Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2006, 12:59
Hydrogen
Hydrogen is offline
Wat is volgens jou DE winkel waar je je pc moet samenstellen? Er zijn hier vele topics over geweest, maar de meesten zijn al verouderd. Winkels veranderen in de loop van tijd.

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd op 21-04-2006 om 13:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2006, 13:37
J-roenn
J-roenn is offline
ligt er aan wat je wilt.

de allerlaagste prijs ? www.pczaak.nl
iets hogere prijs maar uitermate uitstekende service ? www.icomputers.nl

en zeer duur + slechte service = www.alternate.nl
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 13:40
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 21-04-2006 @ 14:37 :
ligt er aan wat je wilt.

de allerlaagste prijs ? www.pczaak.nl
iets hogere prijs maar uitermate uitstekende service ? www.icomputers.nl

en zeer duur + slechte service = www.alternate.nl
HEt doet me deugd te horen dat icomputers goed is. Het is een kwartiertje rijden naar de afhaalwinkel en idd ze zijn ietsje duurder. Op tweakers krijgt de winkel ook bijna de volle punten.

Het heeft zelfs de beste winkel prijs 2005 gewonnen op hardware.info.
Oud 21-04-2006, 13:43
J-roenn
J-roenn is offline
ja ik had een kast besteld daar, maar er was een stukje afgebroken van het deurtje, krijg een heel nieuw front panel opgestuurd zonder te zeuren daar word ik vrolijk van
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 14:28
Prikkie.net
Prikkie.net is offline
ik vind www.mnm-computers.nl ook zeer goede zaak voor kleine aankopen. geheugen bijvoorbeeld, versturen ze voor €2,-
Oud 21-04-2006, 14:41
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik kijk altijd een beetje waar ik het goedkoopst aan de spullen kan komen, maar Icomputers is inderdaad uitstekend
Oud 21-04-2006, 15:34
Hydrogen
Hydrogen is offline
Ik denk dat icomputers voor mij het beste is. Ik kan het afhalen. Goede winkel, goede prijzen, goede service.
Oud 21-04-2006, 15:34
]{ing
]{ing is offline
bah icomputers, bijna een maand op mn bestelling gewacht en werd zeer slecht te woord gestaan per mail. afrader

waar ik wel tevreden over ben (al zou ik nooit een hele pc aanschaffen);

www.4launch.nl
www.1to0.nl
www.computer-cash-carry.de
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 15:35
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Prikkie.net schreef op 21-04-2006 @ 15:28 :
ik vind www.mnm-computers.nl ook zeer goede zaak voor kleine aankopen. geheugen bijvoorbeeld, versturen ze voor €2,-
kleine aankopen.......Het is bijna een complete winkel.
Oud 21-04-2006, 15:36
Hydrogen
Hydrogen is offline
Shopsurvey van tweakers wat betreft iComputers.

http://tweakers.net/shopsurvey/6026
Oud 21-04-2006, 15:39
]{ing
]{ing is offline
waar wil je nou heen met dit topic? je bent bevriend met die lui van icomputers en je wilt wat reclame voor ze maken?

die shopsurvey is lachwekkend, elke klacht gaan ze apart op in in de shopsurvey. als ze nou eens wat meer tijd zouden besteden aan fatsoenlijke correspondentie met klanten en een voorraad indicatie systeem wat wél werkt..
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 15:49
M@rco
M@rco is offline
Ik ben fan van www.azerty.nl

Scherpe prijzen, groot assortiment en ze doen niet moeilijk over garantiekwesties.
Oud 21-04-2006, 15:53
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
]{ing schreef op 21-04-2006 @ 16:39 :
waar wil je nou heen met dit topic? je bent bevriend met die lui van icomputers en je wilt wat reclame voor ze maken?

die shopsurvey is lachwekkend, elke klacht gaan ze apart op in in de shopsurvey. als ze nou eens wat meer tijd zouden besteden aan fatsoenlijke correspondentie met klanten en een voorraad indicatie systeem wat wél werkt..
nope ben niet bevriend. Ik wil systeempje samenstellen en vroeg me af waar ik dit het beste kon doen. Ik heb natuurlijk al wat langer zitten zoeken en me ogen vielen op icomputers.
Oud 21-04-2006, 15:54
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
M@rco schreef op 21-04-2006 @ 16:49 :
Ik ben fan van www.azerty.nl

Scherpe prijzen, groot assortiment en ze doen niet moeilijk over garantiekwesties.
azerty is ook zeer goed. Alleen hebben ze de onderdelen die ik wil niet op voorraad.
Oud 21-04-2006, 15:55
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
]{ing schreef op 21-04-2006 @ 16:39 :

dat jij slechte ervaringen hebt zegt weinig....
Oud 21-04-2006, 16:20
Koen
Koen is offline
Ik heb al jaren enorm goeie ervaringen met Informatique. Zeer kundig personeel, groot assortiment, uitstekende service. Zo stuurde ik eens een defecte harde schijf na 2,5 jaar retour op een dinsdag, en had ik donderdag alweer de nieuwe in huis. Ik wed dat je dat bij veel andere computerzaken niet hoeft te proberen.

Maar goed, zoals bovenstaande reacties wel uitwijzen is er niet één 'beste' zaak. Er zijn wel een boel goeie en een boel slechte zaken, welke je daar uit kiest hangt voornamelijk af van persoonlijke voorkeur en ervaringen uit 't verleden. De shopsurvey van Tweakers.net kan een goeie hulp zijn om nieuwe, goeie computerzaken te vinden.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 16:22
Verwijderd
iig niet naar pc speed gaan
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 18:38
bam
bam is offline
Yorcom

Daar zit ik al jaren, en via een vriend van me krijg ik retail korting
Oud 22-04-2006, 09:58
Hydrogen
Hydrogen is offline
Heeft iemand hier ervaring met cool-prices?
Oud 22-04-2006, 10:49
Jolt
Jolt is offline
Azerty, Cool prices, pc zaak, alternate horen zijn allemaal top, vooral Alternate, met hun RMA service .

Icomputers hebben mij verkeerd geheugen geleverd, bestel er nu nooit meer wat.

Daarnaast is salland ook goed, 1t0o ook, en nog wel een paar andere.
Oud 22-04-2006, 11:01
Verwijderd
Ik heb de PC waar ik nu op werk in onderdelen gekocht bij Azerty en Salland Automatisering (de eerste schijnt overigens een afsplitsing te zijn van enkele ex-werknemers van de laatste). Geen problemen mee gehad, alles was keurig verpakt, bij Salland word je keurig met een mailtje op de hoogte gehouden zodra een levertijd van een product verandert.

Het enige waar ik wat minder tevreden over ben is het feit dat Salland mijn Twinmos dual channel kitje (dat niet compatible was met mijn moederbord kennelijk) niet wilde terugnemen tegen 100% vergoeding, alleen tegen 'waarschijnlijk 80% want het is open geweest'. Zo werkt het natuurlijk niet, als ik binnen acht dagen van die overeenkomst afwil (en in dit geval ook nog op een geldige reden) dan verwacht ik gewoon service en volledige vergoeding van het aankoopbedrag. Gelukkig kon ik die reepjes nog wel ergens anders kwijt dus heb ik het verder maar gelaten voor wat het was, maar het is wel kwalijk.

Bij Cool-Prices heb ik eens een harde schijf besteld, snel verwerkt en snel geleverd, alleen vond ik hun verpakkingsmateriaal niet echt denderend. De schijf kon makkelijk een centimetertje of twintig in alle richtingen door de doos schuiven, en da's voor een harddisk natuurlijk niet echt bevorderlijk.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 15:14
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 21-04-2006 @ 16:55 :
dat jij slechte ervaringen hebt zegt weinig....
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 15:15
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Jolt schreef op 22-04-2006 @ 11:49 :
amateurs zijn het
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 15:15
Hydrogen
Hydrogen is offline
Het wordt denk ik toch maar icomputers. Goede prijzen en het is dichtbij. Mocht er iets mis zijn kan ik het snel afhandelen. Ik laat het wel weten hoe het is gegaan.
Oud 23-04-2006, 15:16
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
]{ing schreef op 23-04-2006 @ 16:15 :
amateurs zijn het
blijkbaar hebben ze een erg goede service. Je hebt denk ik gewoon pech gehad. 100% service bestaat niet.
Oud 23-04-2006, 16:22
Gimme more beer
Ik heb met Alternate zulke slechte ervaringen dat het meteen begint te jeuken als ik de naam alleen al hoor. Ik ben er ook van overtuigd dat het qua bedrijfsvoering een verschrikkelijk kutbedrijf is. Ik heb laatst iemand gesproken die er ontslag heeft genomen en die kon dat bevestigen.
Oud 23-04-2006, 18:02
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 23-04-2006 @ 17:22 :
Ik heb met Alternate zulke slechte ervaringen dat het meteen begint te jeuken als ik de naam alleen al hoor. Ik ben er ook van overtuigd dat het qua bedrijfsvoering een verschrikkelijk kutbedrijf is. Ik heb laatst iemand gesproken die er ontslag heeft genomen en die kon dat bevestigen.
bestellingen enzo gaan gewoon goed, totdat je garantie wilt claimen of iets hebt waardoor hun geen ( extra ) winst op je kunnen maken, dan geven ze ineens geen thuis
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 18:23
Gimme more beer
Citaat:
J-roenn schreef op 23-04-2006 @ 19:02 :
bestellingen enzo gaan gewoon goed, totdat je garantie wilt claimen of iets hebt waardoor hun geen ( extra ) winst op je kunnen maken, dan geven ze ineens geen thuis
Ook de bestellingen gaan regelmatig mis. Geloof mij maar.
Oud 23-04-2006, 22:52
Verwijderd
www.pczaak.nl handeld dingen idd keurig af en goede prijs

Citaat:
Prikkie.net schreef op 21-04-2006 @ 15:28 :
is alleen webwinkel, ophalen is aan een huis.
Maar verder goede prijs enzo en verder allemaal wel relaxt
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 00:52
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 23-04-2006 @ 19:02 :
Toch even mooi en voor niks mijn kaart vervangen.
Oud 24-04-2006, 16:53
phoxetis
phoxetis is offline
Ik haal het overal vandaan. Alternate (veel op voorraad), Chicon (niks op voorraad, wel altijd een alternatief dat ook werkt), Gistron (hebben ze leuke C3-processor+mobo voor weinig), enzovoort.

Vroeger bij de Crazy Hans, of dat andere prutsbedrijf dat ernaast zat, maar de service is daar nogal afgebrokkeld
Oud 24-04-2006, 17:05
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
http://tweakers.net/shopsurvey
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 19:40
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 24-04-2006 @ 17:53 :
Ik haal het overal vandaan. Alternate (veel op voorraad), Chicon (niks op voorraad, wel altijd een alternatief dat ook werkt), Gistron (hebben ze leuke C3-processor+mobo voor weinig), enzovoort.

Vroeger bij de Crazy Hans, of dat andere prutsbedrijf dat ernaast zat, maar de service is daar nogal afgebrokkeld
crazy hans is nogal lachwekkend. De "webshop" tenminste. Schijnt nu Crazy Lions te heten.
Oud 24-04-2006, 22:21
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 24-04-2006 @ 20:40 :
crazy hans is nogal lachwekkend. De "webshop" tenminste. Schijnt nu Crazy Lions te heten.
mwa, ik heb het over 5+ jaar geleden, toen kocht ik er zowat alles, maar daar kende ik ook een toffe verkoper die gelijk met een bak koffie aan kwam zetten als ik binnenkwam, altijd korting gaf omdat ik nooit zeurde, en nooit problemen heeft gemaakt als ik met een kapot onderdeel terug kwam. dat nam-ie dan terug, want dan was het ook echt kapot ;-)

opa wordt oud .... waar is die tijd van weleer........
Oud 25-04-2006, 08:01
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 24-04-2006 @ 23:21 :
mwa, ik heb het over 5+ jaar geleden, toen kocht ik er zowat alles, maar daar kende ik ook een toffe verkoper die gelijk met een bak koffie aan kwam zetten als ik binnenkwam, altijd korting gaf omdat ik nooit zeurde, en nooit problemen heeft gemaakt als ik met een kapot onderdeel terug kwam. dat nam-ie dan terug, want dan was het ook echt kapot ;-)

opa wordt oud .... waar is die tijd van weleer........
het zijn vakbekwame mensen, maar ze moeten echt wat doen aan hun webshop.
Oud 25-04-2006, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 22-04-2006 @ 11:49 :
Azerty, Cool prices, pc zaak, alternate horen zijn allemaal top, vooral Alternate, met hun RMA service .

Daarnaast is salland ook goed, 1t0o ook, en nog wel een paar andere.
Wat betreft Azerty, Cool Prices, Salland 1tOo deel ik je mening dat het goede winkels zijn. Haal alles tegenwoordig bij Azerty aangezien het dichtbij is voor mij.

Ook deel ik je mening wat betreft Icomputers. Vorig jaar een Thermeltake voeding gekocht waarvan de PCI-E stekker niet paste. Was een productiefout van Thermeltake maar ze wilden niet dezelfde voeding eerst testen en opsturen naar mij. Ik moest eerst de foutieve voeding terugsturen, stuurden zij die terug naar Thermeltake en dan zou ik binnen 8 weken een goede voeding krijgen. Je gaat toch niet acht weken wachten op een voeding voor je nieuwe pc als het niet jouw fout is. Hoezo onbehulpzaam. En vooral de manier waarop er gecommuniceerd word. Zeer kortaf en onvriendelijk.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 20:41
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 24-04-2006 @ 20:40 :
klopt , maar is een totaal ander bedrijf
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 21:40
T_om
T_om is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 22-04-2006 @ 10:58 :
Heeft iemand hier ervaring met cool-prices?
Heb hier twee keer een grote bestelling gedaan, en dat is mij goed bevalling. Mijn ervaring: Snelle levering, goede prijzen, nette correspondentie met de klanten. Ik zou er wel vaker wat bestellen.
Oud 25-04-2006, 23:49
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Wes schreef op 25-04-2006 @ 18:19 :
Wat betreft Azerty, Cool Prices, Salland 1tOo deel ik je mening dat het goede winkels zijn. Haal alles tegenwoordig bij Azerty aangezien het dichtbij is voor mij.

Ook deel ik je mening wat betreft Icomputers. Vorig jaar een Thermeltake voeding gekocht waarvan de PCI-E stekker niet paste. Was een productiefout van Thermeltake maar ze wilden niet dezelfde voeding eerst testen en opsturen naar mij. Ik moest eerst de foutieve voeding terugsturen, stuurden zij die terug naar Thermeltake en dan zou ik binnen 8 weken een goede voeding krijgen. Je gaat toch niet acht weken wachten op een voeding voor je nieuwe pc als het niet jouw fout is. Hoezo onbehulpzaam. En vooral de manier waarop er gecommuniceerd word. Zeer kortaf en onvriendelijk.
Yep, onvriendelijk zijn ze daar zeker, bij Azerty is dat wel een stuk anders als het mis gaat.
Reageren

Regels voor berichten