Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2006, 16:27
gewoonmax
gewoonmax is offline
Ben jij verslaafd aan drugs? Veel mensen zeggen wel dat ze zonder kunnen maar is dat ook echt zo. Voel je je klote als je niet gebruikt?

Laatst gewijzigd op 27-11-2006 om 16:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2006, 16:38
Footprint
Footprint is offline
lekker onderbouwd enzo
Oud 27-11-2006, 16:53
gewoonmax
gewoonmax is offline
Citaat:
Footprint schreef op 27-11-2006 @ 17:38 :
lekker onderbouwd enzo
zo beter?
Oud 27-11-2006, 17:00
Warsocket
Warsocket is offline
nicotine
Oud 27-11-2006, 18:20
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
gewoonmax schreef op 27-11-2006 @ 17:53 :
zo beter?
Nee
Oud 27-11-2006, 18:53
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 27-11-2006 @ 19:20 :
Nee
Je begrijpt wat er bedoeld word. Je doet gewoon moeilijk.

Nicotine en ik drijf in en uit een caffeine verslaving.

Ik raak vrij gemakkelijk verslaafd, en ik kick vrij gemakkelijk weer af.
Oud 27-11-2006, 19:21
Verwijderd
nicotine+caffeine

blowen sinds een week mee gekapt.

ik ben vrij verslavingsgevoelig.

en ik drink ook wel redelijk veel (10-30 drankjes in de week)
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 19:29
Verwijderd
ja, aan peuken en cola..
was verslaafd aan wiet, en nee, k kon niet zonder.. toen ging k een pammenverslaving opbouwen, maar dat leek me niet zo'n goed idee..
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 27-11-2006 @ 19:53 :
Nicotine en ik drijf in en uit een caffeine verslaving.

Ik raak vrij gemakkelijk verslaafd, en ik kick vrij gemakkelijk weer af.
Dit.

Ik heb ook weleens periodes van ontzettend veel drinken, maar dat kan van 't ene moment op 't andere omslaan. Het zelfde voor blowen, soms een week of wat praktisch elke dag, dan weer opeens twee of drie maanden niet.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 00:08
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 27-11-2006 @ 19:53 :
Je doet gewoon moeilijk.
Absoluut, maar ik ben dan ook van mening dat als je het zo kort (ts) stelt, de zoekfunctie ook volstaat.

Anywho,

ik bezit de eigenschap voor verschillende middelen een gebruikspatroon te ontwikkelen, maar ondervind geen hinder, ontwenning of andere directe negatieve gevolgen op de momenten dat ik besluit te minderen of stoppen om al of niet bewust dat patroon te doorbreken.

Dit geldt in iets relatiever mate voor mijn gebruik van cannabis en nicotine, wat wel een dagelijkse gewoonte is maar ik slechts besluit hier in in te grijpen zodra mijn gebruik mijn gemiddeld gebruik voor langere periode significant overstijgt.
Oud 28-11-2006, 00:17
coopergirl
coopergirl is offline
Koffie, sigaretten en een glas rose zijn de hete hangijzers Ik beschouw mijzelf als verslavingsgevoelig. Vanuit moeder+vaders kant zijn er verslavingsgevallen. Wil niet eenzelfde toekomst tegemoed zien dus houd ik mijzelf wat in de hand.
Oud 28-11-2006, 02:16
Blood Fire Rage
Wat hanteer je eigenlijk als grens voor het verslaafd/niet verslaafd onderscheid?

Ik weet dat ik verslaafd ben als het een van de dingen is waar ik aan denk voor het opstaan (en dan dus na het wakkerworden ).
Oud 28-11-2006, 10:05
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 28-11-2006 @ 01:08 :
izsadc vannacht

Van Dale zegt dat verslaving begint bij lichamelijke of geestelijke afhankelijkheid van een bepaald middel door
gewenning en afhankelijkheid wordt omschreven als: 'steun of hulp behoevend van anderen', 'ondergeschikt' en 'bepaald wordend door iets anders'.

Dat 'verslaafd' een vergrotende en overtreffende trap heeft impliceert dat het op één of andere wijze concreet meetbaar zou moeten zijn en eenieder die grens zou moeten kunnen berekenen
Oud 28-11-2006, 10:09
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
ik heb wel dat ik niet meer naar houseparty's ga zonder. Maar ik heb geen drang om drugs doordeweeks of perse in het weekend te moeten gebruiken... tenzij ik dus naar een feest ga... volgens mij is dat wel verslaafd ja (geestelijk)
Oud 28-11-2006, 10:36
Verwijderd
Ik gebruik nu niet, en ik voel me ook niet klote.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 11:41
Outlaw
Outlaw is offline
ik voel me niet verslaafd, maar blow en drink wel vrijwel altijd als ik uitga of op feestjes. Dus misschien ben ik wel geestelijk verslaafd.
Oud 28-11-2006, 11:59
gewoonmax
gewoonmax is offline
Ik heb zelf ook van die vlagen. De ene keer is het wiet de andere keer is het veel eten of veel trainen. Maar het maakt niet uit aan wat, verslaafd is verslaafd in mijn ogen. Probeer nu normaal te gaan leven. Nog wel blowen eten en trainen maar dan wel in balans zeg maar.
Oud 28-11-2006, 15:55
Whappie
Whappie is offline
ik ben verslaafd aan peuken en alcohol, alhoewel ik nu aan het afbouwen ben en niet elke avond lam meer ben. nu nog maar 3-4 dagen per week
Oud 28-11-2006, 16:05
Verwijderd
Ach.
Wat heet verslaafd.

Wss als ik écht wil, kan ik ook wel stoppen met roken.
Toen ik t niet wilde, hield ik t ook 5 dagen vol ofzo.

Dus nee, ik mag graag denken, dat ik nog steeds niet verslaafd ben.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 17:16
J-roenn
J-roenn is offline
geen morgen zonder kopje koffie, en bijna geen dag zonder sigaret.
verder blow en zuip ik af en toe, maar kan dat denk ik niet echt een verslaving noemen, omdat als ik dit niet doe vanwege bijvoorbeeld geldgebrek of vrienden ( als zij niet blowen/zuipen heb ik geen zin om als enige vaag te worden ) ik ook gewoon een toffe avond kan beleven. ken echter mensen die dan de hele avond niet te genieten zijn als ze geen jointje kunne roken.

Citaat:
gewoonmax schreef op 28-11-2006 @ 12:59 :
verslaafd is verslaafd in mijn ogen.
Oh jah, iedereen maar zitten nadenken over wanneer je iets verslaaf kan noemen, komt dit heldere licht ineens met de beste opmerking ooit
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 10:23
evilernie
evilernie is offline
verslaafd nee, gebruik wel regelmatig koffie sowieso elke dag maar anders ben ik ook echt niet wakker... hoort bij ochtendritueel. drank paar avonden in de week maar als ik alleen thuis ben ga ik het niet op een zuipen zetten in me eentje, blowen ja ik kan wel week zonder ook wel maand, is gewoon hoeveel moeite ik er voor doe...
Oud 29-11-2006, 20:52
gewoonmax
gewoonmax is offline
Citaat:
evilernie schreef op 29-11-2006 @ 11:23 :
verslaafd nee, gebruik wel regelmatig koffie sowieso elke dag maar anders ben ik ook echt niet wakker... hoort bij ochtendritueel. drank paar avonden in de week maar als ik alleen thuis ben ga ik het niet op een zuipen zetten in me eentje, blowen ja ik kan wel week zonder ook wel maand, is gewoon hoeveel moeite ik er voor doe...
als je niet wakker kunt worden zonder koffie ben je in mijn ogen toch echt verslaafd.
Oud 29-11-2006, 22:40
Verwijderd
ja verslaafd aan roken bah
was heel lang cola, maar daar ben ik vanaf. Dat nam ik bij het opstaan en slapen gaan. Nu heel af en toe.
blowen was/ben ik mee gestopt 3 maanden geleden. maar heb het al een paar keer gedaan. Maar ok, niet meer elke dag een paar.
nu 1x in de week of 1x in de 2 weken..
ben wel verslavingsgevoelig. ik vraag me vaak af waarom dat zo is.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 00:14
Verwijderd
ze zeggen dat ik verslaafd ben aan crack, maar dat is niet zo.
Ik heb nu eenmaal gewoon een zwak voor pijpen
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 00:26
Blood Fire Rage
Citaat:
EZBlade schreef op 30-11-2006 @ 01:14 :
ze zeggen dat ik verslaafd ben aan crack, maar dat is niet zo.
Ik heb nu eenmaal gewoon een zwak voor pijpen
Sterk
Oud 30-11-2006, 00:41
MB
MB is offline
Ik kan wel zonder en voel me dan ook niet klote, maar als ik in de gelegenheid ben dan blow ik toch wel vrij vaak...
Oud 30-11-2006, 02:39
Verwijderd
Om je vraag serieus te beantwoorden:

Er is, denk ik, een heel groot vaag gebied tussen wel en niet verslaafd, waar het grootste deel tussenin zweeft.
Ik denk dat die grenzen ook voor iedereen anders zullen zijn.
Een verslaving speelt zich gewoon in je hoofd af, dus daarom ook persoonsgebonden.
En buiten dat zijn er nog veel meer andere factoren die meespelen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 14:18
Hourglass
Hourglass is offline
Ik ben al jaren verslaafd aan nicotine en andere rare chemische goedjes die ze erop gooien om ons verslaafd te houden.
En wiet is wel hele erge gewenning maar tis niet zo dat ik niet zonder kan, hoewel ik dan soms wel erg opgefokt kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 18:55
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
nee

nergens aan
Oud 02-12-2006, 13:35
HTID
HTID is offline
Citaat:
MB schreef op 30-11-2006 @ 01:41 :
Ik kan wel zonder en voel me dan ook niet klote, maar als ik in de gelegenheid ben dan blow ik toch wel vrij vaak...
Dit.

En als ik echt helemaal moet gaan stoppen gaat dat toch knap lastig worden denk ik.
Oud 02-12-2006, 20:42
schepsel
schepsel is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 01-12-2006 @ 19:55 :
nee

nergens aan
ik ook niet nee, en ben er blij om
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 19:21
Augustus
Augustus is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 30-11-2006 @ 03:39 :
Om je vraag serieus te beantwoorden:

Er is, denk ik, een heel groot vaag gebied tussen wel en niet verslaafd, waar het grootste deel tussenin zweeft.
Ik denk dat die grenzen ook voor iedereen anders zullen zijn.
Een verslaving speelt zich gewoon in je hoofd af, dus daarom ook persoonsgebonden.
En buiten dat zijn er nog veel meer andere factoren die meespelen.
Ik denk dat de grenzen inderdaad persoonsgebonden zijn, maar juist heel duidelijk. Een beetje verslaafd klinkt ook niet.
Wanneer je drang naar een middel een primaire behoefte wordt, en je het gebruik niet kan leiden in de banen die jij zou willen;
dan ben je verslaafd.
Oud 04-12-2006, 20:43
Blood Fire Rage
Citaat:
Augustus schreef op 04-12-2006 @ 20:21 :
Een beetje verslaafd klinkt ook niet.
Dat is geen reden waarom het niet zou bestaan.

Citaat:
Wanneer je drang naar een middel een primaire behoefte wordt, en je het gebruik niet kan leiden in de banen die jij zou willen;
dan ben je verslaafd.
Dit hoeft niet samen te gaan. Bovendien kan de drang naar een middel op sommige momenten een primaire behoeften worden, en op sommige momenten niet.

Als ik iedere dag twee keer heroine gebruik, en dit de baan is waarin ik het geleid wil hebben, ben ik nog steeds verslaafd.

Maw: Onzinstuk.
Oud 05-12-2006, 21:01
Augustus
Augustus is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 04-12-2006 @ 21:43 :
Dat is geen reden waarom het niet zou bestaan.

Dit hoeft niet samen te gaan. Bovendien kan de drang naar een middel op sommige momenten een primaire behoeften worden, en op sommige momenten niet.

Als ik iedere dag twee keer heroine gebruik, en dit de baan is waarin ik het geleid wil hebben, ben ik nog steeds verslaafd.

Maw: Onzinstuk.
maw onzinstuk.

Verslavingen kunnen onstaan, verdwijnen en weer ontstaan, dus dat verklaart jouw verschil in primaire behoefte of niet.
En als jij twee keer per dag heroine gebruikt en dat de baan is waarin jij het wilt leiden, en je dan ook nog eens zonder problemen eraf kan komen, het gebruik hindert je dus niet, dan ben je niet verslaafd.
Oud 05-12-2006, 21:05
Blood Fire Rage
Citaat:
Augustus schreef op 05-12-2006 @ 22:01 :
maw onzinstuk.

Verslavingen kunnen onstaan, verdwijnen en weer ontstaan, dus dat verklaart jouw verschil in primaire behoefte of niet.
En als jij twee keer per dag heroine gebruikt en dat de baan is waarin jij het wilt leiden, en je dan ook nog eens zonder problemen eraf kan komen, het gebruik hindert je dus niet, dan ben je niet verslaafd.
Het bold stuk is het relevante stuk. Kun je er zonder moeite afkomen: niet verslaafd, kost het moeite om er af te komen: verslaafd.

Primaire behoeften of gewenste banen hebben er niets mee te maken.
Oud 05-12-2006, 21:07
Augustus
Augustus is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 05-12-2006 @ 22:05 :
Het bold stuk is het relevante stuk. Kun je er zonder moeite afkomen: niet verslaafd, kost het moeite om er af te komen: verslaafd.

Primaire behoeften of gewenste banen hebben er niets mee te maken.
Hm, daar geef ik je gelijk in. Aangezien dat toch wel de doorslaggevende factor is.
Oud 05-12-2006, 21:53
Blood Fire Rage
Citaat:
Augustus schreef op 05-12-2006 @ 22:07 :
Hm, daar geef ik je gelijk in. Aangezien dat toch wel de doorslaggevende factor is.
Prachtig. Ik hou ervan als twee verschillende meningen na dialoog overeenkomen
Oud 07-12-2006, 10:45
Verwijderd
Ik ben absoluut verslavingsgevoelig, en dan met name voor exclusieve wijnen en kwaliteitslikeur.

En met exclusieve wijnen bedoel ik geen gal&gal assortiment.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 10:49
Whappie
Whappie is offline
je kunt het geen verslaving noemen, maar ik heb moeite om te slapen als ik nuchter ben
Oud 14-12-2006, 18:16
Aisteruo
Aisteruo is offline
misschien, nooit echt de neiging om te stoppen met blowen(laatste paar weken wel weer wat meer aan het blowen), maarja als ik eens een paar weken niet blow wat ook vaak voor komt dan kan ik niet echt zeggen dat ik er naar verlang, nja, misschien kan ik net zo goed stoppen dan maarnee het is wel eens ontspannend,
Oud 14-12-2006, 18:32
Verwijderd
als je ook een paar weken achter elkaar niet blowt en je hebt er verder geen probleem mee zoals het gaat, hoef je er toch ook nix aan te veranderen, waarom zou je dan helemaal stoppen?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 20:57
Hourglass
Hourglass is offline
Ik vraag me eigenlijk af hoe mensen tegen hun rook verslaving aankijken, want iedereen met n klein stukje healthy mind zou het toch eigenlijk afgrijselijk moeten vinden wat zij / haar met haar longen doet.
Ik rook zelfs helaas ook maar probeer het toch zo beperkt mogelijk te houden. En ik ben er echt niet trots op dat ik rook en doe het bijna altijd met enorme tegenzin.
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat je vrijwillig nog extra je lichaam vergiftigd.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 21:54
Verwijderd
omdat je er vanuit gaat dat het rokers allemaal uitmaakt dat ze mogelijk wat eerder doodgaan..
sorry, mij boeit mn gezondheid me op dit moment vrij weinig..

waarom rook je met tegenzin? stop dan gewoon en ga lekker het niet roken verder propageren!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 21:59
wann
wann is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 21-12-2006 @ 22:54 :
waarom rook je met tegenzin? stop dan gewoon en ga lekker het niet roken verder propageren!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 22:11
Hourglass
Hourglass is offline
Waarom ik niet stop, dat probeer ik ook. Maar het is gewoon kut dat ik zoveel last krijg van een halfe dag niet roken dat ik niet meer normaal kan functioneren. Denk hierbij aan verslapte spieren. paar dagen terug amper t stuur van me fiets kunnen vasthouden en sterke mindfuck. Het niet roken propaganderen zou ik niet zo snel doen, het is immers ieders eigen keus om te roken of niet te roken. Ik vind het echter jammer dat zoveel mensen inclusief mij zelf vrijwillig in een val lopen. Het is gewoon zo triest dat je er alleen maar om kan lachen. My 2cents
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 13:35
Verwijderd
Ja
aan blowen
niet elke dag
maar wel bijna elk weekend
en in dagen van vrije tijden
soms meer.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 17:48
Type
Type is offline
Ik ga het eens testen. Een tijdje stoppen met blowen, kijken of ik verslaafd ben of dat het nog wel meevalt (zoals ik zelf denk / vind)

Ik heb wel jarenlang elke dag geblowd, en heb me daar wel eens aan verslaafd gevoeld. Ik heb mezelf nog nooit nicotine-verslaafd gevonden, en heb ook nog nooit een peuk gerookt ipv een joint; ik vind het smerig en nutteloos.

en verder ben ik hevig verslaafd aan Melatonine, wat enigszins geholpen wordt door het feit dat ik het wat moeilijker aanmaak en er dus extra naar verlang
Oud 24-12-2006, 19:55
A*
A* is offline
Ben alleen verslaafd aan sigaretten.

Ik dacht wel een tijdje dat ik verslaafd was aan blowen, maar sinds ik weer fulltime werk en minder vrije tijd heb blow ik een stuk minder. Van een joint of 6 per dag naar 6 per week, totaal geen moeite eigenlijk. Heb wel wat beters te doen dan stoned zijn. Plus, als ik blow voor t slapen gaan kom ik er de volgende dag minder goed uit. Dus die sla ik tegenwoordig ook weer over.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 19:58
A*
A* is offline
Citaat:
Hourglass schreef op 21-12-2006 @ 21:57 :
Ik vraag me eigenlijk af hoe mensen tegen hun rook verslaving aankijken, want iedereen met n klein stukje healthy mind zou het toch eigenlijk afgrijselijk moeten vinden wat zij / haar met haar longen doet.
Ik rook zelfs helaas ook maar probeer het toch zo beperkt mogelijk te houden. En ik ben er echt niet trots op dat ik rook en doe het bijna altijd met enorme tegenzin.
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat je vrijwillig nog extra je lichaam vergiftigd.
Ik weet wel dat het slecht voor me is, maar eigenlijk kan het me niet zoveel schelen.

Er is zoveel slecht voor je, tegenwoordig krijg je van ongeveer alles kanker.

Maar, dit sluit niet uit dat ik nooit zal stoppen. Ooit, later als ik groot ben en het zo mocht zijn dat ik kinderen krijg, dan zal ik wel stoppen.
Ik vind het echt niet kunnen dat mensen blijven roken tijdens zwangerschap.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten