Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2007, 22:17
luiezak
luiezak is offline
Iemand al eens plantival gebruikt of nog steeds? Ik ben er pas aan begonnen en mij bevalt het wel. Voor mensen die niet weten waarvoor plantival kan gebruikt worden:

Plantival is een mild, rustgevend en kalmerend middel. Het geeft een verkwikkende rust en zorgt voor een ontspannen gevoel. Plantival veroorzaakt geen sufheid. Het middel bevat geen sterk werkende of verdovende bestanddelen en is daardoor geschikt voor langdurig gebruik.

Maar het werkt ook goed voor mensen die problemen hebben met concentreren of voor examens enz. Sommige zeggen dat het zelfs een heel licht anti-depressie middel is, maar of dat waar is vraag ik me zelf ook af. Je wordt er in ieder geval wel gelukkig door, aangezien ik eindelijk eens aan me huiswerk fatsoendelijk kan beginnen en eens op kan letten.

Nu zullen er zeker mensen zijn die zeggen dat het allemaal tussen de oren zit, stel dat is dan daadwerkelijk zo, dan helpen die pilletjes juist nog aangezien het wel goed werkt. (ook al denk je dat maar)

Dus gebruikt ook iemand dit? Misschien wat ervaring, met hoeveelheiden of resultaten?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 09:53
dallie
dallie is offline
het is een homeopathisch middel, dus het heeft per definitie geen werking meer dan placebo.
Oud 27-03-2007, 09:58
Verwijderd
Citaat:
dallie schreef op 27-03-2007 @ 10:53 :
het is een homeopathisch middel, dus het heeft per definitie geen werking meer dan placebo.
Nee, het is niet homeopathisch want er zit per tablet 55 mg 'werkzame stof' in, het is een natuurgeneesmiddel
Eens kijken, het bevat valeriaanextract, passiebloemextract, avenae wat volgens mij een bacterie is, en hopextract. Nou wat die laatste drie zouden moeten doen zou ik niet weten, maar dat valeriaan kalmerend kan werken klopt wel. Maar ik heb er geen ervering mee.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 10:21
luiezak
luiezak is offline
Citaat:
Nou ik gebruik het nu een week en ik kan me wel beter concetreren. Dus ook al is het niet wetenschappelijk bewezen, kan het toch nog het gewenste doel veroorzaken, ook al zit het misschien tussen de oren. Een placebo lijkt me sterk idd, als er werkende bestandsdelen in zitten.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 10:23
dallie
dallie is offline
Citaat:
Sarah schreef op 27-03-2007 @ 10:58 :
Nee, het is niet homeopathisch want er zit per tablet 55 mg 'werkzame stof' in, het is een natuurgeneesmiddel
Eens kijken, het bevat valeriaanextract, passiebloemextract, avenae wat volgens mij een bacterie is, en hopextract. Nou wat die laatste drie zouden moeten doen zou ik niet weten, maar dat valeriaan kalmerend kan werken klopt wel. Maar ik heb er geen ervering mee.
Je hebt gelijk, sorry. Ik kreeg als eerste hit een homeopathisch middel en het is dus plantaardig.

Maar nog steeds geen wetenschappelijk bewijs van iemand gezien... het werkt bij mij betekent geen zak.
Oud 27-03-2007, 11:04
Poepkind
Poepkind is offline
als het werkt voor jou, waarom zou je dan nog ervaringen van anderen willen hebben? J hebt er baat bij, dus ga lekker door met die pilletjes.
Oud 27-03-2007, 11:22
dallie
dallie is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 27-03-2007 @ 12:04 :
als het werkt voor jou, waarom zou je dan nog ervaringen van anderen willen hebben? J hebt er baat bij, dus ga lekker door met die pilletjes.
Hij denkt dat hij zo te weten kan komen of het meer dan een placebo effect is. Het probleem is alleen dat iedereen die positief reageert ook last kan hebben van dit effect
Oud 27-03-2007, 16:12
luiezak
luiezak is offline
Juist, dus dat is natuurlijk moeilijk te achterhalen. Dan veranders ik mijn vraag in: Wat denk jij dat plantival is, een wondermiddeltje of een placebo?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 16:21
Gaiafreak
Gaiafreak is offline
Citaat:
Duidelijk een ondoordachte opmerking van iemand die achter de chemische farmaceutische indusrie staat.
Je weet dus nieteens wat homeopathie inhoudt
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 16:22
Gaiafreak
Gaiafreak is offline
Citaat:
dallie schreef op 27-03-2007 @ 12:22 :
Hij denkt dat hij zo te weten kan komen of het meer dan een placebo effect is. Het probleem is alleen dat iedereen die positief reageert ook last kan hebben van dit effect
en daarbij ..
Als er een placebo effect is, wat een positieve uitwerking heeft. Waarom zou je er dan geen gebruik van maken ?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 17:12
Bloem
Bloem is offline
Natuurlijk kun je er dan gebruik van maken, vooral blijven doen. Maar dan kun je het effect niet aan het middel toeschrijven, maar aan je geloof in het middel, net even anders.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 17:14
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Bloem schreef op 27-03-2007 @ 18:12 :
Natuurlijk kun je er dan gebruik van maken, vooral blijven doen. Maar dan kun je het effect niet aan het middel toeschrijven, maar aan je geloof in het middel, net even anders.
Maar dan geloof je het toch niet meer Ik kan ook niet een rood pilletje innemen en tegen mezelf zeggen, dit laat alle zorgen verdwijnen/ MAar als ik denk dat het superwerkzaam is dan helpt het wel.
Oud 27-03-2007, 17:15
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 27-03-2007 @ 18:14 :
Maar dan geloof je het toch niet meer Ik kan ook niet een rood pilletje innemen en tegen mezelf zeggen, dit laat alle zorgen verdwijnen/ MAar als ik denk dat het superwerkzaam is dan helpt het wel.
Tuurlijk, dat zeg ik toch?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 20:45
luiezak
luiezak is offline
Om even iets nieuws in de discussie te brengen, kan dit natuurlijkgeneesmiddel ook verslavend werken? (lijkt me wel, maar is dit ook zo met normaal gebruik?)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten