Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2006, 23:04
P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Ik ben op zoek naar makkelijke wraps recepten met, heel belangrijk, de juiste saus en kruiden.

Recepten die ik ken:

Wraps met gerookte zalm.
- zalm
- roomkaas
- ijsbergsla
- komkommer
- yoghurtsaus

Groentewraps in de oven.
- champigons
- courgette
- mais
- ui
- creme fraiche
- geraspte kaas

Spinazie-feta wraps.
- bladspinazie
- feta
- pijnboompitten
- creme fraiche
- teentje knoflook
- chilli- of paprikapoeder

Wraps met kip.
- gerookte kipfilet / gemarineerde kipfilet
- ijsbergsla
- tomaat
- komkommer
- honing-mosterd dressing / yoghurt-bieslook saus.

Kip salsa of mexicaans met gehakt ken ik ook maar blegh.

Laatst gewijzigd op 30-08-2006 om 23:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2006, 23:21
HenkMul
HenkMul is offline
Geef mij maar de ouderwetse wraps met kip, niet te versmaden zo lekker.
Oud 31-08-2006, 00:29
Larry Flint
Larry Flint is offline
ik heb geen recepten, ik mik alles waar ik zin heb er gewoon in
Oud 31-08-2006, 11:23
MTpower
MTpower is offline
Ik koop altijd van die pakjes voor marinade en een potje hete saus.
Dan met gehakt of kip, beetje kaas en van die saus erover en schuiven maar
Een wrap moet iets simpels zijn, daar moet je niet zo aan gaan lopen sleutelen... vind ik
Oud 31-08-2006, 11:26
Verwijderd
Ik koop vaak zo'n pak van Knorr...Mexicaans iets, omdat ik die kruiden zo lekker vind. Ipv kip gebruik ik quorn en de zure room laat ik achterwege. (Eigenlijk is zo'n pak belachelijk duur...zeker omdat ik maar 2/3 van de spullen er uit gebruik...maar goed, ik vind zo'n mixje van kruiden wel handig en het is lekker.)
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 11:45
Simpel betekent niet gelijk dat je er maar 2 ingredienten in moet doen. Simpel zijn wraps sowieso. Maar er moet wel groente in. .
Oud 31-08-2006, 12:15
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik maak ze meestal gewoon uit zo'n pak. Van honig geloof ik.. Is met groentenmix, kip, kruiden en chilisaus. Vind die altijd wel lekker. Ik houd niet van kaas of room oid, wordt het te vet van.
Oud 31-08-2006, 12:44
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
P.TIL schreef op 31-08-2006 @ 12:45 :
Maar er moet wel groente in. .
Nee.
Oud 31-08-2006, 12:44
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-08-2006 @ 12:26 :
(Eigenlijk is zo'n pak belachelijk duur...zeker omdat ik maar 2/3 van de spullen er uit gebruik...maar goed, ik vind zo'n mixje van kruiden wel handig en het is lekker.)
Bij de xenos heb je zo'n goedkoop merk, goed te eten
Oud 31-08-2006, 16:02
freakje
freakje is offline
Eergisteren nog gemaakt:

Kip kruiden met kipkruiden en chilipeperpoeder, bakken en in stukjes snijden (of omgekeerd, kan allebei). 1 Ui en 2 teentjes knoflook aanstoven, 4 paprika's daarbij doen en ook aanstoven. Als ze half gaar zijn, 4 grote gepelde en in stukjes gesneden tomaten bijvoegen en eventjes laten pruttelen. Tot slot 2 blikjes witte bonen (zonder saus oid) toevoegen en laten inkoken tot de saus wat dikker wordt, bijkruiden met peper en zout en de kip er terug in gooien. Daarmee de wraps vullen, erg lekker :-)
Oud 31-08-2006, 16:30
Citaat:
da leentjuh schreef op 31-08-2006 @ 13:15 :
Ik maak ze meestal gewoon uit zo'n pak. Van honig geloof ik.. Is met groentenmix, kip, kruiden en chilisaus. Vind die altijd wel lekker. Ik houd niet van kaas of room oid, wordt het te vet van.
Ok voor de duidelijkheid: ik bedoel dus niet recepten uit een pakje want die kent iedereen. Ik bedoel eigen of onbekende recepten.

Of het vet wordt hangt af van welke soort room of kaas je gebruikt en hoe veel. Een beetje demi creme fraiche is vrijwel altijd een goede toevoeging.
Oud 31-08-2006, 16:58
AlopiA
AlopiA is offline
Met gehakt, sla en een pittige saus vind ik lekker. Soms een plakje kaas ertussen.

En met kip, tomaat, sla en komkommer is ook lekker. En een pikant sausje natuurlijk.
Oud 31-08-2006, 22:10
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
P.TIL schreef op 31-08-2006 @ 17:30 :
Ok voor de duidelijkheid: ik bedoel dus niet recepten uit een pakje want die kent iedereen. Ik bedoel eigen of onbekende recepten.

Of het vet wordt hangt af van welke soort room of kaas je gebruikt en hoe veel. Een beetje demi creme fraiche is vrijwel altijd een goede toevoeging.
Ik vind room oid ook niet lekker in combinatie met kip.. En met gehakt is minder lekker.
Oud 31-08-2006, 22:17
Verwijderd
een wrap met een curry en creme fraiche maar een curry maken is niet zo heel makkelijk en vooral niet snel

zelfgemaakt guacamole heel makkelijk met avacado, tomatensap/pitjes, citroen, zout en peper, knoflook en koriander

gerookte zalm met pesto, mayonaise komkommer, tomaat en veel sla
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 22:28
Verwijderd
Ik heb laatst bij iemand een wrap gehad met daarin gekruide kip, groentemix van broccoli, wortel en nog iets ;o, tomatensaus en geraspte kaas.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 11:09
Verwijderd
Citaat:
rxn schreef op 31-08-2006 @ 23:17 :
een wrap met een curry en creme fraiche maar een curry maken is niet zo heel makkelijk en vooral niet snel

zelfgemaakt guacamole heel makkelijk met avacado, tomatensap/pitjes, citroen, zout en peper, knoflook en koriander

gerookte zalm met pesto, mayonaise komkommer, tomaat en veel sla
een curry is best snel en makkelijk te maken hoor, vooral de thaise curries zijn in een wok zo gemaakt.

ook lekker is om feta en roomkaas te mengen met olijven ofzo, en de wraps dan op te rollen en een tijdje in de koelkast te leggen, tot ze stevig worden. als je ze dan in plakjes snijdt, heb je instant borrelhapjes
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 11:12
Verwijderd
Wraps met gehakt en sla
- gehakt
- kruidenmix (tex mex ofzo?)
- saus van zelfde merk
- tomaten
- sla
- geraspte kaas

Jummie
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 11:19
Verwijderd
rundergehakt, italiaanse roerbakgroenten (uit een zakje), grofgesnipperde ui, halve tomaat in blokjes, halve paprika in blokjes, halve teen uitgeperste knoflook (of een theelepel knoflookpoeder), halve theelepel gedroogde koriander, halve theelepel djinten

of: reepjes kip, reepjes gegrillde paprika (beetje olijfolie erop, 10 minuten onder de ovengrill of 5 in een grillpan), blokjes tomaat en wat verse of diepvries koriander (niet te veel)

en de wraps maak ik ook zelf, want in de winkel zijn ze achterlijk duur terwijl het beslag gewoon bloem+water+olie+zout is (en dan bakken zoals pannenkoeken).
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 11:50
freakje
freakje is offline
Wraps met kipblokjes, wokgroenten (sojascheuten, worteltjes, selder, pijpajuintjes en paprika), ijsbergsla en van die zoetzure saus of currysaus uit een potje. Ook erg lekker
Oud 01-09-2006, 18:11
Otis
Otis is offline
als er maar sperziebonen inzitten. en ik vind creme fraiche misselijkmakend.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 22:52
saartjeh
saartjeh is offline
vet veel goeie ideeën!!
ik doe altijd gewoon creme fraice, dan kruimelgehakt (vega) gevolgd door groente als paprika en als ie in de oven gaat, gaat er nog kaas over heen, verder nix
Oud 02-09-2006, 16:14
Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-09-2006 @ 12:19 :
rundergehakt, italiaanse roerbakgroenten (uit een zakje), grofgesnipperde ui, halve tomaat in blokjes, halve paprika in blokjes, halve teen uitgeperste knoflook (of een theelepel knoflookpoeder), halve theelepel gedroogde koriander, halve theelepel djinten

of: reepjes kip, reepjes gegrillde paprika (beetje olijfolie erop, 10 minuten onder de ovengrill of 5 in een grillpan), blokjes tomaat en wat verse of diepvries koriander (niet te veel)

en de wraps maak ik ook zelf, want in de winkel zijn ze achterlijk duur terwijl het beslag gewoon bloem+water+olie+zout is (en dan bakken zoals pannenkoeken).
Kun je misschien de verhoudingen geven dan? Wil ze ook wel zelf maken dan! Worden ze dan niet veel te slap?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 02-09-2006 @ 17:14 :
Kun je misschien de verhoudingen geven dan? Wil ze ook wel zelf maken dan! Worden ze dan niet veel te slap?
Ik vind ze dan niet te slap maar ze zijn inderdaad iets minder stevig.

Per persoon doe ik 100 g bloem, 100 ml water en 1 eetlepel olie (ik doe zonnebloemolie, maar eigenlijk moet het met maisolie). En een snufje zout. In de pan hoef je geen olie meer te doen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 18:01
Verwijderd
gehakt rullen
paprika mais doperwten erbij, even goed heet laten worden
op de wrap, komkommer en kruimelkaas erop
met wat chilisaus
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 19:27
knir
knir is offline
Wrap met gerookte kalkoen, creamcheese, mais, guacamole, walnoot, koriander en ijsbergsla.

Of met geitenkaas, honing, alfalfa, geroosterde pijnboompitjes en ijsbergsla.

Of met tonijn, ui, paprika, mais, dressing en ijsbergsla.

deze zijn te krijgen bij een wraprestaurantje hier in de buurt (L)
Oud 03-09-2006, 05:48
suvórov
suvórov is offline
Ik doe ze wel eens met sla, cous cous/rijst en met cayenne gekruide, gebakken groenten (courgette, paprika, champignons) en tofu. Eventueel noten.

Laatst gewijzigd op 03-09-2006 om 05:50.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 19:52
gewoonmax
gewoonmax is offline
wooh wraps die heb ik lang niet meer gegeten! Ga er binnekort maar is een eten. Watvoor "wrap" of deegomhulsel gebruiken jullie ervoor?
Reageren

Regels voor berichten