Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2006, 15:50
moon
moon is offline
Waarschijnlijk haal ik mezelf van alles in mijn hoofd omdat ik gewoon bang ben geworden door hoe het de afgelopen 2/3 weken met me gaat. Ik ben bang geworden dat ik een hersenbeschadiging heb, heel stom en misschien wel heel onrealistisch maar toch....

Het begon ongeveer 3 weken terug. Voor die tijd voelde ik al een depressie opkomen en 3 weken terug veranderde die depressie in een groot gevoel van leegte. Die leegte vind ik zoiets rots, dan ben ik nog liever depressief...dan voel ik tenminnste wat! Twee weken geleden heb ik toen iets te impulsief besloten om te stoppen met de anti-depressiva. Ik merkte dat ik daardoor inderdaad weer wat gevoel terug kreeg en heb bijna een week niet geslikt. Ondertussen slikte ik wel 2 keer iets oppepends wat ik vorig jaar bij de smartshop kocht. ( )
Aan het eind van de week voelde ik me behoorlijk beroerd. Ik had last van een soort storingen/stroompjes in mijn hoofd en armen, duizeligheid,misselijkheid etc. Vanaf toen kwam weer het besef hoe stom ik bezig was en ben ik gestopt met die troep en ben ik weer gewoon begonnen met de anti-depressiva. Lichamelijk gaat het nu weer goed maar ik ben zo bang dat ik geestelijk definitief iets beschadigd heb.

Ik ben namelijks sinds die tijd heel snel geïrriteerd. Ik val constant uit tegen mensen, het gebeurt nog voordat ik het zelf tegen kan houden en dat meen ik serieus. Het lijkt wel alsof ik het niet tegen kan houden. Ik wil niet zo vervelend zijn en toch lijkt het wel alsof er van binnen iets geprikkelt wordt en die frustratie moet er meteen uit. Zelfs van mijn klasgenoten (die ik ervan zag schrikken) kan ik niks hebben, terwijl ik normaal heel stil en verlegen ben. Ik herken mezelf niet terug in hoe ik de afgelopen week ben. Ik kan ook niks relativeren. Ik huil meteen of zit volledig in de stress. Ik voel me niet echt depressief, maar het is net alsof alles keihard binnekomt en ik er heel extreem op moet reageren ofzo. En dan heb ik het met name over die irritatie, ik loop iedereen af te blaffen en voel me steeds ongelukkiger. Ik wil dit niet, maar het voelt alsof mijn remmingen weg zijn. Vandaar dat ik bang was dat ik een hersenbeschadiging heb opgelopen ofzo, dan hoor je zulke dingen ook weleens. Maak ik me (on)terrecht zorgen?
Oud 12-12-2006, 16:54
coopergirl
coopergirl is offline
Die stroompjes/ schokjes die je omschrijft, heb ik altijd wanneer ik m'n dosering een keer vergeet in te nemen. Als je zonder sjeik afbouwschema gestopt bent, zullen het bij jou ook wel onttrekkingsverschijnselen zijn.

"Na abrupt stoppen met antidepressiva (maar soms ook bij geleidelijke afbouwen)
reageert het lichaam met ontwenningsverschijnselen. Deze moeten niet verward worden met het mogelijk terugkomen van de (onderliggende) depressie.
• Maag- en darmklachten: buikpijn, misselijkheid, overgeven, diarree;
• Griepverschijnselen: zweten, rillingen, spierpijn, zwak gevoel;
• Slaapproblemen, nachtmerries;
• Angst nerveusheid, opwinding;
• Bewegings- en evenwichtsstoornissen: duizeligheid, onrust stijfheid, trillingen;
• Gevoelsstoornissen: gevoel van elektrische schok, kriebel"

Wat heb je gebruikt uit de smart? Ephedra?
Hoewel ik het misschien niet mag zeggen, zou ik me niet al te veel zorgen maken over een hersenbeschadiging n.a.v. een paar keer wat opwekkends. (Dan was ik al duisent dood geweest)

Hou je taai en succes met het in toom houden van je gedachten..

X Joyce
Oud 12-12-2006, 18:20
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Toen ik las dat je gestopt was met je antidepressiva dacht ik ook gelijk daaraan. Misschien zijn die andere (voorafgaande) verschijnselen ook wel oorzaak van een verkeerde instelling daarvan. Als ik jou was zou ik met degene die het je heeft voorgeschreven bespreken of er niet wat aan de dosering moet veranderen oid. Dat is het simpelste wat ik kan bedenken.
Oud 12-12-2006, 19:45
Verwijderd
dacht ook gelijk aan je AD, omdat k vanmiddag nog zat te kijken wat de "ontwenningsverschijnselen" van de mijne konden zijn..
misschien moet je ff goed gaan uitzoeken en bedenken of je door gaat met die AD en zoniet het afbouwen ipv in een keer te stoppen.. succes!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 19:54
Verwijderd
't Klinkt voor mij ook als iets wat met je AD's te maken heeft.
Kan je helaas weinig aan doen , maar sterkte ermee!

Ik heb zelf ook AD geslikte n afgebouwd, als je meer wilt weten (heb nogal wat bijwerkingen gehad ) mag je pm'en!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 20:54
jongen1986
jongen1986 is offline
ik ben ook bijna abrubt van de maximale dosis afgestapt, en ik herken ook veel van de klachten..
sterkte iig!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 22:23
Poepkind
Poepkind is offline
Een hersenbeschadiging in de zin van tumor/ bloeding? Dan heb je hele andere verschijnselen hoor. Er vallen dan bepaalde motorische/ sensorische functies uit. Of hormooncentra die beschadigd zijn, meestal heeft zo'n beschadiding toch echt wel een duidelijk lichamelijk effect, en niet psychisch. (alhoewel er vast ook wel centra in je hoofd zitten die puur om de emoties gaan)
Reageren

Regels voor berichten