Ik doe zelf een computer/hersen studie. Heb ook wel wat psychologische vakken gehad. Kan je waarschijnlijk niet psychologisch advies geven, maar misschien als je een idee hebt hoe hersenen werken je ook gaat begrijpen hoe jou probleempjes in elkaar zitten.
Ik maak even een vergelijking tussen hersenen en computers die qua proces haast identiek werken:
Je hersenen reageren net als een computer op bepaalde input en verwerken die input ook bewust of onbewust.
Als je een diskette toedient vol virussen gaat die computer nukken vertonen toch? Je begrijpt al waar ik naar toe wil, hetzelfde geldt voor ons hersenen, die input is de manier waarop wij denken.
Als ik tegen mezelf zeg "dat kan ik niet en ik zal falen", dan dien ik een diskette met virussen toe.
Zit ik op de juiste weg als ik gis dat je misschien "verkeerd"/negatief denkt? Zo ja denk dan aan deze vergelijking. Het moment dat je negatieve input toedient luisteren jou hersenen daar naar en volgen ze het op. Als jij jezelf positieve input toe dient luisteren ze daar evengoed naar en volgen ze het evengoed op.
Of zijn er nog een aantal oude trojan virussen die verwijdert dienen te worden

? Hoewel virusscanners (psychologen) erg handig zijn om virussen op te sporen, zijn trojan virussen een stelletje ballenrukkers en moet je ze vaak handmatig verwijderen.
Met andere woorden, psychologen zijn er om je probleem te traceren en te identificeren. En uiteraard geven ze de nodige adviezen, maar ze kunnen je niet helpen als jezelf niet bereidt ben stappen te ondernemen.
Wat misschien helpt qua bezigheidt is
meditatie . Wordt vooral geen vage boeddhist ofzo

, al is daar opzich niks mis mee. Ik heb het vooral over meditatie anzich en niet de leer eromheen.
Ik heb er niet al teveel ervaring mee, maar probeer het zo af en toe. 1 keer was het echt gelukt en ik voelde me echt super, alsof ik alles aankon en vooral heel relaxt. Ik ervaarde alles veel intenser en helderder, soort positieve trip. Er zijn heel veel websites met simpele oefeningen, die je gewoon thuis kan uitvoeren. Als je geintereseerd ben zal ik wat websites posten.
In bijvoorbeeld het bedrijfsleven doen velen vanwege het hoge stressgehalte aan meditatie. Je "geest" is net als een computer en dien je te onderhouden, misschien is mediteren de manier om jou geest nog beter te onderhouden.
Ghehe srry als ik echt vaag overkom met me computervergelijking

, maar ik bedoel het goed

.