Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2006, 17:54
't kieken
't kieken is offline
Weet er hier iemand veel van spierversterkers enzo? Ik zou namelijk spiermassa willen krijgen op een korte tijd.
Kan er mij iemand helpen?
Oud 01-05-2006, 17:56
rare kwast
rare kwast is offline
das heeel gezond
Oud 01-05-2006, 17:57
adon1s
adon1s is offline
Moet je effe bij anna vragen of ze nog bolen heb.
Oud 01-05-2006, 18:30
't kieken
't kieken is offline
ik bedoel geen drugs ofzo en kheb ook nie gezegd dat het gezond is. Kwil gewoon een grotere spiermassa hebben.
Oud 01-05-2006, 18:44
Verwijderd
sportschool
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 19:34
Muchacha
Muchacha is offline
Voedingssupplementen. Dat is een soort proteïne-poeder dat je mengt met melk waarvan je dagelijks een liter moet drinken. Als je sport, wordt het "omgezet" in spieren, als je niet sport, kom je bij... Ik denk niet dat het kwaad kan, maar je kan miss best eens informeren bij je dokter.

Edit: ik zie net dat je 15 bent, volgens mij pak ze dan beter nog niet...
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 23:49
MTpower
MTpower is offline
Gewoon goed eten, niet van die pillen e.d gaan gebruiken
En daarbij natuurlijk wel trainen
Dat moet met die spierverstekers overigens ook
Oud 01-05-2006, 23:54
Verwijderd
Doping
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 00:04
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-05-2006 @ 19:44 :
sportschool
Qft
Oud 02-05-2006, 00:57
Hulk
Hulk is offline
spiermassa krijgen gaat helemaal niet makkelijk en al helemaal niet in korte tijd. 'spierversterkers' zoals creatine zullen in het begin niet echt bij helpen omdat je dan van jezelf al behoorlijk goed vooruitgaan.

Citaat:
Muchacha schreef op 01-05-2006 @ 20:34 :
Voedingssupplementen. Dat is een soort proteïne-poeder dat je mengt met melk waarvan je dagelijks een liter moet drinken. Als je sport, wordt het "omgezet" in spieren, als je niet sport, kom je bij... Ik denk niet dat het kwaad kan, maar je kan miss best eens informeren bij je dokter.

Edit: ik zie net dat je 15 bent, volgens mij pak ze dan beter nog niet...
proteine is gewoon een voedingsstof net als koolhydraten en vetten. dat het in poedervorm is, is gewoon makkelijk voor mensen die krachttraining doen omdat ze dan snel een goede eiwitbron hebben. (en spieren zijn dus opgebouwd uit eiwitten).

Het feit of je ervan bijkomt heeft helemaal niks te maken met WAT je eet, maar HOEVEEL je eet. als iemand 2000kcal op een dag nodig heeft kan hij dus voor 2000kcal aan eiwitshakes drinken zonder een gram vet aan te komen.

ff wat onzin de wereld uit helpen want ik word er altijd helemaal gek van als mensen je zo aan zitten te kijken als je zegt dat je eiwitshakes drinkt.. terwijl eiwitten in honderden andere voedingsmiddelen zitten... en vervolgens gaan ze zeggen dat het allemaal nepspieren zijn die leeglopen zogauw je 2 weken niet meer traint.
Oud 02-05-2006, 01:16
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Hulk schreef op 02-05-2006 @ 01:57 :
Het feit of je ervan bijkomt heeft helemaal niks te maken met WAT je eet, maar HOEVEEL je eet. als iemand 2000kcal op een dag nodig heeft kan hij dus voor 2000kcal aan eiwitshakes drinken zonder een gram vet aan te komen.
Klinkt gezond
Oud 02-05-2006, 07:30
adon1s
adon1s is offline
Eiwitten worden niet zomaar omgezet in spieren, was met maar zo'n feest

Citaat:
Hulk schreef op 02-05-2006 @ 01:57 :

Als je het nou niet weet antwoord dan niet.
Je voeding is het belangrijkste. Het belangrijkste is juist ook wat je eet: kh, ei, vet, maar ook de variatie, de o zo belangrijke groentes enz.
In het begin is het vooral een weg om je eigen voeding op orde te krijgen en op hoeveel voeding jij groeit/vet verliest.
Wat voor voorbeeld is dat trouwens weer wat je geeft? 2000 kcal eiwitshakes drinken zonder gram vet aan te komen? De gemiddelde (naturel) krachtsporter zit aan de 200 tot 300 gram eiwit. Een overschot betekend gewoon vet aanzetten, net als een overschot van kh of vetten. Al zul je er bij het voorbeeld wat jij geeft er uit komen te zien als een verrotte junk.
Oud 02-05-2006, 12:05
Hulk
Hulk is offline
tuurlijk is dat harstikke ongezond.. ik zeg toch niet dat hij dat moet gaan doen. voeding moet altijd bestaan uit een goede combinatie van voedingsstoffen. Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat eiwitshakes niet per se ervoor zorgen dat iemand vet aankomt, maar dat als iemand bijvoorbeeld 5 kilogram wortels en sla op een dag eet hij ook vet aankomt.

volgens mij schijn JIJ het antwoord niet te weten . Als ik het goed lees zeg jij namelijk dat als een bodybuilder 200 gram eiwit nodig heeft en 220 gram eet, die resterende 20 gram worden opgeslagen als vet. Dat is natuurlijk onzin. Het hangt af van het totaal aan calorieen dat je binnenkrijgt of je vet aanzet ofniet.

Even een voorbeeld. Een krachtsporter van 80kg verbruikt 3000kcal per dag. De calorische waarde van een gram eiwit is 4 , van een gram koolhydraten ook 4, van een gram vet 9.

Met dieet 1 eet hij:
200 gram eiwit = 800kcal
400 gram koolhydraten = 1600kcal
100 gram vetten = 900
totaal = 3300kcal

Met dieet 2 eet hij:
400 gram eiwit = 1600 kcal
200 gram koolhydraten = 800kcal
100 gram vetten = 900kcal
totaal = 3300kcal

Hij zal dus met beide schema's 300kcal perdag aankomen (is 300/9 = 33,3 gram vet), ondanks dat in het tweede schema zijn eiwitinname veel hoger is
Oud 02-05-2006, 13:06
adon1s
adon1s is offline
Als iemand 5 kg. wortels+sla zal eten op een dag zal hij zo droog en zo skinny als wat worden, niet vet. Zo komt je lichaam namelijk ook in ketose. Groente telt zo weinig kh dat het verbrande effect van groente veel voordeliger is tegenover de hoeveelheid kh aanwezig in deze voeding. Daarom zie je vaak staan dat mensen onbeperkt groente eten.

Dat is alweer niet waar gab, een overschot aan kh ipv eiwit zal zorgen voor meer energie terwijl meer eiwitten echt niet voor meer groei hoeven te zorgen, eerder voor minder groei in spiermassa...
Het gaat niet om 20 gram verschil. Maar het verschil tussen 3 gr per kg. vvm. en 5 gr per kg. vvm.

O ja, bij beide schema zul je een overschot van 300 kcal's hebben, wat overigens nog weinig is maar oke. Je komt als je zo eet echt geen 30 gram (vet/spier en niet alleen vet zoals jij zegt) per dag aan. Als je rond de 500 kcal's boven je basisbehoefte gaat zitten zul je goed als alleen spiermassa winnen.

Het klopt dus niet wat je zegt omdat je niet kijkt naar de functies van de voeding
Oud 02-05-2006, 14:44
't kieken
't kieken is offline
Ma kan er mij nu iemand zeggen hoe je het best aan spiermassa komt. En desnoods met spierversterkers of andere brol voor u lichaam?
Oud 02-05-2006, 14:54
Verwijderd
Citaat:
't kieken schreef op 02-05-2006 @ 15:44 :
Ma kan er mij nu iemand zeggen hoe je het best aan spiermassa komt. En desnoods met spierversterkers of andere brol voor u lichaam?
Zoals ik al zei, sportschool. Met andere woorden: door krachttraining te doen. Dat kan ook wel thuis met gewichtjes enzo, maar 't is makkelijker om dat op een sportschool te doen, kun je daar meteen advies krijgen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 16:00
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
adon1s schreef op 02-05-2006 @ 14:06 :
Als iemand 5 kg. wortels+sla zal eten op een dag zal hij zo droog en zo skinny als wat worden, niet vet. Zo komt je lichaam namelijk ook in ketose. Groente telt zo weinig kh dat het verbrande effect van groente veel voordeliger is tegenover de hoeveelheid kh aanwezig in deze voeding. Daarom zie je vaak staan dat mensen onbeperkt groente eten.
Er zijn slechts enkele voedingssoorten waarvan de thermische waarde de calorische waarde overtreft, die ik met opzet niet noemde omdat jij dan met dit argument zou komen.
ook van wortels en sla kun je in theorie aankomen, in de praktijk zal dat niet snel gebeuren omdat je er dan simpelweg te veel van moet eten

Citaat:

Dat is alweer niet waar gab, een overschot aan kh ipv eiwit zal zorgen voor meer energie terwijl meer eiwitten echt niet voor meer groei hoeven te zorgen, eerder voor minder groei in spiermassa...
Het gaat niet om 20 gram verschil. Maar het verschil tussen 3 gr per kg. vvm. en 5 gr per kg. vvm.
dat zeg ik toch ook niet.. het is, ik zal het nog een keer zeggen, alleen bedoeld om te illustreren dat het TOTAAL aan kcal wat je op een dag binnenkrijgt bepaald of je vet opslaat. Dus niet de BRON van die kcal zoals eiwitten, vetten of koolhydraten.

Citaat:

O ja, bij beide schema zul je een overschot van 300 kcal's hebben, wat overigens nog weinig is maar oke. Je komt als je zo eet echt geen 30 gram (vet/spier en niet alleen vet zoals jij zegt) per dag aan. Als je rond de 500 kcal's boven je basisbehoefte gaat zitten zul je goed als alleen spiermassa winnen.

Het klopt dus niet wat je zegt omdat je niet kijkt naar de functies van de voeding
Een overschot van 500kcal slaat je lichaam op als vet. PUNT. Als je naar bodybuilders kijkt zul je zien dat ze een bulkperiode hebben, waar ze behalve spiermassa dus ook vet aankomen (meestal zo'n 500kcal per dag dus), afgewisseld door een cutperiode, waar ze vet verliezen.

Speciaal voor jou nog een stuk uit het boek 'Burn the Fat, Feed the Muscle' geschreven door iemand die zeer gerenommeerd is en mijn denkwijze geheel ondersteunt

Citaat:
The law of energy balance says, if you burn more calories than you consume, then your body must tap into stored fat for energy to make up for the calorie deficit and you will lose weight. The reverse is also true: If you consume more calories than you burn
each day, you will store the surplus and gain weight.

The first corollary of the law of energy balance
There are two corollaries to the law of energy balance. The first corollary says that too much of any food – even so-called “healthy” foods – will get stored as body fat. If you
consume more calories than you burn, (you’re in a calorie surplus), it doesn’t matter what you eat; you will gain weight, usually in the form of body fat. If the calorie surplus is beyond what you need for muscle growth, then all extra calories will be converted into body fat. There’s no such thing as a diet where you can “eat all you want” and lose weight simply by eating one particular food, one food group or a special combination of foods –
this is physiologically impossible. It’s also impossible to eat exorbitant amounts of calories (or protein) thinking that you’ll gain more muscle that way. No diet program has a “metabolic advantage” that can override the law of energy balance, no matter what combination of foods it prescribes.

The second corollary of the law of energy balance
The second corollary of the law of energy balance says, if you are eating fewer calories than you are burning each day (you’re in a calorie deficit), then even if you eat “junk food,” you won’t store it as body fat. Corollary two should not be interpreted as a recommendation or a free license to eat anything you want in small quantities because you can “get away with it.” Obviously
calorie quality is also important – and we will discuss calorie quality in later chapters. However, knowledge of this corollary takes some of the pressure off you and allows you
to relax your diet and enjoy “naughty” foods from time to time without guilt, as long as you do it in moderation. In other words, you can have your cake and eat it too, but you can’t eat the whole thing!
Citaat:
't kieken schreef op 02-05-2006 @ 15:44 :
De belangrijkste zaken om spiermassa op te bouwen, zijn training, voeding en rust.
Als je 3 maand 3/4 keer per week traint zul je al een aardige basis kunnen opbouwen. Spierversterkers heb je de eerste 6 maanden echt nog niet nodig.

Regels voor berichten