Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2005, 15:36
mirnie
mirnie is offline
ik heb sinds een tijdje dat ik vaak pijn op de borst heb en dat wordt steeds zwaarder. Mn polsen schijnen een rode paarse kleur te krijgen en ik ga nogal trillen volgens mensen om me heen. Zelf krijg ik daar weinig van mee. Weet wel dat ik niks in mn handen kan houden. Weet iemand wat dat zijn kan?

Laatst gewijzigd op 30-12-2005 om 15:41.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 15:54
Raven
Raven is offline
lijkt me WEL iets om mee naar de dokter te gaan
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 16:03
Gothic
Gothic is offline
hyperventileren? Paniek aanval?

Maar als je denkt dat het serieus is, gewoon naar de huisarts gaan, die kan je gerust stellen waarschijnlijk...
Oud 30-12-2005, 16:17
Roos
Roos is offline
Waar zit de pijn precies? Hoe zou je de pijn omschrijven (stekend, drukkend, ofzo)?
Je beschrijft dat je weinig meekrijgt van wat er gebeurt: hoe voel je je dan op zo'n moment? Val je ook flauw? Hoe vaak heb je dit en hoe lang duurt zo'n aanval dan?

Overigens zou ik wel even naar de huisarts gaan
Oud 30-12-2005, 18:19
mirnie
mirnie is offline
stekende pijn in mn borstkas, bij mn schouderbladen en in mn armen. Ik krijg idd er weinig van mee. Ik voel me heel raar in mn hoofd. net of je half slaapt ofzo. Kan behoorlijk lang duren. iig een paar uur.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 19:16
mar87
mar87 is offline
lijkt me niet erg gezond eerlijk gezegd, volgens mij is een bezoekje aan de huisarts wel heel erg verstandig...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 21:21
Verwijderd
Klinkt idd als iets voor een huisarts.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 22:03
Nienna*
Nienna* is offline
Leg eens wat meer uit over de pijn. Wat preciezer. Beide armen? Naar je pink toe, naar al je vingers, niet naar je hand? De druk op de borst; word je ook echt benauwd, voel je het in je hart, waar voel je het precies? Je wordt niet duizelig of iets dergelijks?

Maar inderdaad, jij moet spoedig naar de huisarts. Maak het liefst meteen een afspraak, want met dit soort dingen moet je écht niet spotten.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 22:40
Roos
Roos is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 30-12-2005 @ 23:03 :
Leg eens wat meer uit over de pijn. Wat preciezer. Beide armen? Naar je pink toe, naar al je vingers, niet naar je hand? De druk op de borst; word je ook echt benauwd, voel je het in je hart, waar voel je het precies? Je wordt niet duizelig of iets dergelijks?

Maar inderdaad, jij moet spoedig naar de huisarts. Maak het liefst meteen een afspraak, want met dit soort dingen moet je écht niet spotten.
Goede vragen alleen ze heeft geen drukkend gevoel op de borst maar een stekend gevoel En in het hart zitten geen sensibele zenuwen dus je kunt niks in je hart voelen
Oud 01-01-2006, 20:18
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Roos schreef op 30-12-2005 @ 23:40 :
Goede vragen alleen ze heeft geen drukkend gevoel op de borst maar een stekend gevoel En in het hart zitten geen sensibele zenuwen dus je kunt niks in je hart voelen
Haha, ik ben ook niet zó dom, maar als mensen zeggen dat ze "pijn in hun hart hebben" dan weet je wel ongeveer waar het zit. Volgens mijn vader, die een hartinfarct heeft gehad, kun je het zelfs "alleen" in je rug voelen. De cardioloog bevestigde dat. Zo is iedereen anders.
Maar goed, niet om de TS bang te maken. Waarschijnlijk is er niet zoiets ernstigs aan de hand, maar ga alsjeblieft wel gauw naar de huisarts
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 20:23
Roos
Roos is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 01-01-2006 @ 21:18 :
Haha, ik ben ook niet zó dom, maar als mensen zeggen dat ze "pijn in hun hart hebben" dan weet je wel ongeveer waar het zit. Volgens mijn vader, die een hartinfarct heeft gehad, kun je het zelfs "alleen" in je rug voelen. De cardioloog bevestigde dat. Zo is iedereen anders.
Bij typische hartklachten voel je geen pijn 'in je hart' maar een pijnlijk drukkend gevoel op de borst, met evt. uitstraling naar de linkerarm.
Uiteraard kan t voor iedereen anders zijn, dat is met (bijna) alles zo
Oud 02-01-2006, 10:03
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Roos schreef op 01-01-2006 @ 21:23 :
Bij typische hartklachten voel je geen pijn 'in je hart' maar een pijnlijk drukkend gevoel op de borst, met evt. uitstraling naar de linkerarm.
Uiteraard kan t voor iedereen anders zijn, dat is met (bijna) alles zo
Weet ik
Dat eerste gedeelte ging ook niet echt over hartklachten.

@ TS: hoe is het afgelopen? Bij de dokter geweest?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 13:28
babylove
babylove is offline
Ik had laatst ook een aantal maanden vreselijke last van pijn in mijn borst. Dan aan de linkerkant, dan aan de rechterkant, in mijn armen, rug en polsen. Heel erg scary!

Op het gegeven moment werd er een röntgen gemaakt van mijn hart/longen, niets op de zien.
De dokter dacht toen aan verstopping van mijn darmkanaal, dat kan helemaal uitslaan vanaf je slokdarm naar de borst (door een soort filevorming). En nu is het over, door speciaal soort magnesium pilletjes.

Misschien is dit het ook bij jou, ookal klinkt het raar. Ga in ieder geval gewoon naar de dokter, anders kom je er natuurlijk nooit achter. Daar is hij natuurlijk voor
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten