Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2007, 20:37
Verwijderd
Mijn verstandskies is eruit gehaald omdat ik er niet goed bij kon met de tandenborstel. Maar nu zit er op die plek dus een gat, en in dat gat blijven steeds etensresten achter die ik er niet uit krijg omdat ik er dus niet goed bij kan met de tandenborstel (en ook niet met m'n tong ofzo). Weet iemand misschien iets waarmee ik dat wél eruit krijg? Ik neem aan dat het gat vanzelf dichtgroeit, maar tot die tijd is het toch wel fijn als het schoon is.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 21:03
pyres
pyres is offline
spoelen met listerine oid?
Oud 04-03-2007, 21:09
Verwijderd
het zijn echt stukjes eten, ik kan ze met m'n tong voelen zitten maar niet wegkrijgen, ook niet met spoelen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 21:23
luchtballon
luchtballon is offline
Maar dan is het ook nog wel een wond lijkt me? Dat is niet echt fijn om te poetsen ofzo.
Voorzichtig eten aan 1 kant van je mond, en verder idd goed proberen te spoelen lijkt mij het enige wat je kan doen.
Oud 04-03-2007, 21:24
Verwijderd
Nee het is geen wond, de kies is er al bijna twee weken uit, het doet ook geen pijn meer. Maar de wortel van zo'n kies is 1,5 bij 0,5 cm ofzo, dus dat groeit niet zo 123 dicht.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 22:53
Roos
Roos is offline
Je kies is er zeker uitgehaald bij de kaakchirurg? Dat laat namelijk een groter gat achter dan wanneer -ie getrokken wordt bij de tandarts.

Ik had dat ook, heel vervelend omdat je het zo goed voelt zitten Maar het gaat vanzelf weg.

Als je het er niet uitkrijgt, kan het wel eens helpen om te spoelen, gewoon met water, of als je het gelijk wilt ontsmetten: zout water.
Oh, je zegt dat spoelen niet helpt, nou dan weet ik het ook niet succes.
Oud 04-03-2007, 23:11
Verwijderd
pielen met een tandenstoker?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 08:00
Verwijderd
nee bij de tandarts, ik heb gewoon enorme tandwortels ofzo

hmm een tandenstoker heb ik geprobeerd, lukte niet, kreeg geen grip en kon niet 'de hoek om'. Maar dat brengt me wel op een idee, er zijn van die kleine flosstokjes met haartjes eraan, misschien werken die wel. Die kun je ombuigen toch?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 08:04
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 05-03-2007 @ 09:00 :
Die kun je ombuigen toch?
Ja. Wel voorzichtig mee zijn dat je geen wondjes maakt, want het uiteinde is gewoon een stukje 'ijzerdraad' (het puntje, zeg maar).
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 08:05
dallie
dallie is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-03-2007 @ 09:00 :
nee bij de tandarts, ik heb gewoon enorme tandwortels ofzo

hmm een tandenstoker heb ik geprobeerd, lukte niet, kreeg geen grip en kon niet 'de hoek om'. Maar dat brengt me wel op een idee, er zijn van die kleine flosstokjes met haartjes eraan, misschien werken die wel. Die kun je ombuigen toch?
Ik heb nooit iets gedaan, en nergens last van gekregen =)
Oud 05-03-2007, 08:12
Verwijderd
Misschien is het een idee om met een kauwgumpje te kauwen in die hoek? Misschien dat dan die etensresten aan de kauwgum gaan zitten. Verder zou ik het niet weten, heb er geen ervaring mee.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 08:13
Sherco
Sherco is offline
Ik heb dat ook gehad, voelt inderdaad vervelend. Ik heb het altijd gewoon laten ziten, naar een paar maanden is dat gat dichtgegroeid en heb je er geen last meer van.
Oud 05-03-2007, 08:14
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb bij het verwijderen van mijn verstandskiezen van de kaakchirurg een soort 'spuit' meegekregen die ik moest vullen met een bepaald spoelmiddel, en dat moest ik dan in het gat spuiten, zodat de etensresten eruit gingen. Die 'spuit' heeft een gebogen uiteinde, waardoor je 'm goed in het gat kunt steken.
Maar hoe je daar aan kunt komen, weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 09:11
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 05-03-2007 @ 09:14 :
Maar hoe je daar aan kunt komen, weet ik niet.
In de negen straatjes (Amsterdam) zit een tandartswinkel, daar zou ze het kunnen proberen.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 09:11
Verwijderd
Misschien dat je tandarts ze ook wel heeft en dat je daar even kunt informeren?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 10:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Of anders ff vragen bij de apotheek, die hebben vaak ook wel van dat soort dingen.
Oud 05-03-2007, 12:35
Verwijderd
Mijn man had ook zo'n soort ragertje toen zijn kiezen getrokken waren; die kan je ombuigen, en als je het uiteinde dan nog te eng scherp vindt lijken, dan buig je daar ook wat aan.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten