Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2007, 20:31
Kwark89
Kwark89 is offline
Vraagje:
Welke universiteiten staan erg hoog aangeschreven op gebied van de economische opleiding(dan vooral bedrijfseconomie)?

2de vraag: Ik las net in een brochure dat als je wilt overstappen van hbo naar Erasmus Universiteit, voor een opleiding economie, dat je dan een wiskunde toets moet afleggen. Is dat zo? En mensen ervaringen mee?

Zelf stond ik op havo een 8.5 voor wiskunde, maar ik heb dus niet wiskunde op vwo niveau gehad.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2007, 21:16
Miracle
Miracle is offline
Wat voor wiskunde heb je gehad op de HAVO?
Oud 01-02-2007, 21:55
Kwark89
Kwark89 is offline
A1 en a2
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 11:38
Barry K
Barry K is offline
Ik raad je aan om wat boeken aan te schaffen die de vwo wiskunde stof behandelen want er zit veel verschil tussen de stof die daarin wordt behandeld en de stof bij wiskunde a1,2 op havo niveau.
Bijvoorbeeld heb jij, volgens mij, geen differentiëren gehad.
Je zou ook een cursus kunnen volgen, de UvA en de UU geven deze onder andere.
Oud 02-02-2007, 16:05
Magican
Magican is offline
De Elsevier, mijn decaan, een paar boekjes, mijn nicht die er studeert, 1 topic hier op scholieren gemaakt door mij én de directeur van een groot bedrijf die ik toevallig ken raden de Eurasmus aan als je Bedrijfskunde wil doen.

Wat ik dan ook ga doen, daar.
Oud 02-02-2007, 19:39
Vitamintje
Vitamintje is offline
Citaat:
Magican schreef op 02-02-2007 @ 17:05 :
De Elsevier, mijn decaan, een paar boekjes, mijn nicht die er studeert, 1 topic hier op scholieren gemaakt door mij én de directeur van een groot bedrijf die ik toevallig ken raden de Eurasmus aan als je Bedrijfskunde wil doen.

Wat ik dan ook ga doen, daar.
Het is de Erasmus Universiteit. Leer de naam van je (toekomstige) universiteit eens spellen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 12:23
Copycat
Copycat is offline
Maastricht is goed voor bedrijfseconomie. Maar de EUR is zeker niet slecht. Voor bedrijfskunde moet je wel bij de EUR zijn.

Ja. Zelf geen ervaring maar het is wel zo.

links:
http://www.eur.nl/scholieren/opleidi...ing_aanmelding

http://www.eur.nl/ea/colloquium_doctum/kennisniveau

Je moet dan kijken naar wiskunde niveau 2. Is wel te doen.
VWO wiskunde a is niet genoeg heb ik zelf ervaren.
Oud 03-02-2007, 12:50
Magican
Magican is offline
Citaat:
Vitamintje schreef op 02-02-2007 @ 20:39 :
Het is de Erasmus Universiteit. Leer de naam van je (toekomstige) universiteit eens spellen.
Tikfout
Oud 03-02-2007, 15:45
Verwijderd
Komt waarschijnlijk omdat de afkorting EUR is
Met citaat reageren
Oud 03-02-2007, 21:46
Kwark89
Kwark89 is offline
Zijn er hier eigenlijk mensen die de overstap hebben gemaakt na behalve van hbo-propedeuse naar universiteit.
Hoe was jouw ervaring( liefs iemand met economische opleiding)???????

Ik heb nu voor aantal universiteiten wat brochures aangevraagd en ga is wat meer info verzamelen. Tilburg of Nijmege hebben mijn voorkeur tot nu toe. Iemand ervaring met die universiteite?

Bvd
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 08:49
Miracle
Miracle is offline
Ik heb die overstap gemaakt, van de laboratoriumopleiding naar Gezondheidswetenschappen. En ik heb hier ergens daar pas nog wat over geschreven. Gebruk de zoekfunctie maar. Mocht je nog dringende vragen hebben, dan kun je die hier stellen.
Oud 06-02-2007, 12:37
Kwark89
Kwark89 is offline
Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 12:40
Kwark89
Kwark89 is offline
Citaat:
Copycat schreef op 03-02-2007 @ 13:23 :
Maastricht is goed voor bedrijfseconomie. Maar de EUR is zeker niet slecht. Voor bedrijfskunde moet je wel bij de EUR zijn.

Ja. Zelf geen ervaring maar het is wel zo.

links:
http://www.eur.nl/scholieren/opleidi...ing_aanmelding

http://www.eur.nl/ea/colloquium_doctum/kennisniveau

Je moet dan kijken naar wiskunde niveau 2. Is wel te doen.
VWO wiskunde a is niet genoeg heb ik zelf ervaren.
Er staan bij die site een aantal niveau's van wiskunde(1,2,3).
Welk niveau is nodig voor opleiding BE, 2?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 17:15
Copycat
Copycat is offline
Lezen wat ik type.
Oud 08-02-2007, 17:36
lisanne_tje
lisanne_tje is offline
Citaat:
Kwark89 schreef op 03-02-2007 @ 22:46 :
Zijn er hier eigenlijk mensen die de overstap hebben gemaakt na behalve van hbo-propedeuse naar universiteit.
Hoe was jouw ervaring( liefs iemand met economische opleiding)???????

Ik heb nu voor aantal universiteiten wat brochures aangevraagd en ga is wat meer info verzamelen. Tilburg of Nijmege hebben mijn voorkeur tot nu toe. Iemand ervaring met die universiteite?

Bvd
ik zit op de radboud universiteit nijmegen en ik doe economie (1ejaars). In het 1e jaar krijg je van alles en nog wat, zoals accounting, micro en macro economie, financiële economie, wiskunde, onderzoeksvakken, filosofie enz... dus in het begin is het heel breed. In het 2e jaar moet je kiezen wat je wilt doen. Er zijn 3 richtingen: internationale economie, financiële economie en accounting waar je dus ook je master in kan doen.
Als je nog meer vragen hebt dan moet je maar mailen
owja en ze hebben dit jaar de opleiding geďntensiveerd, dus je hebt aardig wat uren college en je moet aardig wat opdrachten maken voor een cijfer.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 16:13
Kwark89
Kwark89 is offline
mmm ik ben meer iemand die van zelfstudie-uren houdt en niet middelbare school lessen volgen.
Daarom haat ik die hbo en vooral die domme projectjes, waar sommige zo gvd lui zijn,
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Kwark89 schreef op 09-02-2007 @ 17:13 :
mmm ik ben meer iemand die van zelfstudie-uren houdt en niet middelbare school lessen volgen.
Daarom haat ik die hbo en vooral die domme projectjes, waar sommige zo gvd lui zijn,
Universiteit is inmiddels vaak niet veel anders; ja, 't is iets meer zelf, maar je moet waarschijnlijk ook samen projecten doen, en opdrachten. Zéker in Maastricht met het PGO-systeem, dus daar moet je maar niet naartoe
Met citaat reageren
Oud 09-02-2007, 21:11
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-02-2007 @ 17:22 :
Universiteit is inmiddels vaak niet veel anders; ja, 't is iets meer zelf, maar je moet waarschijnlijk ook samen projecten doen, en opdrachten. Zéker in Maastricht met het PGO-systeem, dus daar moet je maar niet naartoe
Dat is niet helemaal waar hoor.

Ik heb ook HBO gedaan en ik stoorde me ook altijd enorm aan projecten en het slechte presteren van groepsgenoten.

Nu studeer ik in Maastricht en we hebben heel weinig groepsuren, als in dat we samen iets moeten produceren. Bij het PGO, waar jij heb over hebt, ben je niet afhankelijk van je groepsgenoten. Iedereen bestudeert de stof en daar ga je over praten. Indien bepaalde belangrijke zaken niet aan bod komen, is het aan de begeleider om dit toe te voegen. Op die manier ligt het aan jezelf of alle literatuur bestudeerd hebt en aan de tutor, of hij aanvullingen geeft.
Oud 09-02-2007, 21:28
Kwark89
Kwark89 is offline
Mm gelukkig.
Ik heb zo hekel aan hbo. Met alle respect voor mensen die ook op hbo zitten, maar wij mochten niet eens zelf groepjes maken en zit nu in zo flut groepje. En het ergste is, de komende 30 studiepunten zijn voor 40% afhankelijk van je groepje.
Ook echt zo hekel aan die college-uren en zelf nog huiswerk
.
Pffff
Iemand nog meer ervaring met universiteit van tilburg? of nijmege?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 09-02-2007 @ 22:11 :
Dat is niet helemaal waar hoor.

Ik heb ook HBO gedaan en ik stoorde me ook altijd enorm aan projecten en het slechte presteren van groepsgenoten.

Nu studeer ik in Maastricht en we hebben heel weinig groepsuren, als in dat we samen iets moeten produceren. Bij het PGO, waar jij heb over hebt, ben je niet afhankelijk van je groepsgenoten. Iedereen bestudeert de stof en daar ga je over praten. Indien bepaalde belangrijke zaken niet aan bod komen, is het aan de begeleider om dit toe te voegen. Op die manier ligt het aan jezelf of alle literatuur bestudeerd hebt en aan de tutor, of hij aanvullingen geeft.
Nou ja, wat ik van mijn man hoor (docent bij economie in maastricht), is dat er vaak in groepjes gepresenteerd moet worden en dat er ook vaak projecten zijn die in groepen worden uitgevoerd. Daar kan de groep dus lijden onder één lid die te lui is.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Kwark89 schreef op 09-02-2007 @ 22:28 :
Mm gelukkig.
Ik heb zo hekel aan hbo. Met alle respect voor mensen die ook op hbo zitten, maar wij mochten niet eens zelf groepjes maken en zit nu in zo flut groepje. En het ergste is, de komende 30 studiepunten zijn voor 40% afhankelijk van je groepje.
Ook echt zo hekel aan die college-uren en zelf nog huiswerk
.
Pffff
Iemand nog meer ervaring met universiteit van tilburg? of nijmege?
Bedenk je dat je op een universiteit ook huiswerk krijgt, soms wordt het ook zo genoemd, en soms niet, maar je moet wel gewoon in je vrije tijd werken. En colleges zijn niet altijd verplicht - soms ook wel, ligt aan de universiteit en aan het vak - maar dat betekent niet dat ze dan niet nuttig zijn. Maar goed, dat weet je ook wel
Met citaat reageren
Oud 10-02-2007, 19:23
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-02-2007 @ 17:14 :
Nou ja, wat ik van mijn man hoor (docent bij economie in maastricht), is dat er vaak in groepjes gepresenteerd moet worden en dat er ook vaak projecten zijn die in groepen worden uitgevoerd. Daar kan de groep dus lijden onder één lid die te lui is.
Misschien verschilt het per faculteit. Maar als hij aan de economische faculteit zit, dan zal het wel kloppen. En daar ging dit topic tenslotte over.
Oud 11-02-2007, 14:14
Go
Go is offline
Groningen zou ik niet doen, iig niet de opleiding Economics. Docenten kunnen niet goed Engels, de organisatie is uitermate slecht en de tentamens zijn vaak onduidelijk (iig: té weinig tijd, fouten in het tentamen e.d.)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 17:12
LB06
LB06 is offline
Tilburg schijnt ook goed te zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 16:27
Liss
Liss is offline
De Erasmus Universiteit (Rotterdam) staat goed aangeschreven qua economische opleiding. Hier studeer ik zelf ook, dus mocht je nog vragen hebben pm me dan even oid

Als je je eerste jaar op het hbo gehaald hebt en staatsexamen vwo wiskunde haalt wordt je iig gewoon toegelaten.
Reageren

Regels voor berichten