Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2006, 20:53
Verwijderd
Ik heb afgelopen weekend door omstandigheden een taxi moeten nemen. Nu was het zo dat de taxichauffeur de weg niet wist en terwijl de teller liep op z'n gemak in het stratenboek ging kijken. Is dit iets om redelijk om een klacht over in te dienen? Ik vind het namelijk echt niet kunnen. Wat zijn hier wettelijke dingen over en kan ik hier iets tegen doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2006, 21:28
Kali
Kali is offline
Werkt een taxi niet per afgelegde meters met bepaald tarief
en een lager tarief voor "wachttijden" ?
Oud 29-06-2006, 21:30
Verwijderd
Deze werkte op tijd en tikte gewoon vrolijk door in hetzelfde tempo als tijdens het rijden. Elke paar seconden kwam er 10 cent bij.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 21:32
Balance
Balance is offline
Heb je daar niks van gezegd dan?
Oud 29-06-2006, 21:43
Verwijderd
Nee, op dat moment niet echt. Was erg moe en had daarvoor ook al een vervelende ervaring met de telefoniste van de centrale. Ik heb wel even gevraagd waarom hij de weg niet wist, maar ben er verder niet op ingegaan.
Het was pas de volgende dag dat ik me besefte dat ik dat eigenlijk wel erg vreemd vond.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 21:50
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Citaat:
leekah schreef op 29-06-2006 @ 22:43 :
Nee, op dat moment niet echt. Was erg moe en had daarvoor ook al een vervelende ervaring met de telefoniste van de centrale. Ik heb wel even gevraagd waarom hij de weg niet wist, maar ben er verder niet op ingegaan.
Het was pas de volgende dag dat ik me besefte dat ik dat eigenlijk wel erg vreemd vond.
Ik rijd ook op de taxi in het weekend.. maar wij hebben een km tarief plus en die 10 cent komt er bij ons ook bij weet alleen niet precies hoelang dat duurd... had de taxi geen navigatie dan? Normaal staat er voor in de deur een nummer voor klachten wil hem dat nummer er morgen wel even opzetten.. maar de keren dat ik de weg niet weet haal ik meestal gewoon wat van de prijs af of bij weg omleiding ofzo omdat het dan vaak wast lastiger is...

mvdg
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 14:20
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 29-06-2006 @ 22:50 :
Ik rijd ook op de taxi in het weekend.. maar wij hebben een km tarief plus en die 10 cent komt er bij ons ook bij weet alleen niet precies hoelang dat duurd... had de taxi geen navigatie dan? Normaal staat er voor in de deur een nummer voor klachten wil hem dat nummer er morgen wel even opzetten.. maar de keren dat ik de weg niet weet haal ik meestal gewoon wat van de prijs af of bij weg omleiding ofzo omdat het dan vaak wast lastiger is...

mvdg
Over dat navigatiesysteem: ik zit met enige regelmaat in een taxi omdat ik dan met een client mee moet:
1. ze hebben sjeike navigatie systemen maar: kunnen niet geupdate worden, zijn dus niet meer geschikt.
2. Ze vinden het zonde van de accu, anders zijn ze in de pauze weer bezig met de het opladen ervan ( )
3. De baas vindt het te duur voor elke chauffeur een gps systeem aan te schaffen.
4. ze hebben een eigen tomtom in de auto en vinden dat ze daarom niet verplicht zijn deze te gebruiken.
De meest rare argumenten heb ik zo onderhand al gehoord

Klachtenlijn bellen Maar reken niet op het terug krijgen van de onkosten

Succes!
Reageren

Regels voor berichten