Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2002, 11:40
DrFreeman
DrFreeman is offline
--------------------------------------------------------------------------------
heeft iemand hier ervaring mee of een idee wat het is?, ik wilde net me computer aan zetten, en deze ging niet aan, dus ik druk op dat 1-0 knopje achterop
2x dus zet hem om zeg maar, en ik druk weer startknopje in en hij start op, dus ik loop even naar beneden, kom terug en me hele kamer stinkt naar rook , dus ik alle stekkers eruit, kast open, coolers gecheckt enzo, weer opgestart en nu lijkt er geen stank uit te komen?

maar geeft me toch niet echt een veilig gevoel...
dus iemand die weet wat het kan zijn geweest?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2002, 12:02
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Eh, nou een vriend van mij heeft hier ervaring mee

Op de middelbare school deed hij in de klas de stekker van de computer in het stopcontact, en toen hoorde je een klein plofje, en allemaal rook. Je zou kunnen zeggen dat de computer dood was...

Dus het zal vast niet veel goeds betekenen. Ik zou in ieder geval snel door iemand naar je PC laten kijken, want rook=doorbranden van iets, en dat leidt vroeg of laat ertoe dat je hele moederbord (of voeding kapot gaat).
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 12:11
]{ing
]{ing is offline
110-230?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 12:25
Cybernetic Doosjuh
Cybernetic Doosjuh is offline
Citaat:
]{ing schreef:
110-230?
idd

of uh.. te weinig watt voeding...
Oud 05-04-2002, 12:46
DrFreeman
DrFreeman is offline
ja er was brand in me voeding, was een pijpje of wat het ook was afgebrand, binnenkant zwarte plek enzo , maar dus nieuwe voeding gekocht, en ja er stond 230 V op , en ja het was ook een hoog genoeg wattage
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 20:11
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
maar geeft me toch niet echt een veilig gevoel... dus iemand die weet wat het kan zijn geweest?
Citaat:
DrFreeman schreef:
ja er was brand in me voeding, was een pijpje of wat het ook was afgebrand, binnenkant zwarte plek enzo , maar dus nieuwe voeding gekocht, en ja er stond 230 V op , en ja het was ook een hoog genoeg wattage
ehh, misschien domme opmerking maare, je vraagt wat er aan de hand kan zijn en daarna post je dat je brand in je voeding had beantwoord je dan niet meteen je hele vraag???
-de postbode-
Oud 06-04-2002, 03:06
dystopia
dystopia is offline
Waar rook is, is vuur!
Oud 06-04-2002, 08:35
Verwijderd
Citaat:
de postbode schreef:
ehh, misschien domme opmerking maare, je vraagt wat er aan de hand kan zijn en daarna post je dat je brand in je voeding had beantwoord je dan niet meteen je hele vraag???
-de postbode-
Zeker een domme opmerking. Zou het misschien, heel misschien, heel heeel misschien ook kunnen dat toen hij het postte hij het antwoord nog niet wist, en nu misschien wel?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 11:40
cltcl
cltcl is offline
Ik zou er een nieuwe koeler op zetten. Of in iedergeval een betere. Of 2. Als dat niet werkt weet ik het ook niet meer
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Boeing 747-400 schreef:
Eh, nou een vriend van mij heeft hier ervaring mee

Op de middelbare school deed hij in de klas de stekker van de computer in het stopcontact, en toen hoorde je een klein plofje, en allemaal rook. Je zou kunnen zeggen dat de computer dood was...

Dus het zal vast niet veel goeds betekenen. Ik zou in ieder geval snel door iemand naar je PC laten kijken, want rook=doorbranden van iets, en dat leidt vroeg of laat ertoe dat je hele moederbord (of voeding kapot gaat).
Hjaha, een kennis van mij heeft ooit op de basisschool ook zoiets geflikt: Achterop de computer zat een schakelaar voor 230 Volt, en 110 Volt ofzo (voor Frankrijk e.a. landen), en toen had hij het schakelaartje op 110 gezet. En toen zette iemand de computer aan, met 230 Volt erop. En toen klonk er een harde knal, en toen moest hij F2000,- dokken.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 22:25
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Citaat:
scorpio1989 schreef:
Ik zou er een nieuwe koeler op zetten. Of in iedergeval een betere. Of 2. Als dat niet werkt weet ik het ook niet meer
sinds wanneer kan jij een doorgebrande voeding voorkomen door een koeler?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 04:23
ick
ick is offline
Citaat:
chatfreak2002 schreef:

sinds wanneer kan jij een doorgebrande voeding voorkomen door een koeler?
sins 'n voediong 'n trafo is, en trafo's genereren warmte, en als 't te warm word brand 't eerder door.... (geleid 't beter en tramsformeerd tie dus meer/sneller)
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 22:20
ice-dive
ice-dive is offline
Plantenspuit misschien???
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 23:13
durex
durex is offline
nosmoke.exe opstarten...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 23:36
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Waar rook is, is vuur!
M'n zus d'r vriend heet met de achternaam Rook , nu vraag ik me toch altijd af waar het vuur is
Oud 06-05-2002, 03:09
ick
ick is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:

M'n zus d'r vriend heet met de achternaam Rook ,
en? rookt ie?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 13:35
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:

M'n zus d'r vriend heet met de achternaam Rook , nu vraag ik me toch altijd af waar het vuur is
In b?d

Bij gebrek aan nicotine rook ik ook nog wel 'ns
Reageren

Regels voor berichten