Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2003, 21:28
d0PeY
d0PeY is offline
Kun je verslaafd raken aan masturbatie????
Oud 20-03-2003, 21:35
Uch
Uch is offline
Misschien kun je geestelijk afhankelijk worden van klaarkomen? Lichamelijke afhankelijkheid lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 21:46
Type
Type is offline
Als man wordt je er mee geboren joh...
Oud 20-03-2003, 21:58
Uch
Uch is offline

idd
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 11:10
Verwijderd
Lijkt me dat je op een gegeven moment wel in een bepaald ritme komt wat heel moeilijk te verlaten is...dan lig je in bed en kom je niet in slaap 'Shit, ik moet me nog rukken'
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 11:20
Last Resort
Last Resort is offline
volgensmij kun je overal verslaafd aan raken, sex, eten, computeren, roken......, ze zorgen allemaal voor een goed gevoel, dus waarom mastuberen niet
Oud 21-03-2003, 11:51
Diovai
Diovai is offline
Geestelijk zeker wel
ik heb mij echter voorgenomen vanaf zaterdag die verslaving te gaan aanvallen, ik wil niet meer
lichamelijk denk ik dat je er beinvloed door kunt worden door hormonen enzo maar ik denk niet verslaafd! tenzij je het echt heeeel veel doet
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 12:24
Ilsje
Ilsje is offline
khad vorig jaar bij nederlands een presentatie over een seksverslaving gehouden, en ja, t kan wel degelijk. geestelijk dan
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 12:31
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
Ilsje schreef op 21-03-2003 @ 13:24:
khad vorig jaar bij nederlands een presentatie over een seksverslaving gehouden, en ja, t kan wel degelijk. geestelijk dan
Zag je misschien enkele jongens in je klas of de leraar bedrukt kijken?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 12:44
poesiefox
poesiefox is offline
Masturbatie is nou werkelijk de enige verslaving die NIET slecht voor je is! Tenzij je de boel tot bloedens toe kapotrukt, maar twee maal daags kan geen kwaad. Al die hormonen die maar door je bijnieren gieren, je moet wel, het is de leeftijd!

sexual appetite wordt steeds minder. Jongens van 18 zijn op hun top, het is downhill from there...

Dus geniet er nou maar van. Al die frustraties die je anders maar opkropt, en het sperma moet er ook uit, anders loopt het reservoir over. serieus, je ballen moeten zich eens in de zoveel tijd legen, anders plas je het surplus vanzelf uit, maar daar gaat je urine een beetje raar van ruiken.

Ga je zelf nou geen schuldcomplex aanpraten, we leven na de sexuele revolutie, goddank, wij mogen. Onze vaders en moeders kregen nog blindheiswaarschuwingen, en dat je er ruggemergverweking van kreeg. Pfff.

En nee, een gezonde jongen die het bewust niet doet om zichzelf een ascetische levensstijl aan te meten, dat is niet gezond. Dat neigt naar masochisme, zelfkastijding, brrr. Je hoeft je heus geen fysieke geneugten te onthouden, om geestelijk rein te blijven/worden. Integendeel, je wordt er alleen maar gefrustreerder van. Dat je geen sex zonder liefde wilt, daar kan ik inkomen, maar sex met jezelf is toch sex met de persoon waar je het meest van houdt. Dus dat mag.

Zin in sex is iets lichamelijks, net als honger of dorst. Dus niks mis met eten, drinken of rukken. Anders krijg je alleen maar natte dromen. En wie mag de was weer doen? Denk toch aan je arme moedertje!
Oud 21-03-2003, 12:53
Vlekje
Vlekje is offline
Okee dan heb ik een vraagje! Ik heb gehoord dat als meisjes het vaak doen, dat hun schaamlippen en het gebied er om heen een rode kleur kunnen krijgen als teken dat je er mee moet stoppen. Volgens mij het zelfde teken als je net hebt gevreeen en je gaat er maar door mee. Dan word het toch ook rood? Is dat dan niet schadelijk als je dan te vaak masturbeerd?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 13:03
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Vlekje schreef op 21-03-2003 @ 13:53:
Okee dan heb ik een vraagje! Ik heb gehoord dat als meisjes het vaak doen, dat hun schaamlippen en het gebied er om heen een rode kleur kunnen krijgen als teken dat je er mee moet stoppen. Volgens mij het zelfde teken als je net hebt gevreeen en je gaat er maar door mee. Dan word het toch ook rood? Is dat dan niet schadelijk als je dan te vaak masturbeerd?
Het wordt pas schadelijk als je schraal wordt. Dan moet je even een paar dagen niks doen. Rood heeft daar niets mee te maken, pijn, of als het klaarkomen echt niet meer lukt, is de enige waarschuwing.

Rood wil alleen maar zeggen dat je opgewonden bent, dat het gebied beter doorbloed is. Daarna wordt het weer gewoon roze, en dat varieert van licht tot donker, alles is goed. Als je een keer bevallen bent blijven ze definitief zo rood.

Laatst gewijzigd op 21-03-2003 om 13:06.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 13:05
kastdeur
kastdeur is offline
die rode kleur komt alleen omdat er meer bloed naar toe wordt gepompt, voor zover ik weet.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 14:04
Optima
Optima is offline
ja,

voor mij is het een soort verdovingsmiddel. Als ik thuis kom ga ik altijd even op bed liggen, masturbeer, val in slaap, en kan dan weer verder. Zoniet voel ik me de hele tijd erg onrustig en kan ik me niet focussen

( gewoon een manier om van spanning af te komen)
Oud 21-03-2003, 14:12
Severus
Severus is offline
Ja, dat weet ik uit ervaring. Niet dat ik het erg vind...

Groetjes,

Ripper
Oud 21-03-2003, 14:14
Diovai
Diovai is offline
In tentamenweken masturbeer ik minstens drie keer per dag.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 15:14
blackcamel
blackcamel is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-03-2003 @ 12:10:
Lijkt me dat je op een gegeven moment wel in een bepaald ritme komt wat heel moeilijk te verlaten is...dan lig je in bed en kom je niet in slaap 'Shit, ik moet me nog rukken'
dat ken ik
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 15:58
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Diovai schreef op 21-03-2003 @ 15:14:

Hulde aan de masturbaris!
Oud 21-03-2003, 16:06
poesiefox
poesiefox is offline
Drs P. Heeft er een geweldig rijm over geschreven, getiteld Rutger de Kruisridder.

Ik kan hem jullie toch niet onthouden:

NB Hardop voordragen, dan waardeer je het metrum des te beter

Rutger de kruisridder ,
Of Door Geloofsijver
Naar het geluk

( Nieuwe, van talrijke
Inzichtverruimende
Platen voorziene
Verbeterde druk)

Duistere Middeleeuw...
Oorlog en Hongersnood
Allen vertwijfeld
En vel over been

Broeder-Portier ontdekt
Philantropie-object
Vondeling Rutger
(zie Afb.1)

Zoo wordt hij kloosterling
Jong en ontvankelijk
Doet hij met alles
Naar hartelust mee

Plotseling echter, in 't
Masturbatorium
Lokt hem de vrijheid
(zie Afb.2)

De rest is te vinden in de bundel weelde en feestgedruis, de beste gedichten van Drs P.

Dat ga ik niet allemaal overtypen, paarlen voor de zwijnen.
Oud 21-03-2003, 16:10
liesemies
liesemies is offline
volgens muij kan je alleen maar verslaafd geraken aan het leuk gevoel maar anders niet
maar toch ik denk dat je na een tijdje een luie arm krijgt hoor dat is natuurlijk niet zo fijn
maar voor de rest denk ik echt wel dat je verslaafd kan raken maar dan wel aan het gevoel dat het gevolg is van mastruberen
Oud 21-03-2003, 19:02
Verwijderd
je kunt igg verslaafd raken aan seks in het algemeen, dus inclusief masturbatie...
maar ehm... als je 4 keer per dag masturbeert en soms vaker, dan ben je nog niet seksverslaafd... dat ben je pas als je continu een onbedwingbare behoefte aan sex hebt

voor de rest: te vaak masturberen kan niet tenzij je omgeving er last van heeft, natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 19:44
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Optima schreef op 21-03-2003 @ 15:04:
ja,

voor mij is het een soort verdovingsmiddel. Als ik thuis kom ga ik altijd even op bed liggen, masturbeer, val in slaap, en kan dan weer verder. Zoniet voel ik me de hele tijd erg onrustig en kan ik me niet focussen

( gewoon een manier om van spanning af te komen)
Zelfde hier...

Alleen bij mij dan 's avonds...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 19:47
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-03-2003 @ 12:10:
heb dat ook wel eens ja
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 19:47
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Lekker door rukken dus.
Oud 21-03-2003, 20:35
Dminor
Dminor is offline
Zodra je spierpijn in je rechterarm krijgt en je met links niets kunt, moet je eens proberen veertig dagen lang GEEN seks te hebben, noch alleen, noch met je partner.

Ik ken twee iemanden die in dit traject nu ongeveer op de helft zijn. En het gaat verder goed, dank je.
Oud 21-03-2003, 20:44
Verwijderd
Je kunt aan (bijna) alle leuke handelingen verslaafd raken, dus ook aan masturberen lijkt me
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 22:07
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Diovai schreef op 21-03-2003 @ 15:14:
Vanwege de stress? Als vervanger van de sigaret? Ik weet niet zo goed wat ik me erbij voor moet stellen, eerlijk gezegd .
Oud 22-03-2003, 19:26
Laïs
Laïs is offline
Yep.
Oud 23-03-2003, 04:01
skatefamke
skatefamke is offline
vet gedicht!

tja verslaafd? denk dat het meer een gewoonte is.
Oud 23-03-2003, 17:46
LaY-D NiCoLe
LaY-D NiCoLe is offline
zeker tijdens een tentamenweek ja als je dan weer ene tijd geleerd heb ff tot rust kome

Regels voor berichten