Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2007, 20:06
Verwijderd
Op 1 mei moet ik met de trein naar Parijs, en ik wil weten of ik dat op verschillende manieren kan doen, aangezien een enkele reis vanaf Groningen 119 euro is... en dat vind ik fucking duur! Dat komt waarschijnlijk door de thalys/tgv-trein ofzo, die heeft z'n prijzen dit jaar namelijk weer met 12,5 procent verhoogd.

Iemand tips hoe ik in Parijs kan komen? Ik wil niet te vroeg weg aangezien het de dag ervoor koninginnedag was, en ik wil er eigenlijk om 20.00 's avonds al wel zijn omdat ik van het station opgehaald moet worden en dan nog een stuk met de auto reizen.
Advertentie
Oud 23-04-2007, 06:12
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Je kunt bij NS internationaal even informeren over internationale treinen. Er zijn namelijk ook internationale treinen die niet TGV zijn, maar dan doe je er ook een paar uur langer over!
Je moet in ieder geval van Groningen naar Roosendaal, van Roosendaal naar Antwerpen (eerste station over de grens) en dan van Antwerpen naar Parijs.

Misschien is vliegen wel goedkoper
Oud 23-04-2007, 07:51
Verwijderd
tickets vooraf kopen en met studentenkorting ofzo (of jongerenkorting, zoiets)

ik denk toch dat m'n broer op die manier eens met de trein naar Parijs is gegaan, ik stuur hem effe een PM met de link naar dit topic.
Oud 23-04-2007, 08:35
Ieke
Ieke is offline
Europa
Oud 23-04-2007, 09:11
Methuselah
Methuselah is offline
Je kan aan je station normaal gezien aanvragen of er nog studententickets zijn (of jongerentickets) die je kan kopen, kost ongeveer de helft...

Zo heb ik 't vorig jaar gedaan, was dan voor €50 heen en terug ofzo naar Parijs.

Maar of er zo kort voor je vertrek nog tickets zijn, dunno... Mij was toen gezegd om zeker 'n maand op voorhand te reserveren. Maar je kan altijd proberen!
Oud 23-04-2007, 10:34
Verwijderd
Oke bedankt, ik ga zowiezo even naar het loket om te informeren.
Via de reisplanner op ns.nl ging ik vanaf Groningen naar Schiphol, van Schiphol naar Utrecht CS, van Utrecht CS naar Brussel, en dan van Brussel met de Thalys naar Parijs... 118,90 met jongerenkorting.

OV heb ik niet omdat ik pas in september weer begin met studeren.

En als je echt een maand van te voren moet reserveren heb ik een probleem omdat ik volgende week al weg moet! Vliegen is trouwens niet goedkoper, een ticket wel, maar de zooi die daar nog overheen komt maakt het weer duurder (brandstoftoeslag enzo).

En Methuselah, 50 euro voor een retour??? Met je OV zeker? Want nu ben je al 50 euro kwijt om naar Schiphol te gaan vanaf Groningen
Oud 23-04-2007, 11:47
Kali
Kali is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 23-04-2007 @ 11:34 :

En Methuselah, 50 euro voor een retour??? Met je OV zeker? Want nu ben je al 50 euro kwijt om naar Schiphol te gaan vanaf Groningen
Methusaleh vertrekt denk ik vanuit Brussel voor 50€ heen en terug
Oud 23-04-2007, 12:04
Verwijderd
Je bent eigenlijk al te laat met boeken, want de goedkoopste tarieven zijn niet meer beschikbaar. Toch kun je de optie met een overstap in Brussel aanvinken en dan kost een enkeltje 69.90. Je doet er dan ongeveer 8 uur over en je neemt geen belachelijke omweg. Gewoon vanaf Groningen de intercity naar Rotterdam nemen en daar op de internationale trein naar Brussel. In Brussel stap je dan uiteindelijk op de Thalys. Goedkoper lukt zeker weten niet met de trein en je kunt gewoon bestellen op nsinternationaal.nl Boeken bij een stationsloket is duurder.
Oud 23-04-2007, 12:06
Neiu
Neiu is offline
Soms is de reisplanner van 9292ov.nl beter dan die van de NS. In dit geval geeft die planner aan dat je met 1 overstap op Schiphol er ook kunt zijn.
Oud 23-04-2007, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Neiu schreef op 23-04-2007 @ 13:06 :
Soms is de reisplanner van 9292ov.nl beter dan die van de NS. In dit geval geeft die planner aan dat je met 1 overstap op Schiphol er ook kunt zijn.
Jammer alleen dat je in dit geval niet via Schiphol hoeft.
Oud 23-04-2007, 12:38
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
MCH schreef op 23-04-2007 @ 13:08 :
Jammer alleen dat je in dit geval niet via Schiphol hoeft.
Hangt van de tijd af wanneer je wilt gaan.

Hoe dan ook, de reisplanner van de NS is vervelend. Verder is voor internationaal reizen met de trein door Europa www.db.de ook handig. Ook als je niet door Duitsland hoeft.
Oud 23-04-2007, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Neiu schreef op 23-04-2007 @ 13:38 :
Hangt van de tijd af wanneer je wilt gaan.

Hoe dan ook, de reisplanner van de NS is vervelend. Verder is voor internationaal reizen met de trein door Europa www.db.de ook handig. Ook als je niet door Duitsland hoeft.
TS hoeft niks te plannen. Hij wil een zo goedkoop mogelijke prijsopgave en die krijg je bij de NS wel en niet bij db.de ofzoiets.
Oud 23-04-2007, 15:38
Verwijderd
Het is jammer dat je niet dichterbij de Belgische grens woont. Treinverkeer kost in België namelijk bijna niets, dan had je voor een scheet in Brussel gezeten, en dan was de Thalys niet zo duur.

Dus vrees dat het óf veel betalen wordt voor de trein of vliegtuig, of voor benzine, om naar België te rijden en daar de Thalys te nemen
Oud 23-04-2007, 15:43
Verwijderd
via eurolines kun je vanaf utrecht voor 39 (3 euro administratiekosten) euro naar parijs misschien is dat een optie

De door u gekozen reis
Ticket: Enkele Reis Ticket
Van: Utrecht (Nederland)

Opstapplaats: CS Jaarbeurspl.Eurolines Halte
Naar: Paris (Frankrijk)
Heenreis: 1 mei 2007 - 09:45
Aantal passagiers: 1
Totaalbedrag: € 36.00

Passagiers
Type: jongere
Heenreis: Standaard tarief:
Prijs: € 36.00