Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2006, 21:51
Apomes
Apomes is offline
Hoi,

volgend weekend ga ik samen met mijn vriend voor 3 dagen naar a'dam (vrijdag - zondag)
Heeft er iemand tips voor bezienswaardigheden?

sowiezo:
Van gogh en rembrandt museum
Madam Tusseau museum
rijksmuseum
begijnhof
koninklijk paleis
nieuwe kerk
oude kerk
Joods historisch museum
Huis van Anne Frank
Rosse buurt

Hoe is de dierentuin van Amsterdam?
En dan zoeken we ook nog leuke avond activiteiten!
Vrijdagavond gaan we al eten in Sea palace.

En dan dacht ik mss nog aan een musical of identifixatie in de stadsschouwburg, de moeite?

Leuke winkeltjes? leuke bars? leuke restaurantjes?

vertel het me!
Oud 17-10-2006, 22:10
Verwijderd
naar het schijnt heeft Amsterdam een hele grote gayscene...
Oud 17-10-2006, 23:24
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
MCH schreef op 17-10-2006 @ 23:10 :
naar het schijnt heeft Amsterdam een hele grote gayscene...
Dat kan goed zijn, maar dat boeit me niet . Ik kan hir ook wel homo's zien als ik wil dusja .
Oud 18-10-2006, 10:18
amor
amor is offline
De dierentuin schijnt een beetje zielig te zijn. Kleine hokjes enzo
Dat hoor ik tenminste altijd, ik was nog heel klein toen ik daar een paar ben geweest dus ik kan het zelf niet meer herinneren.
Oud 18-10-2006, 10:31
Scatterheart
Scatterheart is offline
Denk dat dat een heel druk programma zal zijn voor drie dagen. En eten kun je op op de Wallen, zit een échte Chinees.
Oud 18-10-2006, 10:44
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
amor schreef op 18-10-2006 @ 11:18 :
De dierentuin schijnt een beetje zielig te zijn. Kleine hokjes enzo
Dat hoor ik tenminste altijd, ik was nog heel klein toen ik daar een paar ben geweest dus ik kan het zelf niet meer herinneren.
Ja, Artis is een best kleine dierentuin. Op zich wel mooi en volgens mij hebben ze de verblijven van de dieren wel wat aangepast, maar ja, een dierentuin middenin in de stad kun je moeilijk veel uitbreiden.

Maarreh, volgens mij is je lijst al zo lang, dat je die met moeite in drie dagen kan afwerken! Wat nog wel leuk is om te doen, als je daar tijd voor hebt, is het seksmuseum. Dat zit (als je van Madam Tusseaud naar het station loopt) aan je linker hand. Vrij kleine entree, maar wel leuk om een keertje te bezoeken!
Oud 18-10-2006, 12:32
remy476
remy476 is offline
sexmuseum
Oud 18-10-2006, 18:08
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
t seksmuseum is leuk ja
allemaal 60's schaamhaar enzo, vunzig.

en mocht je gaan blowen in amsterdam dan weet ik nog wel een leuke coffeeshop voor je: abraxas. als je vanaf de dam de kalverstraat inloopt dan moet je het eerste straatje dat je ziet rechts, en dan zit het aan de rechterkant, je ziet het vanzelf. tis wel een heel smal straatje.

waterloopplein is ook erg leuk.
Oud 18-10-2006, 18:10
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
oh trouwens er is een leuke tentoonstelling in de nieuwe kerk. het heet "fashion dna". als je een beetje geinteresseerd bent in de geschiedenis van mode enzo is dat wel wat. maar denk dat t wel duur is.
's avonds is het trouwens ook leuk om naar pathe tuschinski te gaan, zit op de reguliersbreestraat, bij het muntplein. echt een hele mooie bioscoop!
oh en kom even langs bij de subway ertegenover want daar werk ik.
Oud 19-10-2006, 18:54
jet
jet is offline
bij nam kee oesters eten <3
zit op de zeedijk

oh en artis is best leuk hoor
als het mooi weer is kun je ook lekker door het vondelpark wandelen ofzo

oh trouwens een rondvaart bootje is ook altijd leuk om te doen
Oud 20-10-2006, 01:21
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
pourlesyeux_ schreef op 18-10-2006 @ 19:10 :
oh trouwens er is een leuke tentoonstelling in de nieuwe kerk. het heet "fashion dna". als je een beetje geinteresseerd bent in de geschiedenis van mode enzo is dat wel wat. maar denk dat t wel duur is.
's avonds is het trouwens ook leuk om naar pathe tuschinski te gaan, zit op de reguliersbreestraat, bij het muntplein. echt een hele mooie bioscoop!
Heeee, een subway, die zit er nog niet zo lang toch?
Oud 20-10-2006, 01:47
n.
n. is offline
Valt me tegen dat niemand de wallen heeft genoemd. Ik bedoel, als Amsterdam ergens om bekend staat... Moet je eigenlijk wel ff een xtje overheen lopen (vind ik). Het hoort toch wel echt bij de staat niet?

edit: oftewel de rosse buurt zoals je al zei dus

Laatst gewijzigd op 20-10-2006 om 01:50.
Oud 20-10-2006, 01:49
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
n. schreef op 20-10-2006 @ 02:47 :
Valt me tegen dat niemand de wallen heeft genoemd. Ik bedoel, als Amsterdam ergens om bekend staat... Moet je eigenlijk wel ff een xtje overheen lopen (vind ik). Het hoort toch wel echt bij de staat niet?
Dat heet ook wel de rosse buurt
Oud 20-10-2006, 01:50
n.
n. is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 20-10-2006 @ 02:49 :
Dat heet ook wel de rosse buurt
ehh, my bad, beetje te vluchtig gelezen
Oud 20-10-2006, 08:41
snoopy
snoopy is offline
Er is op het plein voor de stopera een heel gave fototentoonstelling. Het is gewoon buiten en dus gratis, maar zeker de moeite waard om even langs te gaan als je een halfuurtje niks te doen hebt.
Oud 20-10-2006, 15:44
Verwijderd
Als je tijd tekort komt: Madame Tussauds schrappen. Denk bij Anne Frank aan de wachtrijen, daarnaast is er volgens mij kermis op de Dam. Bij het Leidseplein/Max Euweplein zit een hip Japans restaurant, Wagamama. Ik ken alleen bruine kroegen en grand cafés, daar heb je niks aan.
Oud 22-10-2006, 14:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In de buurt van het Leidseplein zit een straatje met allemaal goedkope restaurantjes. Ik weet niet precies hoe die straat heet, dacht de leidse dwarsstraat ofzo maar weet het echt niet zeker. Je kan daar iig goed Italiaans eten voor 5 euro, het is alleen niet zo heel veel wat je krijgt.

Het Joods Historisch Museum vond ik een beetje tegenvallen toen ik het was. Verder moet je voor het Anne Frank huis en Madamme Tusseau wel vaak lang wachten.
Oud 22-10-2006, 19:22
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-10-2006 @ 15:39 :
In de buurt van het Leidseplein zit een straatje met allemaal goedkope restaurantjes. Ik weet niet precies hoe die straat heet, dacht de leidse dwarsstraat ofzo maar weet het echt niet zeker. Je kan daar iig goed Italiaans eten voor 5 euro, het is alleen niet zo heel veel wat je krijgt.
Ja, je krijgt de simpelste pizza of pasta voor 5 euro, en 'goed Italiaans eten' zou ik het niet willen noemen. Dulac aan de Haarlemmerstraat geeft 50% korting op de hoofdgerechten aan studenten. In de buurt van Leidse is 'Kop van Jut' wel oke, eigenlijk gewoon een standaard eetcafé. De Bazar in de albertcuypstraat is wel lekker, het kan alleen sweekends wel druk zijn (en meestal ga ik er alleen heen voor een dessert).
Oud 23-10-2006, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-10-2006 @ 15:39 :
De Lange Leidsedwarsstraat is juist een typische 'tourist trap'. Als 'autochtoon' ga ik daar liever niet heen.
Oud 23-10-2006, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 23-10-2006 @ 16:33 :
De Lange Leidsedwarsstraat is juist een typische 'tourist trap'. Als 'autochtoon' ga ik daar liever niet heen.
Die restaurants daar zijn inderdaad niet echt bijzonder. Duur, kleine porties en weinig bijzonder. Toch heb ik een lichtpuntje kunnen vinden --> Orientaalse restaurant Tong Ah (zit op de hoek van die kruising). Best lekker, niet eens zo heel duur en goed porties. Heb er al een aantal malen gegeten.
Oud 23-10-2006, 17:54
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
MCH schreef op 23-10-2006 @ 18:39 :
Die restaurants daar zijn inderdaad niet echt bijzonder. Duur, kleine porties en weinig bijzonder. Toch heb ik een lichtpuntje kunnen vinden --> Orientaalse restaurant Tong Ah (zit op de hoek van die kruising). Best lekker, niet eens zo heel duur en goed porties. Heb er al een aantal malen gegeten.
De crispy duck pancakes
Oud 25-10-2006, 09:46
chaostar
chaostar is offline
Bij Singel 404 kan je lekker lunchen.

Die zit dus op de singel nr. 404, dicht bij de Dam.
Oud 29-10-2006, 11:56
Uice
Uice is offline
Je moet ook tijd overhouden om gewoon wat rond te banjeren, want dat is in Amsterdam altijd erg leuk. En even lekker in het Vondelpark zitten.

Het probleem met Amsterdam is, al die toeristische attracties laten nooit echt zien wat er nou zo gaaf is aan de stad.
Oud 29-10-2006, 20:57
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
pourlesyeux_ schreef op 18-10-2006 @ 19:10 :

Ik ben er vandaag geweest om 4 uur en ik vroeg een broodje kipfilet

Regels voor berichten