Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2006, 15:00
Hartje
Hartje is offline
Hoi.
Ik heb laatst tegen een goede vriend van me gezegd dat ik hem leuk vind. Hij reageerde hier gelukkig goed op en vertelde me dat hij er ook wel eens over na gedacht had. Hij heeft er toen uiteindelijk niks mee gedaan omdat hij bang was voor wat er gebeurde als het stuk zou lopen. Nu is hij nog een beetje aan het twijfelen wat hij wil. Daarom hebben we afgesproken om een keer samen wat te gaan doen. Nu is het probleem alleen dat hij deze weken super weinig tijd heeft. En dan is het dus niet even een kwestie van tijd vrijmaken, want dat gaat in dit geval niet zo makkelijk. Hij zegt dat hij er wel heel veel zin in heeft. Maar ik vraag me af tot hoever ik het initiatief moet nemen? Moet ik niks doen tot hij zelf een keer aangeeft dat hij tijd heeft en hem dus ook tijd moet geven om over de situatie na te denken? Of moet ik hem toch wel duidelijk blijven maken dat ik hem leuk vind? Nemen jongens niet liever zelf het initiatief?
Oud 06-11-2006, 15:04
Verwijderd
gewoon n keer een samen ergens wat gaan drinken hoeft toch niet lang te duren? daarna kan ej altijd een langere date afspreken
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 15:17
it is anoli
it is anoli is offline
Je kan ook zeggen dat hij maar moet zeggen wanneer hij weer tijd heeft. Dan weet je meteen hoeveel hij jou leuk vindt. Als hij jou leuk vindt, zal hij je vast vragen voor een afspraakje. Tenzij hij ontzettend verlegen is. Is hij dat?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 15:25
Hartje
Hartje is offline
Citaat:
it is anoli schreef op 06-11-2006 @ 16:17 :
Je kan ook zeggen dat hij maar moet zeggen wanneer hij weer tijd heeft. Dan weet je meteen hoeveel hij jou leuk vindt. Als hij jou leuk vindt, zal hij je vast vragen voor een afspraakje. Tenzij hij ontzettend verlegen is. Is hij dat?
volgens mij wel een beetje ja.
ik weet het niet zo goed. kan hem dit keer niet zo goed peilen
Oud 06-11-2006, 16:53
Chimera
Chimera is offline
Ik kan me als jongen, niet voorstellen dat je als jongen, een meisje dat zo duidelijk aangeeft je leuk te vinden, niet zelf uitvraagt als je haar ook leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 17:04
Verwijderd
Hij zegt dat hij de vriendschap niet kapot wil maken = Hij is niet geïnteresseerd, maar wil je gevoelens niet kwetsen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 17:14
Hartje
Hartje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-11-2006 @ 18:04 :
Hij zegt dat hij de vriendschap niet kapot wil maken = Hij is niet geïnteresseerd, maar wil je gevoelens niet kwetsen.
hij twijfelt nu of hij mij wel echt heel leuk vindt. niet meer over of hij de vriendschap dan kapot maakt. dat wil hij er dan op wagen.
toen ik na een onduidelijk gesprek vroeg of het betekende dat hij mij dus niet leuk vond zei hij dat dat niet zo was. anders had hij het wel gezegd. het is dus twijfel waar hij mee zit.
ik weet niet of het nu duidelijk is wat ik bedoel. maar ik weet zeker dat datgene wat Mephostophilis zei niet klopt in zijn geval. daar ken ik hem te goed voor.
Oud 06-11-2006, 17:30
Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
Dat klopt, vooral in combinatie met "geen tijd hebben". Komop als je echt wil weten wat je voor iemand voelt kan daar best e.e.a. voor wijken.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 17:52
it is anoli
it is anoli is offline
Citaat:
Amon Din schreef op 06-11-2006 @ 18:30 :
Dat klopt, vooral in combinatie met "geen tijd hebben". Komop als je echt wil weten wat je voor iemand voelt kan daar best e.e.a. voor wijken.
ze zegt toch dat dat niet kan.
bovendien kent ze hem al langer als gewone vriend dus weet ze wel in hoeverre dat waar is.
Ik zou het denk ik doen zoals ik al eerder zei en als hij heel erg verlegen is en na tijd nog niks heeft gevraagd, even kleine hint geven maar wel zo dat hij het echte 'woord' moet vragen. Maar dan heeft hij iig een opstapje om over zijn verlegenheid te stappen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Of hij zegt wat hij bedoeld?

Ik ken genoeg situaties waarin dat in eerste instantie ook gezegd is en waaruit later toch hele goede relaties zijn ontstaan.

@TS: Ik zou hem vragen wanneer hij wel kan, als hij echt wil dan zal er vast wel een moment zijn waar op hij wel kan, toch? Al is het maar over twee weken een uurtje ofzo. Als hij liever zelf het initiatief neemt, dan had hij dat moeten doen, daar heeft hij de tijd voor gehad, toch? En als hij je idd niet leuk vindt, dan moet hij dat zeggen en mogelijke afspraakjes afkappen, is mijn mening, dus daar zou ik niet vanuit gaan als hij zegt iets af te willen spreken, enz.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 22:37
telefoontje
telefoontje is offline
ik heb nu ook zoiets met een vriend van me, ik neem telkens initiatief, maar volgens mij is het een dood eind...bijmij dan in ieder geval, alhoewel hij me wel een eye catcher vond , Snik..

Dus ja..ikw eet het niet , het is een raar iets allemaal

op een gegeven moment toch maar hard to get spelen en het hem duidelijk vragen
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 22:40
Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
telefoontje schreef op 09-11-2006 @ 23:37 :
op een gegeven moment toch maar hard to get spelen en het hem duidelijk vragen
That's the spirit.
Met citaat reageren
Advertentie