Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2005, 21:58
foefighter
foefighter is offline
ik heb de laatste tijd erg vaak last van moodswings. Ik ga het ook steeds beter herkennen wanneer het er weer aan zit te komen heel raar. Is het eigenlijk te verkomen dat je je opeens zo anders kan gaan voelen? wat doen jullie er tegen ?
ik krijg nog wel eens ruzie met mensen er door
Oud 13-12-2005, 22:26
DreamyTheater
ik heb er ook een hele tijd last van gehad, maar weet niet precies wat je eraan kunt doen. ik heb uiteindelijk mijn gehele gedachtengang verandert. maar dat duurt erg lang en is erg moeilijk. en ik zou niet weten hoe je dat in kleine stapjes moet doen maarruh...
heb je enig idee waar die "moodswings" vandaan komen? mss kun je die oorzaak aanpakken?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 10:12
Nona
Nona is offline
Zeker op het moment dat je erg boos, bang of druk wordt kun je misschien proberen op je ademhaling te letten. Dat helpt voor mij erg om rustig te worden als ik dat niet ben. Adem dan rustig, regelmatig en met heel je longen (dus niet alleen bovenin). En probeer dan gelijktijdig te denken aan leuke, rustige situaties.

En een stukje chocolade als je chago bent wil ook helpen.
Oud 14-12-2005, 14:19
foefighter
foefighter is offline
Citaat:
DreamyTheater schreef op 13-12-2005 @ 23:26 :
ik heb er ook een hele tijd last van gehad, maar weet niet precies wat je eraan kunt doen. ik heb uiteindelijk mijn gehele gedachtengang verandert. maar dat duurt erg lang en is erg moeilijk. en ik zou niet weten hoe je dat in kleine stapjes moet doen maarruh...
heb je enig idee waar die "moodswings" vandaan komen? mss kun je die oorzaak aanpakken?
goed dat je je gedachten gang hebt verandert
weetje ook precies wat je wilde veranderen aan je gedachtengang?
ik weet zelf niet echt de vinger op te leggen waarom het nou gebeurd.

@kruimel ja ik ga het proberen
Oud 14-12-2005, 14:50
DreamyTheater
Citaat:
foefighter schreef op 14-12-2005 @ 15:19 :
goed dat je je gedachten gang hebt verandert
weetje ook precies wat je wilde veranderen aan je gedachtengang?
ik weet zelf niet echt de vinger op te leggen waarom het nou gebeurd.

iig wilde ik "niet-negatief" denken. dus niet persee positief, maar ook niet steeds negatief.
Verder kan ik me niet echt precies herinneren.
Maar ik ben toen een boek gaan lezen: "niet morgen maar nu" van Dr. Wayne Dyer. en dat heeft me wel ontzettend geholpen. dat boek gaf me erg veel inzicht in mezelf en mede daardoor heb ik kunnen veranderen.
Maar ik weet dat de oorzaak bij mij was dat ik jarenlang gepest werd en niet beter wist eigenlijk. en daar was ik ontzettend kwaad over eerst tegen de wereld, daarna keerde ik tegen mezelf. en toen kreeg ik dus ook steeds meer "moodswings". dus ik d8, mss is jou ook ooit iets overkomen waar je nog altijd kwaad om bent ofzo? en dan is dat mss een reden waardoor je dus last hebt van moodswings. ik weet niet zeker hoor, maar het zou mss kunnen... ?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 17:41
Maresha
Maresha is offline
er is al veel gezegd hierboven, maar bedenk ook dat je niet altijd vrolijk kunt zijn, af en toe een rotbui zal tog blijven
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 17:42
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Eten.
Oud 14-12-2005, 20:18
Brigitte
Brigitte is offline
Ik heb er de laatste tijd ook heel veel last van, word er helemaal gek van. Bij mij helpt muziek heel erg, dus een beetje herrie opzetten en lekker meeschreeuwen, even je hoofd leegmaken en sporten.
Oud 14-12-2005, 20:26
Stefanie
Stefanie is offline
Hoe beter ik uitgeslapen ben hoe minder moodswings. Een klein dutje wil ook weleens helpen. Verder is er weinig aan te doen als ik ineens heel chagrijnig ben
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 20:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Afleiding op het moment dat je het aan voelt komen wil ook wel eens helpen bij mij. Als ik mezelf al voel glijden naar een down bui moet ik echt even iets anders gaan doen zodat ik niet alleen blijf met mijn gedachten zodat ik er op dat moment ook niet aan toe kan geven. Ik moet dan vooral zorgen dat ik niet alleen ben, mensen om me heen helpen al een stuk.
Oud 16-12-2005, 18:50
foefighter
foefighter is offline
dankje voor de tips iedereen
Oud 16-12-2005, 18:51
foefighter
foefighter is offline
Citaat:
DreamyTheater schreef op 14-12-2005 @ 15:50 :
iig wilde ik "niet-negatief" denken. dus niet persee positief, maar ook niet steeds negatief.
Verder kan ik me niet echt precies herinneren.
Maar ik ben toen een boek gaan lezen: "niet morgen maar nu" van Dr. Wayne Dyer. en dat heeft me wel ontzettend geholpen. dat boek gaf me erg veel inzicht in mezelf en mede daardoor heb ik kunnen veranderen.
Maar ik weet dat de oorzaak bij mij was dat ik jarenlang gepest werd en niet beter wist eigenlijk. en daar was ik ontzettend kwaad over eerst tegen de wereld, daarna keerde ik tegen mezelf. en toen kreeg ik dus ook steeds meer "moodswings". dus ik d8, mss is jou ook ooit iets overkomen waar je nog altijd kwaad om bent ofzo? en dan is dat mss een reden waardoor je dus last hebt van moodswings. ik weet niet zeker hoor, maar het zou mss kunnen... ?
ik ga eens kijken voor dat boek dankje
Oud 16-12-2005, 23:25
DreamyTheater
Citaat:
foefighter schreef op 16-12-2005 @ 19:51 :
ik ga eens kijken voor dat boek dankje
Ik hoop dat je er iets aan hebt
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 20:14
botervleug
botervleug is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 14-12-2005 @ 18:42 :
Eten.
Dit is natuurlijk een beetje een lullige post van Morbid, maar er zit een kern van waarheid in. Een gezond dieet kan, lees kan, helpen je moodswings te beperken. Veel groente, veel fruit, weinig tot geen suikers. Vooral geraffineerde suikers (zoals kristalsuikers, en alles waar het in zit zoals koekjes, snoep, chocolade, koffie met suiker etc etc) schijnt erg slecht te zijn, (hoewel je humeur er misschien wel tijdelijk van kan opknappen)
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 17:29
Maresha
Maresha is offline
een dieet
nou ik ben geen voorstander van dieten
maar als t aan je eetpatroon ligt kijk dan eens wat je kan verandereb...gewoon normale hoeveelheden brood,groente,avondeten en iets lekkers zoals een koek ofzo
mischien beweeg je te weinig?
weet ik veel..t kan aan zoveel dingen liggen
maja je kunt ook een ziektebeeld hebben waarbij dat voorkomt,zoals ik heb en dan kun je er niet heel veel aan doen

'acceptatie is de beste manier om ergens mee te leven'
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten