Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2006, 08:12
Rainbow4
Rainbow4 is offline
Ik vind dit zelf een hele handig site om te bezoeken. Je kunt dingen aan andere vragen en je krijgt vaak goede hulp en antwoorden.

Een nadeel vind ik alleen dat het heel erg is toegespits op het middelbaar onderwijs. Ik zit zelf op het HBO en het lijkt mij een heel goed idee om het uittebreiden naar ook het HBO door bijvoorbeeld bij studie en school een uitbreiding te maken. Het in 3 delen te verdelen, bijvoorbeeld vmbo, have vwo en hbo/wo
Het is maar een suggestie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2006, 09:37
Wawl
Wawl is offline
Ik denk dat het merendeel van de regulars ook niet op het voortgezet onderwijs zit.
Oud 22-01-2006, 10:07
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Maar is het niet zo dat je, als je op hbo of wo zit, geacht wordt om sites te bezoeken waarvan je zeker weet dat ze betrouwbaar zijn? Ik bedoel, uittreksels op scholieren zijn veelal gemaakt door scholieren en dus niet de meest betrouwbare...
Oud 22-01-2006, 11:39
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 22-01-2006 @ 11:07 :
Maar is het niet zo dat je, als je op hbo of wo zit, geacht wordt om sites te bezoeken waarvan je zeker weet dat ze betrouwbaar zijn? Ik bedoel, uittreksels op scholieren zijn veelal gemaakt door scholieren en dus niet de meest betrouwbare...
Dat lijkt mij ook.

Overigens vind ik het idee nog niet eens zo heel slecht. Ik denk inderdaad ook dat een groot deel van de regulars al lang geen middelbare (of uberhaupt nog) scholier is. Als s.com zich ook op deze mensen gaat richten denk ik dat ze er nog meer leden aan over kunnen houden.
Oud 22-01-2006, 11:50
Maurice
Maurice is offline
over een halfjaartje wordt exact in je behoefte voorzien.
just wait and see..
Oud 22-01-2006, 12:15
Rainbow4
Rainbow4 is offline
Citaat:
Maurice schreef op 22-01-2006 @ 12:50 :
just wait and see..
Misterieus
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 12:16
Rainbow4
Rainbow4 is offline
Ik bedoelde niet zozeer de informatie van uitreksels die je hier vnadaan kan halen want daar hebben jullie gelijk in. Maar meer het forum en forum onderwerpen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 12:18
Maurice
Maurice is offline
ook dat.
Oud 22-01-2006, 12:36
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Maurice schreef op 22-01-2006 @ 12:50 :
just wait and see..
Als jullie maar een beetje opschieten met die software upgrade. Ik neem aan dat daarmee ook de veranderingen waar je nu op doelt doorgevoerd gaan worden?
Oud 22-01-2006, 12:39
Maurice
Maurice is offline
software upgrade heeft niet zozeer met doelgroep-uitbreiding te maken, als wel met het aanpassen van het forum aan de eisen van jullie almachtige forummers (en het uiterlijk van de rest van de site).

geloof ik. ga ik niet over.
Oud 22-01-2006, 12:42
Wammus
Wammus is offline
Ok. Dan maar even wachten op iemand die dit wel weet. Iig bedankt voor je reactie.
Oud 22-01-2006, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Als je op het HBO of WO zit word je geacht gebruik te maken van de informatica- en bibliothecaire faciliteiten van je eigen opleiding, baka
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 19:40
Hakuna
Hakuna is offline
Ik behoor ook niet tot de doelgroep van dit forum, maar toch kom ik hier graag!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 00:41
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Cornel schreef op 22-01-2006 @ 20:40 :
Ik behoor ook niet tot de doelgroep van dit forum, maar toch kom ik hier graag!
En het forum blijft toch wel hetzelfde over een half jaar?!?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 08:45
Jon
Jon is offline
Citaat:
Explain? Als student kun je toch net zo goed samenvattingen van andere studenten overnemen? Of werkstukken? Ik denk niet dat betrouwbaarheid zo'n issue is. Kijk maar naar sites als www.studentsonly.nl.
Oud 23-01-2006, 09:55
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Jon schreef op 23-01-2006 @ 09:45 :
Explain? Als student kun je toch net zo goed samenvattingen van andere studenten overnemen? Of werkstukken? Ik denk niet dat betrouwbaarheid zo'n issue is. Kijk maar naar sites als www.studentsonly.nl.
Nou ja, mijn docent verklaarde mij al voor gek dat ik iets van wikipedia had gehaald. Van hem moet het op zijn minst Engelstalig zijn en zo (en ik kan geen Engels) Maar qua samenvattingen blijft scholieren wel fijn, ja. Jammer dat niemand een uittreksel van Exiles heeft gemaakt..

En oké, ik vind nog steeds dat alles moet blijven zoals het is
Oud 23-01-2006, 12:09
Maurice
Maurice is offline
je referenties moeten altijd goed en academisch zijn. dat betekent dat je niet dingen klakkeloos moet overnemen van door scholieren/studenten geschreven stukken, want die hebben geen waarde als bron/literatuur.
ze hebben wel een waarde in de vorm van naslagwerk m.b.t. opbouw en controle.
Oud 23-01-2006, 12:09
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jon schreef op 23-01-2006 @ 09:45 :
Studenten die samenvattingen en werkstukken van internet gaan halen zijn niet op de goede manier bezig, dat moge duidelijk zijn. De copy-paste cultuur moet zich absoluut niet gaan doorzetten naar het HBO en WO.
Oud 23-01-2006, 12:39
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 23-01-2006 @ 13:09 :
Studenten die samenvattingen en werkstukken van internet gaan halen zijn niet op de goede manier bezig, dat moge duidelijk zijn. De copy-paste cultuur moet zich absoluut niet gaan doorzetten naar het HBO en WO.
Er zijn anders prima samenvattingen te vinden op facultaire sites. Die zijn hetzelfde als de samenvattingen die je op je school kunt kopen. Wat is daar mis mee?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 23-01-2006 @ 13:39 :
Er zijn anders prima samenvattingen te vinden op facultaire sites. Die zijn hetzelfde als de samenvattingen die je op je school kunt kopen. Wat is daar mis mee?
Samenvattingen van boeken kun je prima ergens vandaan halen, ook hier. Het gaat alleen om de bronnen voor bijvoorbeeld een artikel / paper / essay oid dat je moet schrijven. Dan kun je niet met s.com aankomen, omdat dat (op een universiteit) academische waarde moet hebben. Uit Science of Nature ofzo
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 13:52
Maurice
Maurice is offline
of uit de Opzij.
Oud 23-01-2006, 13:54
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 23-01-2006 @ 13:09 :
Mja, dat bedoelde ik
Oud 23-01-2006, 14:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-01-2006 @ 14:40 :
Samenvattingen van boeken kun je prima ergens vandaan halen, ook hier. Het gaat alleen om de bronnen voor bijvoorbeeld een artikel / paper / essay oid dat je moet schrijven. Dan kun je niet met s.com aankomen, omdat dat (op een universiteit) academische waarde moet hebben. Uit Science of Nature ofzo
Oh ja, ik had het over studieboeken. Niet over boeken die je voor school moet lezen waarover je een verslag moet schrijven Dus dat begreep ik dan niet goed.

Overigens moet je een samenvatting of een werkstuk van iemand anders ook alleen ter ondersteuning gebruiken. Het kan je op weg helpen, maar je moet het natuurlijk nooit klakkeloos overnemen. Helaas doen veel scholieren dat wel.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Maurice schreef op 23-01-2006 @ 14:52 :
of uit de Opzij.
Mijn toetsenbord plakt nu van de cola die ik eroverheen proestte.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 14:13
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 23-01-2006 @ 13:39 :
Ik doel eigenlijk niet op samenvattingen om mee te leren (al werkt het natuurlijk het beste als je die zelf maakt), maar meer op werkstukken en samenvattingen van bronnen voor werkstukken. Momenteel is het echter zo dat de copy-paste cultuur op de middelbare school meer regel dan uitzondering is en het zou natuurlijk volslagen idioot zijn als dat zich doorzet op het hoger onderwijs.
Oud 23-01-2006, 14:34
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik snap m
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Maurice schreef op 23-01-2006 @ 14:52 :
of uit de Opzij.

Citaat:
Chloe Siere schreef op 23-01-2006 @ 15:02 :
Overigens moet je een samenvatting of een werkstuk van iemand anders ook alleen ter ondersteuning gebruiken. Het kan je op weg helpen, maar je moet het natuurlijk nooit klakkeloos overnemen.
Juist.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten