Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2006, 17:52
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
stomme vraag meschien
als je die dingen gebruikt (van de dokter)

kun je dan wel gewoon wakker worden als je dat wilt?
Oud 24-11-2006, 21:26
Verwijderd
Als je die dingen niet gebruikt, kun je dan wakker worden wanner je wil?

Met slaappillen word je net zoals zonder slaappillen óf vanzelf een keer wakker, óf je wordt wakker van een wekker. Het enige waar je voor moet zorgen is dat je die krengen niet inneemt als je minder dan 7/8 uur kan slapen, anders blijf je na het wakker worden heel duf en slaperig.

Oja, bij sommige mensen werken sommige merken of samenstellingen van slaappillen niet goed. Als je er niet van gaan slapen moet je er onmiddelijk mee stoppen en terug naar je huisarts.

Ik heb in totaal twee keer op recept slaappillen gehad, de eerste keer was ubergaaf maar de tweede keer ging ik er alleen van hallucineren.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2006, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 24-11-2006 @ 22:26 :
Het enige waar je voor moet zorgen is dat je die krengen niet inneemt als je minder dan 7/8 uur kan slapen
Dat staat gelukkig ook in de bijsluiter.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2006, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 24-11-2006 @ 22:37 :
Dat staat gelukkig ook in de bijsluiter.
Dat ontken ik niet. Maar het is toch handig om het te zeggen. Mijn moeder leest ze bijvoorbeeld nooit, want 'al die mogelijke bijwerkingen zijn zo naar'. :/
Met citaat reageren
Oud 25-11-2006, 03:01
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 24-11-2006 @ 23:31 :
Dat ontken ik niet. Maar het is toch handig om het te zeggen. Mijn moeder leest ze bijvoorbeeld nooit, want 'al die mogelijke bijwerkingen zijn zo naar'. :/
Maar ja, jouw moeder is een tikje raar. Was zij niet degene die de tuin stofzuigde?
Oud 25-11-2006, 11:14
deleugen
deleugen is offline
Gewoon altijd checken, bijsluiter of in een of ander medicijnen boek.
Nooit de dokter (100%) vertrouwen, echt niet doen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2006, 14:19
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
deleugen schreef op 25-11-2006 @ 12:14 :
Gewoon altijd checken, bijsluiter of in een of ander medicijnen boek.
Nooit de dokter (100%) vertrouwen, echt niet doen.
Wtf, dokter niet vertrouwen

Lijkt me bijzonder vreemd als de voorlichting van de arts niet overeenkomt met de bijsluiter.
Oud 25-11-2006, 19:08
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 25-11-2006 @ 15:19 :
Wtf, dokter niet vertrouwen

Lijkt me bijzonder vreemd als de voorlichting van de arts niet overeenkomt met de bijsluiter.
Sommige dokters doen maar wat, serieus! Je moet gewoon zelf nadenken en iets opzoeken als je het niet vertrouwt.
Denk je dat ik dit zomaar zeg.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2006, 19:13
naam ingebruik
[QUOTE]Paranoide schreef op 24-11-2006 @ 22:26 :

ja als ik dan al slaap word ik zo wakker

maar igg tnx voor de info
Oud 26-11-2006, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 25-11-2006 @ 04:01 :
Maar ja, jouw moeder is een tikje raar. Was zij niet degene die de tuin stofzuigde?
Haha, het geheugen. Ja, dat doet ze ook, inderdaad. Mijn hele familie is vreemd.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 19:13
Stevill
Stevill is offline
Kutdingen niet doen, probeer eerst melatonine, zma enz.
Oud 26-11-2006, 20:05
naam ingebruik
zegt een huisarts dat ook

want ik weet niet wat dat is enzo

maar ik wil liever geen slaappillen eigelijk
Oud 26-11-2006, 22:30
Al Murphy
Al Murphy is offline
In principe schrijft een arts je geen pillen voor waarvan je 8u buiten westen bent, maar pilletjes die je helpen inslapen. Op zich houden die pillen je niet tot een gat in de dag in slaap.

In mijn geval heb ik een paar keer van die pilletjes genomen na een periode van heel slecht slapen/slapeloosheid. Daardoor was ik zo oververmoeid dat die keer dat ik dan telkens - door zo'n pilletje - toch in slaap viel, ik in een keer ook voor bijna 20u per totale was en doorgeslapen heb.
Oud 26-11-2006, 23:11
Verwijderd
ik gebruik af en toe wel eens melatonine, dat is de stof die je zelf aanmaakt als je in slaap moet vallen. daar wordt je wel gewoon wakker van als je wilt. en ze zijn niet zo slecht voor je als die andere.

maar je moet wel oppassen met slaapmiddelen en absoluut niet iedere dag gebruiken, want anders kan je niet meer zonder
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 07:11
Verwijderd
Citaat:
deleugen schreef op 25-11-2006 @ 20:08 :
Sommige dokters doen maar wat, serieus! Je moet gewoon zelf nadenken en iets opzoeken als je het niet vertrouwt.
Denk je dat ik dit zomaar zeg.
Een huisarts studeert 8 jaar om iets te bereiken. Het zou wel heel zielig zijn als hij ook nog eens mislukt zou zijn.

Het schijnt dat je aan slaappillen verslaaft kan raken.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 07:19
Verwijderd
Citaat:
naam ingebruik schreef op 26-11-2006 @ 21:05 :
Dan zeg je dat toch tegen je huisarts?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 07:38
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 24-11-2006 @ 22:26 :
maar de tweede keer ging ik er alleen van hallucineren.
waar kan je die pillen krijgen?
Oud 27-11-2006, 09:59
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 27-11-2006 @ 08:38 :
Oud 27-11-2006, 10:27
Balance
Balance is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 26-11-2006 @ 21:05 :
zegt een huisarts dat ook

want ik weet niet wat dat is enzo

Melatonine is een homeopatisch middel dat gewoon in de drogisterij verkrijgbaar is. Ga maar eens naar het kruidvat of de trekpleister ofzo en vraag er gewoon om, dan kan je het een keer uitproberen. Sowieso zou ik eerst melatonine uitproberen voor je aan slaappillen begint, want die kunnen een verslavend effect hebben, waardoor je slaapproblemen alleen maar vergroot worden.
Oud 27-11-2006, 10:58
Verwijderd
Niets homeopathisch aan melatonine hoor. Het is gewoon, zoals al eerder gezegd, de stof die je lichaam zelf aanmaakt 's avonds en waarvan je dan slaperig wordt. Als je daar meer van hebt, ben je ook slaperiger.
En aan slaappillen raak je (als je ze op voorschrift gebruikt) niet echt verslaafd, maar je kunt er wel afhankelijk van raken. En dat is niet hetzelfde. Maar ook afhankelijkheid is natuurlijk niet wenselijk, dus inderdaad alleen gebruiken als je echt niet anders kan.
Als je slapeloosheid een aanwijsbare oorzaak heeft, heeft het trouwens meer zin om die oorzaak aan te pakken, natuurlijk - maar dat kan even duren.
En goede slaapgewoonten zijn ook belangrijk (vaste bedtijd, vaste op-sta-tijd, niet tv-kijken of computeren of sporten vlak voor het slapen, geen cafeďne of dingen met veel suiker of zout vlak voor het slapen, niet overmatig alcohol gebruiken (bescheiden hoeveelheid kan juist helpen), niet in/op bed liggen studeren of andere geestelijk actieve dingen)

Laatst gewijzigd op 27-11-2006 om 11:02.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 00:29
Verwijderd
sorry voor de up maar ik zit met een lastig kutprobleempje, ik heb echt een gaar slaapritme nou (ik slaap niet voor 3 uur als ik al in slaap val) door enerzijds het stomme wijf dat naast me woont en dr bek niet houd of gewoon herrie maakt, en door stress door vanalles en nogwat. kan ik dan beter homeopatische dingen gaan zoeken of gewoon slaappillen halen? (nee dat wijf afmaken is geen optie helaas)
want ik zou wel graag weer normaal kunnen slapen, ik word hier knettergek van..
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 16:43
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 06-12-2006 @ 01:29 :
sorry voor de up maar ik zit met een lastig kutprobleempje, ik heb echt een gaar slaapritme nou (ik slaap niet voor 3 uur als ik al in slaap val) door enerzijds het stomme wijf dat naast me woont en dr bek niet houd of gewoon herrie maakt, en door stress door vanalles en nogwat. kan ik dan beter homeopatische dingen gaan zoeken of gewoon slaappillen halen? (nee dat wijf afmaken is geen optie helaas)
Tegen je buurvrouw helpen denk ik oordopjes het beste.

Stress ed zijn lastiger, je zou kunnen beginnen met iets homeopatisch of melatonine. Als dat niet helpt kun je altijd nog naar de huisarts gaan. Ik heb zelf ooit een paar van die pillen gehad (stuk of 4), omdat de huisarts er eigenlijk tegen was, en daar kreeg ik nachtmerries van . Mee gestopt dus.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 19:20
A Lot Of Rock
A Lot Of Rock is offline
Citaat:
koekjes schreef op 06-12-2006 @ 01:29 :
Politie bellen helpt meestal goed
Oud 08-12-2006, 18:05
Verwijderd
Citaat:
A Lot Of Rock schreef op 06-12-2006 @ 20:20 :
Politie bellen helpt meestal goed
stellen ze in een studentenhuis volgens mij niet echt op prijs maar ik zal t overwegen

ik heb btw van vsm iets gekocht gister, in een blauw doosje en t zijn blauwe pillen dus dat ga ik even proberen... al hielpen ze gister echt niet
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 19:08
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 08-12-2006 @ 19:05 :
ik heb btw van vsm iets gekocht gister, in een blauw doosje en t zijn blauwe pillen dus dat ga ik even proberen... al hielpen ze gister echt niet
Over het algemeen duurt het bij homeopathische middelen ook wel wat langer voordat ze werken.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 08-12-2006 @ 20:08 :
Over het algemeen duurt het bij homeopathische middelen ook wel wat langer voordat ze werken.
weet ik dat ook weer
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 00:05
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 26-11-2006 @ 18:32 :
Haha, het geheugen. Ja, dat doet ze ook, inderdaad. Mijn hele familie is vreemd.
damn, jouw moeder had m'n buurvrouw kunnen zijn, die stofzuigt de tuin ook af en toe..

ot: je kan altijd wakker worden wanneer je wil.. of het chill is is wat anders.. toen k aan de temazepam zat en k kon niet slapen tot k zelf wakker werd heb k de halve dag met een katerig gevoel rondgelopen.. vooral koppijn..
maar denk dat het allemaal afhangt van welke shit je slikt en in welke hoeveelheid, in hoeverre je der last van hebt als je minder dan 7/8 uur slaapt..
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 01:19
Verwijderd
Citaat:
Mephisto schreef op 27-11-2006 @ 08:38 :
Bij de apotheek, op recept. Maar er was geen hol aan, in elk geval raakte ik er in een dubieus soort alertheid van, waarbij de tijd ontzéttend snel ging en er van alles heel snel bewoog. Zo van, dan kijk je op de klok, is het 2 uur 's nachts, heb je het idee dat de kamer draait en er van alles aan voorwerpen langs je heen vliegt en beweegt en whatever, kijk je voor jouw gevoel vijf minuten later weer naar de klok en dan is het opeens half 6 's ochtends ofzo. En slapen gaat niet want je bent juist heel erg wakker en alert, dénk je. Niet echt iets voor recreatief gebruik.

Maar volgens mij hoort het ook niet zo te werken, in ieder geval ben ik lichtelijk psychotisch verklaard en wist de bijsluiter te melden dat slaappillen flauwe bijwerkingen kunnen hebben als je psychotisch bent. (Om de vragen van 'waarom begin je er dan aan ' voor te zijn, ik moest er verplicht aan van school omdat ik me vaak versliep voor de les.)
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 01:21
Verwijderd
Citaat:
slobowicz schreef op 10-12-2006 @ 01:05 :
damn, jouw moeder had m'n buurvrouw kunnen zijn, die stofzuigt de tuin ook af en toe..
Haha, onze buren hebben een dochter van rond de twintig. Alhoewel ze tegenwoordig uit huis is, geloof ik.

Waar woon je?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 10-12-2006 @ 02:21 :
Haha, onze buren hebben een dochter van rond de twintig. Alhoewel ze tegenwoordig uit huis is, geloof ik.

Waar woon je?
niet twee huizen naast jou iig
in delft, delfenaren zijn echt fucking rare mensen btw..
onze buren hadden ook een dochter van rond de 20 die het huis uit is, een van rond de 18 die ook het huis uit is en nog een stinkjong van een jaar of 15..
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 03:14
Alizée!
Alizée! is offline
ik gebruik al 3 maanden elke avond lorazepam per 2,5mg
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 11:56
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
koekjes schreef op 08-12-2006 @ 19:05 :
stellen ze in een studentenhuis volgens mij niet echt op prijs maar ik zal t overwegen

oordopjes als het door lawaai komt

Regels voor berichten