Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2006, 17:35
Verwijderd
Wat zou je doen als de vriend van een goede vriendin jou zou proberen te zoenen?

Zou je het tegen haar zeggen om haar te waarschuwen? Zou je het verzwijgen omdat er verder toch 'niets' is gebeurd?

Vertel het me eens.

[de relatie duurt al ruim een half jaar]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2006, 17:41
vosje16
vosje16 is offline
Eerst eens met hem praten en vragen waarom hij het doet?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 17:43
Verwijderd
En als je dat antwoord al hebt?

"Sorry, ik weet niet wat me bezielde"
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 17:43
Bloem
Bloem is offline
Eerst tegen hem vertellen dat hij een week de tijd heeft om het aan haar te vertellen, doet hij dat niet dan toch maar zelf tegen haar vertellen dat je in een nogal ongemakkelijke situatie met hem terecht bent gekomen en dat je niet wilt stoken in hun relatie, maar dat je wel open kaart met haar wilt spelen en dat je je niet zo fijn voelt bij wat hij geprobeerd heeft.

Ofzo
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 17:44
Verwijderd
Ik zou het vertellen, naar mijn mening heeft jouw vriendin recht op die informatie door jouw vriendin te zijn. Ik denk, dat als ik in jouw schoenen zou staan, dat ik mezelf echt schuldig voel wanneer ik het niet vertel. Van dat schuldgevoel kan ik dan minder goed slapen, word ik chagerijnig, erg naar allemaal. Dan bezorg ik mezelf ook nog een rottig gevoel, terwijl haar vriend de ploert is geweest.

Ongeacht hoe lang de relatie duurt, zou ik het vertellen. Als het mijn vriend was die een ander zou proberen te zoenen, dan wil ik dat gewoon weten en zie ik daarna wel wat ik er mee doe. Word ik er door mijn beste vriendin niet op de hoogte gebracht, heb ik het gevoel dat zij mijn relatie voort probeert te zetten, terwijl het mijn beslissing is, die ik alleen maar (in dit geval) kan maken op basis van de info die de vriendin en m'n vriend hebben. Persoonlijk zou ik me nogal bedonderd voelen (door haar) wanneer ze het niet tegen mij zegt.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 17:50
Verwijderd
Ah, dank voor jullie snelle reacties girls. Ik vind het wel moeilijk om met hem te praten, eerlijk gezegd.

En al helemaal met haar omdat ze zo 'happy' met hem is. Maar het zou oneerlijk zijn om het te verzwijgen. Dus ik moet wel eh.

Bloem, een week is best lang of niet? En als hij het dan pas verteld, zou ze niet boos op mij kunnen worden?

Getver, waarom overkomt mij dit nou?! Lummel. :/
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 17:51
Bloem
Bloem is offline
Nou ja, als je hem een week geeft kan hij in elk geval niet zeggen 'dat het moment er niet naar was', of 'dat er teveel anderen bijwaren' of verzin maar iets. Dan is er altijd wel een kansje.

Het zou sowieso stom zijn als ze boos op jouw wordt, tenzij ze er na een jaar pas achterkomt
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 17:53
Verwijderd
Omg, ik ben echt laf. Ik ga het hem smsend opdragen. :/

"Vertel jij het K. of ik? Als jij het wil doen, geef ik je een week de tijd, anders doe ik het alsnog".

Zo goed? ;o
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 17:57
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 12-07-2006 @ 18:53 :
Omg, ik ben echt laf. Ik ga het hem smsend opdragen. :/

"Vertel jij het K. of ik? Als jij het wil doen, geef ik je een week de tijd, anders doe ik het alsnog".

Zo goed? ;o
Dat is toch gewoon chantage?Krijg je trouwens dan niet de situatie dat zij boos op jou wordt omdat je niets hebt gezegd?

Ik zou het haar iig zelf vertellen en die vent nog even een klap verkopen
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 18:03
Verwijderd
Waarom bel je haar eerst niet en maak je bijv. een lunchafspraak met haar voor morgenmiddag? En dan bel je hem en zeg je dat je het morgen aan haar gaat vertellen? Zo voorkom je dat hij boos op jou wordt, dat zij boos op jou wordt en is de kans vrij groot dat hij het aan haar vertelt, maar dan heb jij morgen de tijd om jouw kant uit te leggen en de nodige vriendschappelijke ondersteuning te geven.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 18:10
Verwijderd
Dus geen smsje. Mja, ze komt morgen bij me langs.

Ik moet het hem nu alleen nog vertellen, hoe doe ik dat op een nette manier?

Ok, ik ga hem bellen. Nu meteen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 18:13
Verwijderd
Bellen en vertellen dat je het gaat zeggen, maar vergeet niet te vermelden dat je vanavond een gezellige familieavond hebt, zodat hij/zij je niet kan bellen wanneer er stront aan de knikker is tussen hen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 18:14
Verwijderd
Ohja, helemaal niet aan gedacht. Doe ik, thanks. >333
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 18:15
Verwijderd
Succes.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 18:24
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik zou het haar niet vertellen. Het is zijn relatie en dus ook zijn verantwoordelijkheid. Ik zou hem aanspreken op zijn gedrag, dat ik het niet vind kunnen en dat ik vind dat hij het eigenlijk tegen zijn vriendin zou moeten zeggen. Meer zou ik me er niet mee bemoeien.

Ik zit in ongeveer zo'n gelijke situatie. Ik weet van een goede vriend van mij dat hij regelmatig met anderen zoent, terwijl hij al een jaar een relatie heeft. Ik heb hem aangesproken op zijn gedrag, hem gezegd dat ik het afkeur en dat ik vind dat hij eerlijk moet zijn tegen haar en bij zichzelf na moet gaan waar hij mee bezig is. Verder ga ik me niet in die relatie mengen, want dat is mijn zaak nu eenmaal niet (wat in jouw geval wel iets anders is, aangezien hij geprobeerd heeft om jou persoonlijk te zoenen).

Al geeft deze situatie me wel een dubbel gevoel. Want als het mij zou overkomen, zou ik me flink genaaid voelen als ik achteraf hoorde dat bijna iedereen wist dat mijn vriend vreemdging, behalve ikzelf...
Oud 12-07-2006, 18:35
Verwijderd
Ik zou het hem haar laten vertellen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Piloff schreef op 12-07-2006 @ 19:15 :
Succes.
Ik heb het gezegd. En zo ging de conversatie ongeveer.

"Je doet maar". Ik vroeg of hij het anders niet wilde vertellen, zegt hij heel dom:

-"Nee, waarom moet zij het weten, we hebben toch niets ergs gedaan?"
"Nee, ik niet. Jij wel"
- "Ach, ze gelooft je toch niet ...".
"Hoezo, ga jij het ontkennen dan??"
- "Wat wil je nou? Zit je te stoken soms? Gun je haar geen plezier in d'r leven?"
"Jawel, maar niet met zo'n onbetrouwbare sukkel als jij".
-"We zien wel wie de sukkel is".

En toen hing ik op.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 18:45
Verwijderd
Wat een lompe boer. zijn reactie is wel te verwachten, hij wil jou gewoon afschrikken. Niets van aantrekken en doorgaan met het plan, hij is de ploert, niet jij.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 18:47
Verwijderd
Ja, nu ga ik het haar helemaal vertellen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 18:52
mango2
mango2 is offline
wat een kutsituatie. t beste zou denk ik zijn als hij het verteld maar aan zijn eactie te zien zit dat er niet in. zorg dan dat je er bent voor je vriendin, en succes..!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 19:06
Estar
Estar is offline
Hem op een boze manier duidelijk maken dat ik er niet van gediend ben en dat hij een paar dagen heeft om het aan zijn vriendin te vertellen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 19:20
Dubbeleendje*
Dubbeleendje* is offline
Noujaa.. Beetje een kutsituatie hoor

Wat ik zal doen? Ik zou hem niet eens de tijd geven om het nog tegen jouw beste vriendin en zijn vriendin te vertellen.. Ik zou meteen naar haar toe gaan, vertellen wat er is gebeurd en met wat voor een lul zij een relatie heeft.

Vreemdgaan, okeej kan ik me nog een klein beetje iets bij voorstellen..

Vreemdgaan met beste vriendin van je vriendin.. No way

(ook al is hij natuurlijk niet helemaal vreemdgegaan met je, maar een poging gedaan heeft tot vreemdgaan, wat een fouterd )
Oud 12-07-2006, 19:23
Verwijderd
Met zo'n telefoongesprekje zou ik het helemaal vertellen, en dan ook wat hij in dat gesprek zei. Ze verdient echt wel beter dan dat.

Sowieso zou ik mijn vriendinnen willen beschermen tegen dergelijke hufters. Kijk, 't zou wat anders zijn als een vriend van míj degene is die vreemdgaat en ik ken z'n vriendin niet (goed) - dan zou ik vooral hem de hele tijd zeggen dat ie een lul is, maar z'n vriendin misschien niet direct. Uiteindelijk wel, denk ik, echter... Vind dat gewoon niet kunnen. En inderdaad, je moet je voorstellen hoe erg je het zelf zou vinden als je er later achter komt dat iedereen het al wist...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 20:50
Verwijderd
Ik ga het haar morgen gewoon vertellen en wat ze er dan mee doen.. Tsja, zien we dan wel. Al heb ik er wel een slecht gevoel bij, na dat gesprekje. :/
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 21:04
Verwijderd
Ik hoop maar dat ze je gelooft.. succes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2006, 21:08
Thee Muts
Thee Muts is offline
Inderdaad. Ik zie hem er voor aan dat hij vanavond bij zijn vriendin komt met de versie dat jij hém hebt geprobeert te zoenen...
Oud 12-07-2006, 21:10
-(L)-
Waarom een slecht gevoel? Omdat je denkt dat ze jou niet gelooft en hem wel?

Ik ga er van uit dat ze jou gewoon gelooft.

Mocht dat niet 't geval zijn kun je haar dit topic misschien laten lezen. Ik ga er vanuit dat ze je niet aanziet voor iemand die dit voor de lol op een forum post.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 21:33
Papillonne
Papillonne is offline
Als ik zijn reactie zo lees, denk ik dat hij zich geen houding weet te geven en daarom maar bot doet. Alsof het hem niets uitmaakt, maar natuurlijk maakt het hem wel uit (lijkt mij ) En anders is hij pas echt een ongevoelloze aarshool.
Vertellen dus!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 10:10
Verwijderd
Ik heb het tegen haar gezegd. Ze was erg verrast/geschrokken (d'oh) en zei dat ze het even niet wilde horen of wenste erover te praten. Dus zei ik er verder niets over.

Later toen ze net een half uurtje weg was, smste ze me dat ze me even niet wenste te spreken of te zien.

Nouja, dan zijn we uitgepraat, denk ik. Ik heb iig niets teruggestuurd.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 10:14
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Zou je niet even terugsturen dat je het niet verzonnen hebt en dat ze die gast misshcien niet te erg in vertrouwen moet nemen....
Oud 13-07-2006, 10:16
Verwijderd
Euhmja, maar ze heeft me niet gezegd dat ze me niet gelooft. :/
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 10:22
fractuur
fractuur is offline

Misschien een hele stomme oplossing hoor, maar kan je haar dit topic niet laten lezen? De tijdsaanduiding staat erbij, en het is wel duidelijk dat je het meent..
Oud 13-07-2006, 10:44
zeep007
zeep007 is offline
Waarschijnlijk heeft ze gewoon tijd nodig om dit alles te bezinken. Een persoon die ze vertrouwde en verliefd op is heeft haar verneukt. Dat is vast een schok waar ze even overheen moet komen. Op het moment dat ze weer rationeel kan nadenken kiest ze waarschijnlijk voor jouw of haar vriend. Want als ze voor haar vriend kiest, worden dingen gecompliceerder met betrekking tot jouw. Dus vandaar dat het waarschijnlijk het een of ander is.

Verder vind ik dat je juist gehandeld hebt. Ik zou het graag willen weten van vriendinnen als mijn vriend niet degene blijkt te zijn, waarvan ik in de wolken ben. Het is wat anders als het een vriend is die vreemdgaat ofzo, die een vriendin heeft die ik niet ken. Zoals Theemuts dat beschreef, dan zou ik ook mijn mond houden en mijn afkeuring laten weten. Maar op het moment dat je degene goed kent en een band me hebt en je weet dat diegene bedrogen wordt, dan laat ik het hem of haar weten.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 10:48
-(L)-
Was haar relatie wel echt zo goed als jij denkt? Misschien ging 't al langere tijd niet goed, en verklaart dat de zaak waarom ze het wil 'wegstoppen'.

Zelf zou ik in ieder geval ook iets terugsturen. Ik zou op z'n minst willen weten waarom ze me niet wil zien ('tis jouw schuld toch niet dat hij jou zoent?) en voor hoe lang dat is. En natuurlijk wat ze verder van plan is wat betreft jullie vriendschap. Ik bedoel; ik begrijp dat ze het niet leuk vindt, maar jij kan er verder ook niks aan doen. Met andere woorden; in mijn ogen heb je het recht om te weten wat ze nu verder van plan is omtrend de omgang met jou.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 16:53
Verwijderd
Je hebt in ieder geval het juiste gedaan. Hopelijk neemt ze wel weer een keer contact met je op als het allemaal is bezonken en dumpt ze die sukkel (na hem eerst te hebben geconfronteerd met het verzwijgen ervan ).
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 17:07
Charly Brown
Charly Brown is offline
Ik zou het tegen haar zeggen en ook met de jongen praten waarom hij jou probeerde te zoenen .

Je kan er natuurlijk ook niks over zeggen, maar meestal kan ik mijn mond daar niet over houden.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 17:21
__
__ is offline
lullig dat je in zo'n situatie terecht bent gekomen terwijl je zelf alleen het goede probeert te doen.. wat een lompe lul is die vriend van haar iig. ik hoop dat je vriendin een beetje bijdraait. je hebt er iig toch echt goed aan gedaan het haar te vertellen hoor.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 19:18
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ooit wel eens in die situatie gezeten. Vriendelijk verzocht een stap naar achteren te doen, en gevraagd waar het op sloeg. Vervolgens heb ik gevraagd of hij van plan was het haar te gaan vertellen "Nee", prima dan doe ik het. Dat heb ik dan ook gedaan.
Oud 13-07-2006, 21:37
Fine
Fine is offline
Heb je inmiddels al wat van dr gehoord? Wel jammer dat ze smst dat ze je even niet wenst te spreken/zien
Oud 13-07-2006, 23:58
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
HvJ schreef op 13-07-2006 @ 20:18 :
Ooit wel eens in die situatie gezeten. Vriendelijk verzocht een stap naar achteren te doen, en gevraagd waar het op sloeg. Vervolgens heb ik gevraagd of hij van plan was het haar te gaan vertellen "Nee", prima dan doe ik het. Dat heb ik dan ook gedaan.
En toen?

Ik vind ook dat TS het juiste heeft gedaan. Wat n00dles zei.
Oud 14-07-2006, 00:43
Verwijderd
Vertellen. Ik zou het mijn vriendin niet aan willen doen om een relatie te hebben met een hufter. Top dus van je dat je het verteld hebt, jammer alleen dat ze nu zo reageert. Hopelijk denkt ze er nog eens goed over na.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 08:05
Verwijderd
Nog steeds vind ik het de juiste oplossing. Laat haar maar even d'r struisvogelmentaliteit hebben, het gaat over wanneer het uitgaat tussen die twee. Als haar vriendje zo makkelijk een ander probeert te zoenen, tsja, dan duurt het vast niet lang meer.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 11:02
Verwijderd
Nou, ze belde me gisteravond op. Met de mededeling dat ze me alsnog wilde spreken, met een jankerige stem. Het liefst 'morgenochtend'. Ik zei dat ze wel kon langskomen..

Belt ze om een uur of tien op.

"Ja, ik kan niet langskomen, laat maar"
- "Oke, andere keer dan?"
"Nee, ik wil er toch maar niet over praten".
- "Wat wil je dan? Wil je het negeren?"
"Ik vraag me af waarom je het me verteld hebt".
-"Omdat je me vriendin bent en ik je wil dat je weet hoe P. kan zijn, d'oh".
"Ja oke, bedankt daarvoor. Maar zeg eens eerlijk, lokte jij het zelf niet een beetje uit?"
-"Wtf, als ik het wilde uitlokken, had ik toegegeven, nietwaar??"
"Hij zegt wat anders, Sannnnn" (Met zo'n irritant toontje, getverdemme)
- "Het kan me niet veel schelen wat hij zegt. Hij zei al dat je mij niet zou geloven".
"Ik geloof je wel hoor".
-"Wat ga je er nu aan doen dan?"'
"Ik zie wel".

- "Ok, veel succes dan.
"Doeiii"
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 11:05
Verwijderd
En allemaal bedankt voor jullie reacties eh.

Ik hoorde trouwens van een andere vriendin, die met ons beiden omgaat, dat ze altijd onzeker was als ik bij haar vriendje in de buurt was. Ze zegt dat het komt doordat hij weleens opmerkingen maakte dat-ie mij wel eens beter zou willen leren kennen omdat ik hem een 'leuk' meisje leek.

En dan dit. Mja.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 11:07
Nienna*
Nienna* is offline
Vertel eens precies wat hij tegen jou heeft gezegd! Dan piept ze wel anders, denk ik.
Citaat:
"Je doet maar". Ik vroeg of hij het anders niet wilde vertellen, zegt hij heel dom:

-"Nee, waarom moet zij het weten, we hebben toch niets ergs gedaan?"
"Nee, ik niet. Jij wel"
- "Ach, ze gelooft je toch niet ...".
"Hoezo, ga jij het ontkennen dan??"
- "Wat wil je nou? Zit je te stoken soms? Gun je haar geen plezier in d'r leven?"
"Jawel, maar niet met zo'n onbetrouwbare sukkel als jij".
-"We zien wel wie de sukkel is".
Ik bedoel, wat is dit nou?! En inderdaad, misschien kun je haar dit topic laten lezen, of zou ze dan heel kwaad worden omdat je haar hebben en houden op straat zet?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 11:10
Verwijderd
Ja. misschien moet ik dat maar doen.

Ze moet me alleen wel de mogelijkheid geven en niet zo met achterdocht tegen me praten. ;(
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 11:20
Lynn
Lynn is offline
Ik vind het absoluut een goede beslissing dat je het haar hebt verteld. Misschien helpt het inderdaad als je haar dit topic laat lezen, dan kan ze zelf lezen hoe jij er over denkt/mee omgaat én wat hij jou gezegd heeft. Het zal haar ook een flinke knauw hebben gegeven, zeker als ze al onzeker was wanneer jij bij haar vriend in de buurt was. Nu dan blijkt dat hij jou probeerde te zoenen, zal het helemaal erg zijn. Ze wil jou misschien wel geloven, maar eigenlijk ook liever niet omdat ze dan toe moet geven dat haar vriend "iets voelt voor" (?!) een vriendin van haar.
Pff, rotsituatie.. Hopen dat ze inziet dat haar vriend idioot bezig is (geweest). Heb je al weer wat van haar gehoord?

Oh edit: ik zie dat je je laatste post pas net gepost hebt. In dat geval; hou je ons op de hoogte?
Oud 14-07-2006, 11:32
Ieke
Ieke is offline
Als jij serieus bezig was met hem te verleiden ga je het haar toch niet zo vertellen? Vraag is wie ze gelooft, d'r vriendje of jou. Maar goed, als hij vaker opmerkingen gemaakt heeft over jou met haar in de buurt zou ze toch eens goed moeten nadenken.
In ieder geval succes er nog mee. Het is een nare situatie maar denk dat je de goede keuze gemaakt hebt door het wel te vertellen. Wat ze er zelf mee doet is haar eigen keuze, daar kan jij opzich weinig aan doen.
Oud 14-07-2006, 11:41
Estar
Estar is offline
Alle jezus, is ze dom ofzo?

Hij zegt wat anders, tuurlijk zegt hij wat anders, hij begon doos
Daarbij al zou je het hebben uitgelokt dan zou hij alsnog niks moeten proberen.

Agh ja als hij het met haar vriendinnen probeerd heeft hij het ook allang met een niet vriendin geprobeerd wat waarschijnlijk gelukt is.

Zo' n vriendin zou ik dus echt links laten liggen, zo eentje wil ik niet eens hebben als ' vriendin'

Laatst gewijzigd op 14-07-2006 om 11:45.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 14-07-2006 @ 12:41 :
Alle jezus, is ze dom ofzo?
Als je van iemand houdt, kan ik me best voorstellen dat je graag wilt geloven dat het niet gebeurd is en dat je op een dergelijke manier reageert.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten