Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2006, 09:30
Kryptonite
Kryptonite is offline
Ciao,
De bodyshop beweert dierproefvrij te zijn, maar laatst hoorde ik dat dat niet waar is en dat ze hun "ingrediënten" gewoon net zolang bewaren tot het "dierproeflabel" vervalt.
Wat is nu waar?
Oud 14-03-2006, 16:02
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Kryptonite schreef op 14-03-2006 @ 10:30 :
Ciao,
De bodyshop beweert dierproefvrij te zijn, maar laatst hoorde ik dat dat niet waar is en dat ze hun "ingrediënten" gewoon net zolang bewaren tot het "dierproeflabel" vervalt.
Wat is nu waar?
Hun producten worden niet op dieren getest. Maar over hun ingredienten doen ze altijd geheimzinnig.

Overigens zijn er specualties over dat bodyshop overgenomen wordt door l'oreal. Dit betekent dat bodyshop gewoon geboycot moet gaan worden. L'oreal is een bedrijf dat dierproeven doet en wil blijven doen en sterk aan het lobbyen is bij EU.
Oud 15-03-2006, 14:56
Kryptonite
Kryptonite is offline
Citaat:
TechXP schreef op 14-03-2006 @ 17:02 :
Overigens zijn er specualties over dat bodyshop overgenomen wordt door l'oreal. .... L'oreal is een bedrijf dat .... sterk aan het lobbyen is bij EU.
Oud 15-03-2006, 17:06
Yerli
Yerli is offline
Citaat:
Kryptonite schreef op 15-03-2006 @ 15:56 :
Inderdaad.
Oud 15-03-2006, 21:43
TechXP
TechXP is offline
http://www.fd.nl/ShowRedactieNieuws....cumentId=27022
Oud 16-03-2006, 07:17
wizkid
wizkid is offline
Voor de cosmetica is het wel jammer, maar er zijn vast nog wel andere bedrijven die ook niet op dieren testen en goede cosmetica hebben.
Voor bad en douche spullen weet ik dat Weleda (verkrijgbaar bij de tuinen) ook niet op dieren test.
Oud 16-03-2006, 09:30
TechXP
TechXP is offline
En Lush (de vrouwen hier kennen dat vast wel) test niet op dieren en bijna alle producten zijn veganistisch. En milieuvriendelijke producten.
Oud 16-03-2006, 09:46
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 16-03-2006 @ 10:30 :
En Lush (de vrouwen hier kennen dat vast wel) test niet op dieren en bijna alle producten zijn veganistisch. En milieuvriendelijke producten.
Die zijn toch ontzettend duur?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 10:19
PrinsesLotte
PrinsesLotte is offline
Citaat:
Snees schreef op 16-03-2006 @ 10:46 :
Die zijn toch ontzettend duur?
Nee joh.. Valt onwijs mee.
Oud 16-03-2006, 14:03
TechXP
TechXP is offline
Die producten kan je ook tig keer langer gebruiken. Dus al zou de prijs duur zijn. Dan heb je het er zo uit
Oud 16-03-2006, 14:31
Bloem
Bloem is offline
Ik vind Lush anders wel hartstikke duur Ze zitten hier ook niet echt in de buurt en van internet bestellen durf ik niet zo goed, maar de site is wel leuk om bij te kwijlen want het ziet er allemaal zooo leuk uit

Maar Nivea en de huismerken van Kruitvat, Etos en de Hema zijn ook dierproefvrij toch? Of is dat ook zo dat de producten niet getest worden op dieren, maar de ingrediënten eigenlijk wel?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 12:47
TechXP
TechXP is offline
http://www.nu.nl/news/695420/32/L%27...Body_Shop.html

Nou.. allemaal bodyshop boycotten. We laten l'oreal voelen dat ze dat niet moeten doen of helemaal stoppen met dierpreoven.
Oud 17-03-2006, 14:50
mar87
mar87 is offline
Citaat:
PrinsesLotte schreef op 16-03-2006 @ 11:19 :
Nee joh.. Valt onwijs mee.
nou even op die site van Lush gekeken maar ik vind die producten toch wel erg duur...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 16:55
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
TechXP schreef op 17-03-2006 @ 13:47 :
http://www.nu.nl/news/695420/32/L%27...Body_Shop.html

Nou.. allemaal bodyshop boycotten. We laten l'oreal voelen dat ze dat niet moeten doen of helemaal stoppen met dierpreoven.
Al denk ik dat ze zich er weinig van aantrekken
Oud 17-03-2006, 17:57
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
wizkid schreef op 17-03-2006 @ 17:55 :
Al denk ik dat ze zich er weinig van aantrekken
Ja, vast. Maar als hun nieuwe parade paartje nu opeens verlies gaat geven, dan zullen ze zeker niet blij zijn.

Denk/weet zeker dat er veel mensen als ze dit weten niet bij body shop willen kopen. Er komen nl. veel principiele mensen bij de body shop.
Oud 17-03-2006, 20:48
Bloem
Bloem is offline
Inderdaad, in vergelijk met gewone drogisterijspullen is het best prijzig en echt niet altijd fijner of lekkerder

Weet iemand hoe het met de Hema zit, of daar alleen het eindproduct niet getest wordt, of de ingrediënten ook niet?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 22:54
PrinsesLotte
PrinsesLotte is offline
Citaat:
mar87 schreef op 17-03-2006 @ 15:50 :
nou even op die site van Lush gekeken maar ik vind die producten toch wel erg duur...
Nou ja ik doe altijd ontzettend lang met die spullen, een stuk langer dan met bijv. een fles dove (laat ik eens een willekeurig merk noemen) Plus mijn huid is er onwijs van opgeknapt. Ik vind 't 't keihard waard en daarom dus niet zo duur.
Oud 18-03-2006, 00:04
Vice
Vice is offline
Citaat:
Bloem schreef op 16-03-2006 @ 15:31 :
Maar Nivea en de huismerken van Kruitvat, Etos en de Hema zijn ook dierproefvrij toch? Of is dat ook zo dat de producten niet getest worden op dieren, maar de ingrediënten eigenlijk wel?
Ik heb ooit gelezen dat de ingredienten van de producten van de Etos niet op dieren worden getest. Van andere huismerken durf ik het niet te zeggen.
Oud 18-03-2006, 00:29
TechXP
TechXP is offline
www.cosmeticagids.nl

Nivea vind ik niet helemaal zeker. Geloof dat die nog niet in de gids staan. Ze hebben wel een alternatief ontwikkeld. Maar waren nog niet 5 jaar vrij van dierproeven met hun producten. Tenminste een tijd terug. Misschien nu wel.

Etos, kruidvat en trekpleister merken zouden niet op dieren getest wordne. Ook de ingredienten niet (meer). Dus dat er 5 jaar niet op dieren getest is betekent dat.
Oud 18-03-2006, 00:30
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Bloem schreef op 17-03-2006 @ 21:48 :
Inderdaad, in vergelijk met gewone drogisterijspullen is het best prijzig en echt niet altijd fijner of lekkerder

Weet iemand hoe het met de Hema zit, of daar alleen het eindproduct niet getest wordt, of de ingrediënten ook niet?
volgens mij hetzelfde als met kruidvat enzo.
Oud 18-03-2006, 00:31
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
PrinsesLotte schreef op 17-03-2006 @ 23:54 :
Nou ja ik doe altijd ontzettend lang met die spullen, een stuk langer dan met bijv. een fles dove (laat ik eens een willekeurig merk noemen) Plus mijn huid is er onwijs van opgeknapt. Ik vind 't 't keihard waard en daarom dus niet zo duur.
De spullen die ik koop gaan ook lang mee. Veel van weleda. En heb nu ook iets van lush, wat erg lang mee zou gaan.
Oud 18-03-2006, 09:59
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
TechXP schreef op 18-03-2006 @ 01:30 :
volgens mij hetzelfde als met kruidvat enzo.
Ja dacht het ook, de Miss Helen (?, weet de naam niet precies) make-up van de Hema werd iig niet getest dacht ik.
Oud 18-03-2006, 10:55
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
wizkid schreef op 18-03-2006 @ 10:59 :
Ja dacht het ook, de Miss Helen (?, weet de naam niet precies) make-up van de Hema werd iig niet getest dacht ik.
Nee dat dacht ik ook, maar ik wist niet of het alleen om het eindproduct ging, of ook om de ingredieënten. Maar fijn dat het ws. om alles gaat dat niet getest wordt
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 12:46
TechXP
TechXP is offline
@Bloem: http://www.cosmeticagids.nl

Daar staat hema ook tussen. En dan is het product niet getest en de ingredienten neit in 5 jaar tijd. Dat was geloof de criteria van proefdiervrij
Oud 18-03-2006, 17:32
PrinsesLotte
PrinsesLotte is offline
Citaat:
TechXP schreef op 18-03-2006 @ 01:31 :
De spullen die ik koop gaan ook lang mee. Veel van weleda. En heb nu ook iets van lush, wat erg lang mee zou gaan.
Ik gebruik ook dingen van weleda Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe je de spullen gebruikt.. Of je liters shampoo over je haar doet of gewoon genoeg..
Oud 18-03-2006, 18:42
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
PrinsesLotte schreef op 18-03-2006 @ 18:32 :
Ik gebruik ook dingen van weleda Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe je de spullen gebruikt.. Of je liters shampoo over je haar doet of gewoon genoeg..
Ook zo inderdaad. Ik vind mijn plantentandpasta ook zo lang meegaan. Met 1 zo een tube kan ik vele maanden doen. In kast ligt er nog 1 van bijna jaar geleden. Maar misschien ben ik gewoon zuinig en knijp ik alles tot het laatste beetje uit
Oud 18-03-2006, 19:00
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
TechXP schreef op 18-03-2006 @ 13:46 :
@Bloem: http://www.cosmeticagids.nl

Daar staat hema ook tussen. En dan is het product niet getest en de ingredienten neit in 5 jaar tijd. Dat was geloof de criteria van proefdiervrij
Dankje
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 21:18
Verwijderd
Het verbaast me dat niemand http://www.proefdiervrij.nl nog genoemd heeft.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 01:20
TechXP
TechXP is offline
Ik heb de cosmeticagids genoemd van proefdiervrij
Op hun hoofdsite word je daar toch naar verwezen
Oud 24-03-2006, 14:30
Verwijderd
Lush inderdaad. De producten mogen dan wel aan de dure kant zijn, ze gaan écht veel langer mee (ik doe nu al langer dan een half jaar met mijn shampoo-bar en hij is nog lang niet op (maar ik was mijn haar ook maar 3 keer per maand ofzo, maar dan nog). En ze zijn deels ook zo duur omdat ze natuurlijke, échte ingrediënten gebruiken (zoals echte honing, bananen en citroenen om maar wat te noemen). En omdat heel veel in vaste vorm geproduceerd wordt verbruiken ze ook minder verpakkingsmateriaal.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 22:21
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 24-03-2006 @ 15:30 :
Lush inderdaad. De producten mogen dan wel aan de dure kant zijn, ze gaan écht veel langer mee (ik doe nu al langer dan een half jaar met mijn shampoo-bar en hij is nog lang niet op (maar ik was mijn haar ook maar 3 keer per maand ofzo, maar dan nog).
Zoals je zelf al mooi zegt, het ligt er maar aan hoe vaak je iets gebruikt. Als ik bijna nooit mijn haar zou wassen met een shampoo die wel op dieren werd getest en dan steeds maar een heel klein beetje zou gebruiken dan kan ik wel 5 jaar doen met een fles shampoo
Reageren

Regels voor berichten