() |
Citaat:
Zo lang je dat niet hard kunt maken, neem ik het niet serieus
Laatst gewijzigd op 20-10-2005 om 07:54. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat is binnenkort trouwens? Een dag? Een week? Een maand? Een jaar? Als die man op de dag, nog beter: op de minuut, en op de goede locatie de aardbeving in Pakistan had voorspeld, 2 jaar geleden, was ik onder de indruk geweest. De enigen die zulke nauwkeurige voorspellingen kunnen doen zijn wetenschappers, zij het helaas (nog) niet zo lang van tevoren.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat kan je niet. Oftewel: je laat je leiden door gewone mensen, wat zeg ik, leiden? Manipuleren zou het woord zijn dat nodig is.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dat is njou hele probleem jij hebt toch nooit genoeg bewijs en neemt niks serieus. en jij denkt dat je in je recht staat om God te loochenen? kom nou zeg. elke centimeter van wat je ziet is bewijs dat God bestaat! Ga eens naar een genezingsdienst van Jan zijlstra en kom me vertellen dat God niet bestaat! voor alles verzin je toch wel een excuus dat het nep is of niet genoeg bewijs. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
minder dan een jaar haha ![]() Citaat:
Citaat:
zo kan ie wel weer. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Kom maar terug als je een serieuze profetie (d.w.z. een nauwkeurige en testbare) hebt gevonden.
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarnaast kunnen wetenschappers nu al voorspellen waneer en waar de volgende volledige zonsverduisteing zal zijn. Welke profeet kan dat ook?
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Helaas kon ik behalve de kreet 'dat weten we via de here' geen zinnig woord uit hem persen over het hoe&waarom hij zou kunnen genezen. Aangezien de arme man zelf niet schijnt te weten waar hij mee bezig is stel ik voor dat we Jan Zijlstra en andere gebedsgenezers vriendelijk het bordje 'oplichters' opspelden totdat ze anders kunnen bewijzen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Adam een profeet? ![]() Ontopic: Een profeet is iemand die berichten van God door geeft aan de mensen. Iemand die de bijbel interpreteerd en vervolgens God's woord vertelt aan de mensen is wat mij betreft profetisch bezig. Christenen hebben de opdracht gekregen om te profeteren. (niet te verwarren met profiteren) |
![]() |
||
Citaat:
@cartman: Ja, Adam wordt in de Islam als profeet gezien. Na de zondeval had Adam zoveel berouw, dat God hem de 'urwa zond, dat is: de hulp om 'paradijselijk te leven'. Deze 'urwa nu was de Islam. Zo werd Adam de eerste mens aan wie de Islam werd geopenbaard.
||
Citaat:
![]() *edit, 1 ding klopt niet. De Islam kwam pas met Muhammed. Adam kreeg de godsdienst van God zoals die toen was. De latere godsdiensten Jodendom, Christendom en Islam hadden enkele toevoegingen met betrekking tot de vorige openbaring. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De bewijzen kun je ter plekke ervaren maar dat doe je niet. Je kunt iets beweren door er alles van te weten maar ook dingen beweren door je hoofd in het zand te steken en er niets van af te weten. Kwestie van zelfonderzoek. |
![]() |
||
Citaat:
Tevens heb ik al in eerdere discussies gebedsgenezing zeer onaannemelijk gemaakt. Verder wist Zijlstra behalve 'dat weten we door de macht van de here' geen zinnige reden te bedenken waarom hij mensen kon genezen. Nu heb ik in een plaatselijk kerk al eens geprobeerd of dat effect had, dat had het niet, en kan ik je tevens een goede uitleg geven van wat er precies tijdens zo'n ceremonie gebeurd waardoor mensen het idee krijgen dat ze iets voelen. Dus tot die tijd dien je met fatsoenlijk bewijs te komen in plaats van te proberen voor mij te denken en me valselijk van dingen te beschuldigen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Allah en God MaxiDirk | 3 | 23-01-2011 21:10 | |
verschillen tussen de profeten jaspervermeulen | 45 | 08-06-2006 09:58 | |