Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2002, 12:47
ieniemienie
ieniemienie is offline
dag iedereen,

een goede vriendin van mij heeft grote problemen, maar ze wil me niet vertellen wat. het heeft iets te maken met de thuissituatie maar meer weet ik niet. ik wil haar graag helpen maar ik weet nu niet zo goed wat ik voor haar kan doen.
het zou heel goed zijn voor haar om met iemand over haar problemen te praten, maar ik kan haar daar niet toe dwingen.
ik voel me nu een beetje hopeloos ik zie namelijk dat ze steeds minder vrolijk wordt en heel erg negatief over haar zelf gaat denken.

ik weet niet zo goed wat ik nog voor haar kan doen, ik wil d'r wel graag helpen.
misschien dat iemand nog tips voor mij heeft.

iig bedankt en knuffels van gekke jekko
Oud 02-07-2002, 14:27
barkrukkie
barkrukkie is offline
Ze zal er uiteindelijk toch zelf mee moeten komen, je kunt haar moeilijk 'dwingen' het jou te vertellen. Je kunt er wel gewoon voor haar zijn, dat als ze een probleem heeft het aan jou kan vertellen enzo. Misschien als je zelf ook wat opener bent over jezelf tegen haar, dat zij jou ook eerder haar proble(e)m(en) vertelt, omdat ze dan het gevoel krijgt dat ze jou kan vertrouwen.
Ik denk dat het beste is dat je haar laat weten dat je er voor haar bent en wilt luisteren.

veel sterkte ermee
Oud 02-07-2002, 15:17
Verwijderd
het enige dak kan zeggen is laat haar voelen dat je om haar geeft en er voor haar bent.. Dit kan op vele manieren.. door zeggen, maar ook vooral door handelen denk ik. Koop iets moois voor haar, nog beter, maak bijv. een armbandje voor haar.. of een knuffeltje.. Stuur haar een kaartje, laat vaak van je horen..

Laat haar ervaren dat jij er in ieder geval voor haar bent. Laat haar jou alleen neit meeslepen, hou je eigen leven en alles, ga er niet aan onderdoor.. Daar schieten jij en zij beiden niets mee op
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten