Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2006, 05:35
Alejandro Sosa
Alejandro Sosa is offline
ik kreeg gister opeens een brief van de ib-groep...blijkt dat ik een zogenaamde schuld van 1.900 euro heb, omdat ik 1/1.5 jaar geleden teveel aanvullende beurs zou hebben gekregen
terwijl ik dat gewoon had aangevraagd en ik er volgens hun recht op had...later is dat veranderd krijg nu al een jaar lang 70 ofzo, maar eerst dus 250 ongeveer...
nu komen ze opeens met het idee om mij een rekening van 1900 euro te sturen terwijl mij nooit is verteld dat ik die aanvullende beurs misschien aan het terugbetalen zou komen, het was gewoon m'n recht en nu eisen ze het terug?
vraag is dus staan zij hier wel in hun recht? lijkt me van niet, er stond in de brief er is iets gewijzigd in de situatie van je moeder....bullshit er is helemaal niets gewijzigd, ze zoeken gewoon een lame smoesje om mij te laten betalen voor iets wat ze zelf geaccepteerd hebben...
wat denken jullie, kan ik eronderuit komen ofniet?
Advertentie
Oud 20-12-2006, 06:21
Anika
Mijn vriend heeft precies hetzelfde gehad, maar dan ging het om een heel veel groter geldbedrag dan bij jou. Hij en z'n moeder hebben er heel wat aan gedaan om te proberen om niet terug te hoeven betalen, maar dat is niet gelukt, blijkbaar staat de IB-groep volledig in haar recht.
Het ging ook om teveel aanvullende beurs, en het was ook een fout van de IB-groep. Dus ik vrees dat voor jou precies hetzelfde geldt en dat je er niet onderuit kunt komen.
Oud 20-12-2006, 06:53
Verwijderd
Als je iemand iets geeft zonder dat daar een zgn. rechtsgrond voor bestaat, noem je dat onverschuldigde betaling. Dat betekent dat je de prestatie die je ontvangen hebt terug moet betalen, ook al was er sprake van een fout, en ook al dachten beide partijen dat er sprake was van een geldige rechtsgrond.

Hooguit kun in je uitzonderlijke omstandigheden nog stellen dat je er gerechtvaardigd op mocht vertrouwen dat er een overeenkomst tot stand was gekomen, op basis van verklaringen en uitlatingen van de IB-groep, maar daarvan is hier in ieder geval geen sprake. Je zult gewoon moeten terugbetalen.
Oud 20-12-2006, 08:00
Verwijderd
Dat slaat toch werkelijk nergens op? Je moet er toch vanuit kunnen gaan dat je de studiefinanciering ontvangt waar je recht op hebt? Ik ga echt niet 10 keer laten controleren of het wel goed uitgerekend is en de IBgroep geen fout gemaakt heeft.
Hoop voor de TS dat hij nog wat kan bereiken, maar ik vrees het ergste.
Oud 20-12-2006, 09:04
Verwijderd
Je kunt altijd bezwaar maken, maar ik ben bang dat je toch zult moeten betalen...

Dit hoort trouwens in het ib-topic, vind ik .
Oud 20-12-2006, 09:48
ekki
ekki is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 20-12-2006 @ 10:04 :
Je kunt altijd bezwaar maken, maar ik ben bang dat je toch zult moeten betalen...

Dit hoort trouwens in het ib-topic, vind ik .
Mee eens.

Regels voor berichten