Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2009, 19:12
m!ke
m!ke is offline
Vrijdag ga ik voor de eerste keer trippen op truffels
Maar mag ik voor mijn eerste keer ook nog een paar jointjes roken voor/tijdens de trip?
Of valt dit eerder af te raden?..
Oud 01-04-2009, 19:31
Verwijderd
mrboot heeft laatst nog truffels op.

lees de topics goed door zou ik zeggen

Eet weinig en bekijk tijdens de trip hoe het gaat, tijdens de coming down joints om weer beetje te pieken schijnt te helpen
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 19:36
Verwijderd
Eerste keer dat je gaat trippen, of eerste keer op truffels? Als het je allereerste keer is zou ik het van te voren voor de zekerheid niet doen, altijd oppassen, je weet maar nooit hoe het je trip beinvloedt. Als je eenmaal lekker in je trip zit zou ik simpelweg kijken of je er zin in hebt. Heb je er zin in, steek dan gewoon een joint op en kijk voorzichtig hoe het valt. Niet gelijk een dikke paap in je eentje opsmoken natuurlijk, maar gewoon rustig oproken. Vind je het chill, nou, mooizo, bevalt het niet, dan denk ik dat je dat wel na een paar hijsjes wel door hebt en kan je die blow zo wegleggen.
Als je wel vaker blowt en je hebt al een beetje tripervaring, kan je van te voren gewoon rustig blowen, ik denk dat dat geen problemen oplevert. Maargoed, nooit stoned als een aap die paddo's opeten, dat is nooit verstandig, maar dat begrijp je zelf denk ik ook wel.

Wann typte een paar dagen geleden dit:
Citaat:
Ik heb een keer of 3 truffels gebruikt. Weet niet of dat dezelfde soort was als jij nu hebt, maar ik heb IIG mijn sterkste (psilocybine-)trip gehad toen ik een keer 1 bakje truffels had genomen. Zowel in visueel als geestelijk opzicht stukken sterker dan m'n trips op 2 bakjes paddo's (los er van of dat nou Hawaiiaanse, Mexicaanse enz. waren). En trouwens ook sterker dan m'n trip op 1 bakje truffels van dezelfde producent + 1 bak Mexicaanse. En ook m'n andere trips met truffels deden niet onder voor m'n paddotrips. Dus: your mileage may vary.

Los daarvan blijft natuurlijk setting gewoon heel erg belangrijk, maar dat wist je al. En maaginhoud is absoluut cruciaal (4 uur niets eten is zelfs met mijn turbostofwisseling nog aan te raden).

Een heleboel andere mensen berichten dat het bij hen niet heftig was, dus het is moeilijk te voorspellen. Ik vond het bij trippen sowieso altijd wel prettig om zo min mogelijk verwachtingen te hebben en gewoon lekker de trip in te rollen.

En nog een laatste tip (): een goed getimede joint kan wonderen verrichten. Bij mij werkte het het beste als ik er een opstak op het moment dat ik echt de allereerste effecten begon te merken, na zo'n 20-30 minuten. Dan knalde ik er echt keihard in (soms iets té ).
Zoals je ook in mijn tripreport kunt lezen had ik hetzelfde als hem; toen ik een joint opstak bij de eerste effecten werden die vrij snel sterker, toen het bijna uitgewerkt was kwamen de effecten weer een beetje terug met wat blowen.

Veel plezier vrijdag ik hoop voor je dat ongeveer eenzelfde trip als ik heb, dan wordt het wel vet heftig spul, die truffels.

ohja, nog iets: van te voren niet eten is echt cruciaal voor de tijd voordat het begint te werken! Een keer had ik paddo's op een uurtje na het avondeten, toen duurde het bijna twee uur voor ze werkten, afgelopen zaterdag met die truffels had ik in de 7 uur ervoor niets gegeten, toen duurde het slechts een ruime 20 minuten.

Laatst gewijzigd op 01-04-2009 om 19:44.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2009, 11:01
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Eet weinig en bekijk tijdens de trip hoe het gaat, tijdens de coming down joints om weer beetje te pieken schijnt te helpen
Hier ben ik het niet mee eens 1 keer een goeie portie wegwerken geeft een heel ander effect dan keer op keer een beetje nemen. Verder kun je wel in de smartshop paddo versterkende joints kopen, werken goed, kun je tijdens trip nemen voor versterking. Blowen tijdens paddo's kan werken, maar zou ik niet de eerste keer doen, want kan nogal verschillend vallen. Verder ook niet echt aanrader voor de niet harde stoners
Met citaat reageren
Oud 02-04-2009, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Hier ben ik het niet mee eens 1 keer een goeie portie wegwerken geeft een heel ander effect dan keer op keer een beetje nemen.
ik denk dat 'ie bedoelt dat het beter is om van te voren niet een eenvoudige doch voedzame maaltijd te nuttigen.

en anders, je hebt wel gelijk
Met citaat reageren
Oud 03-04-2009, 23:31
A*
A* is offline
4 uur van te voren niet eten is aan te raden. Eten kan voor misselijkheid zorgen bij het opkomen van de trip.
In theorie zou je ook niet teveel vitamine c tot je moeten nemen.
En zeker voor de eerste keer zou ik met een lage dosering beginnen, kun je het rustig opbouwen. Eerst 1/3 en later de rest ofzo.
Snij de truffels in stukjes en laat ze even in warm (niet heet of kokend) water weken. Eet en drink de truffels, kauw er lang en goed op. Ga pas blowen als je een duidelijk idee hebt wat de truffel voor een effect heeft. Ervoor blowen kan je trip wat rustiger/matter laten verlopen wat voor sommige mensen juist als een tegenvaller wordt ervaren.
Mijn ervaring met blowen op het moment dat de trip afneemt is juist erg positief. De trip werd juist weer een stuk sterker en ik had zeker het idee dat een een uur of 2 verlengd heeft.

Trip versterkende/verlengende middelen kun je inderdaad bij de smartshop halen, maar probeer het eerst gewoon zonder. Dan krijg je tenminste een idee wat de truffel kan doen. Ga niet gelijk voor het extreme.
Althans, dat vind ik.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2009, 02:23
Verwijderd
hoe was het?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 18:57
Verwijderd
ik heb gisteren ook truffels gehad.
Maar ik had de middelste soort qua sterkte en die waren nog aan de lichte kant. het was dat ik er dik bij blowde. en toen was het niet zo geniaal als hawaiaanse paddo's
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 20:48
Verwijderd
hm tja blijkbaar verschilt het toch nogal per persoon...de een tript er het hardst van al op en de ander vind het maar matig. helaas...

ik vraag me af wat het effect is van twee bakjes truffels in één keer opeten. extra heftig of werkt dat alleen maar verlengend, weet iemand dat?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 21:01
wann
wann is offline
Citaat:
ik vraag me af wat het effect is van twee bakjes truffels in één keer opeten. extra heftig of werkt dat alleen maar verlengend, weet iemand dat?
Heb het nooit geprobeerd maar het zal een beetje van beide zijn denk ik, net als bij paddo's.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 21:22
Verwijderd
ik ga volgende keer op een nuchtere maag en niet stoned een bakje van de zwaarste nemen. en dan kijken hoe dat is. dan kan ik altijd nog gaan blowen als ik wil later in de space
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 21:29
Verwijderd
Citaat:
net als bij paddo's.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 15:31
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Trip versterkende/verlengende middelen kun je inderdaad bij de smartshop halen, maar probeer het eerst gewoon zonder. Dan krijg je tenminste een idee wat de truffel kan doen. Ga niet gelijk voor het extreme.
Althans, dat vind ik.
Tja, is erg persoonlijk, en een beetje loos te gaan blowen als je weet wat voor effect de truffels hebben, maar dat dan niet te gaan doen met een verstekende joint, want dan moet je ineens weten wat truffels kunnen doen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 16:11
C r Y p S
C r Y p S is offline
Ik heb één keer truffels gedaan maar vond dat toen duidelijk anders dan paddo's. Meer een relaxte high, maar niet zo visueel. Maar misschien verschilt dat per keer of per persoon.
Oud 09-04-2009, 19:30
m!ke
m!ke is offline
Blowen + truffels was fijn, kan het niet echt vergelijken met alleen de truffels op
Sorry voor het lange wachten jongens, tripreport staat hier
Oud 20-04-2009, 20:16
Lyne
Lyne is offline
Hmm, ik dacht ik maak maar geen nieuw topic, kleine vraag. Ik heb zaterdag met een vriendin truffels op (we hadden 1 portie gedeeld), maar ik voelde er niet veel van. Ja gezichten op tv vervormden een klein beetje en het licht ging steeds feller en minder fel, maar verder was het meer relaxt ofzo. Hebben we dan gewoon te weinig genomen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Hmm, ik dacht ik maak maar geen nieuw topic, kleine vraag. Ik heb zaterdag met een vriendin truffels op (we hadden 1 portie gedeeld), maar ik voelde er niet veel van. Ja gezichten op tv vervormden een klein beetje en het licht ging steeds feller en minder fel, maar verder was het meer relaxt ofzo. Hebben we dan gewoon te weinig genomen ofzo?
zoals al vaker in dit topic gezegd is: blijkbaar verschilt het heel erg per persoon. Wann en ik gingen er flink hard op, anderen vonden het niet meer dan wel relaxt en grappig. Vreemd, zou niet weten waarom, misschien de instelling waarmee je de trip in gaat? Misschien wel de kwaliteit van de paddo's. Ik zou ook niet weten wat anders....
Misschien is een halve portie (half doosje) gewoon echt te weinig.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 21:54
m!ke
m!ke is offline
Citaat:
Doe je ogen toe
Edit: Rook er ook een dikke joint op
Oud 22-04-2009, 20:51
Mephisto
Mephisto is offline
Nee, dat mag je niet, je bent nog geen 18.
Oud 23-04-2009, 22:17
m!ke
m!ke is offline
Citaat:
Nee, dat mag je niet, je bent nog geen 18.
Ik ga geen volledig levensjaar geen wiet roken omdat ik het niet mag
Oud 25-04-2009, 11:49
Verwijderd
Citaat:
ik had in mijn eetje laatst een heel bakje op maar dan de ena sterkste en ik voelde nog minder dan jij ik zat alleen een boel kut grappen te maken.

Volgens mij kan van die truffels de zwaarste nog niemand kwaad doen.

vanavond gelukkig weer echte. gedroogde.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2009, 12:16
m!ke
m!ke is offline
Citaat:
ik had in mijn eetje laatst een heel bakje op maar dan de ena sterkste en ik voelde nog minder dan jij ik zat alleen een boel kut grappen te maken.

Volgens mij kan van die truffels de zwaarste nog niemand kwaad doen.

vanavond gelukkig weer echte. gedroogde.
Jammer dat je er niets van voelde..
Maar volgens mij is het wel puur persoonlijk hoe je er op reageert, zoals bij alle drugs overigens.
Oud 26-04-2009, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Jammer dat je er niets van voelde..
Maar volgens mij is het wel puur persoonlijk hoe je er op reageert, zoals bij alle drugs overigens.
Ik werkt zo goed mee als ik kon ik maakte wel wat kut grappen en zo maar het was niet spacend zo als wanneer je een bakje hawaiaanse ophebt.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2009, 10:54
m!ke
m!ke is offline
Citaat:
Ik werkt zo goed mee als ik kon ik maakte wel wat kut grappen en zo maar het was niet spacend zo als wanneer je een bakje hawaiaanse ophebt.
Het gevoel van een bakje hawaiaanse op te hebben ken ik jammer genoeg nog niet, maar ik vond die truffels toch wel heftige ervaring.
Had je kort daarvoor nog getript ofzo?
Oud 08-05-2009, 20:50
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Te weinig genomen of te veel verwacht.. De hoeveelheid hangt van je gewicht af..
Reageren

Regels voor berichten