Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2006, 16:57
Verwijderd
Beste mensen,

De laatste drie dagen doet mijn PC het niet helemaal naar behoren. Als ik een spel speel (NFS, Generals, AoE 3), dan loopt de PC na een paar minuten spelen vast. En dan helpt het niet als ik bijvoorbeeld ALT+F4 of CTRL+ALT+DEL gebruik. De computer reageert helemaal niet meer en dan moet ik hem opnieuw opstarten. Weet iemand misschien waar het aan kan liggen en/of heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2006, 17:33
M@rco
M@rco is offline
Allereerst: wat gebeurt er als jij een spel speelt? De PC wordt dan zwaar belast, wat betekent dat er meer vermogen wordt gevraagd van je voeding, en de componenten worden warmer. Waar ik dus eerst naar zou kijken is of alle fans in je systeem (processor, videokaart, voeding) nog naar behoren werken en dat het niet een geval is van oververhitting. Het is ook handig om te vermelden wat voor voeding je hebt, als het een Sweex/QTec-achtig prul is dan heb je best kans dat het daaraan ligt.

Verder is het handig om ook je systeemspecs (dus wat voor hardware er allemaal in zit) te vermelden. E.e.a. kun je allemaal checken met Everest. Wat je - wat software betreft - ook nog kunt proberen is de laatste nieuwe drivers voor je videokaart te installeren, als je dat nog niet hebt gedaan.

Ik denk verder dat dit beter past op Hardware, omdat dit soort vastlopers vrijwel altijd duiden op een hardwareprobleem. Ik verplaats 'm daar dus even naartoe

Laatst gewijzigd op 22-03-2006 om 17:37.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 18:51
Verwijderd
Ik heb Everst geďnstalleerd en alles is volgens mij oké, maar bij energiebeheer komt dit te staan. Is mijn voeding niet goed aangesloten of moet ik iets in BIOS veranderen? De ventilator die op de voedingsbron zit draait wel. En hij valt nooit stil behalve als ik dus games speel die in full screen verschijnen.

Actuele Stroombron Stroomkabel
Batterijstatus Geen Batterij
Levensduur van een volle batterij Onbekend
Resterende Levensduur van de batterij Onbekend
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 18:55
M@rco
M@rco is offline
Neuh, dat is voor laptops

Maar wat voor hardware zit er precies in?
Oud 22-03-2006, 19:09
Verwijderd
Ik hoop dat je het goed kan zien.

Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 11:41
Verwijderd
Up
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 11:44
bam
bam is offline
Citaat:
Eraser schreef op 23-03-2006 @ 12:41 :
Up
Ups hoeven absoluut niet

(zeker niet in hardware :') )
Oud 23-03-2006, 14:34
Verwijderd
Mijn probleem is nog niet opgelost, maar ik heb er een nieuw probleem bij. Ik was mijn wachtwoord van BIOS vergeten en heb ik dus de PC open gemaakt en die batterij er uit gehaald. Daarnaast had ik drie jumpers eruit getrokken en de boel weer in elkaar gezet.

Probleem met het wachtwoord is nu oké, maar ik denk dat ik de jumpers op de verkeerde plek heb gezet. Als ik bijvoorbeeld nu de uit-knop indruk (voorheen ging hij in slaapstand als ik dat deed), dan gaat ie in slaapstand en start hij vanzelf weer op. En als ik nu iets opstart in fullscreen (game, of installatie) dan valt de computer direct uit.

Mijn vraag is dus, hoe check ik of de jumpers op de juiste plek zitten???
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 17:44
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
check de handleiding van je moederbord? lijkt me niet zo moeilijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten