Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2005, 17:26
Lunatsy
Lunatsy is offline
wat vinden jullie nou van Balkenende? Goede minister president of niet?

Hij heeft veel goede dingen gedaan voor de WAO, het zorgstelsel en de verlaging van de belastingen voor bedrijven.

Aan de andere kant neemt hij vrij weinig maatregelen tegen terrorisme en is het kabinet feitelijk in elkaar gezakt met de begravenis van Prins Claus, wat hem oa door Koningin Beatrix kwalijk werd genomen.

Dus, wegen de voordelen op tegen de nadelen? Of is hij toch niet zo geschikt als minister president? Jullie zeggen het..
Oud 28-11-2005, 17:34
Go
Go is offline
Wat nou weinig maatregelen tegen terrorisme???
Oud 28-11-2005, 17:36
Lunatsy
Lunatsy is offline
Hey, niet mij aanvallen, dit zijn enkel reacties die ik al eerder van mensen hebben gekregen. Maar wat vind jij? Goede minister president of niet?
Oud 28-11-2005, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Lunatsy schreef op 28-11-2005 @ 18:26 :
vrij weinig maatregelen tegen terrorisme
Veel te veel maatregelen als je het aan mij vraagt.
Oud 28-11-2005, 17:43
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Zware middenmoter.
Oud 28-11-2005, 17:44
Magican
Magican is offline
Citaat:
Lunatsy schreef op 28-11-2005 @ 18:36 :
Hey, niet mij aanvallen, dit zijn enkel reacties die ik al eerder van mensen hebben gekregen. Maar wat vind jij? Goede minister president of niet?
Dan vallen wij jou aan omdat je klakkeloos dingen aanneemt.
Oud 28-11-2005, 17:50
Lunatsy
Lunatsy is offline
Citaat:
Magican schreef op 28-11-2005 @ 18:44 :
Dan vallen wij jou aan omdat je klakkeloos dingen aanneemt.
Oke oke, my bad. Bedankt dat jullie mij mijn fout hebben laten inzien
Nu weer ontopic? ;p
Oud 28-11-2005, 18:00
Go
Go is offline
Citaat:
Lunatsy schreef op 28-11-2005 @ 18:36 :
Je presenteert het al zijnde jouw mening. Maar zie het niet als een aanval; soms moet ik me een beetje duidelijker uiten dan anders
Oud 28-11-2005, 18:05
Lunatsy
Lunatsy is offline
Citaat:
gerwin schreef op 28-11-2005 @ 19:00 :
Je presenteert het al zijnde jouw mening. Maar zie het niet als een aanval; soms moet ik me een beetje duidelijker uiten dan anders
In dat geval heb ik niks gezegt.
Toch weet ik je mening nog niet?
Oud 28-11-2005, 18:06
Lunatsy
Lunatsy is offline
Citaat:
Lunatsy schreef op 28-11-2005 @ 19:05 :
In dat geval heb ik niks gezegt .
*gezegd dus ;p
Oud 28-11-2005, 18:10
sjerowl
sjerowl is offline
balkenende is ook maar een mens.. als premier is hij verantwoordelijk voor veel dingen.. als er iets fout gaat in nederland, is hij het zwarte schaap.. tis vast wel een goeie man
Oud 28-11-2005, 18:29
Lunatsy
Lunatsy is offline
hey cher

maar ik ben het trouwens oneens met wat je zegt.
Balkenende is premier, daar kiest hij voor, hij heeft die taak opgenomen. Hij wist wat hij kon verwachten.

Ik weet niet of hij het aan kan hoor, hij is zo verschrikkelijk voorzichtig met alles.
Misschien denkt hij zelf ook dat hij het niet aan kan en probeert hij een goede indruk te maken.

Dat werkt dus niet. Als de minister-president niet zijn mannetje kan staan, wat betekent dat dan voor Nederland?
Oud 28-11-2005, 18:31
sjerowl
sjerowl is offline
maar nl stemt tog zelf op balkenende, hij is al 2x gekozen.. geloof ik
Oud 28-11-2005, 18:35
Lunatsy
Lunatsy is offline
Citaat:
sjerowl schreef op 28-11-2005 @ 19:31 :
maar nl stemt tog zelf op balkenende, hij is al 2x gekozen.. geloof ik
Uh-huh, heb heb ook niet ontkend dat Nederland misschien een beetje teveel naar het groenere gras aan de overkant kijkt, maarja. Wat nieuw is is lekker.

Het zal trouwens ook geen derde keer gebeuren, ik neem aan dat je het stuk hebt gelezen over hoeveel procent nog in dit kabinet geloofd?
Oud 28-11-2005, 18:37
sjerowl
sjerowl is offline
ja
Oud 28-11-2005, 18:40
Lunatsy
Lunatsy is offline
Dat ziet er niet echt goed uit he?
;p

Nee, maar ik geloof gewoon niet dat Balkenende geschikt is voor deze baan.
Ik bedoel, natuurlijk is hij maar een gewone man, meer kunnen we ook niet van hem verwachten.

Maar ehh, wanneer begint hij zich eindelijk te gedragen als een man, ik vind dit voorzichtige gedoe niet erg mannelijk en al helemaal niet geschikt voor iemand die toch een beetje het volk moet vertegenwoordigen.
Oud 28-11-2005, 18:50
sjerowl
sjerowl is offline
als je je inleeft in die man.. moet hij heel veel doorstaan.. ofsow.. *kut-stelling* hij heeft zichzelf nog niet zo goed kunnen bewijzen.. hij werd net minister-president toen er problemen waren.. je kan het hem niet kwalijk nemen dat hij het fout doet.. (wat een lul-antwoord)
Oud 28-11-2005, 18:52
Twanos
Twanos is offline
Ik wil niet vervelend doen, maar de Nederlandse bevolking kiest niet voor ons aller Jan Peter.
Oud 28-11-2005, 18:57
Lunatsy
Lunatsy is offline
Citaat:
sjerowl schreef op 28-11-2005 @ 19:50 :
als je je inleeft in die man.. moet hij heel veel doorstaan.. ofsow.. *kut-stelling* hij heeft zichzelf nog niet zo goed kunnen bewijzen.. hij werd net minister-president toen er problemen waren.. je kan het hem niet kwalijk nemen dat hij het fout doet.. (wat een lul-antwoord)
Ik snap er niet veel van maar even een reactie, JP doet het niet goed, JP doet veel fout. Wat kan JP wel? ;p
Oud 28-11-2005, 18:58
Lunatsy
Lunatsy is offline
Citaat:
Twanos schreef op 28-11-2005 @ 19:52 :
Ik wil niet vervelend doen, maar de Nederlandse bevolking kiest niet voor ons aller Jan Peter.
Neuh, toch proberen ze hem weg te pesten.
Oud 28-11-2005, 18:58
sjerowl
sjerowl is offline
Citaat:
Lunatsy schreef op 28-11-2005 @ 19:57 :
Ik snap er niet veel van maar even een reactie, JP doet het niet goed, JP doet veel fout. Wat kan JP wel? ;p
I know..
Oud 28-11-2005, 19:04
Lunatsy
Lunatsy is offline
Wij staan trouwens open voor een frisse inbreng van anderen?

@ cheryl
Over mijn reactie van net, natuurlijk heeft hij wel iets goeds gedaan, maar mensen zoeken altijd naar beter
Oud 28-11-2005, 19:06
Lunatsy
Lunatsy is offline
Of is er nog iemand met een uitspraak over zijn Harry Potter imago?
Oud 28-11-2005, 19:24
sjerowl
sjerowl is offline
ARRRGH!! maar balkenende heeft ook gewoon geen aanzien.. daar ligt het ook wel aan
Oud 28-11-2005, 19:32
Lunatsy
Lunatsy is offline
Citaat:
sjerowl schreef op 28-11-2005 @ 20:24 :
ARRRGH!! maar balkenende heeft ook gewoon geen aanzien.. daar ligt het ook wel aan
Nee precies, ik bedoel. lekkere autoriteit!
Oud 28-11-2005, 19:38
lawallan
lawallan is offline
Wat mij een beetje tegenstaat aan balkenende is dat hij doet alsof hij christelijk is (goed voor je medemens zorgen etc.) maar ondertussen gaan de mensen die het finacieel moeilijk hebben er alleen maar meer op achteruit en krijgen de rijke alleen maar meer voordelen erbij. Als je dat wilt, kom er dan gewoon voor uit zoals de VVD doet.
Oud 28-11-2005, 19:41
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
sjerowl schreef op 28-11-2005 @ 20:24 :
Iemands aanzien heeft helemaal niets met z'n functioneren te maken. Ok je dient er verzorgd en degelijk uit te zien maar daar blijft het dan ook bij.

Ikzelf vind dat Balkenende het op zich niet heel verkeerd doet. Zoals gezegd: De nieuwe zorgverzekering waar ik in ieder geval zeer enthausiast over ben. De verlaging van de belasting voor bedrijven vind ik ook zeer goed.

Toch is het niet gelukt om de politiek van het softe imago af te helpen en ook met de al veel te vaak genoemde normen en waarden van de gemiddelde Nederlander is het nog steeds niet best gesteld.

[Edit] Dit laatste vind ik zorgelijk. We leven al in een tijd waarin het er maatschapelijk nog steeds niet al te best aan toe gaat. Laten we nou eens een keer met z'n allen gaan kijken naar hoe het beter kan. Ik denk dat we daar een stuk meer mee op schieten dan alleen maar heel de tijd op elkaar te gaan kankeren. [/EDIT]

Laatst gewijzigd op 28-11-2005 om 19:45.
Oud 28-11-2005, 19:45
sjerowl
sjerowl is offline
Citaat:
wammus schreef op 28-11-2005 @ 20:41 :
Iemands aanzien heeft helemaal niets met z'n functioneren te maken. Ok je dient er verzorgd en degelijk uit te zien maar daar blijft het dan ook bij.

Ikzelf vind dat Balkenende het op zich niet heel verkeerd doet. Zoals gezegd: De nieuwe zorgverzekering waar ik in ieder geval zeer enthausiast over ben. De verlaging van de belasting voor bedrijven vind ik ook zeer goed.

Toch is het niet gelukt om de politiek van het softe imago af te helpen en ook met de al veel te vaak genoemde normen en waarden van de gemiddelde Nederlander is het nog steeds niet best gesteld.
uh-huh dat is wel waar... maar meestal is het zo dat mensen een beetje sterke leider willen en die moet er dan ook zo uitzien.. balkenende ziet er een beetje.. nou ja.. je weet wel hoe hij eruitziet
Oud 28-11-2005, 19:52
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
sjerowl schreef op 28-11-2005 @ 20:45 :
uh-huh dat is wel waar... maar meestal is het zo dat mensen een beetje sterke leider willen en die moet er dan ook zo uitzien.. balkenende ziet er een beetje.. nou ja.. je weet wel hoe hij eruitziet
Het merendeel van het volk denkt er inderdaad zo over. Ik denk alleen niet dat het volk daar ook maar een fuck over te zeggen heeft (ja zeggen mag wel maar je veranderd er toch niets mee dus het is een beetje zinloos). Balkenende zelf en de rest van regerend Nederland denkt daar waarschijnlijk heel anders over. En gelijk hebben ze.

Ok hij heeft de uitstraling van een soft pudingbroodje maar nogmaals dat doet er niet heel toe. In de politiek gaat het er om om wat voor ideeën je hebt en hoe je die wilt gaan uitvoeren. Daar veranderd je kledingstijl (hoewel ik daar niets mis mee vind. Die is zoals het in mijn ogen hoort) en je uiterlijk (waar je helemaal niets aan kan doen) helemaal niets aan.
Oud 28-11-2005, 19:54
sjerowl
sjerowl is offline
Citaat:
wammus schreef op 28-11-2005 @ 20:52 :
Het merendeel van het volk denkt er inderdaad zo over. Ik denk alleen niet dat het volk daar ook maar een fuck over te zeggen heeft (ja zeggen mag wel maar je veranderd er toch niets mee dus het is een beetje zinloos). Balkenende zelf en de rest van regerend Nederland denkt daar waarschijnlijk heel anders over. En gelijk hebben ze.

Ok hij heeft de uitstraling van een soft pudingbroodje maar nogmaals dat doet er niet heel toe. In de politiek gaat het er om om wat voor ideeën je hebt en hoe je die wilt gaan uitvoeren. Daar veranderd je kledingstijl (hoewel ik daar niets mis mee vind. Die is zoals het in mijn ogen hoort) en je uiterlijk (waar je helemaal niets aan kan doen) helemaal niets aan.
uh-huh je hebt gelijk.. btw thank you voor je argumenten
Oud 28-11-2005, 20:02
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Lunatsy schreef op 28-11-2005 @ 18:26 :
wat vinden jullie nou van Balkenende? Goede minister president of niet?

Hij heeft veel goede dingen gedaan voor de WAO, het zorgstelsel en de verlaging van de belastingen voor bedrijven.

tis maar wat je goed noemt
Oud 28-11-2005, 20:02
Lunatsy
Lunatsy is offline
Citaat:

Daar ben ik het niet mee eens. Hoe mensen hem zien heeft niet alleen te maken met zijn uiterlijk maar ook met hoe hij zichzelf presenteerd. Dit maakt wel degelijk uit!
Mensen zoeken een sterke leider, misschien niet altijd qua uiterlijk maar je moet wel het karakter hebben.

Hitler werd in de propaganda posters ook opgefraaid MAAR wat mensen van hem herrineren heeft te maken met zijn acties.
Balkenende's acties zijn bar weinig
Oud 28-11-2005, 20:03
professor2
professor2 is offline
Citaat:

en je uiterlijk (waar je helemaal niets aan kan doen) helemaal niets aan.
wat een onzin balkenende gaat iedere week anaar de kapper
je kan echt wel iets aan je uiterlijk doen hoor
Oud 28-11-2005, 20:03
sjerowl
sjerowl is offline
neeee niet hitler.. merel!! hoe durf je!! ;p
Oud 28-11-2005, 20:07
Verwijderd
Hebben jullie een huiswerkopdracht ofzo?
Oud 28-11-2005, 20:07
Lunatsy
Lunatsy is offline
Citaat:
sjerowl schreef op 28-11-2005 @ 21:03 :
neeee niet hitler.. merel!! hoe durf je!! ;p
Cher, in debatteren gaat het over stellingen uitmelken en extreme voorbeelden nemen om je mening mee te verduidelijken
Maar nu Ontopic. Er is nog niemand geweest die mij van mijn mening over balkenende heeft kunnen afbrengen.
Hij heeft het karakter noch de uitstraling voor een echte leider.

En dat is een uitdaging.
Oud 28-11-2005, 20:08
Magican
Magican is offline
ja merel, hoe durf je
Oud 28-11-2005, 20:09
Lunatsy
Lunatsy is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-11-2005 @ 21:07 :
Hebben jullie een huiswerkopdracht ofzo?
Nee, we doen mee aan voorselecties van het debat team, en ik was echt benieuwd toen ik deze topic begon.
Cheryl zocht feiten over balkenende en kwam mijn berichtje tegen ;P
Oud 28-11-2005, 20:15
Verwijderd
Hij heeft de uitstraling van een bureaustoel, dat was al voldoende reden om een ander naar voren te schuiven als MP.
Oud 28-11-2005, 20:15
Poolsjewist
Poolsjewist is offline
Citaat:
lawallan schreef op 28-11-2005 @ 20:38 :
Wat mij een beetje tegenstaat aan balkenende is dat hij doet alsof hij christelijk is (goed voor je medemens zorgen etc.) maar ondertussen gaan de mensen die het finacieel moeilijk hebben er alleen maar meer op achteruit en krijgen de rijke alleen maar meer voordelen erbij. Als je dat wilt, kom er dan gewoon voor uit zoals de VVD doet.
Wauw ik ben et eens met een pvda'er... Maar hierover heb je helemaal gelijk hoor
Oud 28-11-2005, 20:16
Lunatsy
Lunatsy is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-11-2005 @ 21:15 :
Hij heeft de uitstraling van een bureaustoel, dat was al voldoende reden om een ander naar voren te schuiven als MP.
een verbetering! Van puddingbroodje naar bureaustoel!
Oud 28-11-2005, 20:16
Delama
Delama is offline
Laat me raden, MEP ofzo?
Oud 28-11-2005, 20:17
Go
Go is offline
Citaat:
Lunatsy schreef op 28-11-2005 @ 19:05 :
In dat geval heb ik niks gezegt.
Oké, bij deze dan.

Naar mijn mening neemt Balkenende keuzes die moeten worden genomen. Denk aan de soms harde bezuinigingen, zodat het financieringstekort niet te groot wordt. De hervorming van de WAO, de soepelere ontslagwetgeving die er aan zit te komen. Er zijn vast nog wel wat positieve aspecten op te noemen.

Echter, er zijn ook genoeg negatieve punten. De overdreven maatregelen tegen het terrorisme (wat mij het allermeeste stoorde was het voorstel om apologie, het verheerlijken van terrorisme, te verbieden. Gelukkig is een meerderheid van de Kamer tegen), de steun aan de VS als het gaat om de aanval tegen Irak en het overnemen van de wens van de Kamer om een referendum over de Europese Grondwet te houden.

Dit is maar een hele korte opsomming, maar met de punten die op dit moment in me opkwamen. Per saldo geef ik de persoon van Balkenende het voordeel van de twijfel als het gaat om inhoudelijke aspecten, maar wat betreft leiderschap wordt de balans echt negatief.
Oud 28-11-2005, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Lunatsy schreef op 28-11-2005 @ 21:16 :
een verbetering! Van puddingbroodje naar bureaustoel!
De minister-president is in ons staatsrecht toch niet echt een figuur die meer of verdergaande bevoegdheden heeft dan zijn medeministers, dus daarom had er minstens iemand met uitstraling gekozen moeten worden.
Oud 28-11-2005, 20:19
Lunatsy
Lunatsy is offline
Citaat:
gerwin schreef op 28-11-2005 @ 21:17 :
Oké, bij deze dan.

Naar mijn mening neemt Balkenende keuzes die moeten worden genomen. Denk aan de soms harde bezuinigingen, zodat het financieringstekort niet te groot wordt. De hervorming van de WAO, de soepelere ontslagwetgeving die er aan zit te komen. Er zijn vast nog wel wat positieve aspecten op te noemen.

Echter, er zijn ook genoeg negatieve punten. De overdreven maatregelen tegen het terrorisme (wat mij het allermeeste stoorde was het voorstel om apologie, het verheerlijken van terrorisme, te verbieden. Gelukkig is een meerderheid van de Kamer tegen), de steun aan de VS als het gaat om de aanval tegen Irak en het overnemen van de wens van de Kamer om een referendum over de Europese Grondwet te houden.

Dit is maar een hele korte opsomming, maar met de punten die op dit moment in me opkwamen. Per saldo geef ik de persoon van Balkenende het voordeel van de twijfel als het gaat om inhoudelijke aspecten, maar wat betreft leiderschap wordt de balans echt negatief.
Ik snap wat je bedoelt ja, maar vooralsnog, JPB is in mijn ogen niet geheel geslaagd. Krijg altijd een beetje een nare bijsmaak bij zijn acties, ik denk dat hij gewoon nog een mentor nodig heeft
Oud 28-11-2005, 20:20
professor2
professor2 is offline
nou ja je kan ook zeggen dat hij zijn uiterlijk mee heeft hij roept de meest idiote dingen en tot mijn verbazing is dan het commentaar dat hij geen uitstraling etc heeft
zelfde geld voor donner overigens
Oud 28-11-2005, 20:20
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Lunatsy schreef op 28-11-2005 @ 21:02 :
Daar ben ik het niet mee eens. Hoe mensen hem zien heeft niet alleen te maken met zijn uiterlijk maar ook met hoe hij zichzelf presenteerd. Dit maakt wel degelijk uit!
Mensen zoeken een sterke leider, misschien niet altijd qua uiterlijk maar je moet wel het karakter hebben.

Hitler werd in de propaganda posters ook opgefraaid MAAR wat mensen van hem herrineren heeft te maken met zijn acties.
Balkenende's acties zijn bar weinig
Nogmaals: Hoe iemand er uit ziet zegt weinig tot helemaal niets over zijn functioneren.

Balkenende heeft vast genoeg dingen voor nederland gedaan alleen dat wij lang niet alles weten wil niet zeggen dat het er niet is.

@ professor2: Dat valt voor mij onder uiterlijke verzorging. Ik neem aan dat als we het over uitstraling hebben dat daar iets meer mee bedoeld word dan alleen iemands kapsel en aan sommige dingen kan je nou eenmaal niets doen.
Oud 28-11-2005, 20:22
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 28-11-2005 @ 21:20 :
nou ja je kan ook zeggen dat hij zijn uiterlijk mee heeft hij roept de meest idiote dingen en tot mijn verbazing is dan het commentaar dat hij geen uitstraling etc heeft
zelfde geld voor donner overigens
Maar Donner is ook echt een incompetenteling, als je bijv. het Nederlands Juristenblad, Ars Aequi of het Advocatenblad leest weet je waarom.
Oud 28-11-2005, 20:23
Lunatsy
Lunatsy is offline
Citaat:
wammus schreef op 28-11-2005 @ 21:20 :
Nogmaals: Hoe iemand er uit ziet zegt weinig tot helemaal niets over zijn functioneren.

Balkenende heeft vast genoeg dingen voor nederland gedaan alleen dat wij lang niet alles weten wil niet zeggen dat het er niet is.

@ professor2: Dat valt voor mij onder uiterlijke verzorging. Ik neem aan dat als we het over uitstraling hebben dat daar iets meer mee bedoeld word dan alleen iemands kapsel en aan sommige dingen kan je nou eenmaal niets doen.
STOP HO! wat zeker wel iets zegt over zijn funtioneren is zijn uitstraling, en dan gaat het idd niet alleen over zijn uiterlijk.
Maarja, dat zei ik net ook al.
Balkenende is niet zeker van zichzelf en dat zie je,
zo kan je geen leider zijn.
Ik bedoel, als je aan jezelf twijfelt ben je gelijk minder geloofwaardig, en zal je publiek ook sneller aan je twijfelen
Oud 28-11-2005, 20:29
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Lunatsy schreef op 28-11-2005 @ 21:23 :
Balkenende is niet zeker van zichzelf en dat zie je,
zo kan je geen leider zijn.
Ik bedoel, als je aan jezelf twijfelt ben je gelijk minder geloofwaardig, en zal je publiek ook sneller aan je twijfelen
Daar heb je wel gelijk in.
Topic gesloten

Regels voor berichten