Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2007, 14:52
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Ik denk dat ik een blaasontsteking heb.
Het lijkt me het meest logische want ik zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn.

Elke keer als ik namelijk naar de wc ga, heb ik de seconde daarop het gevoel dat ik nog een keer moet. En soms is het gevoel zó sterk dat ik idd ga na 5min maar dan komt er niet een klein druppeltje uit wat normaal gesproken zo is bij een blaasontsteking maar een klein plasje. Inhoud van een theelepel bij wijze van spreken
Toch voel ik geen (branderige) pijn bij het plassen. Wel voel ik zo'n kriebelend gevoel wat je hebt als je spuitend klaarkomt als vrouw (geen id hoe het bij mannen voelt he) alleen dan versterkt, en dat voelt niet bepaald lekker meer

Voor dat ik naar de huisarts ga, wil ik weten:
Wat vinden / denken jullie hiervan? Wat zou het kunnen zijn?
Oud 20-06-2007, 14:58
coopergirl
coopergirl is offline
Midstream urine opvangen en naar de doktersassistente brengen.

(Je eerst van onderen wassen en met een potje de 'middelste' ochtendurine opvangen.. Als je begrijpt wat ik bedoel )

Bij de praktijk kunnen ze middels sticks kijken of er bacterien e.d. in je urine zit.
Oud 20-06-2007, 14:59
Lorelei
Lorelei is offline
Het klinkt inderdaad als een blaasontsteking.
Oud 20-06-2007, 15:05
Verwijderd
Klinkt idd als een blaasontsteking. Een blaasontsteking geeft niet altijd pijn bij het plassen.

Je kan naar de huisarts gaan, maar je kan ook proberen heel veel te drinken, ik drink zelf bij een blaasontsteking zeker 2 liter cranberrysap op een dag. Of ik drink veel water en slik cranberrycapsules. Die zijn rijk aan vitamine C, dat maakt je urine heel zuur, waardoor de bacteriën wegspoelen. (Het schijnt verder ook dat cranberrysap/capsules beter werken dan bv sinaasappelsap of vit.C-tabletjes.) Als het dan niet minder wordt, kan je alsnog naar de huisarts. Meteen aan de antibiotica gaan wanneer je het goed zelf kan bestrijden vind ik altijd zo zonde. Straks kan het een keer niet zelfs behandelen en heb je echt antibiotica nodig; ben je resistent...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2007, 15:05
da leentjuh
da leentjuh is offline
Idd blaastontsteking. En die sticks werken niet altijd goed trouwens.
Oud 20-06-2007, 15:38
DDM
DDM is offline
Zou een blaasontsteking kunnen zijn ja. Het kan zich met alle soorten klachten presenteren en er zijn geen obligate klachten. Zoals eerder gezegd. Een portie midstream.
Oud 20-06-2007, 17:18
ekki
ekki is offline
Overigens probeer ik blaasontsteking te voorkomen door iedere dag minstens 1,5 liter water te drinken (meestal meer, thee enzo). Ik weet niet of je het daarmee altijd voorkomt (vast niet), maar als je elke dag iig 2 liter water drinkt, is de kans op blaasontsteking sowieso al kleiner.
Ik heb een 1,5-literfles water altijd bij me, die ik per dag leeg drink. Dan weet ik precies hoeveel ik op een dag minstens op heb.
Oud 20-06-2007, 18:16
da leentjuh
da leentjuh is offline
Als je blaasontsteking wilt proberen te voorkomen kun je beter cranberrycapsules nemen evt in combinatie met probiotica zoals bijv. yakult. En daarnaast uiteraard genoeg drinken.
Oud 20-06-2007, 18:22
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
ekki schreef op 20-06-2007 @ 18:18 :
Overigens probeer ik blaasontsteking te voorkomen door iedere dag minstens 1,5 liter water te drinken (meestal meer, thee enzo). Ik weet niet of je het daarmee altijd voorkomt (vast niet), maar als je elke dag iig 2 liter water drinkt, is de kans op blaasontsteking sowieso al kleiner.
Ik heb een 1,5-literfles water altijd bij me, die ik per dag leeg drink. Dan weet ik precies hoeveel ik op een dag minstens op heb.
Normaal gesproken dronk ik altijd 1,5 tot 2 liter water per dag, ook heel veel thee voornamelijk maar de laatste tijd eigenlijk niet meer. Ik weet ook niet waarom. In die periode heb ik ook last gekregen van mn klachten.

Ik heb eerder zoiets als dit gevoeld maar dat was maar heel eventjes omdat ik toen ook (nog) meer water ging drinken en ik vermoed dat ik het toen heb weggedronken. Dus weer meer water/thee drinken ga ik doen, en ik ga dat cranberrysap ook proberen want dat heb ik vaker gehoord bij mensen die een blaasontsteking hebben.

Ieder geval vast bedankt iedereen tot nu toe voor de tips. Als het aan blijft houden, ga ik alsnog naar de huisarts
Oud 20-06-2007, 18:25
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 20-06-2007 @ 19:16 :
Als je blaasontsteking wilt proberen te voorkomen kun je beter cranberrycapsules nemen evt in combinatie met probiotica zoals bijv. yakult. En daarnaast uiteraard genoeg drinken.
Yakult drink ik al iedere dag. Ik moet wel anders krijg ik last van verstopte darmen, yakult werkt bij mij het beste.
En capsules weet ik nu al krijg ik niet weg. Ik ben echt een pietlut met pillen doorslikken Dus ik probeer de sap-versie wel ipv de capsules.
Werkt hopelijk net zo goed
Oud 21-06-2007, 00:23
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 20-06-2007 @ 16:05 :
Idd blaastontsteking. En die sticks werken niet altijd goed trouwens.
Ze geven een goed beeld. Voor uitvoerig onderzoek wordt urine op kweek gezet. Bij een 'simpele' urineweginfectie is dat niet nodig...
Oud 21-06-2007, 08:51
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 21-06-2007 @ 01:23 :
Ze geven een goed beeld. Voor uitvoerig onderzoek wordt urine op kweek gezet. Bij een 'simpele' urineweginfectie is dat niet nodig...
Ik heb die sticks thuis en ze geven vaak niet aan dat ik blaasontsteking heb, terwijl dan uit kweek blijkt dat het wél zo is. En laatst bij de huisarts ook, keken ze met die sticks, niks aan de hand. Bleek ook dat ik dus wel een ernstige urineweginfectie had..
Oud 21-06-2007, 09:37
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 21-06-2007 @ 09:51 :
Ik heb die sticks thuis en ze geven vaak niet aan dat ik blaasontsteking heb, terwijl dan uit kweek blijkt dat het wél zo is. En laatst bij de huisarts ook, keken ze met die sticks, niks aan de hand. Bleek ook dat ik dus wel een ernstige urineweginfectie had..
Okay, als je dat zegt geloof ik je
Op school heb ik geleerd dat het wel een goede indicator is, en in de praktijk heb ik geen ervaring met een onjuiste uitslag (hoewel het niet altijd daarna naar het laboratorium wordt gestuurd).
Oud 21-06-2007, 09:49
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 21-06-2007 @ 10:37 :
Okay, als je dat zegt geloof ik je
Op school heb ik geleerd dat het wel een goede indicator is, en in de praktijk heb ik geen ervaring met een onjuiste uitslag (hoewel het niet altijd daarna naar het laboratorium wordt gestuurd).

Hmm, misschien ben ik ook wel een geval apart.
Oud 21-06-2007, 10:10
Verwijderd
Nitriet dipsticks zijn vooral gevoelig voor e.coli urineweginfecties, misschien wordt het bij jou door een andere bacterie veroorzaakt, da leentjuh?
Als ik het me goed herinner zijn ze rond de 95 % betrouwbaar.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 11:47
Lorelei
Lorelei is offline
Overigens is een andere goeie manier om de kans op blaasontsteking te verkleinen, altijd naar de wc gaan na de seks. Aaaaaltijd.
Oud 21-06-2007, 11:50
DDM
DDM is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-06-2007 @ 11:10 :
Nitriet dipsticks zijn vooral gevoelig voor e.coli urineweginfecties, misschien wordt het bij jou door een andere bacterie veroorzaakt, da leentjuh?
Als ik het me goed herinner zijn ze rond de 95 % betrouwbaar.
97% specificiteit ja. Maar een sensitiviteit van rond de 50%. Veroorzaakt inderdaad doordat het natuurlijk wel een nitrietproducerende bacterie moet zijn en er genoeg inname is van nitraatrijk voedsel. Anders kan de boel vertekenen.
Oud 21-06-2007, 11:52
Verwijderd
Ja, ik wist niet meer of dat nu sensitivitiet of specificiteit was
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 13:04
marrel
marrel is offline
Wat voor dipstick gaat het eigenlijk over, ken van school alleen zoeen met 2 agartype erop. Kunt er geen telling o.i.d. op uitvoeren, maar kijken van wel of geen groei. Klinkt bij jullie meer als een strookje ofzo? Wist niet dat het bestond

Kweken doen ze alleen als de eerst voorgeschreve brede antibiotica niet werken.
Oud 21-06-2007, 13:16
DDM
DDM is offline
Citaat:
marrel schreef op 21-06-2007 @ 14:04 :
Wat voor dipstick gaat het eigenlijk over, ken van school alleen zoeen met 2 agartype erop. Kunt er geen telling o.i.d. op uitvoeren, maar kijken van wel of geen groei. Klinkt bij jullie meer als een strookje ofzo? Wist niet dat het bestond

Kweken doen ze alleen als de eerst voorgeschreve brede antibiotica niet werken.
Nee we bedoelen niet de dipslide.
We hebben het over de teststrookjes met verschillende velden voor nitriet, glucose, ph, ketonen etc.
Oud 21-06-2007, 13:31
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
DDM schreef op 21-06-2007 @ 14:16 :
Nee we bedoelen niet de dipslide.
We hebben het over de teststrookjes met verschillende velden voor nitriet, glucose, ph, ketonen etc.
Ja, die heb ik thuis.

Maar wat bij mij ook speelt is dat ie sowieso hoge nitriet (oid) aan kan geven ivm catheteriseren en ik denk misschien dat ik ook wel wat te weinig nitraat binnenkrijg..
Alleen wel irritant dat ie heel vaak gewoon aangeeft dat er niks mis is, terwijl ik dan wel blaasontsteking heb.
Oud 21-06-2007, 13:41
ekki
ekki is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 20-06-2007 @ 19:22 :
Normaal gesproken dronk ik altijd 1,5 tot 2 liter water per dag, ook heel veel thee voornamelijk maar de laatste tijd eigenlijk niet meer. Ik weet ook niet waarom. In die periode heb ik ook last gekregen van mn klachten.

Ik heb eerder zoiets als dit gevoeld maar dat was maar heel eventjes omdat ik toen ook (nog) meer water ging drinken en ik vermoed dat ik het toen heb weggedronken. Dus weer meer water/thee drinken ga ik doen, en ik ga dat cranberrysap ook proberen want dat heb ik vaker gehoord bij mensen die een blaasontsteking hebben.

Ieder geval vast bedankt iedereen tot nu toe voor de tips. Als het aan blijft houden, ga ik alsnog naar de huisarts
Ik heb idd ook wel eens dat ik een tijdje een klein beetje een rotgevoel heb met plassen. Dan ff heel veel drinken en dan gaat het weer over.

Maar ik heb ook een keer echt een hele pijnlijke 'acute' blaasontsteking gehad. Die heb ik maar niet weggedronken, ben wel even naar de arts geweest. Toen kon ik echt niet meer slapen van de pijn. Als het zo is of je hebt koorts, dan moet je echt naar de huisarts gaan.
Oud 21-06-2007, 22:01
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Ik heb dat ook 1x gehad, zo'n mega pijnlijke acute blaasontsteking.
Ik ging toen ook kapot van de pijn en moest daar ook met een kuur vanaf geholpen worden. Zo erg als toen heb ik het nooit meer gehad. In fact, ik heb sinds toen helemaal nooit meer een BO gehad.
Dit zou dan weer de eerste keer sinds jaren zijn.
Oud 21-06-2007, 22:03
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
grl schreef op 21-06-2007 @ 12:47 :
Overigens is een andere goeie manier om de kans op blaasontsteking te verkleinen, altijd naar de wc gaan na de seks. Aaaaaltijd.
Ik ga soms liever vantevoren, omdat ik nogal ns gevoelig (droog) kan worden door de sex en het dan juist zo brandt aan mn schaamlippen enzo als ik dan daarna ga plassen.
Maar dat maakt toch niet uit of het vantevoren is of erna?
Oud 21-06-2007, 22:36
knir
knir is offline
jawel, want daarna spoel je juist de bacteriën eruit
Oud 22-06-2007, 09:14
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 21-06-2007 @ 23:03 :
Ik ga soms liever vantevoren, omdat ik nogal ns gevoelig (droog) kan worden door de sex en het dan juist zo brandt aan mn schaamlippen enzo als ik dan daarna ga plassen.
Maar dat maakt toch niet uit of het vantevoren is of erna?
Wat knir zegt, het gaat er juist om dat je de bacterien wegspoelt.
Oud 22-06-2007, 09:59
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Ja maar de 'ingang' waar de lul doorheen komt voor sex, is niet dezelfde als de urine buis. Ze komen misschien wel uit op de hoofdin- en uitgang, maar dan zou het alleen gelden voor de bacteriën die daar zitten. En die worden net zo goed al weggewassen als ik onder de douche sta, dus wat maakt het dan uit? (lijkt mij tenminste, correct me if I'm wrong)
Oud 22-06-2007, 12:19
Verwijderd
Er is tijdens de seks in dat hele gebied een hoop wrijving waardoor bacteriën uit de endeldarm in de urienbuis kunnen komen. Met douchen spoel je die niet weg omdat je niet de binnenkant van je urinebuis wast.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 16:54
Verwijderd
Dus plassen ná de seks. Dat doe ik ook en 't voorkomt echt een heleboel gedoe.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2007, 19:37
Lorelei
Lorelei is offline
Uhuh. Ik heb het een keertje overgeslagen. De volgende dag plaste ik bloed tegen de tijd dat we bij de EHBO aankwamen

Ok, da's misschien niet helemaal normaal maar toch
Oud 23-06-2007, 20:17
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
grl schreef op 22-06-2007 @ 20:37 :
Uhuh. Ik heb het een keertje overgeslagen. De volgende dag plaste ik bloed tegen de tijd dat we bij de EHBO aankwamen

Ok, da's misschien niet helemaal normaal maar toch
Valt mee hoor, klein beetje maar

Heb vandaag trouwens cranberry sap gekocht. My God!!
Dat spul is echt zúúr!!! Ik wist dat het zuur zou zijn, dus ik zat me er wel op voor te bereiden maar dit... hahaha
Zolang het maar werkt, dan vinnik het allemaal allang best
Oud 23-06-2007, 21:23
ekki
ekki is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 23-06-2007 @ 21:17 :
Heb vandaag trouwens cranberry sap gekocht. My God!!
Dat spul is echt zúúr!!! Ik wist dat het zuur zou zijn, dus ik zat me er wel op voor te bereiden maar dit... hahaha
Zolang het maar werkt, dan vinnik het allemaal allang best
Ik verdunde het maar met water, dan was het nog wel aardig te doen.
Oud 24-06-2007, 11:24
Verwijderd
Idd, verdunnen met water. En ik klok heel vaak ook gewoon zo snel mogelijk een glas achterover gevolgd door nog een glas water (Hoewel 't wel went; na een tijdje is het wel nog heel zuur, maar ga je er niet meer zo van rillen )
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 21:42
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Het enige nadeel wat ik er nu van merk is dat ik meer last krijg van mn darmen Buikpijn & gasvorming enzo. Ook de maagwand voel ik, dies al gevoeliger van zichzelf zegmaar, die voel ik nu na ieder glas.
Ik ga verdunnen met water proberen, maar als dat niet werkt ga ik me afvragen of ik er nog wel mee door moet gaan.
Oud 24-06-2007, 21:47
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 24-06-2007 @ 22:42 :
Het enige nadeel wat ik er nu van merk is dat ik meer last krijg van mn darmen Buikpijn & gasvorming enzo. Ook de maagwand voel ik, dies al gevoeliger van zichzelf zegmaar, die voel ik nu na ieder glas.
Ik ga verdunnen met water proberen, maar als dat niet werkt ga ik me afvragen of ik er nog wel mee door moet gaan.
je kan ook tabletten kopen. Ik dronk thuis weleens sap van oceans spray ofzo, uit een glazen fles. Dat was erg lekker en niet zuur. Het was gemaakt uit witte amerikaanse cranberry ofzo. De andere varianten waren ook goed te pruimen.
Oud 25-06-2007, 20:01
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 24-06-2007 @ 22:47 :
je kan ook tabletten kopen. Ik dronk thuis weleens sap van oceans spray ofzo, uit een glazen fles. Dat was erg lekker en niet zuur. Het was gemaakt uit witte amerikaanse cranberry ofzo. De andere varianten waren ook goed te pruimen.
Tabletten krijg ik niet weg, ik kan dat soort dingen nooit doorslikken
Behalve de pil maar die was zo miniscuul destijds...
Of ik moet ervoor kiezen elke keer te hannessen met tabletten in kleine stukjes breken als ik dan zo'n ding moet innemen.

De drank die ik gekocht heb is van Terschellinger. Er stond geen andere naast die en het huismerk. En ik heb geen id waar ik nog meer cranberrysap kan kopen behalve bij de gezondheids (reform) winkel.
Oud 25-06-2007, 21:15
ekki
ekki is offline
Die tabletten zijn niet in stukjes te breken. Is zo'n plastic hulsje met 'poeder' erin geloof ik (of geen poeder, whtvr, maar niet echt in stukken te breken iig). Of ze moeten ook anders bestaan, maar dat heb ik iig niet niet gezien.

Ze slikken wel makkelijk weg omdat ze zo glad zijn. En helpen beter dan van dat sap. Maarja, als je het niet kunt, dan houdt het natuurlijk op.
Oud 26-06-2007, 10:27
Verwijderd
ocean spray sap is gewoon in supermarkten te koop, maar het is geen 100 % sap maar er zit suikerwater bij. Dus daar moet je meer van drinken om hetzelfde effect te hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 10:28
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-06-2007 @ 11:27 :
ocean spray sap is gewoon in supermarkten te koop, maar het is geen 100 % sap maar er zit suikerwater bij. Dus daar moet je meer van drinken om hetzelfde effect te hebben.
oeh daarom wast zo lekker
Oud 26-06-2007, 10:31
Poepkind
Poepkind is offline
Oke recept voor Qs. Heerlijk zoet.

Men neme cranberry en men neme suiker, half om half. Je moet de cranberry samen met de suiker vermalen in de blender tot het fijn is. Dit in een steriele pot. In de koelkast is het echt heel erg lang houdbaar.

Deze puree kan je overal doorheen doen. Je kan er limonade van maken, door de thee, over yohurt en toetjes. Het is heel erg lekker, mijn moeder maakt het altijd. Je kan het ook puur eten, yam!
Oud 26-06-2007, 19:32
XQseMe2
XQseMe2 is offline
De verkoper in de gezondheidswinkel zei dat ik de ongezoete versie van Cr.sap moest nemen omdat suiker funest is als je een blaasontsteking hebt. Maar ja...ik loop nu al sinds gister rond met erg aanwezige maagpijn en sinds gister heb ik het ook niet meer gedronken, al was in ondertussen al begonnen met verdunnen met water. Ik drink nu gewoon alleen nog maar zoveel water & thee en ik wacht tot de maagpijn weer een beetje gaat liggen.
Oud 26-06-2007, 19:49
Verwijderd
Citaat:
XQseMe2 schreef op 26-06-2007 @ 20:32 :
De verkoper in de gezondheidswinkel zei dat ik de ongezoete versie van Cr.sap moest nemen omdat suiker funest is als je een blaasontsteking hebt. Maar ja...ik loop nu al sinds gister rond met erg aanwezige maagpijn en sinds gister heb ik het ook niet meer gedronken, al was in ondertussen al begonnen met verdunnen met water. Ik drink nu gewoon alleen nog maar zoveel water & thee en ik wacht tot de maagpijn weer een beetje gaat liggen.
Suiker kan echt geen kwaad hoor; het gaat er om dat er veel vit.C in je urine terecht komt, want dat is zuur. Suiker plas je niet uit, tenzij je suikerziekte hebt. En dus wordt je urine er ook niet minder zuur van.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2007, 19:53
da leentjuh
da leentjuh is offline
Als je nog steeds blaasontsteking denkt te hebben zou ik maar keer langs de huisarts gaan, want alleen een beginnende blaasontsteking kun je mbv cranberrycapsules/veel water wegkrijgen.. En wachten tot je echt heel ziek bent valt niet aan te raden (spreek uit ervaring). En is slecht voor je nieren.
Oud 27-06-2007, 20:17
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Ik ben vandaag naar de huisarts gegaan, want de buikpijn die 2dgn geleden zo'n beetje was komen opzetten is gisteren zó erg geworden en vannacht nog erger dat ik niet meer kon slapen vd pijn en niet meer kon lopen zowat dus het was & overduidelijk dat ik medische hulp niet meer zo snel naast me neer kon leggen.

Hij heeft gekeken naar mn blaas (urine onderzocht ook) en zei dat hij niet denkt dat ik een blaasonsteking heb halende uit de resultaten. Geen reacties die je bij BO krijgt, geen pijn enzo. Wat hij wel meegaf aan medicijnen waren voor mn maag, en de buikpijn is ondertussen na innemen vd meds al een béétje gaan liggen. Ik moet nu 10dgn deze gebruiken en dan na de 10dgn teruggaan en weer mn urine meenemen en dan gaat hij verder kijken hoe het met mn maag is, en hoe het met mn ik-moet-zo-vaak-naar-de-wc-klachten gaat.

Het is iig duidelijk dat de extreme maagpijn is ontstaan door het drinken vd cranberry sap. Het was té zuur voor mijn maag, iig te vaak.
Nou, we zullen zien wat er gebeurt
Oud 29-06-2007, 15:35
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-06-2007 @ 11:27 :
Je kunt beter de suikervrije versie nemen. Suiker verandert de pH in je lichaam erg, iets wat je niet wilt als je al blaasontsteking hebt, omdat de pH dan al niet normaal meer is.
Cranberrietabletten/capsules kunnen ook, maar zorg dan wel dat je er genoeg bij drinkt. het principe om blaasontsteking weg te krijgen is eigenlijk gewoon ;

De bacteriËn in je blaas en plasbuis vooral vermenigvuldigen snel, dus als je weinig drinkt wordt het alleen maar erger. Gewoon veel drinken en dan moet je veel plassen; je geeft de bacterien dan steeds minder kans zich te vermenigvuldigen, omdat je ze steeds uitplast.
Ook al kan het echt heel pijn doen, of komen er maar een paar druppels uit, toch proberen.

Wel op letten dat je geen rugpijn /nierpijn krijgt, dan gaat de infectie omhoog en zul je toch uiteindleijk antibiotica moeten en het nadeel daarvan is dat je daarna weer minder weerstand hebt en je het vaak gewoon weer terug krijgt.

Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 16:13
DDM
DDM is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 29-06-2007 @ 16:35 :
Je kunt beter de suikervrije versie nemen. Suiker verandert de pH in je lichaam erg, iets wat je niet wilt als je al blaasontsteking hebt, omdat de pH dan al niet normaal meer is.
Hoe verandert suiker de pH in het lichaam en wat is er aan de pH veranderd tijdens een blaasontsteking?
Oud 29-06-2007, 16:26
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 29-06-2007 @ 16:35 :

De bacteriËn in je blaas en plasbuis vooral vermenigvuldigen snel, dus als je weinig drinkt wordt het alleen maar erger. Gewoon veel drinken en dan moet je veel plassen; je geeft de bacterien dan steeds minder kans zich te vermenigvuldigen, omdat je ze steeds uitplast.
Ook al kan het echt heel pijn doen, of komen er maar een paar druppels uit, toch proberen.

Naast dat het helpt tegen de blaasontstekening is veel drinken ook fijn omdat je dan *echt* moet plassen. Als je een paar druppels moet plassen doet het echt 10x zoveel pijn als wanneer je echt moet plassen. En als je aan een stuk door blijft drinken moet je gewoon elke 10 minuten plassen en ook *echt* plassen.

Zoals hierboven al staat had ik niet zo lang geleden nog een hele heftige blaasontsteking. Ik heb die avond 4 liter of zo gedronken. Iedere keer zo'n glas van 0,2 liter met water gevuld. Als ik 1 glas op had moest ik 5 a 10 minuten later plassen. En zodra ik terug kwam van de wc weer opnieuw gevuld en leeg gedronken. Ik ben die hele avond elke 10 minuten naar de wc gerend maar het deed iig minder pijn en de volgende dag zag het er stukken beter uit.
Oud 01-07-2007, 11:09
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
DDM schreef op 29-06-2007 @ 17:13 :
Hoe verandert suiker de pH in het lichaam en wat is er aan de pH veranderd tijdens een blaasontsteking?
pH in vagina hoort 5 te zijn, bij blaasontsteking is die pH verhoogd, waardoor bacterien beter gedijen.

Suiker en veel koolhydraten zorgen voor een hogeren pH waarde in je bloed, waardoor candida schimmel zich goed in je lichaam kan standhouden. En candida schimmel zorgt voor ongunstig milieu in je darmen waardoor je daar veel meer bacterien krijgt, die ook weer sneller (door afvegen op wc, of door sex) in je vagina terecht kunnen komen.

Ik ben wat slecht in uitleggen, maar daar komt het op neer
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten