Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2002, 17:04
Verwijderd
Windows Xp is nu al ruime tijd uit.
Ik heb het ff een weekje gehad (XP pro). Ik vind het drie keer niets veel te speels kutte besturing, de msn is gaar en ga nog maar even door.
Ik wil wel eens weten wat julie mening is over Windows XP.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2002, 17:09
ekki
ekki is offline
eh... een klein beetje terug lezen en je vindt er veel topics over.
Oud 06-02-2002, 17:24
Th@ Wolf
Th@ Wolf is offline
NEEEEEE!!! ik heb het een tijdje gehad maar ben toch weer terug gestapt naar win2k omdat die dus echt veeeeeeeeel fijner werkte! als je een kleuter bent is xp wel geschikt maar dat ben je neem ik aan niet , ik vind het de grootste mislukkelng die ze ooit hebben uitgebr8
Oud 06-02-2002, 17:42
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef:
eh... een klein beetje terug lezen en je vindt er veel topics over.

Dat was over het instaleren enzo en de eerste indruk. Das wat anders dan de vraag wat je er van vind na 1 a 2 maanden gebruik.

Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 18:07
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
aayippie schreef:
wat je er van vind na 1 a 2 maanden gebruik.
Dat hebben we ook al gehad, voor zover ik weet....

Ik vind het iig het meest geweldige OS dat MS ooit heeft gemaakt. Zo stabiel als windows 2000 en zo snel (en compatible) als windows 98.

Ik vind de mooie grafische interface leuk, maar als je er niet van houdt (of je computer kan het niet aan) kun je het uitzetten....

Verder is installatie supereenvoudig.... je boot vanaf de cd en een half uur later staat je nieuwe OS erop... niet meer handmatig drivers installeren... GEWELDIG!

afwachten of ze dit met een volgend OS kunnen overtreffen
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 18:59
WolterB
WolterB is offline
winXP is gaar
herkent mij nieuwe modem niet
geluidskaart niet compatibel (uit 2000)
hangt heel snel
afsluiten duurt 3 minuten
ga zo maar door
ik draai weer lekker win98se
Oud 06-02-2002, 19:06
BBEM
BBEM is offline
ik hou het ook bij win98 dat is de beste windows ooit gemaakt
Oud 06-02-2002, 21:27
Verwijderd
Citaat:
BBEM schreef:
ik hou het ook bij win98 dat is de beste windows ooit gemaakt

Vooral niet eens 2000 of XP proberen hoor.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 21:35
Athlon
Athlon is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Vooral niet eens 2000 of XP proberen hoor.

Wou net zeggen. Windows 2000 was al retestabiel, vele malen beter dan 98, maar soms problemen met games.

Nu is 2000's stabiliteit en de flexibiliteit van 98 samengevoegd en daaruit kwam Windows XP.

Windows XP: de beste windows ooit gemaakt.

P.s. met 98 had ik vastlopers om het uur of foutmeldingen van Windows.
Met XP nog nooit een blauw scherm gezien en pas 1 keer een foutmelding van windows binnen de 2 maanden dak het nu al draai
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 21:55
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
XP is (in vergelijking met de andere Windows'en) geweldig voor desktopswerk.

Persoonlijk draait de boel hier - vrijwel geheel 'out of the box' - behoorlijk instabiel met spellen, maar ik begin langzamerhand het vermoeden te krijgen dat mijn pc het af en toe errug warm krijgt en dat dat ook wel es een oorzaak kon zijn voor crashes...

Ben er nog niet over uit dus.

Conan... die alleen vindt dat XP (veel) te veel 'handige automatismen' standaard aan heeft
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 10:43
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Ik heb bij veel mensen die zeuren over Xp vooral het idee dat ze zich irriteren dat een driver niet werkt.Nou Xp is een paar maanden uit,dan kun je ook niet verwachten dat meteen alle hardware werkt onder xp.

b.v. dat Xp heel snel hangt, nou dat ligt waarschijnlijk aan je eigen systeem en niet aan Xp. Ik zie het probleem met Msn trouwens niet
Oud 07-02-2002, 13:22
The Fox
The Fox is offline
Dan ligt het aan XP dat het niet met je systeem werkt

XP roeleert idd best wel, momenteel zit ik nog onder 2K, ff geen tijd om het opnieuw te installen...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 13:50
Moonspell
Moonspell is offline
Voor XP heb je een behoorlijk goed systeem nodig, ( systeemeisen liggen erg hoog ).
Voor de gemiddelde pc gebruiker niet weg gelegt, in iedergeval niet voor mij want ik ben nog trots op mn PII.

Ik denk dat 2k tot nu toe de betere OS is, en hier zal ik ook niet aan gaan twijfelen.

Ooit zal een concurrent (b.v als Linux) windows gaan overtreffen en hopelijk net zo populair worden als Windows, want Microsoft heeft op dit moment echt teveel macht.

Zo is een OS al duurder als een behoorlijk leuk systeempje wat je zelf in elkaar kan zetten..

Wie weet ooit, ik wacht af
Oud 07-02-2002, 14:21
ekki
ekki is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef:
Ik heb bij veel mensen die zeuren over Xp vooral het idee dat ze zich irriteren dat een driver niet werkt.Nou Xp is een paar maanden uit,dan kun je ook niet verwachten dat meteen alle hardware werkt onder xp.
ja, hoor, als je dus een nieuw besturingssysteem hebt moet je er vanuit gaan dat ie nog niet werkt op je pc, want je hardware doet het niet.

lijkt me nogal een kromme redenering.

dan brengen ze die hele xp maar wat later uit en gaan ondertussen nog goed aan hardwareondersteuning werken.

Citaat:

b.v. dat Xp heel snel hangt, nou dat ligt waarschijnlijk aan je eigen systeem en niet aan Xp.

dat hoort toch niet, dat je doordat je een systeem hebt dat microsoft niet leuk vind, dat microsoft daardoor maar pc's laat hangen. dat slaat toch echt helemaal nergens op? dus omdat je bijvoorbeeld een andere videokaart hebt dan microsoft leuk vindt, gaat je pc hangen.

ik denk dat ik het niet met je eens ben.
Oud 07-02-2002, 15:34
katten
katten is offline
Citaat:
WolterB schreef:
winXP is gaar
hangt heel snel
ga zo maar door

al alles zo kut loopt en als je 3 min nodig hebt voor af te sluiten is er misschien iets mis met je pc. Heb win xp pro en draait gelijk niks.Super
Oud 07-02-2002, 16:08
proycon
proycon is offline
Citaat:
dat hoort toch niet, dat je doordat je een systeem hebt dat microsoft niet leuk vind, dat microsoft daardoor maar pc's laat hangen. dat slaat toch echt helemaal nergens op? dus omdat je bijvoorbeeld een andere videokaart hebt dan microsoft leuk vindt, gaat je pc hangen.
Niet leuk? Zeker niet nee... maar zijn in Microsoft's verleden toch heel wat dingen gebeurd die niet door de beugel kunnen.... Als we eens een aantal jaartjes teruggaan naar Win3.1 bv: Win3.1 wilde niet op het toenmalige populaire DR-DOS draaien maar slechts op Microsoft's eigen MS-DOS...

M$ had Win3.1 expres zo gemaakt dat het alleen op MS-DOS draaide...ze deden er dus extra moeite voor om te zorgen dat het NIET op het product van de concurrent draaide... zulke stunts zijn wel vaker gebeurd...

Zulke stunts vinden vaker plaats.... Microsoft is gewoon veel te machtig geworden en neemt ons de keuze weg... Mensen kunnen amper meer kiezen: Windoze staat al op de machine toen ie gekocht werd en men weet niet beter.... Dit vind ik een slechte ontwikkeling en daarom heb ik zo'n drie jaar geleden besloten hier niet meer aan mee te doen.... Geen Windows voor mij dus!
Oud 07-02-2002, 17:27
Stanger
Stanger is offline
Ik heb nog maar 1 slecht ding meegemaakt met XP...
En dat is dus ook meteen het ergste wat ik ooit met windows gehad heb

De 1ste keer dat het me gebeurde zette ik de pc uit toen hij bezig was met afsluiten.
Een tijdje later zet ik em weer aan en kan ik kiesen tussen verschillende opties (Normaal opstarten, veilige modus, windows met vorige instellingen en nog een paar).
Denkend dat het komt doordat ik de stroom heb uitgezet kies ik dus normaal opstarten.
Het gaat hetzelfde als normaal totdat ik ipv mijn desktop een blauw beeld krijg met daarin tekst...
Ik krijg niet de kans om het te lezen want een seconde of 2 later reboot hij...
Dan krijg ik dus weer die opties waaruit ik kan kiezen.
Het maakt niet uit welke ik kies het gebeurt bij allemaal hetzelfde.

En gisteren is het nog een keer gebeurd, maar toen had ik mijn 3dkaart geupgrade...
Precies hetzelfde verhaal met die opties ed.

De enige oplossing die ik me dus kon bedenken was dus formateren en alles er opnieuw op zetten.

Nog 1 keer en ik donder XP het huis uit
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 21:43
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef:

ik denk dat ik het niet met je eens ben.

Waarom moet Microsoft ineens voor XP-drivers fabriceren voor 3rd party hardwarefabrikanten? Dát is pas een kromme redenering.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 12:40
ekki
ekki is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Waarom moet Microsoft ineens voor XP-drivers fabriceren voor 3rd party hardwarefabrikanten? Dát is pas een kromme redenering.
euh... het draait dan ook soms gewoon helemaal niet, al heb je zelf nog drivers. en bovendien kunnen ze dan best een driver maken waar 'alles' onder draait.

bovendien draaien er vaak ook nog dingen niet die niet echt heel oud zijn.

sorry, maar ik vind het belachelijk. monopolypositie, je moet maar aanschaffen wat microsoft wil.
Oud 13-02-2002, 13:03
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef:
euh... het draait dan ook soms gewoon helemaal niet, al heb je zelf nog drivers. en bovendien kunnen ze dan best een driver maken waar 'alles' onder draait.

bovendien draaien er vaak ook nog dingen niet die niet echt heel oud zijn.

sorry, maar ik vind het belachelijk. monopolypositie, je moet maar aanschaffen wat microsoft wil.

Sorry hoor, maar drivers horen bij een stukje hardware, geen OS. Lijkt me dus dat de fabrikanten dienen te zorgen voor fatsoenlijke drivers.

En dat laatste is voor sommige fabrikanten een hele opgave, ja. Maar dat is niet Microsoft's verantwoordelijkheid.

Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 13:57
MortuuS
MortuuS is offline
ik neem het ook niet ik vind het harstikke vet hoor dat je msn op je desktop kan zetten etc maare ik wil voorlopig nog ffs win 98 hebben.

btw als je het ergens nu download heb je geen licensie en als het dan niet goed gaat wil geen enkel it bedrijfje jou nog helpen vet gaar....!!!!!
Oud 13-02-2002, 14:31
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Als je eenmaal alle drivers goed hebt geinstalleerd en je sys conf optimaal hebt staan, is 't een retegoed en stabiel OS.
Alleen warez software/spellen (van KaZaA) zijn wat minder stabiel... maar goed.. is ook een beetje hypocriet om daarover te zeiken natuurlijk..
Oud 13-02-2002, 22:41
De@7hSqu@d
De@7hSqu@d is offline
Citaat:
Th@ Wolf schreef:
NEEEEEE!!! ik heb het een tijdje gehad maar ben toch weer terug gestapt naar win2k omdat die dus echt veeeeeeeeel fijner werkte! als je een kleuter bent is xp wel geschikt maar dat ben je neem ik aan niet , ik vind het de grootste mislukkelng die ze ooit hebben uitgebr8
nope nie mee eens, wanneer blijft XP nou echt hangen? Is XP nie stabiel? En nou nie aan komen kakken met ja maar mn spel bleef hangen! Kan allemaal best als je illegaal bezig ben! En als je toevallig een orgineel spel heb dan spoort je videokaart of netwerkkaart nie met andere hardware of je hdd is gewoon naar de kut.

Oh..ja XP is trouwens ook de 1ste stabielste die er is gemaakt van MS.
Ik heb er zelf nooit problemen mee.(misschien omdat ik alles handmatig instel en zelf mn pc bouw?) Maar ja..

Greetz to ya all.
Oud 13-02-2002, 23:07
Strange Dude
Strange Dude is offline
Citaat:
WelcomeHome schreef:
Als je eenmaal alle drivers goed hebt geinstalleerd en je sys conf optimaal hebt staan, is 't een retegoed en stabiel OS.
Alleen warez software/spellen (van KaZaA) zijn wat minder stabiel... maar goed.. is ook een beetje hypocriet om daarover te zeiken natuurlijk..
Een goed OS maakt het niks uit of iets Warez is of niet (qua stabiliteit dan). Als een programma vastloopt hoort het systeem gewoon te blijven draaien, punt. Nu doet XP dat, zover ik weet, ook wel. Alleen drivers zijn problematischer.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 07:08
Verwijderd
Op de desktop rechtermuisknop eigenschappen thema's en dan windows klassiek, is alles weer normaal
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2002, 07:12
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef:
winXP is gaar
hangt heel snel
ga zo maar door

Ten eerste jij hebt volgens mij een pentium 1 met 64 mb ram, ten tweede ooit gehoord van www.microsoft.com of misschien www.mijnhardwaremaker.com Gelooft gij het zelf, een modem uit 2000, internet! EN VOOR WIE HET NOG NIET WEET: WINDOWS 2000 DRIVERS DOEN HET PRIMA ONDER XP!!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 08:15
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
XP is een prima OS.
Beter als Windows 2000, sneller, stabieler.

Wel mee lego kleuren en frutseltjes, Windows 2000 is wat kaler, en daardoor misschien wel prettiger om mee te werken.
Reageren

Regels voor berichten