Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2007, 14:53
frutos
frutos is offline
Is het normaal dat je in deze periode van het jaar, als het warmer is, je meer haaruitval hebt, ik zeg nu niet dat ik hier pakken haar verlies maar toch een beetje meer als een maandje geleden.

Is het door het weer? Moet ik gewoon is naar de kapper? Of ben ik kaal aan het worden ?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 08:13
frutos
frutos is offline
?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 09:14
Verwijderd
Is niet vreemd idd, gewoon goed blijven verzorgen en als het teveel word even langs de dokter
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 11:54
wup
wup is offline
Ik heb er niet echt verstand van, maar volgens mij is het redelijk normaal ja. Soort zomervachtje ofzo. Mijn haar wordt ook altijd minder als het warm is en ben nog steeds niet kaal.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 13:10
DDM
DDM is offline
Citaat:
frutos schreef op 29-04-2007 @ 15:53 :
Is het normaal dat je in deze periode van het jaar, als het warmer is, je meer haaruitval hebt, ik zeg nu niet dat ik hier pakken haar verlies maar toch een beetje meer als een maandje geleden.

Is het door het weer? Moet ik gewoon is naar de kapper? Of ben ik kaal aan het worden ?
Je hoort wel vaker klachten van haaruitval gerelateerd aan bepaalde perioden in het jaar. Maar meestal zie je dat bij meisjes/vrouwen en je wordt er niet kaal van. Het zou kunnen dat het een bepaalde periode is. Het kan ook komen door bepaalde lichamelijke aandoeningen (schildklierafwijkingen) etc. Het kan komen door een verkeerd dieet (bepaalde voedingsstoffen te weinig). Maar het kan ook passen bij je geslacht. Dan treedt er haaruitval op bij de haargrens en bij de kruin. Maar dit zie je echt als kaalheid. Verder weet ik natuurlijk niet hoe oud je bent. Aangezien je deze vorm van haaruitval meestal vanaf 18-jarige leeftijd ziet ontstaan.
Oud 03-05-2007, 20:25
frutos
frutos is offline
Ja ik ben 18 bijna 19, maar het wilt niet noodzakelijk zeggen dat ik dus kaal word?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 21:05
Lotte
Lotte is offline
Ik weet niet of het normaal is bij mensen maar bij katten is het in ieder geval heel normaal. In de zomer heb je gewoon minder haar nodig om warm te blijven
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 15:59
frutos
frutos is offline
Het is ook niet echt dat het er uit valt hoor, het is gewoon als ik het kam, meestal komen er zo goed als geen haren mee, nu toch een paar..kheb het nog al gehad maar kvroeg het mij gwn af
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 16:20
Verwijderd
Dat is normaal, zo lang het maar geen hele plukken zijn. Ieder mens verliest haren gedurende de dag, maar soms - bijvoorbeeld als 't warm is, geloof ik - verlies je er meer dan anders.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 11:34
frutos
frutos is offline
Ja het zijn er niet veel hoor, toch niet als ik men haar kam, ik denk maximum tien haartjes ofzo..en zo overdag lijk ik toch geen haar te verliezen op kussens of kleren, toch niet meer dan een normale persoon met middenlang haar.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 17:17
Roos
Roos is offline
Je verliest gemiddeld 100 haren per dag (dit heb ik ooit ergens gelezen, pin me er niet op vast). Dus als jij 10 haren verliest in je borstel, is dat niet zo veel

Regels voor berichten