Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2006, 01:33
Rodion
Rodion is offline
Enfin, na wat posts op het centrale virussen topic en uren surfen op het net toch maar een topic.

Mijn hele computer kan mij niet erg boeien, behalve de muziek die er op staat en het internetten. Sinds kort doen de volgende dingen zich voor:
-langzaam opstarten
-muis blijft af en toe 'hangen'.
-muziek hapert, vooral tijdens andere handelingen (zoals vensters openen en sluiten)

Ik zag dat mijn cpu vaak hoog is, soms ook als ik niks doe. Bij processen zie ik daar geen oorzaak voor, alleen bij 'niet actieve systemen' staat ca. 98%. Dat blijft steeds stabiel.

Een hjt log heb ik al gepost en is gecheckt door juisterrr, maar ik wil hier best een nieuwe posten als dat nodig is.

Ik kan zelf geen oorzaak bedenken. Wel laat ik mijn laptop vaak lang aanstaan.

Iemand die mij kan helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2006, 08:22
Verwijderd
Rebooten of windows opnieuw installeren?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 11:11
Chimera
Chimera is offline
Dat je system idle process op 98% draait betekent dus dat je machine 'niks' aan 't doen is.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 14:00
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Piloff schreef op 14-12-2006 @ 09:22 :
Rebooten of windows opnieuw installeren?
Wat rebooten is weet ik niet.
Ik word ook geholpen op het spyware/virus topic, als daar niks uitkomt sla ik mijn muziek op (op dvd's oid) en installeer ik windows opnieuw.

Citaat:
Chimera schreef op 14-12-2006 @ 12:11 :
Dat je system idle process op 98% draait betekent dus dat je machine 'niks' aan 't doen is.
Ja, dat vermoede ik zelf ook. Is het dan niet vreemd dat die cpu steeds zo hoog is? Of heeft dat er niet veel mee te maken.

Laatst gewijzigd op 14-12-2006 om 14:03.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 15:06
Chimera
Chimera is offline
wat bedoel je met 'hoog' dan? Een CPU kan niet niks doen, maar als dat system idle proces op 98% ofzo draait, betekent dat dat er geen processen zijn die op dat moment CPU vragen.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 15:34
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Chimera schreef op 14-12-2006 @ 16:06 :
wat bedoel je met 'hoog' dan? Een CPU kan niet niks doen, maar als dat system idle proces op 98% ofzo draait, betekent dat dat er geen processen zijn die op dat moment CPU vragen.
Ik heb bijv. alleen winamp en taakbeheer openstaan. Als ik niks doe is het ongeveer 2%. Als ik taakbeheer minimaliseer is het gedurende ca. 5-10 sec. 40/50%. De muziek hapert dan steeds, en de muis blijft hangen. Voorheen was dit nooit zo; ik kon alles tegelijk doen en liep alles steeds vloeiend. Als ik nu wat dingen tegelijk doe zit hij steeds op 90-100%.

Oja, als ik mijn muis heen en weer beweeg op het bureaublad is dat ook reden om naar 30% te gaan, waarna de muziek begint te haperen. Als ik dat in bijv. een s.com venster doe gebeurd er niks bijzonders.(2%) Ik weet niet of dit soort dingen van belang zijn, ik vermeld het maar even voor de zekerheid.

Laatst gewijzigd op 14-12-2006 om 15:36.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 19:01
Rodion
Rodion is offline
Met het programma procexp (http://www.microsoft.com/technet/sys...sExplorer.mspx) zie ik dat het geheugen vooral word gebruikt voor hardware interrupts. Bij vrijwel elke actie ca. 30/40%, soms meer. Is dit normaal? Ik kan er zelf niks over vinden.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 16:27
Choke
Choke is offline
Ik weet niet of ik een eigen topic moet maken of hier ff een vraag kan stellen. Zelf heb ik ook wel eens last dat de dingen wat langzamer gaan als vroeger. Ik doe vaak schijfopruimingen en soms een defragmentatie.
Ik heb rond de 40 processen draaien als ik eignelijk niks doe, alleen op internet en msn aan ofzo. Bij geheugen gebruik staat nu bv. 415/1249MB. Ik weet dat ik sommige processen kan sluiten maar ik weet niet goed welke wel en welke niet kunnen.
Help
Oud 15-12-2006, 16:28
M@rco
M@rco is offline
Van die processen zou ik gewoon lekker afblijven, tenzij ze een hoog CPU-gebruik veroorzaken.
Oud 16-12-2006, 12:26
Verwijderd
Citaat:
kwibus schreef op 14-12-2006 @ 16:34 :
Ik heb bijv. alleen winamp en taakbeheer openstaan. Als ik niks doe is het ongeveer 2%. Als ik taakbeheer minimaliseer is het gedurende ca. 5-10 sec. 40/50%. De muziek hapert dan steeds, en de muis blijft hangen. Voorheen was dit nooit zo; ik kon alles tegelijk doen en liep alles steeds vloeiend. Als ik nu wat dingen tegelijk doe zit hij steeds op 90-100%.

Oja, als ik mijn muis heen en weer beweeg op het bureaublad is dat ook reden om naar 30% te gaan, waarna de muziek begint te haperen. Als ik dat in bijv. een s.com venster doe gebeurd er niks bijzonders.(2%) Ik weet niet of dit soort dingen van belang zijn, ik vermeld het maar even voor de zekerheid.
Dat minimaliseren is wel raar. Als ik een venster open of sluit dan zit er natuurlijk ook wel een 'spike' in het CPUigebruik. Logisch ook, want jouw processor is dan gewoon (heel eventjes) ergens mee bezig. Maar dat zou niet meer dan een fractie van een seconde moeten duren en, belangrijker, je zou er ook niets van moeten merken, zelfs niet als een proces met normale prioriteit 100% load neemt (de decoding thread van de Winamp-directsound-decoder heeft namelijk hoge prioriteit).

Lijkt me dat ergens gewoon een hardwareconflict zit in de IRQ- of DMA-sfeer, of dat je spyware of andere meuk hebt draaien die bezig is. Neem aan dat je al al gecheckt hebt? Wat kwam daaruit?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 17:06
Verwijderd
Citaat:
kwibus schreef op 14-12-2006 @ 15:00 :
Wat rebooten is weet ik niet.
Ik word ook geholpen op het spyware/virus topic, als daar niks uitkomt sla ik mijn muziek op (op dvd's oid) en installeer ik windows opnieuw.

Ja, dat vermoede ik zelf ook. Is het dan niet vreemd dat die cpu steeds zo hoog is? Of heeft dat er niet veel mee te maken.
reboot = opnieuw opstarten.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 00:49
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-12-2006 @ 13:26 :
Dat minimaliseren is wel raar. Als ik een venster open of sluit dan zit er natuurlijk ook wel een 'spike' in het CPUigebruik. Logisch ook, want jouw processor is dan gewoon (heel eventjes) ergens mee bezig. Maar dat zou niet meer dan een fractie van een seconde moeten duren en, belangrijker, je zou er ook niets van moeten merken, zelfs niet als een proces met normale prioriteit 100% load neemt (de decoding thread van de Winamp-directsound-decoder heeft namelijk hoge prioriteit).

Lijkt me dat ergens gewoon een hardwareconflict zit in de IRQ- of DMA-sfeer, of dat je spyware of andere meuk hebt draaien die bezig is. Neem aan dat je al al gecheckt hebt? Wat kwam daaruit?
Ja, eerste waar ik zelf aan dacht, zie centrale virus en spyware topic.

Heb zelf ook veel op google gezocht. Hardwareconflict werd daar ook vaak als oorzaak aangedragen. Als drivers checken en windows reinstalleren geen soelaas biedt, zal ik ermee naar een reparateur gaan. Een laptop openschroeven en repareren gaat mij iets te ver. Het resultaat zal ik posten (voor het geval dat iemand anders hetzelfde probleem heeft).

Iedereen bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten