Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Dolly verouderde dus niet snel, maar ze was al oud toen ze begon.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik geloof idd ook in de 'ziel'. Dieren hebben geen menselijke ziel, en ik denk zelf ook niet dat klonen een 'ziel' ontvangen. Ikzelf meen dat baby's op het moment van de ontvangenis een menselijke ziel krijgen. Ik begeef me nu op glad ijs, dat weet ik ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, een vraag voor jou: als iedereen het acceptabel (ja, zelfs een moreel imperatief) vindt om eenmaal geboren kinderen de best mogelijke kansen te geven op een goed leven, door middel van goed onderwijs, een goede thuisomgeving, enzovoorts, waarom is het dan zo'n schrikbeeld om datzelfde te doen voordat het kind daadwerkelijk bestaat? |
![]() |
|||
Citaat:
Je schept op die manier het kind, i.p.v. haar omgeving. Hitlers 'übermensch' zal dan geboren worden en mijns inziens nemen we dan de wereld zelf in de hand, en besturen wij haar, en haar natuur. Toch lijkt het me enigszins onmogelijk ![]() Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Bij reproductief klonen heb ik nog mijn vraagtekens omdat het zoveel vragen oproept. Zoals wie mag je klonen? Een lesbisch stel dat een kind wil? Een kind dat sterft en van wie de ouders een identieke kopie willen? En mag je sleutelen aan iemand met een hazenlip? En heeft het klonen consequenties voor het menselijke individu zelf? Zowel fysiek als geestelijk? Het fysieke is geloof ik hierboven al uitgelegd (ouderdom van de cellen en meer mutaties), maar het geestelijke vind ik ook erg belangrijk, want als het daarboven niet goed zit dan heb je eigenlijk weinig aan je kloon. Denk ook aan psycho-sociale gevolgen. En als je het boek van Ira Levin heb gelezen dan ga je ook kijken naar het sociaal misbruik van de mogelijkheid van het klonen van mensen.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar om dit soort dommigheid te voorkomen een nieuwe vraag: Hoe kan het zijn dat IVF-kinderen geestelijk nergens last van hebben mbt het feit dat het IVF-kinderen zijn? En dan natuurlijk de belangrijkere vraag, waarom zou dit bij gekloonde kinderen wel het geval zijn?
||
Citaat:
Overigens wilde ik nog wijzen op dit topic, voordat we hier weer verhalen gaan krijgen a la 'je kunt er een leger mee maken, dus klonen is evil'. Verder lijkt me met klonen weinig mis te zijn, maar voordat de vraag of reproductief klonen gereguleerd moet worden actueel is, zijn we waarschijnlijk een jaar of 20 verder.
|
![]() |
Als je kloont om een ledemaat of orgaan terug te krijgen vind ik dat goed als ze een cel van je afnemen en dan ook alleen die ene ledemaat of orgaan kweken. zo voorkom je 'kloon' baby's die echt leven en ademen om te sterven voor het unieke kind waarvan het gekloond is. Het compleet klonen van mensen ben ik tegen. Zo kan je mensen altijd terug halen: ze zijn dan wel lichamelijk het zelfde, maar hebben een unieke geachten gang dan hun voorganger en kunnen dus gevaarlijker zijn (als het een moordenaar was) Het is geen pretje, vind ik, als je zomaar op straat je oma tegen komt als schoolkind of tiener. Zolang het bij organen en losse ledematen blijft zal ik er niet tegen zijn.
Laat staan de regels die je eigenlijk bij klonen moet vast leggen. maar dat is ook weer een heel apart gedoe.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Klonen moet verboden worden hayat | 192 | 06-04-2005 12:29 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Klonen, hoe ver kun je gaan? Vrouwholle | 34 | 08-01-2005 13:49 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |