Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Als een van de partners overlijdt mag je opnieuw voor de kerk trouwen. In sommige gevallen kan het na een echtscheiding ook. Dat je een keuze voor het leven maakt, daardoor gaan mensen er niet anders over nadenken dan nu het geval is?
||
Citaat:
![]() Hm, jouw punt is wel sterk! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En toch hoor ik wel dat sommige mensen zeggen dat zij te licht over hun huwelijk hebben nagedacht, en dat zij na een tijd toch maar weer scheiden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Scheiden verbieden lost helemaal niets op. Ja, mensen trouwen minder snel, maar waarom moeten mensen zo nodig minder snel trouwen? Wat is het probleem van te snel trouwen? En kan je dat probleem niet oplossen door trouwen en scheiden moeilijker te maken? In Nederland bestaat er de flitsscheiding; je laat je huwelijk omzetten in een partnerschap en die kan je vervolgens makkelijk ontbinden, zonder tussenkomst van een rechter, gewoon alles bij een notaris. (Dat hebben mijn ouders een paar jaar geleden gaan.) In veel landen is dat gewoon onmogelijk. (En ik denk dat als dat hier ook niet zo makkelijk was, m'n ouders wat beter hadden nagedacht, aangezien ze volgende maand weer geregistreerde partners van elkaar gaan wonen en misschien 3 maanden écht gescheiden hebben geleefd.) Laatst gewijzigd op 09-01-2007 om 09:16. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 09-01-2007 om 11:34. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 09-01-2007 om 18:19. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat staat er onder je control+v deel II Tommie/Aligogo | 500 | 23-04-2004 12:12 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Demonisering van het Christendom Riconoscente | 121 | 01-07-2003 10:55 | |
Liefde & Relatie |
echtscheiding willemz | 13 | 07-03-2003 14:36 | |
Liefde & Relatie |
Kinderen worden na de echtscheiding ... de abt van sion | 26 | 30-08-2002 19:13 | |
Liefde & Relatie |
scheiden is erger dan sterven de abt van sion | 58 | 22-04-2002 15:24 |