Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2006, 16:37
Saarah
Saarah is offline
Vannacht werd ik wakker na een nare droom (mijn hondjes waren dood ), en ik was aan het huilen . De tranen liepen echt over mijn wangen en ik kon er echt niet gauw mee stoppen. Dit heb ik een week of twee geleden nog eens gehad, ook met een nare droom (ik weet niet meer juist welke).
Heeft iemand hier een verklaring voor ofzo? Normaal doet je lichaam toch niet wat je lichaam in je droom doet (als je in je droom springt, doe je dat toch niet écht?).
Ik vind het persoonlijk maar raar Mijn dromen lijken wel altijd heel echt, maar toch... Soms heb ik ook wel dat ik na een droom wakker word en even heel erg bang ben (dit had ik vannacht óók weer, ik werd wakker na een droom over een inbreker/moordenaar, en lag echt héél angstig in mijn bed, ook al besef ik dat het niet echt is).
Trek ik me te veel aan van mijn dromen ofzo? Of is het normaal?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 16:41
Verwijderd
Ik denk niet dat het zo heel raar is dat je bv. bang bent na een enge droom...sterker nog: ik denk dat het vrij normaal is. Er zijn genoeg mensen die niet meer durven te slapen ivm hun dromen en mensen die gillend wakker worden uit een droom (of gillen in droom en dat dan ook echt doen). Er zijn ook zat mensen die praten in hun slaap/droom. Enzovoorts. Zodra je in je droom van een flat afspringt en dat ook echt doet (bv.), dan zou ik me wel zorgen gaan maken, tot die tijd niet. (En natuurlijk als je niet meer durft te gaan slapen ed, omdat je je slaap toch nodig hebt.)
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 16:43
Raven
Raven is offline
hum het is NIET erg fijn als je steeds rot droomt.
ontspan je je wel genoeg voor dat je gaat slapen ?

probeer anders eens een half uurtje van te voren wat te lezen, geen TV of computer. en nooit 's avonds koffie drinken.

en denk aan fijne dingen als je gaat slapen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 16:46
Saarah
Saarah is offline
Het is niet dat ik niet meer durf gaan slapen ofzo, zo erg is het gelukkig niet .
Ik lees meestal ook wel een tijdje voor ik ga slapen, en denk meestal wel aan fijne dingen. Nouja, natuurlijk zit ik ook wel met wat problemen die ik 's avonds in mijn bed overdenk, maar die zijn ook weer niet ZO dramatisch.
Het is dus niet zo dat ik er echt verschrikkelijk veel last van heb, maar ik vond het wel raar..

Ik heb tegenwoordig wel veel meer rare dromen dan vroeger (of dat lijkt toch zo )
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 17:29
Balance
Balance is offline
Ik denk dat het heel gewoon is dat je emoties beleeft in je dromen. Dat je niet écht uit voert wat in je dromen gebeurt, komt doordat je spieren tijdelijk verlamd zijn. Emoties hebben daar natuurlijk niks mee te maken.
Nu heb je voor huilen vast wel spieren nodig (ik heb daar echt geen verstand van ) maar misschien beperkt de verlamming zich tot je ledematen.
Ik heb het in ieder geval ook wel eens gehad dat ik huilend wakker werd, dus je bent niet de enige
Oud 23-01-2006, 17:35
Roos
Roos is offline
Ik heb dat ook als ik koorts heb. Dan heb ik van die ijl-dromen, echt supereng en word ik huilend wakker.

Misschien onderga je op het moment een periode met veel stress of andere emoties? Het is in ieder geval niet raar dat je dit hebt. Dromen kunnen zeker inhakken op je emoties!
Oud 23-01-2006, 18:56
Verwijderd
Ik heb dat ook met van die koorts-achtige dromen. Dan droom ik sowieso naarder dan normaal, en dan laat ik me meer meeslepen emotioneel gezien. Dan word ik echt huilend wakker en soms denk ik zelfs dan nog even dat het écht is. Heel erg naar

't Is niet zozeer dat je een lichamelijke reactie uit je droom mee neemt, maar meer dat je erg emotioneel bent.

Dat kan komen van stress, zorg dat je uitrust voor je gaat slapen en hou overdag ook pauzes wanneer je lange tijden achter elkaar hetzelfde doet.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 19:18
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-01-2006 @ 19:56 :
Dan word ik echt huilend wakker en soms denk ik zelfs dan nog even dat het écht is. Heel erg naar

Ja, dat heb ik ook soms .

Dat het veroorzaakt is door stress zou idd wel kunnen. Op dit moment zit ik wel met wat problemen
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Saarah schreef op 23-01-2006 @ 20:18 :
Ja, dat heb ik ook soms .

Dat het veroorzaakt is door stress zou idd wel kunnen. Op dit moment zit ik wel met wat problemen
Voor je gaat slapen even lekker iets voor jezelf doen, rustig iets lezen/ in bad gaan zitten (of douchen)/ muziek luisteren, dat kan al veel helpen. En zorg ook dat je moe bent wanneer je in bed gaat liggen, dat kan ook al veel schelen. Ik ga soms een uur of twee voor ik ga slapen nog even wat rennen, wat energie kwijt raken.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 20:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je veel droomt kan het zijn dat je slaapkamer of je dekbed oid te warm is. Probeer eens of het minder is als je kamer wat koeler is of als je minder dekens ofzo hebt.
Oud 23-01-2006, 20:20
Muchacha
Muchacha is offline
Ik droomde eens dat ik in mijn bed lag, wakker werd (in mijn droom) en dat er een spin op me zat. Ik gilde, duwde de deken van mij af, deed het lichtje aan en sprong uit mijn bed. Toen werd ik echt wakker, met het dekbed opengeslagen, mijn lichtje uit, naast mijn bed En mijn pa in mijn kamer omdat ik echt gegilt had... Normaal zijn je spieren in een soort verlamming als je slaapt, om jezelf tegen zo'n dingen te beschermen. Maar af en toe werkt dat precies niet ofzo...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 22:51
Verwijderd
Heb ik 1x gehad, mijn bizarste droom ooit. Ik droomde dat ik iemand vermoord had en toen door een ontzettend intens schuldgevoel overvallen werd. Toen werd ik dus ook echt helemaal huilend wakker.
Het is een vreemde gewaarwording, maar zeker niet abnormaal ofzo.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten