Advertentie | |
|
![]() |
|
Had je deze gevoeligheid al voordat je moeder overleed? Of is het begonnen toen je moeder overleed.
Het kan namelijk heel goed dat je bij jezelf een soort knopje hebt uitgeschakeld, toen je moeder overleed. Dat niemand je op deze manier goed meer kan raken of je verdriet kan doen. Dat je er zelf niet mee belast raakt als iemand wat heeft. Dat noem je zelfbescherming en ik heb het ook heel erg lang gehad. Vraag me niet waarom, maar bij mij was het van de ene op de andere dag over, alsof er een deken van me afviel en ik de lucht weer kon zien. Ik merkte bij mezelf dat ik me niet langer hoefte te beschermen tegen slechte invloeden van buitenaf, of van vervelende gebeurtenissen. Ik ging het proberen te accepteren en naar een oplossing zoeken waarbij de ander gebaat was, maar bovenal ik zelf. Als het andersom is, dus, dat je deze ongevoeligheid hebt voordat je moeder is overleden, kan het misschien zijn dat je je depressief voelt. Er word van pubers nog al eens gezegd dat ze zo onverschillig doen. Maar vaak ligt daar een depressief aan ten grondslag.
|
![]() |
Ik heb het denk ik vanaf de dag dat ik hoorde dat mijn moeder ziek was en ze zou overlijden. Toen heb ik alles buiten gesloten, om me niet te kunnen raken. Toen ze was overleden had ik al een soort van afscheid genomen, daardoor voelde ik het niet..
Ik weet nog dat mijn broertje heel boos was, omdat ik het niet erg vond... Dat raakte me zelfs niet, nu nog niet... Negatieve dingen sluit ik buiten en ik probeer me zo min mogelijk te binden met mensen, alleen als ik echt 100% zeker van hen ben... Ik zal er nog eens over na denken.. hoe ik mezelf wat meer moet openen ofzo.. |
![]() |
||
Citaat:
Het lijkt me een goed idee om eens contact op te nemen met een psycholoog om aan de hand van gesprekken met hem of haar te leren hoe je je alsnog kunt openstellen voor emoties.
|
Verwijderd
|
Ik ken het eigenlijk wel een beetje. Ik heb soms het gevoel dat ik om niemand echt geef, dat het me eigenlijk alleen maar iets zou kunnen schelen als mijn ouders of broertje zouden overlijden of zo, verder niemand. Ik weet niet eens of het me wel zo veel zou uitmaken als ik vriendinnen kwijtraakte, of het me alleen iets zou kunnen schelen omdat ik dan alleen zou zijn of dat het me kan schelen omdat zij weg zijn. Ik kan heel gemakkelijk met verliezen leven en snap ook niet dat mijn moeder het zoveel kan schelen dat mijn tante bijv pijn heeft. Goed, erg voor haar, ik leef mee en ik kan me voorstellen hoe ze zich voelt, maar zelf kan het me niks schelen...
En toch heb ik er een hekel aan als anderen pijn voelen, wil ik er dan wel wat aan doen, wil ik ze troosten of helpen... maar persoonlijk kan het me niet veel. Zeg maar. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
alsof doen doe ik wel ja (op me werk soms wel makkelijk) maar ik heb ook gewoon ijswater door me aderen stromen hoor ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb er wel mee leren leven, maar op een verkeerde manier... |
![]() |
||
Citaat:
|
Misschien komt het dat je zoveel mee hebt gemaakt, ik herken het wel een beetje. Heb ook al wat dingen meegemaakt, en nu met me oma bv die komt telkens met van alles en nog wat in het ziekenhuis. Het boeit me niet eens, heb denk ik ook al afscheid genomen. Met me opa van de andere kant van de familie hetzelfde. Daar bleek het tijdens de operatie nog erger te zijn dan verwacht(kanker) dan denk ik van. tja, das vervelend. heel hard lijkt het zo. maar hoe meer je mee hebt gemaakt hoe meer je je van gevoelens afsluit. tenminste is bij mij zo.
maar dit kan ook bedrog zijn, heb je nu geen verdriet maar als je daarlijk een paar jaar verder bent, kan het allemaal ineens eruit komen en wordt je depressief enzo, je moet er misschien maar eens met iemand over gaan praten, want als ik dat zo bekijk heb je toch heel wat meegemaakt. het klinkt wel cliché maar misschien is hulp zoeken wel het beste. ikzelf vind het altijd wel moeilijk om hulp te zoeken en het liefste wil ik dat helemaal niet, maar je moet maar kijken wat jou het beste lijkt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Dildo/vibrator kopen PotatoBoy99 | 31 | 06-08-2016 17:11 | |
Seksualiteit |
Eikel beetje ongevoelig Records070 | 14 | 18-07-2011 16:03 | |
Drugs & Alcohol |
(nagenoeg) Ongevoelig voor prettige goedjes Daantjer | 20 | 03-11-2009 16:23 | |
Seksualiteit |
Moet ik me laten besnijden of niet ? elvis presly | 36 | 29-08-2009 01:26 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Is het juist om mensen te hypnotiseren? Dotcom | 16 | 28-08-2004 04:14 | |
Verhalen & Gedichten |
ongevoelig murwari | 8 | 17-12-2001 16:18 |