Advertentie | |
|
![]() |
|
Wat ook misschien handig is om linux te simuleren via vmware.
Of CoLinux gebruiken!!(net ontdekt op tweakers.net ![]() -edit- Maar ik raad je als beginner ten strengste vmware of virtual pc aan, als je met linux begint. Want stel als er iets mis gaat op je virtuele pc, dan gebeurt er niks met je echte pc! ennuh, Felora is de brakste distro die ik heb uitgeprobeert. Nee, geef mij maar debian.
Laatst gewijzigd op 13-04-2004 om 21:50. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een FTP-install van SuSe is makkelijk te doen. Dat kan iedereen die weet wat een IP is en welke netwerkkaart hij heeft.
||
Citaat:
Maar dit is recentelijk vrijgegeven onder de GPL.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Mijn eerste linux distro was knoppix. Gewoon een knoppix iso downloaden het het instaleren op mijn virtuele pc van vmware! Werkte onwijs goed, en het was best snel!
||
Citaat:
||
Citaat:
Gewoon ff met partition magic een linux partitie maken, en dan linux erop gooien.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Bovendien neom jij onzin. Suse instaleren is een kwestie van je netwerk module in te stellen(M.a.w. de naam van je netwerk kaart weten en even selecteren) en het ip adres en dir van de FTP server in te vullen.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Een CD-install lukt ze daarentegen iig wel(mijn vader iig). Zelf de cd's van MDK9.2 oid gedownload en gebrand en gewoon wat klikken en klaar is Kees. Een up & running Linux install. Natuurlijk zijn er geen iptables scripts of samba servers geďnstalleerd, maar dat heeft meer met kennis over netwerken dan wel drivers te maken. Maw. onder Windows zouden ze het ook niet kunnen. |
![]() |
||
Citaat:
Als men al te dom is om te kunnen achterhalen welk hardware er op hun pc staat, dan kunnen ze zelf ook geen windows install uitvoeren.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
2) Bij Windows Hardware Devices loeren. Een goede howto zal je zoiets uitleggen. Iemand die te lui is om documentatie te lezen kan wmb door de stront zakken. Het revisie nummer maakt vaak niet zoveel uit btw. Citaat:
Ik heb dit 1x uitgelegt aan iemand die nog NOOIT Linux had geinstalleerd. Het betrof Debian. Na de installatie 1x voor gedaan te heben had hij daarna vrijwel zelfstandig een netwerk-install gedaan. Maanden later had hij vervolgens zelfstandig Denian geinstalleerd via een netwerk-install.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Linux swap en windows swap op zelde partitie Warsocket | 2 | 02-09-2007 21:53 | |
Software & Hardware |
[Systeem] Dual Boot Verwijderd | 8 | 22-09-2004 14:41 | |
Software & Hardware |
[Linux] GRUB bootmenu verwijderen, probleempje met 2 schijven en meerdere OS's Orion16 | 9 | 16-12-2003 16:27 | |
Software & Hardware |
[os] ??Linux suse bootscherm?? boehoe | 4 | 26-11-2003 23:44 | |
Software & Hardware |
[boot/OS] Linux heeft m'n hele bootware overgenomen... Vlooienband | 8 | 01-10-2003 23:01 | |
Software & Hardware |
Twee OSen tegelijk draaien aap777 | 12 | 11-05-2003 16:07 |