Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2006, 20:20
lieverdje=x=
lieverdje=x= is offline
Beste allemaal,
Graag serieuze reacties want ik zit hier echt mee....
Okay hier mijn verhaal.

Over 2 weken ga ik 4 jaar met mijn vriend.

Het volgende is gebeurd.

Vanmorgen kreeg ik een sms bericht van me vriend waarin stond;
"Ola Moppie je heb me vanacht gebeld xx"
Ik d8 wtf want ikheb hem niet gebeld, Ik belde hem dus op en vroeg voor wie dat smsje bedoeld was..., Hij zei oh heb jij dat smsje ontvangen? Ik zeg ja! Hij zegt oh sorry was niet bedoelt voor jou maar voor een collega
Ik d8 wat is dit voor rot smoes ik zeg lieg niet tegen mij en hij zei waarom denk je altijd gelijk als je zoiets leest dat ik een andere heb? die is gewoon als grapje bedoelt ik flash je heus niet... maar ik heb me twijfels... Hij schrijft nooit in een smsje naar Ola moppie! en naar een collega wel

Ik denk dat hij een ander heeft!

Hoe zouden jullie reageren op zo een smsje?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Kus
Oud 21-02-2006, 20:32
Little Dutchess
Little Dutchess is offline
Ik zou t ook niet leuk vinden, misschien kan je erachter komen voor wie het smsje wel bedoelt en van daaruit verder proberen uit te zoeken wat er aan de hand is
Oud 21-02-2006, 20:33
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Laat hem het hele verhaal uitleggen... Vraag eventueel of je zijn smsjes mag lezen en leg uit dat het heel raar overkomt en dat je hem even niet vertrouwd... Hopelijk heeft hij geen reden om geheimzinning tegen je te doen
Oud 21-02-2006, 20:33
Muchacha
Muchacha is offline
"Ola Moppie" is niet zo drastisch als "Hey lieve schat" ofzo... Als je vriend wel vaker zo los omspringt met benamingen en/of koosnaampjes, zou ik er niet te veel achter zoeken. Welke relatie heeft hij trouwens met die collega dat ze hem in de nacht moet bellen?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 20:35
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik zou mijn partner al dumpen vanwege het gebruik van de termen 'moppie' en 'flashen'.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 20:35
lieverdje=x=
lieverdje=x= is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 21-02-2006 @ 21:33 :
"Ola Moppie" is niet zo drastisch als "Hey lieve schat" ofzo... Als je vriend wel vaker zo los omspringt met benamingen en/of koosnaampjes, zou ik er niet te veel achter zoeken. Welke relatie heeft hij trouwens met die collega dat ze hem in de nacht moet bellen?
Precies dat bedoel ik nou ook waarom belt een collega hem midden in de nacht (mijn vriend zit in het leger) hij zegt dat zijn collega's op oefening waren in het bos en dan bellen ze hem dat was zijn redeneren
Oud 21-02-2006, 20:36
lieverdje=x=
lieverdje=x= is offline
Citaat:
lieverdje=x= schreef op 21-02-2006 @ 21:35 :
Precies dat bedoel ik nou ook waarom belt een collega hem midden in de nacht (mijn vriend zit in het leger) hij zegt dat zijn collega's op oefening waren in het bos en dan bellen ze hem dat was zijn redenering
Oud 21-02-2006, 20:36
Mindfields
Mindfields is offline
Hangt ervanaf hoe je vriend is he, als het mijn vriend zou zijn zou het dak eraf gaan, aangezien hij zelfs soms mails naar anderen afsluit met 'mvg' en zelfs nooit een x typt naar een ander meisje..

Maar mijn ex vriendje sprak andere meisjes gewoon aan met Ey babe en dan is het natuurlijk niet gek of raar.
Oud 21-02-2006, 20:37
lieverdje=x=
lieverdje=x= is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 21-02-2006 @ 21:36 :
Hangt ervanaf hoe je vriend is he, als het mijn vriend zou zijn zou het dak eraf gaan, aangezien hij zelfs soms mails naar anderen afsluit met 'mvg' en zelfs nooit een x typt naar een ander meisje..

Maar mijn ex vriendje sprak andere meisjes gewoon aan met Ey babe en dan is het natuurlijk niet gek of raar.
Hij is helemaal niet zo met hey moppie of kossnaampjes gebruiken daarom snap ik het niet
Oud 21-02-2006, 20:43
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Is het een vrouwelijke collega?

Misschien is de term 'Moppie' heeeel gebruikelijk in het leger...
Oud 21-02-2006, 20:47
Verwijderd
Als hij een ander heeft en dat laat blijken door per ongeluk SMSjes naar de verkeerde persoon te sturen dan is hij wel een grenzeloze oelewapper.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 20:47
lieverdje=x=
lieverdje=x= is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 21-02-2006 @ 21:43 :
Is het een vrouwelijke collega?

Misschien is de term 'Moppie' heeeel gebruikelijk in het leger...
Nou ik neem aan van wel! ik neem aan dat hij niet tegen zijn mannelijke collega's moppie zegt anders heb ik me me wel heel erg vergist
Oud 21-02-2006, 20:48
lieverdje=x=
lieverdje=x= is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-02-2006 @ 21:47 :
Als hij een ander heeft en dat laat blijken door per ongeluk SMSjes naar de verkeerde persoon te sturen dan is hij wel een grenzeloze oelewapper.
helemaal mee eens... Ik vraag me af of hij een ander heeft.... maar voor nu wil ik hem gewoon even niet meer spreken
Oud 21-02-2006, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 21-02-2006 @ 21:35 :
Ik zou mijn partner al dumpen vanwege het gebruik van de termen 'moppie' en 'flashen'.
+ het fout spellen van "vannacht"
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 21:18
Verwijderd
Citaat:
lieverdje=x= schreef op 21-02-2006 @ 21:47 :
Nou ik neem aan van wel! ik neem aan dat hij niet tegen zijn mannelijke collega's moppie zegt anders heb ik me me wel heel erg vergist
Ach, mijn vriend smst om te dollen ook wel eens naar een goede vriend van ons 'dag lief schatje, kusjes, etc'
Maarja, hij spoort ook niet he
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 21:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 21-02-2006 @ 22:18 :
Ach, mijn vriend smst om te dollen ook wel eens naar een goede vriend van ons 'dag lief schatje, kusjes, etc'
Maarja, hij spoort ook niet he
'Om te dollen'... Jaja...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 21:35
Roos
Roos is offline
Als het mijn vriend zou zijn, zou ik er niks achter zoeken.

Maar ik ken jouw vriend niet, dus het lijkt me nogal moeilijk om over hem te oordelen.
Oud 21-02-2006, 21:36
BCR
BCR is offline
Citaat:
Moppie is wel een leuke koosnaam
Oud 21-02-2006, 21:41
Smokin'
Smokin' is offline
Ja alle legereenheden hebben tijdens oefeningen in het bos hun mobiele telefoon op zak. Deze staat ook aan. Als een van deze krijgers dan een collega belt (die toevallig niet meedoet aan de oefening!), maar deze neemt niet op, dan stuurt deze zijn brother in arms de volgende tekst: Ola Moppie je heb me vanacht gebeld xx

Nou goed het zou kunnen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 21:51
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
BCR schreef op 21-02-2006 @ 22:36 :
Vind je?

Nou, dat moeten ze tegen mij toch niet zeggen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 21:55
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik vind 'Moppie' ook niet zo geweldig als koosnaam.

Maar goed, ik zou wel om uitleg vragen. Hoe het nou precies zit en wie het is. Als het 'gewoon' een collega is, dan zou hij dat toch gewoon kunnen zeggen? Als hij nooit dergelijke smsjes stuurt, is het niet normaal, dus dan is het niet zo raar dat jij hem ervan verdenkt een ander te hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 21:56
Papillonne
Papillonne is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 21-02-2006 @ 22:51 :
Vind je?

Nou, dat moeten ze tegen mij toch niet zeggen.
Voor een meisje kan moppie nog wel hoor

Maareh @TS: ik snap dat je hem niet vertrouwt. Ik kan wel zeggen dat het vast onschuldig is maar eigenlijk heb ik de ervaring dat er regelmatig smsjes naar de verkeerde persoon worden gestuurd en er dan een groot geheim naar buiten komt... Dus ik denk dat je hem moet confronteren met je vermoedens en je staat volledig in je recht als je zegt dat moppie heus geen alledaagse koosnaam is, die gebruikt men in het algemeen voor vrouwelijke geliefdes.
En je weet het he... if he says 'I won't dignify that question with an answer' he's cheating. (ken je klassiekers: BJ part 2)
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 21:59
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Papillonne schreef op 21-02-2006 @ 22:56 :
(ken je klassiekers: BJ part 2)
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 22:00
Roos
Roos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 21-02-2006 @ 22:59 :
gokje: Bridget Jones
Oud 21-02-2006, 22:15
Nonaj
Nonaj is offline
Hij dacht tenminste aan jou toen ie dat smsje stuurde, anders stuurt ie het niet naar de verkeerde, en verder weet ik het ook niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2006, 22:27
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
wat je zegt moppie
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 22:28
snoopy
snoopy is offline
tjeez... alsof dat zo'n gek smsje is...
M'n vriend stuurt 'hee lekker ding' etc. naar een vriendin van m... tsja, dan kun je overal wel boos over worden.
Oud 21-02-2006, 22:57
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Idem.
Oud 21-02-2006, 23:33
Trinity
Trinity is offline
1) moppie?
2) wie belt hem 's nachts?
3) een collega? wtf?
4)"waarom denk je altijd gelijk als je zoiets leest dat ik een andere heb? die is gewoon als grapje bedoelt ik flash je heus niet" preventieve ontkenning is de grootste bevestiging!
Oud 21-02-2006, 23:47
Verwijderd
Hij zou natuurlijk ook de waarheid kunnen spreken. Heb je enige gegronde reden (om wat hij misschien gedaan heeft in het verleden ofzo) om te denken dat hij een ander heeft?

Moppie vind ik namelijk niet echt schokkend, net als 'je hebt me gebeld?' Zou wat anders zijn als hij stuurde: "Sorry schat, ik kan vanavond niet bij je slapen want ik moet naar mijn vriendin, maar ik mis je wel" (ofzo)
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 23:48
Metal
Metal is offline
Lol @ ts & openingspost
Oud 22-02-2006, 00:22
Verwijderd
Citaat:
Smokin' schreef op 21-02-2006 @ 22:41 :
Ja alle legereenheden hebben tijdens oefeningen in het bos hun mobiele telefoon op zak. Deze staat ook aan. Als een van deze krijgers dan een collega belt (die toevallig niet meedoet aan de oefening!), maar deze neemt niet op, dan stuurt deze zijn brother in arms de volgende tekst: Ola Moppie je heb me vanacht gebeld xx

Nou goed het zou kunnen.

Geweldig.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 01:31
Verwijderd
Citaat:
Trinity schreef op 22-02-2006 @ 00:33 :
preventieve ontkenning is de grootste bevestiging!
Op zich is dat ook best wel een indicatie van een paranoide gedachtengang. Je zegt dat het niet zo is, dus is het wel zo! Ha!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 08:26
Kindmeisje
Kindmeisje is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 21-02-2006 @ 23:15 :
Hij dacht tenminste aan jou toen ie dat smsje stuurde, anders stuurt ie het niet naar de verkeerde, en verder weet ik het ook niet
Of hij drukte te snel op de groene knop. Sommige telefoons hebben een lijst met personen aan wie het laatst gesmst hebt en zij zal daar vast wel bovenaan bij hebben gestaan.
Oud 22-02-2006, 10:03
zeep007
zeep007 is offline
hij zou natuurlijk de waarheid kunnen spreken, dus in dat opzicht moet je voorzichtig zijn in waarvan je hem beschuldigt.
En zou je hem waarschijnlijk de voordeel van de twijfel moeten geven, maar er is niks mis met extra op je hoede zijn...

Het smsje op zich klinkt niet zo verkeerd, zijn uitleg erachter echter wel. Zoals eerder verteld, collega's op oefening met mobiele telefoon?

Ik zou waarschijnlijk net zolang met hem gepraat hebben totdat ik de waarheid boven tafel heb, desnoods vraag ik hem, als er toch niets aande hand is, zn telefoon mag zien. Mocht er echt niets aan de hand zijn moet je wel heel hard verontschuldigen natuurlijk

maarja, ik kan me voorstellen dat het blijft knagen...
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 12:28
Verwijderd
en zou iemand die vreemdgaand zeggen: 'Oh, dan was het sms'je niet voor jou bestemd!" Denk dat die zou zeggen: "Oh, ik dacht dat je gebeld had, maar ik zag geen nummer. Misschien heb ik me vergist." Zoiets...
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 12:42
Q
Q is offline
Citaat:
lieverdje=x= schreef op 21-02-2006 @ 21:37 :
Hij is helemaal niet zo met hey moppie of kossnaampjes gebruiken daarom snap ik het niet
Ik zou dan eerder denken dat koosnaampjes niet serieus voor hem zijn en niks betekenen behalve om te plagen. Vooral die overdreven koosnaampjes als moppie of schat. Ik zou mijn vriendin bijv geen moppie of schat noemen maar een vriend van mij wel als grapje omdat ik het niet serieus meen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 16:43
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Q schreef op 22-02-2006 @ 13:42 :
Ik zou dan eerder denken dat koosnaampjes niet serieus voor hem zijn en niks betekenen behalve om te plagen. Vooral die overdreven koosnaampjes als moppie of schat. Ik zou mijn vriendin bijv geen moppie of schat noemen maar een vriend van mij wel als grapje omdat ik het niet serieus meen.
Precies!
Oud 22-02-2006, 18:53
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Trinity schreef op 22-02-2006 @ 00:33 :
1) moppie?
2) wie belt hem 's nachts?
3) een collega? wtf?
4)"waarom denk je altijd gelijk als je zoiets leest dat ik een andere heb? die is gewoon als grapje bedoelt ik flash je heus niet" preventieve ontkenning is de grootste bevestiging!
Inderdaad. Ik vind dingen als "schatje" en "liefie" al niet echt leuk om naar andere meisjes te sturen als ik een relatie heb, en ik verwacht ook niet dat zij dat doet. Een sms naar een ander meisje is geen probleem, maar als je al die dingen hierboven gaat opsommen...

Ga hem maar eens goed vragen wat het allemaal heeft te betekenen. Op een rustige toon vragen, veel details, en heb het niet over "vreemdgaan"

De meeste mannen kunnen slecht liegen

Maar pas echt op met beschuldigingen, blijf cool. Want als het niets blijkt te zijn heb jij het gedaan.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 19:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-02-2006 @ 02:31 :
Je zegt dat het niet zo is, dus is het wel zo! Ha!
Hehe

Ik zou er persoonlijk niet teveel achter zoeken. Misschien was het onder druk van zn legervriendjes of iets anders stoms. Je moet nou niet meteen paranoïde worden omdat hij iemand anders met moppie aanspreekt...
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 19:43
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 22-02-2006 @ 20:40 :
Hehe

Ik zou er persoonlijk niet teveel achter zoeken. Misschien was het onder druk van zn legervriendjes of iets anders stoms. Je moet nou niet meteen paranoïde worden omdat hij iemand anders met moppie aanspreekt...
true. Als zij laat zien dat ze twijfelt aan zijn eerlijkheid gaat hij ook twijfelen. Het gevoel van wantrouwen is echt een killer
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 22-02-2006 @ 20:43 :
true. Als zij laat zien dat ze twijfelt aan zijn eerlijkheid gaat hij ook twijfelen. Het gevoel van wantrouwen is echt een killer
Vertrouwen is meestal toch wel één van de pijlers van een relatie, dus als je die eronder weg slaat wordt het inderdaad toch wel moeilijk... Wantrouwen is idd
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 20:52
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 21-02-2006 @ 22:41 :

Nou goed het zou kunnen.
Oud 22-02-2006, 22:13
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Jezus je gaat al 4 jaar met hem, ken je hem niet een beetje ofzo?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 09:18
luchtballon
luchtballon is offline
Je lokt ook niet echt een rustige reactie uit als jij begint met gelijk "lieg niet tegen me" roepen. Wat kan hij dan anders dan in de verdediging schieten?

Ik vind het niet zo'n drastisch smsje en ik vind zijn redenen ook nog wel geloofwaardig. maar idd: Ken je hem niet een beetje na 4 jaar?
Oud 23-02-2006, 10:06
Verwijderd
Als het je nou echt erg hoog zit, praat dan op een rustig moment met hem. Je kunt wel meteen tegen hem schreeuwen dat hij liegt, maar uit je verhaal blijkt wel dat je niet echt naar hem geluisterd hebt en hem niet de kans hebt gegeven het verhaal goed uit te leggen.
Na 4 jaar ken je hem toch wel?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 14:10
Kindmeisje
Kindmeisje is offline
Citaat:
Mushu schreef op 23-02-2006 @ 11:06 :

Na 4 jaar ken je hem toch wel?
Dat weten we nu wel.
Oud 23-02-2006, 18:22
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
even offtopic:

je nick, BCR, is dat bij toeval voor jou de afkorting van bc rich??

ontopic: ik zou er niet al te zwaar aan tillen. als ie 'x' zegt, dan zal t toch zo wel zijn? tenzij je eerder reden om te twijfelen.
Oud 23-02-2006, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Kindmeisje schreef op 23-02-2006 @ 15:10 :
Dat weten we nu wel.
Ik lees altijd pas achteraf de posts van de mensen, reageer eerst zelf, dus ik zag ook pas later dat dat al vaak gezegd was van die vier jaar.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 18:46
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Papillonne schreef op 21-02-2006 @ 22:56 :
En je weet het he... if he says 'I won't dignify that question with an answer' he's cheating. (ken je klassiekers: BJ part 2)
Als BJ echt voor Bridget Jones staat... dat is echt geen klassieker
Reageren

Regels voor berichten