Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2005, 00:36
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Je hebt 5 personen hier voor nodig. Laat 1 persoon plaatsnemen op een gewone stoel. Ga met z'n vieren op de hoeken staan en probeer de persoon op de stoel op te tillen door met je wijsvingers (kruis je vingers over elkaar en steek daarna je twee wijsvingers uit) onder zijn/haar oksel of knie te gaan en te tillen. Je zult zien dat het niet lukt. Of maar heel moeizaam en maar heel even.

Dan komt de tweede stap. Concentreer je. Eén van jullie begint. De eerste houdt één hand boven het hoofd van de zitter. Dan volgt de tweede met een hand, dan de derde enzovoort. Doe dit ook voor de tweede hand. Zorg ervoor dat jullie handen mekaar niet raken! Als de cirkel rond is haal je de acht handen weer weg, één voor één. Als de laatste hand weg is herhaal je de tilbeweging, en wat zie je: de zitter gaat wél vlot de lucht in! Als hij/zij niet te zwaar is, kun je de zitter zelfs een paar seconden vlot in de lucht houden.

Bron: Klik

mijn vraag nu: hoe heet dit verschijnsel en waar kan ik er meer over lezen?
Oud 13-08-2005, 11:34
Katertje
Katertje is offline
Over het algemeen zou het Light as a feather stiff as a board zijn..

Maar ik weet niet of t met stoeltjes anders heet..
Oud 13-08-2005, 13:49
Silent Moon
Silent Moon is offline
Dat is kei grappig om te doen . Maar ik zou niet weten waar je er iets over kunt vinden..
Oud 13-08-2005, 15:05
KMBA
KMBA is offline
naja.. wat ik wel weet is dat in de Shaolin tempel ook opdrukken met 2 vingers.. ok.. het is niet zoveel als een heel persoon.. maar dan moet je ook aardig wat opdrukken en ze doen het met gemak.. dus het mote mogelijk zijn.
Oud 13-08-2005, 16:02
Firefly182
Firefly182 is offline
gewichtverdeling ofzo?
Oud 13-08-2005, 21:57
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
ik zal morgen er even wat overopzoeken, misschien kom ik nog iets leuks tegen
Oud 14-08-2005, 02:56
Verwijderd
Zoiets hebben we weleens gedaan. Alleen zonder dat 'CONCENTREER JE ' en voor wel langer dan een paar seconden.

Geen idee hoe het kan, verder.
Oud 14-08-2005, 14:24
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Firefly182 schreef op 13-08-2005 @ 17:02 :
gewichtverdeling ofzo?
Ja, dat dacht ik ook. Heb het zelf ook een hele tijd geleden een keertje gedaan.
Oud 16-08-2005, 21:34
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
*oma* schreef op 14-08-2005 @ 15:24 :
Ja, dat dacht ik ook. Heb het zelf ook een hele tijd geleden een keertje gedaan.

wat heb je gedaan dan?
Oud 17-08-2005, 23:41
XQseMe2
XQseMe2 is offline
ik kan het me nog herinneren van toen ik nog klein was, toen had mijn vader en een paar vrienden van de familie het er ook over en hebben ze het uit geprobeerd bij me vader.
die zat op een stoel, en indd: hij ging de lucht in!

op dezelfde manier als bij het 1e bericht is beschreven, was wel grappig
Oud 26-08-2005, 18:55
Slaughter
Slaughter is offline
Volgens mij heet dit levitatie, alleen weet ik niet of die term alleen voor jezelf laten zweven of ook voor andere laten zweven geldt.
Oud 27-08-2005, 10:15
Moustache
Moustache is offline
ik ken alleen dat truukje met 4 stoelen, dat je op elkaars knieen gaat liggen met je hoofd en dan de stoelen laat weghalen
Oud 27-08-2005, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Doavid schreef op 27-08-2005 @ 11:15 :
ik ken alleen dat truukje met 4 stoelen, dat je op elkaars knieen gaat liggen met je hoofd en dan de stoelen laat weghalen
Jaa dies gaaf
Maar dat heeft niets te maken met eh handen boven elkaar houden enzo, das gewoon goed evenwicht, een goede balans. Maar die is wel heel leuk !
Oud 27-08-2005, 11:34
Al Murphy
Al Murphy is offline
Bij levitatie wordt iemand onttrokken aan de zwaartekracht. Dat is hier absoluut niet het geval. Dit is gewoon grappig, maar als je met vier keer 2 vingers je pa opheft, en een iemand neemt zijn vingers weg, dan zal je pa heus wel op de grond flikkeren.

Dit fenomeen heet gewoon: "iemand met zijn vieren opheffen + er een beetje hocus pocus bij verkopen".
Oud 27-08-2005, 11:44
Slaughter
Slaughter is offline
Citaat:
Doavid schreef op 27-08-2005 @ 11:15 :
Klinkt grappig, zou je dat wat uitgebreider kunnen vertellen? Ik snap namelijk niet precies hoe je dan moet gaan zitten....
Oud 27-08-2005, 13:12
Moustache
Moustache is offline
je zet 4 stoelen/kruken in een klein vierkant
dan moeten 4 mensen op die krukken gaan zitten, en wel zo, dat als je achterover leunt tot je bovenlichaam horizontaal is, je op de knieën van degene achter je ligt. dit doet iedereen dan, zodat je een vierkant vormt met de lichamen, cq iedereen ligt met zijn hoofd/bovenlichaam op de knieën van de persoon achter zich. Dan moet een 5e persoon 1 voor 1 en in een redelijk tempo de stoelen weghalen. Je word dan zo door elkaar in balans gehouden. Het is overigens wel zwaar aan je knieën/onderbenen want dat is het enige waar je het gewicht mee draagt
Oud 27-08-2005, 14:37
Slaughter
Slaughter is offline
Ok zoiets dus:

(vergeef mij mijn paint-kwaliteiten)
Oud 27-08-2005, 18:05
Moustache
Moustache is offline
juist
Oud 27-08-2005, 18:37
Moustache
Moustache is offline
mooie tekening trouwens hoor
Oud 27-08-2005, 21:04
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 16-08-2005 @ 22:34 :
wat heb je gedaan dan?
Was gewoon een met vriendinnen. Eentje gaat dan liggen en dan kun je diegene met je vinger optillen.
Oud 28-08-2005, 09:35
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
*oma* schreef op 27-08-2005 @ 22:04 :
Was gewoon een met vriendinnen. Eentje gaat dan liggen en dan kun je diegene met je vinger optillen.
écht waar? tof ! en moet je dan nog iets opzeggen ofzo? of enkel je concentreren?

wil ik ook is probere !
Oud 29-08-2005, 12:40
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 28-08-2005 @ 10:35 :
écht waar? tof ! en moet je dan nog iets opzeggen ofzo? of enkel je concentreren?

wil ik ook is probere !

nee. Het is gewoon puur natuurkundig. Niets zweverigs aan. Het gewicht van die persoon wordt gewoon verdeeld over iedereen, waardoor ieder niet veel meer hoeft te tillen.
Oud 29-08-2005, 17:58
bij
bij is offline
Citaat:
Doavid schreef op 27-08-2005 @ 14:12 :
je zet 4 stoelen/kruken in een klein vierkant
dan moeten 4 mensen op die krukken gaan zitten, en wel zo, dat als je achterover leunt tot je bovenlichaam horizontaal is, je op de knieën van degene achter je ligt. dit doet iedereen dan, zodat je een vierkant vormt met de lichamen, cq iedereen ligt met zijn hoofd/bovenlichaam op de knieën van de persoon achter zich. Dan moet een 5e persoon 1 voor 1 en in een redelijk tempo de stoelen weghalen. Je word dan zo door elkaar in balans gehouden. Het is overigens wel zwaar aan je knieën/onderbenen want dat is het enige waar je het gewicht mee draagt
Val je dan niet met alle 4 op de grond? Naar beneden ,omdat er geen stoelen meer onder je staan .. of mis ik iets ?
Oud 30-08-2005, 10:04
Moustache
Moustache is offline
probeer het maar
Oud 31-08-2005, 16:10
Anijs
Anijs is offline
Ik heb het ook ooit gedaan, het lukte, wij helemaal over de rooie, maar toe probeerde we het nog een keer zonder ons te concentreren en toen lukte het ook, met gemak, volgens mij is het dus onzin.
Advertentie
Oud 31-08-2005, 17:36
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
welke heb je geprobeerd dan? die met die stoelen of die met die vingers alleen?
Oud 01-09-2005, 13:26
mepsteen
mepsteen is offline
dit heb ik gezien in een circus

ja echt waar
Oud 02-09-2005, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Biertank 52 schreef op 13-08-2005 @ 01:36 :

mijn vraag nu: hoe heet dit verschijnsel en waar kan ik er meer over lezen?
collectief je vingers breken
Oud 05-01-2006, 12:51
dead person
dead person is offline
Dat deden ze toch ook in die film: The Craft ofzo?
Oud 05-01-2006, 18:59
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 01-09-2005 @ 14:26 :
dit heb ik gezien in een circus

ja echt waar
Dan zal het wel niks paranormaals zijn...
Oud 05-01-2006, 19:13
GoddessOfDesire
GoddessOfDesire is offline
Light as a feather stiff as a board blabedieblabeda.

been there done that.

wat gaat mystiek achteruit zeg
Oud 08-01-2006, 17:51
Katertje
Katertje is offline
Citaat:
GoddessOfDesire schreef op 05-01-2006 @ 20:13 :
Light as a feather stiff as a board blabedieblabeda.

been there done that.

wat gaat mystiek achteruit zeg
Hoezo?

Tis niet precies t zelfde. Heb je t al eens met een voorwerp gedaan?
Oud 09-01-2006, 11:33
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 05-01-2006 @ 19:59 :
Dan zal het wel niks paranormaals zijn...
Is het ook niet.
De 5 personen moeten nu allemaal iets van 6 of 7 of 8 of 9 kilo per vinger dragen. Da's nog best wel te doen, lijkt me. Ik weet alleen niet waarom het na dat met de handen boven het hoofd gedoe makkelijker zou gaan.
Oud 09-01-2006, 15:54
SilverBlue
SilverBlue is offline
Ik heb het bij een straat artiest gezien die riep 4 mensen uit het publiek en die deden het zelfde.

Als 1 persoon het niet meer houd valt de hele groep om
grappig om te zien hoe die mensen proberen overeind te blijven
Oud 09-01-2006, 15:56
Verwijderd
Citaat:
bij schreef op 29-08-2005 @ 18:58 :
Val je dan niet met alle 4 op de grond? Naar beneden ,omdat er geen stoelen meer onder je staan .. of mis ik iets ?
Iedereen zit eerst wel op een kruk met de voeten op de vloer, en de voeten blijven de vloer raken...als iemand niet stevig op de grond staat stort het hele zaakje in...
Oud 09-01-2006, 16:18
GoddessOfDesire
Citaat:
Katertje schreef op 08-01-2006 @ 18:51 :
Hoezo?

Tis niet precies t zelfde. Heb je t al eens met een voorwerp gedaan?
ja. tis allemaal vrijwel dezelfde koek.

iedereen denkt datie paranormaal begaafd is, datie een heks is, dat die gaves bezit (in principe heeft ook iedereen een bepaalde gave, alleen de meeste mensen kunnen die niet ontwikkelen) en blablabla, word er een beetje strontziek van.
Oud 09-01-2006, 16:19
GoddessOfDesire
Citaat:
cherry-springs schreef op 09-01-2006 @ 12:33 :
Is het ook niet.
De 5 personen moeten nu allemaal iets van 6 of 7 of 8 of 9 kilo per vinger dragen. Da's nog best wel te doen, lijkt me. Ik weet alleen niet waarom het na dat met de handen boven het hoofd gedoe makkelijker zou gaan.
ik denk wel ff wat meer hoor, als het volgens jouw berekning gaan. Meest emensen die dit uitproberen wegen geen 30 kilo. en ook geen 45.

denk wel ff wat meer.

+ doe het maaris, met 2 vingers 9 kilo optillen

Laatst gewijzigd op 09-01-2006 om 16:33.
Oud 09-01-2006, 17:45
lady of the dark
Citaat:
GoddessOfDesire schreef op 09-01-2006 @ 17:19 :
ik denk wel ff wat meer hoor, als het volgens jouw berekning gaan. Meest emensen die dit uitproberen wegen geen 30 kilo. en ook geen 45.

denk wel ff wat meer.

+ doe het maaris, met 2 vingers 9 kilo optillen
effe rekenen. Zelf weeg ik 60 kilo, dat gedeeld door 5 zou dan ehm ehm 12 zijn. dan zou je dus met vier vingers in totaal 12 kilo moeten oppakken. Ik heb er net ter vergelijking een pak rijst (1 kilo) bij gepakt. dan zou ik dus met vier vingers 12 pakken rijst op moeten kunnen houden. Dat is wel veel, vooral als je bedenkt dat je vingers in gestrekte toestand helemaal niet zoveel kunnen dragen. Heeft iemand hier het zelf wel eens gedaan?
Oud 09-01-2006, 18:37
GoddessOfDesire
Citaat:
lady of the dark schreef op 09-01-2006 @ 18:45 :
effe rekenen. Zelf weeg ik 60 kilo, dat gedeeld door 5 zou dan ehm ehm 12 zijn. dan zou je dus met vier vingers in totaal 12 kilo moeten oppakken. Ik heb er net ter vergelijking een pak rijst (1 kilo) bij gepakt. dan zou ik dus met vier vingers 12 pakken rijst op moeten kunnen houden. Dat is wel veel, vooral als je bedenkt dat je vingers in gestrekte toestand helemaal niet zoveel kunnen dragen. Heeft iemand hier het zelf wel eens gedaan?
wat?

light as a feather spul, of hoe dat genoemt word?

in dat geval ja.
Oud 09-01-2006, 19:34
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
GoddessOfDesire schreef op 09-01-2006 @ 17:18 :

iedereen denkt datie paranormaal begaafd is, datie een heks is, dat die gaves bezit (in principe heeft ook iedereen een bepaalde gave, alleen de meeste mensen kunnen die niet ontwikkelen) en blablabla, word er een beetje strontziek van.
Amen.

Sommige forummers hebben een beetje grootheidswaanzin. "Mystiek" is een afdeling geworden waar dit soort lui bevestiging komen zoeken voor hun zogenaamde gave.
In het echte leven vinden ze hier namelijk geen bevestiging voor!

beetje zielig...

Laatst gewijzigd op 09-01-2006 om 19:37.
Oud 09-01-2006, 20:11
Muspel
Muspel is offline
Citaat:
GoddessOfDesire schreef op 09-01-2006 @ 17:18 :

Jep, ook mee eens.

Vooral meisjes in de identiteitscrisis die opeens iets speciaals en mysterieus zoeken omdat ze gewoon verder zo dodelijk sáái zijn als een rotte en geplette banaan, bedenken van de ene dag op de andere dat ze goth of erger nog, wicca zijn.
En dan maar met een gedrochtelijk jurkje rondlopen, met rare kraaienpoten onder de ogen, een groot pentagram om de nek en maar mysterieus lopen te verkondigen dat ze 'OOOO zo wicca zijn, maar niet iedereen is wicca of goth, zo ben je geboren, het zit ín je'. Blablabla. En opeens zien ze allemaal onverklaarbare dingen en geesten en weten ze zeker dat ze bijzonder zijn en heel erg wicca. En dat is nog veel erger want dan kladden ze overal pentagrammen neer en the rule of three of I'm a witch. Dat zie ik regelmatig op tafels staan en ik erger me er groen en geel aan.

Ik heb het niet op wicca en gothic en al helemaal niet op dat fase gedoe. Allemaal afschieten, wat mij betreft.

Laatst gewijzigd op 09-01-2006 om 20:13.
Oud 09-01-2006, 20:37
JoV
JoV is offline
Ik snap nog steeds dat met die vier stoelen niet? Wat gebeurt er als je al die stoelen weghaalt? Zoals ik het uit jullie verhalen begrijp lijkt het net alsof er vier mensen zweven?
Oud 10-01-2006, 17:24
GoddessOfDesire
Citaat:
JoV schreef op 09-01-2006 @ 21:37 :
Ik snap nog steeds dat met die vier stoelen niet? Wat gebeurt er als je al die stoelen weghaalt? Zoals ik het uit jullie verhalen begrijp lijkt het net alsof er vier mensen zweven?
begrijpend lezen
Oud 10-01-2006, 18:25
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Als je een "gave" hebt (wat op zich natuurlijk al volledige bullshit is) loop je er niet mee te koop en post je het zéker niet op een forum.
Oud 15-01-2006, 19:27
botervleug
botervleug is offline
Als ik het goed begrijp dan steunt ieder van die vier mensen met zijn voeten op de grond en met zijn hoofd op de knieën van de ander. dat moet kunnen.

en ik las het rekenvoorbeeld van 12 kilo voor vier vingers, da's 6 kilo voor twee vingers. Da's drie tweeliter flessen cola in een albert hein tasje. Dat is te doen, even. Zeker als je je instelt op een veel groter gewicht, dan lijkt het licht.

En ik heb de wicca fase ook gehad. Niks mis mee, zolang je er niet in blijft. (Dat worden van die enge mensen) Dus niks afschieten. Iemand een tarot lezinkje?
Oud 15-01-2006, 21:55
lady of the dark
Citaat:
botervleug schreef op 15-01-2006 @ 20:27 :

en ik las het rekenvoorbeeld van 12 kilo voor vier vingers, da's 6 kilo voor twee vingers. Da's drie tweeliter flessen cola in een albert hein tasje. Dat is te doen, even. Zeker als je je instelt op een veel groter gewicht, dan lijkt het licht.

Hmmm, ik weet het niet, ik zou het in het echt moeten proberen om zeker te weten wat er nou gebeurt. Misschien zijn er mensen die zin hebben om dit uit te proberen?

Regels voor berichten