Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2007, 18:04
nienna elensar
nienna elensar is offline
Heyhey

Ik heb al wat rond gekeken naar andere topics over bindingsangst, maar kan er niet eentje vinden met een soortgelijke vraag als de mijne. Ik weet ook niet echt zeker of mijn topic hier op zijn plaats is eigenlijk...

Ik weet van mezelf dat ik een behoorlijk heftige vorm van bindingsangst heb. Sinds kort realiseer ik mij dat het een dusdanige vorm aan heeft genomen, dat ik er alleen niet meer iets aan kan doen. Ik zou graag hulp willen zoeken, maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Het probleem is dat ik de oorzaken en gevolgen volkomen doordacht heb; ik weet precies hoe het zover gekomen is en waarom het zo heftig is. Hierdoor heb ik het gevoel dat een psycholoog mij niet echt kan helpen met mijn probleem omdat het er bij hen (geloof ik) voornamelijk omgaat duidelijkheid te scheppen in je problemen, alles op een rijtje te krijgen en te snappen hoe het zover gekomen is. Ik heb dit gedurende de jaren zelf gedaan en vraag me dus af of een psycholoog mij nog hulp kan bieden. Ik weet dat ik eigenlijk geen eigen-doktertje mag spelen, en ik weet ook echt dat ik wel hulp moet gaan zoeken… ik weet alleen niet waar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2007, 18:42
Verwijderd
Bij de huisarts, die kan je doorverwijzen. En ik denk dat een psycholoog je wel kan helpen bij je probleem ookal denk je dat je de oorzaak enzo al weet.
Succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 20:19
wafwaf
wafwaf is offline
Eeey, hele stomme tip eigenlijk, ik heb verschillende keren bij psychologen en maatschappelijk werkers en dat soort dingen gelopen, op een een of andere manier hielp dit nooit, totdat ik via mijn moeder bij een vrouw terecht kwam die blokkades op kan heffen. (je moet hier wel voor open staan) Ik zit namelijk vol met blokkades en daardoor heb ik me ook een tijd niet kunnen binden of hechten aan andere mensen. Dit heeft mij heel erg geholpen en mijn vriend is er ook blij mee. In het begin geloofde ik er niet zo in, maar naarmate ik vaker gegaan ben, zit ik nou veel beter in me vel en kijk anders tegen dingen aan. Hoop dat je er wat aan hebt en succes!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 20:22
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
wafwaf schreef op 03-05-2007 @ 21:19 :
Eeey, hele stomme tip eigenlijk, ik heb verschillende keren bij psychologen en maatschappelijk werkers en dat soort dingen gelopen, op een een of andere manier hielp dit nooit, totdat ik via mijn moeder bij een vrouw terecht kwam die blokkades op kan heffen. (je moet hier wel voor open staan) Ik zit namelijk vol met blokkades en daardoor heb ik me ook een tijd niet kunnen binden of hechten aan andere mensen. Dit heeft mij heel erg geholpen en mijn vriend is er ook blij mee. In het begin geloofde ik er niet zo in, maar naarmate ik vaker gegaan ben, zit ik nou veel beter in me vel en kijk anders tegen dingen aan. Hoop dat je er wat aan hebt en succes!
Reiki?
Oud 04-05-2007, 22:05
nienna elensar
nienna elensar is offline
Vind het geen stomme tip hoor! Geloof zelf absoluut dat dit soort therapievormen kunnen helpen. Heb alleen het idee dat het bij mij iets anders is, dat het meer gaat om een verkeerde houding/verkeerde ideeën maar dan meer van binnenuit. Het is niet iets wat ik bij mezelf even kan veranderen, maar vraag me dus af of een psycholoog dat wel kan...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten