Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Nicotine en ik drijf in en uit een caffeine verslaving. Ik raak vrij gemakkelijk verslaafd, en ik kick vrij gemakkelijk weer af.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb ook weleens periodes van ontzettend veel drinken, maar dat kan van 't ene moment op 't andere omslaan. Het zelfde voor blowen, soms een week of wat praktisch elke dag, dan weer opeens twee of drie maanden niet. |
![]() |
||
Citaat:
Anywho, ik bezit de eigenschap voor verschillende middelen een gebruikspatroon te ontwikkelen, maar ondervind geen hinder, ontwenning of andere directe negatieve gevolgen op de momenten dat ik besluit te minderen of stoppen om al of niet bewust dat patroon te doorbreken. Dit geldt in iets relatiever mate voor mijn gebruik van cannabis en nicotine, wat wel een dagelijkse gewoonte is maar ik slechts besluit hier in in te grijpen zodra mijn gebruik mijn gemiddeld gebruik voor langere periode significant overstijgt.
||
Citaat:
![]() Van Dale zegt dat verslaving begint bij lichamelijke of geestelijke afhankelijkheid van een bepaald middel door gewenning en afhankelijkheid wordt omschreven als: 'steun of hulp behoevend van anderen', 'ondergeschikt' en 'bepaald wordend door iets anders'. Dat 'verslaafd' een vergrotende en overtreffende trap heeft impliceert dat het op één of andere wijze concreet meetbaar zou moeten zijn en eenieder die grens zou moeten kunnen berekenen ![]()
||
![]() |
geen morgen zonder kopje koffie, en bijna geen dag zonder sigaret.
verder blow en zuip ik af en toe, maar kan dat denk ik niet echt een verslaving noemen, omdat als ik dit niet doe vanwege bijvoorbeeld geldgebrek of vrienden ( als zij niet blowen/zuipen heb ik geen zin om als enige vaag te worden ) ik ook gewoon een toffe avond kan beleven. ken echter mensen die dan de hele avond niet te genieten zijn als ze geen jointje kunne roken. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
En als ik echt helemaal moet gaan stoppen gaat dat toch knap lastig worden denk ik.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wanneer je drang naar een middel een primaire behoefte wordt, en je het gebruik niet kan leiden in de banen die jij zou willen; dan ben je verslaafd.
|||
Citaat:
Citaat:
Als ik iedere dag twee keer heroine gebruik, en dit de baan is waarin ik het geleid wil hebben, ben ik nog steeds verslaafd. Maw: Onzinstuk.
||
Citaat:
Verslavingen kunnen onstaan, verdwijnen en weer ontstaan, dus dat verklaart jouw verschil in primaire behoefte of niet. En als jij twee keer per dag heroine gebruikt en dat de baan is waarin jij het wilt leiden, en je dan ook nog eens zonder problemen eraf kan komen, het gebruik hindert je dus niet, dan ben je niet verslaafd.
||
Citaat:
Primaire behoeften of gewenste banen hebben er niets mee te maken.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Er is zoveel slecht voor je, tegenwoordig krijg je van ongeveer alles kanker. ![]() Maar, dit sluit niet uit dat ik nooit zal stoppen. Ooit, later als ik groot ben en het zo mocht zijn dat ik kinderen krijg, dan zal ik wel stoppen. Ik vind het echt niet kunnen dat mensen blijven roken tijdens zwangerschap. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
waar ben jij verslaafd aan?! rare kwast | 90 | 05-01-2006 22:18 | |
De Kantine |
Hoe sociaal ben jij? TheRedArrow | 78 | 01-01-2005 17:20 | |
Drugs & Alcohol |
Ben je verslaafd? snoetje | 42 | 01-01-2003 21:39 | |
Drugs & Alcohol |
Hoe groot is de kans dat jij verslaafd raakt? Quincy | 31 | 26-11-2002 18:45 | |
De Kantine |
waaraan ben jij verslaafd :) BELLEKE | 82 | 31-08-2002 14:34 | |
Lifestyle |
Verslaafd?! *Butterfly* | 51 | 10-08-2002 22:04 |