![]() |
||
Citaat:
Ik heb eerder zoiets als dit gevoeld maar dat was maar heel eventjes omdat ik toen ook (nog) meer water ging drinken en ik vermoed dat ik het toen heb weggedronken. Dus weer meer water/thee drinken ga ik doen, en ik ga dat cranberrysap ook proberen want dat heb ik vaker gehoord bij mensen die een blaasontsteking hebben. Ieder geval vast bedankt iedereen tot nu toe voor de tips. Als het aan blijft houden, ga ik alsnog naar de huisarts ![]()
||
Citaat:
En capsules weet ik nu al krijg ik niet weg. Ik ben echt een pietlut met pillen doorslikken ![]() Werkt hopelijk net zo goed ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Op school heb ik geleerd dat het wel een goede indicator is, en in de praktijk heb ik geen ervaring met een onjuiste uitslag (hoewel het niet altijd daarna naar het laboratorium wordt gestuurd).
||
Citaat:
Hmm, misschien ben ik ook wel een geval apart.
||
Citaat:
||
Citaat:
We hebben het over de teststrookjes met verschillende velden voor nitriet, glucose, ph, ketonen etc.
||
Citaat:
Maar wat bij mij ook speelt is dat ie sowieso hoge nitriet (oid) aan kan geven ivm catheteriseren en ik denk misschien dat ik ook wel wat te weinig nitraat binnenkrijg.. Alleen wel irritant dat ie heel vaak gewoon aangeeft dat er niks mis is, terwijl ik dan wel blaasontsteking heb.
||
Citaat:
Maar ik heb ook een keer echt een hele pijnlijke 'acute' blaasontsteking gehad. Die heb ik maar niet weggedronken, ben wel even naar de arts geweest. Toen kon ik echt niet meer slapen van de pijn. Als het zo is of je hebt koorts, dan moet je echt naar de huisarts gaan.
||
Citaat:
Maar dat maakt toch niet uit of het vantevoren is of erna?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Heb vandaag trouwens cranberry sap gekocht. My God!! Dat spul is echt zúúr!!! ![]() ![]() Zolang het maar werkt, dan vinnik het allemaal allang best ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Behalve de pil maar die was zo miniscuul destijds... Of ik moet ervoor kiezen elke keer te hannessen met tabletten in kleine stukjes breken als ik dan zo'n ding moet innemen. De drank die ik gekocht heb is van Terschellinger. Er stond geen andere naast die en het huismerk. En ik heb geen id waar ik nog meer cranberrysap kan kopen behalve bij de gezondheids (reform) winkel.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Cranberrietabletten/capsules kunnen ook, maar zorg dan wel dat je er genoeg bij drinkt. het principe om blaasontsteking weg te krijgen is eigenlijk gewoon ; De bacteriËn in je blaas en plasbuis vooral vermenigvuldigen snel, dus als je weinig drinkt wordt het alleen maar erger. Gewoon veel drinken en dan moet je veel plassen; je geeft de bacterien dan steeds minder kans zich te vermenigvuldigen, omdat je ze steeds uitplast. Ook al kan het echt heel pijn doen, of komen er maar een paar druppels uit, toch proberen. Wel op letten dat je geen rugpijn /nierpijn krijgt, dan gaat de infectie omhoog en zul je toch uiteindleijk antibiotica moeten en het nadeel daarvan is dat je daarna weer minder weerstand hebt en je het vaak gewoon weer terug krijgt. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Zoals hierboven al staat had ik niet zo lang geleden nog een hele heftige blaasontsteking. Ik heb die avond 4 liter of zo gedronken. Iedere keer zo'n glas van 0,2 liter met water gevuld. Als ik 1 glas op had moest ik 5 a 10 minuten later plassen. En zodra ik terug kwam van de wc weer opnieuw gevuld en leeg gedronken. Ik ben die hele avond elke 10 minuten naar de wc gerend maar het deed iig minder pijn en de volgende dag zag het er stukken beter uit.
||
Citaat:
Suiker en veel koolhydraten zorgen voor een hogeren pH waarde in je bloed, waardoor candida schimmel zich goed in je lichaam kan standhouden. En candida schimmel zorgt voor ongunstig milieu in je darmen waardoor je daar veel meer bacterien krijgt, die ook weer sneller (door afvegen op wc, of door sex) in je vagina terecht kunnen komen. Ik ben wat slecht in uitleggen, maar daar komt het op neer ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Blaasontsteking.. Anoniem-mens | 15 | 29-07-2010 12:59 | |
Lichaam & Gezondheid |
Blaasontsteking ThunderShock | 7 | 12-07-2010 22:56 | |
Lichaam & Gezondheid |
Blaasontsteking Fosca | 4 | 28-02-2008 12:14 | |
Lichaam & Gezondheid |
blaasontsteking ~*kar*~ | 37 | 24-01-2007 17:53 | |
Lichaam & Gezondheid |
van blaasontsteking naar chronische blaasontsteking? Verwijderd | 15 | 05-12-2006 13:42 | |
Lichaam & Gezondheid |
Blaasontsteking? Konijn | 5 | 14-04-2004 18:23 |