Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2006, 16:48
Strever
Strever is offline
Ik heb 2 dagen geleden 4 kaarten gekocht voor de wedstrijd FC Groningen - Ajax dat deze maand gespeeld wordt. Ik heb deze kaarten gekocht op marktplaats alleen heb ik een probleempje.
De jongen waarvan ik ze koop heeft de kaarten 2 dagen geleden opgestuurd en ik heb ze thuis nog niet ontvangen. Ik ga ervan uit dat ik die kaarten nog krijg, maar wat als ik ze niet krijg?
Kan ik dat dan gewoon aangeven bij de politie? Of heb ik geen poot om op te staan..?
Ja, ik weet dat ik had moeten wachten tot ik de kaarten had en dan had ik pas moeten betalen, maar hij leek me zo aardig..
Ik hoor het wel,

Strever
Oud 04-03-2006, 16:53
Verwijderd
Je kunt aangifte doen, maar ga er niet vanuit dat je je geld terugkrijgt. Een tip: laat in het vervolg dit soort dingen onder rembours opsturen. Kost wat meer, maar dan heb je wel zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 16:57
Go
Go is offline
Heeft die jongen de intentie om jou de beloofde goederen niet te leveren? Dat is nog maar de vraag. Hij kan best beweren dat hij het opgestuurd heeft, maar dat het niet aangekomen is.

Laatst gewijzigd op 04-03-2006 om 17:48.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Laurens schreef op 04-03-2006 @ 17:53 :
Je kunt aangifte doen, maar ga er niet vanuit dat je je geld terugkrijgt. Een tip: laat in het vervolg dit soort dingen onder rembours opsturen. Kost wat meer, maar dan heb je wel zekerheid.
Dan moet je toch echt betalen voordat je de envelop opent.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 18:07
Hakuna
Hakuna is offline
Tip: Koop NOOIT kaartjes voor optredens, sportwedstrijden, omdat uitgerekend met dit soort dingen op tweede hands websites veel gefraudeerd wordt. Mocht je alsnog in zee willen gaan, vraag of de verkoper een foto van het kaartje toemaild, of beter nog maak een persoonlijke afspraak (boter bij de vis!)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 19:52
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Cornel schreef op 04-03-2006 @ 19:07 :
Tip: Koop NOOIT kaartjes voor optredens, sportwedstrijden, omdat uitgerekend met dit soort dingen op tweede hands websites veel gefraudeerd wordt. Mocht je alsnog in zee willen gaan, vraag of de verkoper een foto van het kaartje toemaild, of beter nog maak een persoonlijke afspraak (boter bij de vis!)
Vooral dat laatste kan ik je sowieso aanraden als je iets via internet overkoopt van een ander.

Je zegt zelf: "Hij leek me aardig." Dit is iets wat je via internet NIET kan controleren en het wordt dus een kwestie van vertrouwen. De ene keer gaat het wel goed en de andere keer niet.

Ik zou sowieso altijd een afspraak maken irl zodat ik zeker weet dat ik datgeen waar ik voor betaal gewoon krijg. Mocht er dan een grappenmaker tussen zitten die je voor jan lul op en neer laat rijden dan ben je iig niet je geld ofzo kwijt.
Oud 04-03-2006, 20:09
PV
PV is offline
Dus eerst koop je ze, en daarna bied je ze zelf al aan op V&A terwijl je de kaarten zelf nog niet eens binnen hebt Dan vertrouw ik jou eigenlijk ook niet.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 21:11
Strever
Strever is offline
Citaat:
PV schreef op 04-03-2006 @ 21:09 :
Dus eerst koop je ze, en daarna bied je ze zelf al aan op V&A terwijl je de kaarten zelf nog niet eens binnen hebt Dan vertrouw ik jou eigenlijk ook niet.
Nee lieverd, zo zit het niet. Ik had eerst 5 kaarten besteld voor 35 euro per stuk. Toen kreeg ik een telefoontje van een jongen die 5 kaarten had voor 18,75 per stuk. Dus wat dacht ik, ik verkoop die kaarten van 35 euro per stuk, zie V&A zodat ik lekker veel goedkoper heen kan.
Oud 04-03-2006, 22:19
Verwijderd
Citaat:
FuSe schreef op 04-03-2006 @ 18:50 :
Ja, dat lijkt me wel logisch
Natuurlijk loop je dan nog steeds het risico dat de inhoud van de envelop niet datgene is wat je hebt besteld, maar je hebt wel een stuk meer zekerheid dan als je het via de standaard post opstuurt.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 02:40
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
wammus schreef op 04-03-2006 @ 20:52 :

Je zegt zelf: "Hij leek me aardig." Dit is iets wat je via internet NIET kan controleren en het wordt dus een kwestie van vertrouwen. De ene keer gaat het wel goed en de andere keer niet.

Ik kan wel vooraf bepalen of ik met een betrouwbaar iemand te doen heb, of met een beunhaas. Heb onlangs in goed vertrouwen 150 € betaald aan een verkoper uit Zwitserland die een aantal CD's aan mij verkocht heeft, terwijl ik alleen zijn e mail adres (geen hotmail) had. En dat is allemaal naar 100% tevredenheid verlopen, hij heeft het geld ontvangen, en ik de (zeldzame) orginele CD's

BTW: Deze CD handel ging buiten de Ebay site om, hij had mij gerust kunnen belazeren, maar hij heeft eerlijk en netjes gehandeld!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 07:11
LoeLoe
LoeLoe is offline
Maar er zijn er ook genoeg die dat niet doen.
Ik koop nooit meer via dat soort sites.

Vorig jaar nog 150 euro zomaar foetsie omdat ik kaartjes voor Lowlands wildeo verkopen van iemand op marktplaats.nl

Later bleek dat die gek weet ik hoeveel mensen besodemieterd had. Maar daar kom je pas achter als je verder gaat zoeken naar de oorzaak.

En je kan wel aangifte doen maar de politie doet der geen reet mee.. verspilde moeite!
Oud 05-03-2006, 11:29
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
Strever schreef op 04-03-2006 @ 22:11 :
Nee lieverd, zo zit het niet. Ik had eerst 5 kaarten besteld voor 35 euro per stuk. Toen kreeg ik een telefoontje van een jongen die 5 kaarten had voor 18,75 per stuk. Dus wat dacht ik, ik verkoop die kaarten van 35 euro per stuk, zie V&A zodat ik lekker veel goedkoper heen kan.
En daarom zet je als reden neer dat je niet meer kan

Ik begin jou steeds minder te vertrouwen
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 11:35
Vanilia
Vanilia is offline
Bij de tpg maken ze dichtgemaakte enveloppen wel eens open en dan halen ze geld e.d. er wel eens uit
Oud 05-03-2006, 12:06
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Vanilia schreef op 05-03-2006 @ 12:35 :
Bij de tpg maken ze dichtgemaakte enveloppen wel eens open en dan halen ze geld e.d. er wel eens uit
Dat heb ik al eens meegemaakt dat een aangetekende envelop die naar de USA moest met 22 $ ''verdwenen'' is, en volgens het onderzoek nooit bij de geadresseerde is aangekomen.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 12:47
Strever
Strever is offline
Citaat:
MaHo schreef op 05-03-2006 @ 12:29 :
En daarom zet je als reden neer dat je niet meer kan

Ik begin jou steeds minder te vertrouwen
Ik heb toch ook gelijk. Ik heb nou kaarten die goedkoper waren dus ik kan niet meer op die anderen plaatsen zitten. Dus jah, ik kan niet meer.

Ik begin jou steeds dommer te vinden
Oud 05-03-2006, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Vanilia schreef op 05-03-2006 @ 12:35 :
Volgens mij is dat een fabeltje (dat je als marktplaats-verkoper goed kan gebruiken).
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 13:27
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Snees schreef op 05-03-2006 @ 14:15 :
Volgens mij is dat een fabeltje (dat je als marktplaats-verkoper goed kan gebruiken).
dat gebeurd dus echt wel.

kan ik je vertellen uit ervaring.
Oud 05-03-2006, 14:02
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Snees schreef op 05-03-2006 @ 14:15 :
Ik kan je helaas uit ervaring vertellen dat het gebeurd. En dan gaat het niet om iets kopen maar gewoon een kaart met geld erin voor familie die wat verder weg woont
Oud 05-03-2006, 15:19
Tsu
Tsu is offline
Naja, er zullen vast wel oplichters op die site zitten. Ik zou sowieso niet eerst betalen en dan pas iets ophalen, is een beetje naief om te doen vind ik.

Ik heb vorig jaar mijn kaartje voor Rock Werchter van marktplaats gehaald en die jongen kwam zelfs helemaal naar mij toe om de kaarten te brengen. Eerst gewoon telefonisch contact gehad en toen kwam hij de kaarten brengen. Dus een afspraak maken is het beste, als je iets van kaartjes ofzo wil hebben van marktplaats.
Oud 05-03-2006, 15:35
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik laat ze altijd onder rembours opsturen of ik moet een redelijk vermoeden hebben dat de verkoper betrouwbaar is.
Oud 05-03-2006, 15:58
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 05-03-2006 @ 15:02 :
Ik kan je helaas uit ervaring vertellen dat het gebeurd. En dan gaat het niet om iets kopen maar gewoon een kaart met geld erin voor familie die wat verder weg woont
Binnen Nederland en de meeste Europese landen zal dat niet gauw gebeuren, maar in sommige landen buiten Europa, daar komt het wel eens voor dat (aangetekende) zendingen ''verdwijnen''!

Daarom betaal ik al mijn buitenlandse aankopen via paypal en/of mijn creditcard (via een beveiligde server wel te verstaan!)
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 17:18
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Cornel schreef op 05-03-2006 @ 03:40 :
Ik kan wel vooraf bepalen of ik met een betrouwbaar iemand te doen heb, of met een beunhaas. Heb onlangs in goed vertrouwen 150 € betaald aan een verkoper uit Zwitserland die een aantal CD's aan mij verkocht heeft, terwijl ik alleen zijn e mail adres (geen hotmail) had. En dat is allemaal naar 100% tevredenheid verlopen, hij heeft het geld ontvangen, en ik de (zeldzame) orginele CD's

BTW: Deze CD handel ging buiten de Ebay site om, hij had mij gerust kunnen belazeren, maar hij heeft eerlijk en netjes gehandeld!
Omdat het deze ene keer goed is gegaan wil niet zeggen dat je 100% zekerheid hebt over een volgende keer. Ooit gehoord van het gezegde: In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst?

Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 05-03-2006 @ 15:02 :
Je bent in mijn ogen dan ook niet echt slim als je geld via de post gaat versturen. Daar hebben ze bankrekeningen en internet voor uitgevonden dat lijkt me iets veiliger.
Oud 05-03-2006, 20:22
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
wammus schreef op 05-03-2006 @ 18:18 :
Je bent in mijn ogen dan ook niet echt slim als je geld via de post gaat versturen. Daar hebben ze bankrekeningen en internet voor uitgevonden dat lijkt me iets veiliger.
Er zit altijd een risico aan ben ik helemaal met je eens, maar voor een verjaardag is 10 euro opsturen leuker dan 10 euro over maken op een bankrekening he ;-)
Oud 07-03-2006, 14:36
Hakuna
Hakuna is offline
Op de Marktplaats is een euro vaak een daalder waard.

Voor 15 € van de Marktplaats geplukt, en nog zo goed als nieuw.

En klinkt nog goed op de koop toe!

Sony CFD-V6 cassette, CD en radio.

Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 07-03-2006 @ 15:36 :

[afbeelding]
En dat is relevant, hoe?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2006, 17:38
Tiño
Tiño is offline
Dat het dus blijkbaar wel kan ,op marktplaats.

Kwaliteit voor relatief weinig.

ik weet er alles van, geen zin om te gaan fotograferen nu,maar heb ook legio voorbeelden.

Hoe staan de zaken bij de TS trouwens?
Oud 07-03-2006, 17:59
Tiño
Tiño is offline
Dat het dus blijkbaar wel kan ,op marktplaats.

Kwaliteit voor relatief weinig.

ik weet er alles van, geen zin om te gaan fotograferen nu,maar heb ook legio voorbeelden.

Hoe staan de zaken bij de TS trouwens?
Oud 07-03-2006, 18:40
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Cornel schreef op 07-03-2006 @ 15:36 :

[afbeelding]
Ontopic blijven
Oud 08-03-2006, 21:02
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Strever schreef op 04-03-2006 @ 17:48 :
Ik heb 2 dagen geleden 4 kaarten gekocht voor de wedstrijd FC Groningen - Ajax dat deze maand gespeeld wordt. Ik heb deze kaarten gekocht op marktplaats alleen heb ik een probleempje.
De jongen waarvan ik ze koop heeft de kaarten 2 dagen geleden opgestuurd en ik heb ze thuis nog niet ontvangen. Ik ga ervan uit dat ik die kaarten nog krijg, maar wat als ik ze niet krijg?
Kan ik dat dan gewoon aangeven bij de politie? Of heb ik geen poot om op te staan..?
Ja, ik weet dat ik had moeten wachten tot ik de kaarten had en dan had ik pas moeten betalen, maar hij leek me zo aardig..
Ik hoor het wel,

Strever
Je kunt aangifte doen, maar dan heb je het advertentienummer nodig. Dus als de advertentie nog niet weggehaald is, snel opschrijven! Niet dat je daarmee je geld terugkrijgt, maar toch.
(Zelf eind vorig jaar ook met twee concertkaartjes aardig wat geld voor niks betaald, doe het dus ook nooit meer)..
Overigens vind ik je topic op V&A echt .
Oud 08-03-2006, 21:25
Strever
Strever is offline
Citaat:
Konijn schreef op 08-03-2006 @ 22:02 :
Je kunt aangifte doen, maar dan heb je het advertentienummer nodig. Dus als de advertentie nog niet weggehaald is, snel opschrijven! Niet dat je daarmee je geld terugkrijgt, maar toch.
(Zelf eind vorig jaar ook met twee concertkaartjes aardig wat geld voor niks betaald, doe het dus ook nooit meer)..
Overigens vind ik je topic op V&A echt .
Ach jah, het boeit me niet zo veel wat jij van dat topic vindt.
Oud 09-03-2006, 10:38
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Strever schreef op 08-03-2006 @ 22:25 :
Ach jah, het boeit me niet zo veel wat jij van dat topic vindt.
Joh, ga vooral in op die ene zin. Ook fijn dat ik je probeer te helpen enzo, in de rest van de post?
Oud 09-03-2006, 15:26
Strever
Strever is offline
Citaat:
Konijn schreef op 09-03-2006 @ 11:38 :
Joh, ga vooral in op die ene zin. Ook fijn dat ik je probeer te helpen enzo, in de rest van de post?
Ja dat moest ernog bij jah
Oud 09-03-2006, 15:26
Strever
Strever is offline
Citaat:
Konijn schreef op 09-03-2006 @ 11:38 :
Ja dat moest ernog bij jah
Oud 12-03-2006, 19:48
MB
MB is offline
Citaat:
FuSe schreef op 04-03-2006 @ 18:50 :
Ja, maar als het er dan niet in zit, dan weet je zeker dat je opgelicht bent. Als hij zegt het opgestuurd te hebben en je krijgt het niet dan weet je niet eens of hij je nou genaaid heeft of dat er wat mis is gegaan bij het verzenden ofzo...

En betalen als je de kaarten binnen hebt doet echt helemaal geen enkele verkoper, want dan loopt hij het risico. trouwens, als je het doet zoals de meeste mensen (eerst betalen en dan maar afwachten) dan moet je er altijd voor zorgen dat je zijn volledige naam en telefoonnummer enzo hebt. Dan is de kans weer kleiner dat hij je balazerd, want dan weet hij dat je weleens langs zou kunnen komen of aangifte zou kunnen doen. Als je zijn gegevens hebt en je doet aangifte wordt er misschien niet zoveel mee gedaan, maar als 10 verschillende mensen aangifte doen van 1 persoon dan doen ze er echt wel iets mee.

Laatst gewijzigd op 12-03-2006 om 19:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten