Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2006, 08:13
Verwijderd
Vanwege een discussietje dat ik had met iemand die ten eerste vond dat het onmogelijk was om na een bepaalde duur van een relatie niet in een sleur te zitten (met andere woorden: mij niet geloofde toen ik zei geen sleur te ervaren ) en ten tweede vond dat sleur 'toch ook juist fijn' kon zijn, vraag ik me af hoe andere mensen 'sleur' definieren.

Diegene beschouwde sleur als 'elkaars aanwezigheid als vanzelfsprekend beschouwen', wat inderdaad niet negatief hoeft te zijn.
Voor mij is sleur 'je relatie als saai ervaren door de eentonigheid ervan', wat mij altijd negatief lijkt.

Voorbeelden zijn welkom natuurlijk

(na een paar keer typen en overlezen is 'sleur' wel een heel idioot woord )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2006, 08:18
BleuEyes
BleuEyes is offline
Sleur alsin: 'je relatie als saai ervaren door de eentonigheid ervan'. Ja. Die ervaar ik ook als negatief.

Er is niets leuks aan een sleur.
Oud 14-10-2006, 09:23
stout!
stout! is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-10-2006 @ 09:13 :
(na een paar keer typen en overlezen is 'sleur' wel een heel idioot woord )
Ik dacht precies hetzelfde, sleeeursleursleeeeuuuur .

Ik heb mijn vorige relatie verbroken omdat ik dacht dat we in een sleur beland waren, het voelde niet meer bijzonder genoeg. Natuurlijk hadden we het nog steeds 'fijn' samen (zoals je discussiepartner ook zei) maar ik vond dat niet genoeg.
Als ik echter zie hoeveel we nu nog steeds met elkaar hebben, weet ik niet of uitmaken (toen) direct de beste keus was. Als ik het opnieuw kon doen zou ik denk ik langer proberen er weer wat van te maken, er meer energie in te steken. Maar dat was op dat moment heel moeilijk.
Ik heb sleur dus ervaren als iets negatiefs, iets wat betekende dat de relatie te normaal werd en wat van z'n 'sprankeling' verloor en wat bij mij zorgde voor de nodige twijfels over mijn gevoel.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 09:59
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef op 14-10-2006 @ 10:23 :
Ik dacht precies hetzelfde, sleeeursleursleeeeuuuur .

Ik heb mijn vorige relatie verbroken omdat ik dacht dat we in een sleur beland waren, het voelde niet meer bijzonder genoeg. Natuurlijk hadden we het nog steeds 'fijn' samen (zoals je discussiepartner ook zei) maar ik vond dat niet genoeg.
Als ik echter zie hoeveel we nu nog steeds met elkaar hebben, weet ik niet of uitmaken (toen) direct de beste keus was. Als ik het opnieuw kon doen zou ik denk ik langer proberen er weer wat van te maken, er meer energie in te steken. Maar dat was op dat moment heel moeilijk.
Ik heb sleur dus ervaren als iets negatiefs, iets wat betekende dat de relatie te normaal werd en wat van z'n 'sprankeling' verloor en wat bij mij zorgde voor de nodige twijfels over mijn gevoel.
Maar wat is jouw definitie van 'sleur' dan? Het 'niet meer bijzonder zijn'?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 10:07
stout!
stout! is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-10-2006 @ 10:59 :
Maar wat is jouw definitie van 'sleur' dan? Het 'niet meer bijzonder zijn'?
Ja, een te grote mate van vanzelfsprekendheid, het gevoel van altijd weten wat je kunt verwachten; dat op één of andere manier de 'energie' (de sjeu? kan niet op het woord komen) uit je relatie verdwenen is. Dus juist datgene wat een relatie écht leuk maakt.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 10:19
Scatterheart
Scatterheart is offline
Vertrouwheid en op iemand kunnen rekenen en weten wat je aan iemand hebt neemt misschien wel op een bepaalde manier de spanning van de relatie weg, maar dat vind ik geen sleur. Zo ervaar ik dat niet, tenminste.
Oud 14-10-2006, 10:49
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 14-10-2006 @ 11:19 :
Vertrouwheid en op iemand kunnen rekenen en weten wat je aan iemand hebt neemt misschien wel op een bepaalde manier de spanning van de relatie weg, maar dat vind ik geen sleur. Zo ervaar ik dat niet, tenminste.
Nee maar als het voorspelbaar wordt en jullie altijd maar dezelfde dingen doen en zo, dan wordt het wel vervelend

Edit: kan het wel vervelend worden =)
Oud 14-10-2006, 11:36
Verwijderd
Ik nu in de sleur van mijn relatie en ik vind het verdomde KUT Ik zit zwaar in dubio want ik vind het maar 'saai' en voorspelbaar geworden, dat is voor mij sleur. Er is niets onverwachts meer omdat we het allebei zo vanzelfspreken zijn gaan vinden. Brrr ik voel dat ik meer wil dan hij me kan bieden maar ik wil hem ook niet kwijt.

gvd
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 11:55
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
grl schreef op 14-10-2006 @ 11:49 :
Nee maar als het voorspelbaar wordt en jullie altijd maar dezelfde dingen doen en zo, dan wordt het wel vervelend

Edit: kan het wel vervelend worden =)
Vind ik juist wel knus. Het kan immers niet altijd spannend en vernieuwend en gillend geweldig zijn. Maar natuurlijk moet je wel af en toe iets anders doen maar in een normale goede relatie gaat dat volgens mij vanzelf, je gaat altijd wel eens naar de film, of naar de stad of ergens eten en zo.
Oud 14-10-2006, 11:57
Verwijderd
Ja dat vind ik ook; het is natuurlijk niet erg om altijd dezelfde dingen te doen als dat toch de dingen zijn die je het leukst vindt.
Maar dat noem ik nog geen sleur, dat wordt het pas als die dingen eigenlijk ook helemaal niet boeiend zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 11:59
thomaske
thomaske is offline
Sinds enkele weken studeren we in een aparte stad. We spreken een keer per week af. We kunnen elkaar meestal maar 's avonds zien omdat we 's middags en 's ochtends les hebben. Het komt er eigenlijk op neer dat we telkens naar elkaars huis gaan, daar wat knuffelen op bed en/of wat seksuele handelingen doen, en dan samen slapen. 's ochtends vertrekken we weer. Ik ben bang dat er wat sleur inkomt

Je kunt wel zeggen: doe dingen, maar wat? Zij zit in een studentenstad waar er echt niks te doen is, en als ze naar mijn stad komt heeft ze meestal geen zin om iets te doen, en weggaan samen met mijn vrienden vind ze ook niks.

Ik heb ook soms van die avonden dat ik het gevoel heb dat ik uitgepraat ben tegen haar, sowieso moet ik bijna altijd het woord voeren
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 12:31
juno
juno is offline
Sleur, sleur...wat nou sleur. Sleur is iets voor je ouders die al dertig jaar tegen elkaars rotkop aan moeten kijken, niet voor iemand met een jaartje verkering.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 12:44
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
thomaske schreef op 14-10-2006 @ 12:59 :
(...) en/of wat seksuele handelingen doen, en dan samen slapen.
Klinkt gezellig, wat seksuele handelingen verrichten.

Je moet het toch zelf leuk maken, het komt volgens mij niet vanzelf allemaal. En het zijn de kleine dingen. Sommige mensen vinden het een sleur om elke dag samen te koken, maar wij vinden dat gezellig. En soms pittig ruzie maken en goedmaken, is ook goed tegen de sleur.
Oud 14-10-2006, 12:55
Mariekje*
Mariekje* is offline
Mijn definitie van sleur is de aanwezigheid van de ander vanzelfsprekend vinden, en dat kan naar mijn idee op twee manieren worden opgevat.
Ik zou het kunnen zien als gewenning aan elkaar waarbij spanning verdwijnt en ik het als iets negatiefs ervaar. Ik kan het ook zien als 'heel vertrouwt met elkaar zijn' waardoor het gevoel van vanzelfsprekendheid toeneemt. In de eerste situatie is 'voorspelbaar' misschien een beter woord, en mocht het bij mijn relatie ooit zover komen dan is het gewoon over en uit. Puur omdat vaste rituelen, weinig afwisseling en vastigheid mij totaal niet liggen, en dus ook niet aan mij besteed zijn..

Of zoals een vriend van mij dat zo leuk kan zeggen: "Het werkt vreemdgaan alleen maar in de hand, ja echt hoor. En al die vrouwen maar zeuren om huisje-boompje-beestje, nou WIJ willen niet"
Oud 14-10-2006, 13:26
Verwijderd
Sleur is saaiheid, eentonigheid en niet positief.

Een relatie kan ook een soort vast ritme kennen waar beide mensen zeer tevreden mee zijn, dan is het ook eentonig, maar goed; dan vinden beide personen het niet saai en is het dus geen sleur.

Ik ben meestal zeer tevreden met het ritme dat mijn relatie kent, maar zo af en toe ervaar ik het ritme als een soort sleur en moet ik er even uit. Even iets anders doen. Daarna vind ik het ritme weer heerlijk en ervaar ik het dus niet langer als sleur
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 13:47
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
thomaske schreef op 14-10-2006 @ 12:59 :
We spreken een keer per week af. We kunnen elkaar meestal maar 's avonds zien omdat we 's middags en 's ochtends les hebben. Het komt er eigenlijk op neer dat we telkens naar elkaars huis gaan, daar wat knuffelen op bed en/of wat seksuele handelingen doen, en dan samen slapen. 's ochtends vertrekken we weer.
Bij mijn vriend en ik is het al zo sinds het begin van onze relatie (we zijn nu 2 jaar samen) maar ik heb nooit sleur ondervonden. Meestal gaan we wel samen uit eten, naar de film, dvdtje uitlenen, gaan muurklimmen (doen we allebei heel graag) en van die dingen. Maar ook als we gewoon nix doen vind ik het nog altijd geen sleur want ik zou zonder problemen uren tegen hem aan kunnen liggen zonder iets te zeggen en gewoon genieten
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 16:26
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-10-2006 @ 13:26 :
Sleur is saaiheid, eentonigheid en niet positief.
Kan het niet beter verwoorden.
Oud 14-10-2006, 16:52
Orpheo
Orpheo is offline
sleur is voor mij als het allemaal vanzelfsprekend is. als het saai is. als ik er tegenop ga zien om 'iets' te doen.
Oud 14-10-2006, 19:37
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-10-2006 @ 14:26 :
Sleur is saaiheid, eentonigheid en niet positief altijd negatief.
En daarom: ik heb het maar één keertje meegemaakt dat ik dacht, jezus wat is dit eentonig. Maar waar ik ben is geen sleur () en dus ook in mijn relatie niet. Ik heb het er even over gehad met mijn vriend, en daarna is het nooit meer in mij opgekomen eigenlijk. Maar het was niet negatief ofzo, meer een beetje neutraal omdat het altijd positief was. (op de meningsverschillen na dan, dat is dan weer negatief) We doen leuke dingen samen, discussiëren weer meer etc. Achteraf denk ik dat het kwam omdat we allebei gewoon moe waren. Ik van mijn nieuwe studie, hij van zijn nieuwe stage. Misschien ook een beetje sleur, iig neigde het naar een dipje. Echter, het is inmiddels weer over.
Oud 16-10-2006, 21:57
JFFRY-
JFFRY- is offline
om jouwn avatar heb ik me kapot gelachen ..
Oud 16-10-2006, 21:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
JFFRY- schreef op 16-10-2006 @ 22:57 :
om jouwn avatar heb ik me kapot gelachen ..
Van wie?

Ik zie sleur ook als iets negatiefs.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 22:00
JFFRY-
JFFRY- is offline
stond er niet bij he.?

zag ik al

de avatar van: BleuEyes
Oud 16-10-2006, 22:10
Verwijderd
Ik ervaar sleur niet echt iets als negatiefs, het is voor mij meer een opbouwende kritiek als ik dat gevoel krijg, of als mijn vriendin het zegt dat ze het ervaart. Ik zou ook echt nooit aan een relatie gaan twijfelen door sleur. Anders zou je wel bij élke relatie gaan kunnen twijfelen en uitmaken. Sleur hóórt bij een relatie. Het is niks anders dan een signaal dat de relatie te gewoon/saai wordt, dan kan je 2 dingen doen, het weer leuk/spannend maken of uitmaken.
Voor mij getuigt het van gebrek aan ruggengraat als je het uitmaakt. Een relatie kan op zoveel manieren weer leuk gemaakt worden; bv. op seksueel gebied of uitstapjes gaan maken. Het is wat anders als je gewoon echt uitgekeken bent op een persoon, dat vind ik geen sleur, dat is gewoon niet meer verliefd zijn. Ik denk dat tegenwoordig die 2 door elkaar gehaald worden.
Maar dat is mijn bescheiden mening
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 00:37
Roos
Roos is offline
Citaat:
juno schreef op 14-10-2006 @ 13:31 :
Sleur, sleur...wat nou sleur. Sleur is iets voor je ouders die al dertig jaar tegen elkaars rotkop aan moeten kijken, niet voor iemand met een jaartje verkering.
Juist alle "jonkies" komen snel in een sleur omdat de spanning er snel af gaat, en de saaiheid en eentonigheid de plaats inneemt.
Oud 17-10-2006, 01:40
Crimson
Crimson is offline
ik zou 't sleur noemen als je geen toekomst uitzicht hebt zeg maar. ik ga volgend schooljaar in groningen studeren en mn vriend wil dan ook daarheen verhuizen (jaja wat een plannen na 6 maanden samen..), en dat is iets waar we beide veel mee bezig zijn. en intussen zien we elkaar naar onze mening zo weinig (alleen weekend) dat 't verlangen daarnaar alleen maar groter wordt. je staat niet stil, maar leeft vooruit.
stel we waren een jaar of 4 samen, zouden elkaar steeds op dezelfde dagen zien, 't zelfde doen, geen veranderende plannen in de toekomst hebben...dan zou ik 't wel als sleur ervaren zeg maar

beetje lastig uitgelegd maargoed..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2006, 17:16
Mariposa
Mariposa is offline
Sleur is in mijn ogen in geen enkel opzicht positief.

Onvooorspelbaarheid is toch wel belangrijk voor de spanning in een relatie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten