Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2007, 11:30
dwight88
dwight88 is offline
via d-reizen heb ik met 3 vrienden een reis geboekt. Door onderlinge ruzie e.d. hebben we besloten niet te gaan.

Op de site zag ik dit:

Artikel 9, lid 2
Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, is de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:

1. bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling.
2. bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom.
3. bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom;
4. bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
5. bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
6. bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom;
7. bij annulering op de vertrekdag of later: de volle reissom.

We zouden half augustus vertrekken, dus m.i. lijkt art. 9 lid 2 sub 1 van toepassing, klopt dat? Het lijkt mij zo "makkelijk" om er met de aanbetaling (4x5 euro) en de annuleringskosten (20 euro bij d-reizen) vanaf te komen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2007, 12:03
Poepkind
Poepkind is offline
doen, schrijf een brief, waarin je dit alles vermeld. Dan ben je er als het goed is vanaf. Als ze gaan miepen, staan ze niet in hun recht, want ze hebben zelf die voorwaarden opgesteld.
Oud 20-05-2007, 19:51
Martiño
Martiño is offline
Als het zo in de algemene voorwaarden staat dan kun je er vanuit gaan dat dit de enige kosten zijn.

Ik las op de site van D-reizen dat ze ook altijd een standaard percentage aanbetaling vragen (15%), dus als je reis niet zo duur is, ben je ook niet zoveel kwijt als je ruim van tevoren annuleert.

Waarschijnlijk hebben ze nu nog genoeg tijd om de reis alsnog te verkopen.
Oud 20-05-2007, 19:53
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Irritant als mensen niet uitloggen op jouw PC , bovenstaande post was dus van mij .
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 20:18
Bloem
Bloem is offline
Vaak kun je bij dit soort dingen je reis niet annuleren. Je annuleringsverzekering geldt alleen als je bijvoorbeeld door ziekte of overlijden (van jezelf of een naast familielid) niet op vakantie kunt, als ik het goed heb.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 20-05-2007 @ 21:18 :
Vaak kun je bij dit soort dingen je reis niet annuleren. Je annuleringsverzekering geldt alleen als je bijvoorbeeld door ziekte of overlijden (van jezelf of een naast familielid) niet op vakantie kunt, als ik het goed heb.
klopt had een neef van mij ook toen ie met zn vriendin op vakantie wou en t daarna uitging, toen moesten ze alsnog gaan want niemand anders kon in plaats van hun gaan.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 21:12
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Er is toch een verschil tussen de manier waarop ts wil annuleren bij de reisorganisatie en annuleren met gebruik van een annuleringsverzekering?
Oud 20-05-2007, 23:06
dwight88
dwight88 is offline
je annuleert toch eerst, alvorens er uberhaupt sprake is van een verzekering die iets terugbetaald?

dat deze situatie niet onder een verzekering valt lijkt helder; de kosten van deze annulering lijken mij echter te overzien in dit geval (de aanbetalign was nihil met 20 euro voor 4 personen, was een of andere actie).
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 08:16
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Wie heeft het hier over een annuleringsverzekering? Het staat gewoon in de algemene voorwaarden hoorrrr. Bloempje toch.
Oud 21-05-2007, 13:13
dwight88
dwight88 is offline
ben alleen heel erg benieuwd naar de kosten die het met zich mee gaat brengen..

als ik het mag geloven, dus alleen de aanbetaling + 20 euro..
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 13:29
Verwijderd
Als je hem niet kan annuleren, kan je hem altijd laten omboeken. dan kunnen er andere mensen mee.. Misschien niet handig, maar dan ben je iig zeker dat je niet al je geld kwijt bent.

Maar ga voor de zekerheid langs het reisbureau, of bel ze even.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2007, 18:12
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Neiu schreef op 20-05-2007 @ 22:12 :
Er is toch een verschil tussen de manier waarop ts wil annuleren bij de reisorganisatie en annuleren met gebruik van een annuleringsverzekering?
Ah ja, ik ging er automatisch van uit dat dit ook onder de annuleringsverzekering viel, maar dat zal wel niet dan

Citaat:
Poepkind schreef op 21-05-2007 @ 09:16 :
Wie heeft het hier over een annuleringsverzekering? Het staat gewoon in de algemene voorwaarden hoorrrr. Bloempje toch.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 19:32
Jarabe de Palo
Jarabe de Palo is offline
t lijkt me sterk dat je uberhaupt aanspraak maakt op enige teruggave. ik kon vorig jaar ook niet, omdat ik mn diploma uitreiking e.d. had en kreeg niets terug. heb uiteindelijk nog wel luchthavenbelasting terug kunnen krijgen.

volgens mij is ruzie geen geldige reden. moet je dit artikel eens lezen, bladzijde 7:

http://www.anwb.nl/published/anwbcms...ag6-837288.pdf
Met citaat reageren
Oud 26-05-2007, 08:16
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Jarabe de Palo schreef op 25-05-2007 @ 20:32 :
t lijkt me sterk dat je uberhaupt aanspraak maakt op enige teruggave. ik kon vorig jaar ook niet, omdat ik mn diploma uitreiking e.d. had en kreeg niets terug. heb uiteindelijk nog wel luchthavenbelasting terug kunnen krijgen.

volgens mij is ruzie geen geldige reden. moet je dit artikel eens lezen, bladzijde 7:

http://www.anwb.nl/published/anwbcms...ag6-837288.pdf
Maar het gaat hier ook niet om teruggave, hij is gewoon het deel wat hij heeft betaald kwijt (aanbetaling), zo staat het ook in de algemene voorwaarden van D-Reizen. Hij heeft hierbij geluk gehad dat het een actie was, en er bijna niets aanbetaald hoefde te worden. Als je maar ver genoeg van tevoren annuleert zijn er vrij weinig kosten aan verbonden, de reis kan dan immers toch nog een keer verkocht worden.

Het heeft dus niets te maken met een annuleringsverzekering, want nee, die betaalt inderdaad niet uit bij ruzie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten