Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2007, 23:38
Riazor
Riazor is offline
a

Laatst gewijzigd op 03-09-2010 om 13:43.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 00:28
Sade
Sade is offline
Ziet er een beetje vaag uit, ff naar de dokter dus.
Oud 01-07-2007, 00:44
Riazor
Riazor is offline
a

Laatst gewijzigd op 03-09-2010 om 13:43.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 00:50
Sade
Sade is offline
Citaat:
Riazor schreef op 01-07-2007 @ 01:44 :
Ja dat ga ik ook doen maar t probleem is dat ik het vooral savonds en snachts heb en dan kan je moeilijk naar de huisarts (vandaar ook de foto ) *krab krab*
http://www.allergieplein.nl/showpage...&ThreadID=8314
Heb daar al wat ''lotgenoten'' gevonden dus ik merk wel datk niet de enige ben, toch kan ik er niet echt uithalen wat nou de oorzaak precies is.
Daarom kun je beter naar de dokter gaan, ipv rond te googlen op jeuk en bultjes. Er zijn namelijk 100.000 aandoeningen waarbij jeuk en bultjes voor kunnen komen, en voor hetzelfde geld heb je gordelroos oid dus ga nou maar
Oud 01-07-2007, 00:52
Riazor
Riazor is offline
Citaat:
Sade schreef op 01-07-2007 @ 01:50 :
Daarom kun je beter naar de dokter gaan, ipv rond te googlen op jeuk en bultjes. Er zijn namelijk 100.000 aandoeningen waarbij jeuk en bultjes voor kunnen komen, en voor hetzelfde geld heb je gordelroos oid dus ga nou maar
Kan moeilijk nu naar de dokter gaan om 1:50 is t niet maak morgen een afspraak

(gaf alleen maar die link omdat daar een aantal posts stonden die zo van mij hadden kunnen zijn qua klachten etc)

Ik heb trouwens deze week ook een koortslip gehad, misschien dat het daar iets mee te maken kan hebben, of er een verband tussen kan zijn)?

Laatst gewijzigd op 01-07-2007 om 00:55.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 06:29
Verwijderd
Je foto is erg onduidelijk. Misschien zouden het galbulten kunnen zijn, die ontstaan bij een allergie. Maar dat valt niet echt zeker te zeggen over internet
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 09:18
Hawahaai
Hawahaai is offline
Als je alleen 's avonds en 's nachts last hebt van die bultjes, is er dan geen verband te trekken met wasmiddel, bepaalde type kleding, iets wat je gegeten hebt?
Ik krijg bijvoorbeeld zulke bultjes (tenminste, wat ik er van kan zien op de foto) van etiketjes in bepaalde kledingstukken en ze trekken weg nadat ik die kleren uitgedaan heb.

Maar goed, als je het niet vertrouwt, zou ik even de huisarts bellen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 15:04
ekki
ekki is offline
M'n vriend had ook ineens allemaal bultjes, vooral op z'n schouders en bovenrug en nek. Duurde even voor het weg was (denk een week ofzo). Ik vermoed dat ie een allergische reactie had ergens op. Tsja, als het niet vanzelf weggaat als je niet krabt zou ik naar de huisarts gaan, kun je uitzoeken wat het is. Maar als je blijft krabben, dan blijft 't waarschijnlijk bestaan.
Oud 01-07-2007, 15:13
DDM
DDM is offline
Dat lijkt op urticaria.
Oud 01-07-2007, 15:42
the exploding boy
the exploding boy is offline
Hmm zien eruit als bij mij Kan histamine bulten zijn. Heb ik door allergie.
Komt het op als je eraan jeukt, doet het pijn, brandt het, verdwijnen ze ook weer helemaal of blijf je ze zien, zitten ze steeds op dezelfde plek, zijn het echt bultjes of ook krassen zeg maar, strepen?

Nouja dat allemaal ?

Mochten die het zijn dan krijg je waarschijnlijk histamineremmers mee, die echt kut zijn, je kunt dan beter naar de oorzaak op zoek, allergietest of beter nog IgE- test,
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 16:11
Riazor
Riazor is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 01-07-2007 @ 16:42 :
Hmm zien eruit als bij mij Kan histamine bulten zijn. Heb ik door allergie.
Komt het op als je eraan jeukt, doet het pijn, brandt het, verdwijnen ze ook weer helemaal of blijf je ze zien, zitten ze steeds op dezelfde plek, zijn het echt bultjes of ook krassen zeg maar, strepen?

Nouja dat allemaal ?

Mochten die het zijn dan krijg je waarschijnlijk histamineremmers mee, die echt kut zijn, je kunt dan beter naar de oorzaak op zoek, allergietest of beter nog IgE- test,
Het jeukt, doet geen pijn maar het brand wel (door het krabben volgens mij), ze verdwijnen heel snel, 30min na die foto was het helemaal weg.. uur later had ik weer bultjes op mn rug, het zijn vooral bultjes maar soms strepen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 16:14
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 01-07-2007 @ 16:42 :
die echt kut zijn
hoe kom je daar nou weer bij!? door die histamine remmers kunnen veel mensen een normaal leven lijden zonder ernstige klachten. Die moesten vroeger binnen blijven door hun hooikoorts, of konden nooit ergens op bezoek. Het zijn onschuldige tabletjes waar je eigenlijk nooit bijwerkingen van krijgt, zeker van de moderne anti suf.
Oud 01-07-2007, 16:53
mepsteen
mepsteen is offline
processie rupsen denk ik zo.
Oud 02-07-2007, 07:40
tuttebel
tuttebel is offline
kan processierups zijn. fiets/loop je wel eens in de buurt van eikenbomen? let eens op of er zulke beestjes inzitten. zo ja, voortaan iets met lange mouwen aandoen, rits helemaal dicht, etc.

anders misschien een erg droge huid? smeer je je in het iets na het douchen? iets van bodylotion/creme. probeer dat eens een week, kijken of het baadt.
Oud 02-07-2007, 10:48
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 01-07-2007 @ 17:14 :
hoe kom je daar nou weer bij!? door die histamine remmers kunnen veel mensen een normaal leven lijden zonder ernstige klachten. Die moesten vroeger binnen blijven door hun hooikoorts, of konden nooit ergens op bezoek. Het zijn onschuldige tabletjes waar je eigenlijk nooit bijwerkingen van krijgt, zeker van de moderne anti suf.
zijn zeker niet onschuldig. histaminebultjes etc. krijg je niet altijd door een teveel aan histamine, maar ook vaak door een te kleine bufferzone in je lichaam. zeg maar een normaal iem. krijgt die bulten pas bij 1,0 verschil met normaal, terwijl jij ze krijgt bij 0,3 ofzo. dit betekent dus dat je niet per definitie teveel in je lichaam hebt, het kan ook te weinig zijn. histamineremmers kunnen in dat geval wel degleijk schadelijk zijn!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 11:44
Riazor
Riazor is offline
Citaat:
tuttebel schreef op 02-07-2007 @ 08:40 :
kan processierups zijn. fiets/loop je wel eens in de buurt van eikenbomen? let eens op of er zulke beestjes inzitten. zo ja, voortaan iets met lange mouwen aandoen, rits helemaal dicht, etc.

anders misschien een erg droge huid? smeer je je in het iets na het douchen? iets van bodylotion/creme. probeer dat eens een week, kijken of het baadt.
Ik heb de laatste weken niet echt in bosrijk gebied gelopen of gefietst dus processierups lijkt me sterk.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 14:13
ekki
ekki is offline
Citaat:
Riazor schreef op 02-07-2007 @ 12:44 :
Ik heb de laatste weken niet echt in bosrijk gebied gelopen of gefietst dus processierups lijkt me sterk.
Er stond bij een benzinestation aan de kant van de snelweg een waarschuwing voor processierupsen. Volgens mij hoeft het dus niet eens zo heel bosrijk te zijn.
Oud 02-07-2007, 15:39
Verwijderd
die bomen waar de rupsen in zitten, ik kom even niet op de naam, die staan toch ook wel eens aan lanen in woonwijken?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 16:44
Riazor
Riazor is offline
Ik heb de bulten ook op dagen waarop ik amper buiten ben geweest dus beetje raar
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 16:40
Riazor
Riazor is offline
Twas dus netelroos zei de huisarts
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 23:59
DDM
DDM is offline
Citaat:
Riazor schreef op 04-07-2007 @ 17:40 :
Twas dus netelroos zei de huisarts
Wat verrassend
Oud 05-07-2007, 08:11
Sade
Sade is offline
Zat ik er niet eens zo ver naast
Oud 05-07-2007, 08:25
Verwijderd
Oh en voor de duidelijkheid, netelroos, urticaria, galbulten en histaminebultjes: allemaal hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 12:06
Riazor
Riazor is offline
Yup zei de huisarts ook al, kan 1000000 verschillende oorzaken hebben, heb pilletjes gekregen (heel klein dus geen rotspul ) en heb er nu geen last meer van.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 12:10
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Riazor schreef op 05-07-2007 @ 13:06 :
Yup zei de huisarts ook al, kan 1000000 verschillende oorzaken hebben, heb pilletjes gekregen (heel klein dus geen rotspul ) en heb er nu geen last meer van.

ik zou overigens toch even kijken naar dingen waar je allergisch voor bent. Dan kan je die schrappen, bv het waspoeder.
Oud 05-07-2007, 13:31
Riazor
Riazor is offline
Ik deed laatste weken niks anders dan normaal, niet door andere gebieden fietsen, niks anders eten, geen andere kleren, geen nieuwe wasmiddel of iets dergelijks, daarom vind ik t zo raar.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2007, 13:34
Poepkind
Poepkind is offline
Een allergie kan je ook krijgen voor iets dat je altijd gebruikt. Je hoeft niet perse iets anders te doen. Maar het is natuurlijk wel erg lastig achterhalen zo.
Oud 05-07-2007, 13:43
ekki
ekki is offline
Citaat:
Riazor schreef op 05-07-2007 @ 13:06 :
(heel klein dus geen rotspul )
Hoe groter, hoe slechter ofzo?
Oud 05-07-2007, 14:25
Riazor
Riazor is offline
Citaat:
ekki schreef op 05-07-2007 @ 14:43 :