Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2006, 09:29
Stefanie
Stefanie is offline
Ik vraag me af of studenten via de woningbouw (gemeente) een huis zouden mogen huren als je alleen studiefinanciering als inkomst hebben. Ik heb op dit moment geen baan, maar wel een goed inkomen door stufi en bijdrage van mijn ouders, is het dan mogelijk om dat aan te tonen als je een huis wilt gaan huren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2006, 09:30
Verwijderd
Volgens mij is dat geen probleem hoor. Zeker niet als je kunt intonen dat je genoeg inkomen hebt.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 09:46
Verwijderd
Ja hoor, als je het maar kan betalen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 09:53
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik weet niet eens waar ze op letten als je een huis wilt huren.
Ik doe het ook gewoon via de woningbouw (Nieuw Wonen Friesland), zolang ze maar elke maand op tijd hun geld krijgen is er geen probleem
Oud 22-08-2006, 11:27
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 22-08-2006 @ 10:53 :
Ik weet niet eens waar ze op letten als je een huis wilt huren.
Ik doe het ook gewoon via de woningbouw (Nieuw Wonen Friesland), zolang ze maar elke maand op tijd hun geld krijgen is er geen probleem
Bij de particuliere sector (waar we op dit moment naar kijken) wordt er namelijk streng gecontroleerd en dan eisen ze dat je een vaste baan hebt waarmee je de huur kunt betalen, maar ik heb dus geen 'vaste baan', maar wel een vast inkomen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 11:29
remy476
remy476 is offline
Ja ik denk dat dat wel gaat maar dan zullen je ouders garant moeten staan voor het geval dat jij niet betaald/kan betalen.
Oud 22-08-2006, 17:34
Verwijderd
Ik woon sinds 3 maanden in een appartement in Den Haag met een woonkamer met keuken, slaapkamer, badkamer. Ik ben met mijn ouders naar een particuliere makelaar gegaan en binnen notime heb je iets. Je moet natuurlijk wel meer betalen, het begint allemaal rond de 400 en het eindigt bij bedragen zoals 2000, je kan het zo gek maken als je zelf natuurlijk wilt. Zorg wel even dat zodra het contract op jouw ouders naam staat er ook ergens klein jouw naam als 'bewoner' wordt vermeld. Let ook op tijdens de inschrijving van de gemeente dat de hoofdhuurder mee moet en een briefje moet ondertekenen dat hij er zelf niet gaat wonen maar zijn zoon/dochter. Als je meer vragen hebt dan stel ze maar!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 17:48
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
White Trash schreef op 22-08-2006 @ 18:34 :
Ik woon sinds 3 maanden in een appartement in Den Haag met een woonkamer met keuken, slaapkamer, badkamer. Ik ben met mijn ouders naar een particuliere makelaar gegaan en binnen notime heb je iets. Je moet natuurlijk wel meer betalen, het begint allemaal rond de 400 en het eindigt bij bedragen zoals 2000, je kan het zo gek maken als je zelf natuurlijk wilt. Zorg wel even dat zodra het contract op jouw ouders naam staat er ook ergens klein jouw naam als 'bewoner' wordt vermeld. Let ook op tijdens de inschrijving van de gemeente dat de hoofdhuurder mee moet en een briefje moet ondertekenen dat hij er zelf niet gaat wonen maar zijn zoon/dochter. Als je meer vragen hebt dan stel ze maar!
Mijn ouders wonen allebei in het buitenland, dus dat gaat niet werken... We hebben ook al gekeken of je kunt kopen vanuit het buitenland, maar aangezien zij een buitenlandse zaak hebben gaat dit ook niet.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 18:02
Poepkind
Poepkind is offline
Ik weet dat bij de woningbouwvereniging er wordt gekeken naar hoe weinig je verdient, en hoe minder hoe beter. Maar op die huisjes moet je erg lang wachten, verder doet de SLS in Leiden ook een inkomenstoets voor appartementen. En als de huur hoog is, dan moet je idd een bepaald bedrag verdienen. Isie laag dan moet je onder bepaald bedrag verdienen.
Oud 22-08-2006, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 22-08-2006 @ 18:48 :
Mijn ouders wonen allebei in het buitenland, dus dat gaat niet werken... We hebben ook al gekeken of je kunt kopen vanuit het buitenland, maar aangezien zij een buitenlandse zaak hebben gaat dit ook niet.
Ik neem aan dat je ouder bent dan 18 en dat ze een flinke bijdrage willen leveren. Als je boven de 18 bent dan kun je het ook zelf huren maar dan moet je zorgen dat je aan de huurprijs kan komen. Als de relatie tussen jou en jouw ouders goed is kan ik je dat zeker aanraden. Als dat namelijk niet is en ze zouden niet meer willen bijdragen dan ben je wel de lul. Sommige verhuurders willen 'safe' spelen en vragen hoeveel je verdient. Maar aan de andere kant, daar heeft hij niks mee te maken zolang jij de huur en voorschotten gewoon kan betalen. Woonstichtingen e.d. werken niet want die wachtlijsten zijn onwijs lang, particulier is daarom de beste oplossing denk ik. Welke stad/ regio zoek je?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 18:52
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
White Trash schreef op 22-08-2006 @ 19:06 :
Ik neem aan dat je ouder bent dan 18 en dat ze een flinke bijdrage willen leveren. Als je boven de 18 bent dan kun je het ook zelf huren maar dan moet je zorgen dat je aan de huurprijs kan komen. Als de relatie tussen jou en jouw ouders goed is kan ik je dat zeker aanraden. Als dat namelijk niet is en ze zouden niet meer willen bijdragen dan ben je wel de lul. Sommige verhuurders willen 'safe' spelen en vragen hoeveel je verdient. Maar aan de andere kant, daar heeft hij niks mee te maken zolang jij de huur en voorschotten gewoon kan betalen. Woonstichtingen e.d. werken niet want die wachtlijsten zijn onwijs lang, particulier is daarom de beste oplossing denk ik. Welke stad/ regio zoek je?
Mijn ouders willen me graag financieel steunen maar het wordt niet geaccepteerd door woonmaatschappijen.

Nu zat ik eraan te denken om mijn tante te vragen, waar ik heel goed mee omga. Misschien kan zij garant staan of het huisje op haar naam nemen en dat ik dan aan haar alle kosten doorsluis.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 20:58
Verwijderd
Een particuliere makelaar doet daar echt niet moeilijk over, wooncorporaties wel maar daar kom je als student zijnde niet voor in aanmerking. Je kan het via jouw tante proberen maar via jouw ouders is niet geheel onmogelijk lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 21:56
Laen
Laen is offline
he stef,

waarom probeer je het niet via de SSH? Zij hebben hele mooie appartementjes, waar je prima samen kunt wonen. Verder kan het ook zonder vaste baan gewoon via de gemeente, maar dan heb je wel voldoende punten nodig.

(tot dinsdag!)
Oud 24-08-2006, 09:59
Pierreke
Pierreke is offline
Bekijk ook de mogelijkheid eens of je misschien in aanmerking komt voor huursubsidie, voor een studentenkamer geldt dit niet, maar voor een appartement met eigen huisnr. dacht ik van wel!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 10:31
juno
juno is offline
Voor een appartementje via de woningbouwvereniging bestaan wachtlijsten. Hele erge lange wachtlijsten.

Laatst gewijzigd op 24-08-2006 om 11:06.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 10:48
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 24-08-2006 @ 11:31 :
Voor een apparteentje via de woningbouwvereniging bestaan wachtlijsten. Hele erge lange wachtlijsten.
Ligt er maar aan in welke stad je zit. Mijn zus kreeg na één maand ingeschreven te staan een práchtig appartement dmv loting. Maar ja, loten is ook niet alles natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 10:58
Laen
Laen is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 24-08-2006 @ 10:59 :
Bekijk ook de mogelijkheid eens of je misschien in aanmerking komt voor huursubsidie, voor een studentenkamer geldt dit niet, maar voor een appartement met eigen huisnr. dacht ik van wel!
Je hebt bij een studentenkamer inderdaad geen recht op huursubsidie, maar als je huurt in de particuliere sector ook niet. Huursubsidie krijg je volgens mij alleen maar als je huurt via de 'normale' weg, dus via woningbouwverenigingen/gemeente enzo.
Oud 24-08-2006, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Laen schreef op 24-08-2006 @ 11:58 :
Je hebt bij een studentenkamer inderdaad geen recht op huursubsidie, maar als je huurt in de particuliere sector ook niet. Huursubsidie krijg je volgens mij alleen maar als je huurt via de 'normale' weg, dus via woningbouwverenigingen/gemeente enzo.
Volgens mij klopt dat niet:

Citaat:
* U huurt een zelfstandige woning. Dit is een woonruimte met een eigen toegangsdeur, een eigen toilet en keuken.
# Uw huurlasten zijn niet te hoog of te laag. Dit is afhankelijk van uw situatie. De rekenhuur mag tot 1 juli 2006 in ieder geval niet lager zijn dan € 189,19 en niet hoger dan € 604,72. Zijn u en uw eventuele partner jonger dan 23 jaar en heeft u geen inwonende kinderen? Dan mag de rekenhuur tot 1 juli 2006 niet hoger zijn dan € 331,78.
Vanaf 1 juli 2006 geldt dat de rekenhuur niet lager mag zijn dan € 195,89 en niet hoger dan € 615,01. Als u en uw eventuele partner jonger zijn dan 23 jaar en u heeft geen inwonende kinderen, dan mag de rekenhuur niet hoger zijn dan € 339,08.
# Uw woning is passend voor uw situatie. De woning mag bijvoorbeeld niet te ruim of niet te duur zijn. Als de gemeente de woning niet passend voor u vindt, krijgt u geen huurtoeslag.
Meestal zijn vrije sector woningen te duur, maar als je een goedkope kan vinden, krijg je wel huurtoeslag volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 11:47
Laen
Laen is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 24-08-2006 @ 12:24 :
Volgens mij klopt dat niet:

Meestal zijn vrije sector woningen te duur, maar als je een goedkope kan vinden, krijg je wel huurtoeslag volgens mij.
Je hebt gelijk
Ik ging er eigenlijk al bijna van uit dat, als je particulier huurt, de huur te hoog is voor huursubsidie.
Oud 24-08-2006, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Laen schreef op 24-08-2006 @ 12:47 :
Je hebt gelijk
Ik ging er eigenlijk al bijna van uit dat, als je particulier huurt, de huur te hoog is voor huursubsidie.
Dat is idd vaak ook zo.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 13:14
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Voor een appartementje via de woningbouwvereniging bestaan wachtlijsten. Hele erge lange wachtlijsten.
dat verschilt sterk per stad, en als je eisen niet al te hoog wil dat ook weleens helpen om snel een appartementje te vinden.

het is nogal jammer dat de TS niet zegt waar ze een appartementje wil hebben.
Oud 24-08-2006, 13:17
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik denk dat ze iets zoekt in Deventer.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 15:55
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Zeker als je bij de Hestiagroep in Landgraaf wilt gaan huren, sta zelf al tig jaren op de wachtlijst en volgens het optiemodel zou ik zeker nog 10 jaar of langer moeten wachten als ik wil verhuizen!

En wat DIRECT TE HUUR is (bovenste appartementen) kost aan huurprijs tussen de 580 en 620 €
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 13:41
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-08-2006 @ 14:17 :
Ik denk dat ze iets zoekt in Deventer.
Inderdaad
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten