Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou TS aanraden om deze linkjes even door te nemen; http://artikelen.foobie.nl/gezondheid/genderdysforie/ http://www.genderdysforie.com http://www.vumc.nl/afdelingen/zorgce...enderdysforie/ http://www.transvrouw.nl/ Als je er vervolgens nog vragen over hebt of je wilt met iemand praten die er meer over weet neem dan contact op met het kennis en zorgcentrum voor genderdysforie aan het VU, zij zullen je overal mee verder kunnen helpen. Juist als je twijfelt. |
![]() |
|
Als je écht graag verder wil als meisje dan moet je het voorleggen aan je ouders en samen naar de huisarts. Je bent nu nog niet zo ver in de pubertijd en dat betekent dat het nu nog tegengehouden kan worden. (dingen als baardgroei en borsthaar enzo) Het is nu dus helemaal niet te vroeg. Met eventuele operaties moet je uiteraard wel wachten tot je 18+ bent.
|
[QUOTE=Pluis;32392949]Als je écht graag verder wil als meisje dan moet je het voorleggen aan je ouders en samen naar de huisarts. Je bent nu nog niet zo ver in de pubertijd en dat betekent dat het nu nog tegengehouden kan worden. (dingen als baardgroei en borsthaar enzo) Het is nu dus helemaal niet te vroeg. Met eventuele operaties moet je uiteraard wel wachten tot je 18+ bent.[/Q
toch denk ik steeds dat het al wel te laat is...... |
![]() |
|
![]() |
Ik heb laatst een filmpje gezien op youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=xrGWXUxqMxI Als je verder kijkt blijkt dat die mensen er al veel eerder mee begonnen zijn (puberteit remmers enzo). Dit is natuurlijk allemaal in overleg gegaan met een psycholoog. En over een relatie, ik zou d'r niet aan moeten denken hoor, een 'omgebouwd' persoon. Maar zullen ongetwijfeld mensen zijn die dit niet erg vinden. |
![]() |
||
Citaat:
Tenzij je op jongens valt en heel erg graag een seksleven wilt met een grote levende piemel, zou ik geen goede reden weten om afwijzend tegenover transseksuelen te staan? Zeker als er al jong begonnen is met hormonen en alles.
|
Ik heb zelf gedate met een genderdisfoor (kun je dat zo noemen? Mijn spelcheck zegt van wel.) voor de operatie. Hij (eigenlijk een zij) kreeg puberteitsremmers geïnjecteerd en ook mannelijke hormonen.
Buiten zijn moodswings, door de hormonen, heb ik absoluut geen probleem gehad met zijn situatie. Dat je erover nadenkt, is al heel wat. Ik zou inderdaad met een psycholoog praten die er verstand van heeft, dan kun je zelf beslisser wat je wil doen. Het is nog niet te laat, maar eerlijk gezegd is het wel hoe sneller hoe beter, ivm baardgroei en de baard in de keel. Maar denk niet dat je alleen blijft omdat niemand een transgender aantrekkelijk kan vinden. Je moet doen waar je zelf gelukkig van wordt.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar het is niet grappig, puberteitsremmers en hormonen. Mijn ex had last van opvliegers en moodswings. Het is dus wel verstandig om naar een psych te blijven gaan, want het is niet iets wat je zomaar even doet (maar dat snap je zelf ook wel, denk ik).
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
En de adviezen hier met 'laat het lekker even rusten en zoek het later uit', tja. Dat is als je biologisch een jongen bent een beetje onhandig. Een jongenspuberteit zorgt voor een aantal veranderingen die als je genderdysforisch bent behoorlijk onprettig voor je zijn. En ook moeilijker weg te poetsen. Baardgroei, lengte, bouw, het zijn allemaal dingen die in jouw puberteit behoorlijk gaan veranderen. Maar je bent gelukkig nog behoorlijk jong. Maar het gevoel dat het 'te laat is', zal je misschien wel eventjes houden. Ik ken wel meer transmannen en transvrouwen die denken 'had ik maar toen ik nog véél jonger was die en die stap gezet.' Je kunt 12 zijn en dat gevoel hebben, of 26. Daar moet je maar niet teveel over piekeren, het is goed dat je nu met je psycholoog er over praat!
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik wilde het toch even zeggen: Een kennis van ons kwam er pas op haar dertigste voor uit dat ze liever een vrouw wilde zijn dan een man. Ze had vijftien jaar als man een relatie gehad met een nichtje van ons (dat wel op de hoogte was van zijn gevoelens en dat ook prima vond verder) en toen dat uitging, kwam ze er voor uit, ging ze in vrouwenkleding lopen, begon make-up te dragen en kocht hele mooie pruiken. Inmiddels zijn we drie jaar verder en zij zit nu in het traject om ook echt geopereerd te worden en dus ook fysiek een vrouw te worden. Ook zij zegt: 'Ik had er veel eerder voor uit moeten komen, maar ik ben blij dat ik het nu alsnog doe.' Om maar aan te geven dat het nooit "te laat" is. Daarnaast heeft ze nu een relatie met een hele leuke meid. Volgens mij is de hele transgenderwereld veel groter als dat je als buitenstaander kunt inschatten en als je daar eenmaal een beetje in thuis bent, zul je zien dat er veel meer mensen zijn die tegen hetzelfde aan lopen. Op mijn stage loopt een meisje vn zestien rond en zij is ook liever een jongen. Hij (want ze heeft aangegeven ook als jongen benaderd te willen worden) heeft een jongenskapsel, jongenskleren. Het is er bijna niet aan te zien dat het een meisje is, alleen dan misshcien aan zijn bouw en gebrek aan ezichtsbeharing. Maar ook hij heeft al een tijd een relatie. Ik hoop iig dat je je weg vindt, succes ermee!
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is dom om naar een pschyc te gaan, meeste mensen hier snappen dat niet maar ik zit zelf in dat 'circuit' die mensen verwarren je of lozen je er dieper in, het is meer dat je hun een zak met geld geeft om ff naar je te luisteren en dan vertellen ze HUN kijk erop, je hebt hier niks aan en kan beter een goede vriend of vriendin hebben of evt. je ouders om echt goed mee te praten, dit lucht veel beter op. maar je zoekt het zelf maar uit, dit was mijn advies.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus ga jij eens heel snel je mond dichthouden, want dit is echt het slechtste advies dat je iemand zou kunnen geven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Heyyy ik las je probleem wat is er precies |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Rohit | 501 | 26-12-2005 19:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Iraanse jongens opgehangen Gatara | 500 | 29-08-2005 14:11 | |
Psychologie |
Transseksueel...... BlackKnight | 119 | 19-08-2005 12:26 | |
De Kantine |
Als je verliefd wordt op een travestiet... Sweetsurrender | 19 | 22-01-2005 23:03 | |
De Kantine |
Genderdysforie EspumaX | 53 | 14-12-2003 12:57 | |
Flora & Fauna |
transseksuele neigingen? kastdeur | 18 | 24-01-2002 15:28 |