Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2007, 16:18
Yves23
Yves23 is offline
hey iedereen,

iets meer dan een maand geleden zijn ik mijn toenmalige vriendin uit elkaar gegaan. De beslissing kwam van haar kant, maar ze wil nog wel vrienden blijven.

De reden dat we uit elkaar gingen is dat het gewoon niet meer ging, we hadden steeds discussies, en dit over de domste dingen eerst.
Nu, na een maand heb ik het nog steeds moeilijk met de breuk. Ik hoor bijna niets meer van haar, tenzij ik zelf tegen haar begin op msn. We hadden wel afgesproken elkaar wat gerust te laten, maar toch is het niet gemakkelijk. Ondertussen zit ikzelf ook in een enorm moeilijke periode, mijn hond is net overleden en zit ook in mijn herexamens.

Ik heb veel aan vrienden rondom mij, maar er zijn nog wel steeds een aantal gevoelens die ik opkrop. Oa over die herexamens en mijn overleden hond. Daar ik met mijn toenmalige vriendin over alles kon praten, dat wij enorm open en eerlijk zijn tegenover elkaar, is het dan ook moeilijk om dit niet tegen haar te zeggen. Ik wil met haar praten, maar zelf denkt ze dat er andere en betere mensen zijn waarmee ik hierover kan praten...

Ik weet echt niet hoe ik hier serieus over geraak. Uitgaan is geen optie op dit moment doordat ik moet studeren. Het is gewoon ontzettend moeilijk eigelijk...

Groetjes,
Yves

Laatst gewijzigd op 11-08-2007 om 16:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2007, 16:45
Smokin'
Smokin' is offline
Buckle up. Val haar niet lastig met je gejammer. Soms moeten mensen door moeilijke tijden. Studeer door en ga lekker de stad in als de tentamens voorbij zijn. Zo is het nou eenmaal.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 16:50
Pluis
Pluis is offline
Ik snap dat je je exvriendin mist om het luisterend oor, maar je zal toch echt een van je vrienden in vertrouwen moeten nemen wil je toch je verhaal kwijt. Je kan haar nou eenmaal niet meer gebruiken als praatpaal. Begin er eens voorzichtig over tegen je vrienden, er zit er vast wel eentje tussen die wil luisteren en er iets zinnigs over kan zeggen.
Oud 11-08-2007, 17:27
Yves23
Yves23 is offline
Citaat:
Pluis schreef op 11-08-2007 @ 17:50 :
Ik snap dat je je exvriendin mist om het luisterend oor, maar je zal toch echt een van je vrienden in vertrouwen moeten nemen wil je toch je verhaal kwijt. Je kan haar nou eenmaal niet meer gebruiken als praatpaal. Begin er eens voorzichtig over tegen je vrienden, er zit er vast wel eentje tussen die wil luisteren en er iets zinnigs over kan zeggen.
Ben ik het helemaal mee eens, maar ze heeft altijd gezegd dat we de beste vrienden gingen blijven. Ik weet ook wel dat je terug naar elkaar moet toegroeien, er is tenslotte toch wel wat gebeurt, maar om zomaar even alles te laten bij wat het is... Neen, dat lukt me echt niet.

Bedankt voor de raad alvast!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 17:28
Nona
Nona is offline
Inderdaad, een ander vinden om mee erover te praten. Je moeder, vader, broers, zussen, vrienden? Schrijf je gedachten anders eens op en lees het later even terug, dat kan nog weleens helpen om te relativeren.
Hoe dan ook, je hebt haar niet nodig om mee te praten. Het is mooi dat je haar zo veel hebt kunnen vertellen, maar dat maakt haar als persoon geen noodzakelijk onderdeel van jouw leven. Zoiets kun je weer met anderen opbouwen, al is dat misschien op een andere manier.
Oud 11-08-2007, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Yves23 schreef op 11-08-2007 @ 18:27 :
Ben ik het helemaal mee eens, maar ze heeft altijd gezegd dat we de beste vrienden gingen blijven. Ik weet ook wel dat je terug naar elkaar moet toegroeien, er is tenslotte toch wel wat gebeurt, maar om zomaar even alles te laten bij wat het is... Neen, dat lukt me echt niet.

Bedankt voor de raad alvast!
Is lastig. Bijna iedereen zegt dat ze goede/beste vrienden willen blijven, al was het maar omdat je zo gewend bent aan iemand in je leven. Meestal lukt het niet echt, helemaal niet in het begin. Het kan heel goed dat ze het nu toch nog te moeilijk/ongemakkelijk vindt om echt close met je te zijn.

En je kunt maar beter wel alles even laten bij wat het is, want je hebt weinig keus Er zijn genoeg mensen met wie je momenteel beter kunt praten dan met haar. Helemaal omdat je denk ik ook óver haar wilt/moet praten, om er rustig overheen te kunnen komen.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 19:33
Yves23
Yves23 is offline
Ze is wel 3 jaar lang niet enkel mijn 'lief' geweest, maar ook mijn beste vriendin.
Ze liet me trouwes weten dat ik goe bezig was haar te laten doen, maar heb wel de fout gemaakt haar te contacteren... Heb ondertussen wel met haar gepraat, en doe verder waarmee ik bezig was voor ik haar vandaag probeerde te contacteren.

Ik ga me nu proberen concentreren op mijn studie, maar met de hulp van vrienden moet da wel lukken.

Iedereen bedankt voor de reactie!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Yves23 schreef op 11-08-2007 @ 20:33 :
Ze is wel 3 jaar lang niet enkel mijn 'lief' geweest, maar ook mijn beste vriendin.
Ze liet me trouwes weten dat ik goe bezig was haar te laten doen, maar heb wel de fout gemaakt haar te contacteren... Heb ondertussen wel met haar gepraat, en doe verder waarmee ik bezig was voor ik haar vandaag probeerde te contacteren.

Ik ga me nu proberen concentreren op mijn studie, maar met de hulp van vrienden moet da wel lukken.

Iedereen bedankt voor de reactie!
Oh, ik snap het ook wel, bij mij en ex-lief is het nu ook na bijna 3 jaar uit Het verschil is alleen dat hij en ik allebei achter de beslissing staan en daarom is het gemakkelijker om vrienden te proberen te zijn. Er is geen sprake van dat de een de ander terug wil ofzo, of dat de een de ander niet meer kan uitstaan. Als de beslissing om het uit te maken van haar kwam, kan ik me goed voorstellen dat zij zich ongemakkelijk voelt bij contact met jou - niet omdat ze je niet meer wil zien, maar omdat het heel lastig is om vrienden te zijn als je uit een relatie komt en helemaal als je niet allebei er van overtuigd bent dat het zo beter is....
Met citaat reageren
Oud 11-08-2007, 20:33
Yves23
Yves23 is offline
Dankje wel voor dat antwoord, daar heb ik enorm veel aan!

Dank je!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 21:48
madelief21
madelief21 is offline
SMOKIN SCHREEF:

Buckle up. Val haar niet lastig met je gejammer. Soms moeten mensen door moeilijke tijden. Studeer door en ga lekker de stad in als de tentamens voorbij zijn. Zo is het nou eenmaal.

Waarom reageer jij altijd op het liefdesforum met een hele volle trucendoos? Deze jongen geeft aan een fijne relatie gehad te hebben zonder trucjes en het zou daarom fijn zijn als daar dus alleen mensen op reageren die een beetje begrip hebben voor zijn situatie. Waarom heb je eigenlijk geen foto van jezelf in het fotoboek casanova met je grote mond?

En voor Yves! Succes met het verwerken.

Laatst gewijzigd op 12-08-2007 om 22:06.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 22:06
oelekeboeleke
oelekeboeleke is offline
Ja nouja ik begrijp de situatie en zou waarschijnlijk met dezelfde gevoelens zitten dus ik hoop van harte voor je dat je vriendin toch vrienden wil blijven en me je wilt praten. Maar goed sta goed tegenoer de hele gang van zaken en veel succes ermee! Madelief, mooie uitspraak! ...

Laatst gewijzigd op 12-08-2007 om 22:15.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 22:09
Yves23
Yves23 is offline
Heb geprobeert met haar te praten, maar ze wil absoluut niet.
Ik kan mijn gevoelens zomaar niet bloot leggen aan iedereen, hoe graag ik ook zou willen. Zeker niet omdat de meeste van mijn maten haar ook goed kennen en nog af en toe zien.

Ik moet zowiezo wel met iemand kunnen praten hierover. Heb dit al gedaan met mijn ouders, ook over de stukgelopen relatie, maar ik vind hier geen voldoening in. Ik merk gewoon dat ze niet kunnen vatten hoe ik me voel. Ik ben dus van plan de hulp in te roepen van een psycholoog, iemand die echt weet hoe hij me moet behandelen... Iemand die mij raad kan geven mij over haar te zetten.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 00:18
Verwijderd
Psycholoog? Stel je niet aan zeg. Vergeet haar, zorg dat je nog zo min mogelijk met haar in contact komt en zoek een ander.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 00:35
Verwijderd
Daarom lopen zaken als het Riagg dus heel goed, ondanks dat er weinig tot geen goede psychologen zitten.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2007, 03:12
Verwijderd
Tsja.... wat jenodig hebt is een paar leuke, goede vrienden, die je echt snappen. Voor de rest, gun het tijd.

Ik kom net uit een relatie van 4 en half jaar, 6 week geleden uit van zijn kant.

Is moeilijk, om te concentreren op dingen etc.

Wat wel helpt is jezelf een beetje dwingen om vrolijk te zijn, en leuke dingen te doen. Dat werkt in elk geval voor mij, maar dan nog gaat het met zijn ups en downs... tsja.

Een psycholoog inzetten is ook zo drastisch, geeft het wat meer tijd?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 15:05
Yves23
Yves23 is offline
Het probleem is dat er buiten die stukgelopen relatie nog teveel andere dingen gebeurt zijn waarmee ik zowiezo ookal moeilijk zou hebben.

Ik probeer me sterk te houden hoor, maar alles bij elkaar is het gewoon te moeilijk.

Ik kan wel praten met vrienden, maar die hebben allemaal wel iets te maken met het meisje waarmee ik samen was. Dat praat gewoonweg ook enorm moeilijk en doet mij ook steeds aan haar terugdenken naderhand. Echt leuk en gemakkelijk is het allemaal niet hoor.

Ik weet ook wel dat ik er na een tijdje vanaf geraak, dat is ook normaal, maar door allerlei andere zaken gaat het gewoon een pak trager...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 15:24
Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
Yves23 schreef op 11-08-2007 @ 17:18 :
hey iedereen,

iets meer dan een maand geleden zijn ik mijn toenmalige vriendin uit elkaar gegaan. De beslissing kwam van haar kant, maar ze wil nog wel vrienden blijven.

De reden dat we uit elkaar gingen is dat het gewoon niet meer ging, we hadden steeds discussies, en dit over de domste dingen eerst.
Nu, na een maand heb ik het nog steeds moeilijk met de breuk. Ik hoor bijna niets meer van haar, tenzij ik zelf tegen haar begin op msn. We hadden wel afgesproken elkaar wat gerust te laten, maar toch is het niet gemakkelijk. Ondertussen zit ikzelf ook in een enorm moeilijke periode, mijn hond is net overleden en zit ook in mijn herexamens.

Ik heb veel aan vrienden rondom mij, maar er zijn nog wel steeds een aantal gevoelens die ik opkrop. Oa over die herexamens en mijn overleden hond. Daar ik met mijn toenmalige vriendin over alles kon praten, dat wij enorm open en eerlijk zijn tegenover elkaar, is het dan ook moeilijk om dit niet tegen haar te zeggen. Ik wil met haar praten, maar zelf denkt ze dat er andere en betere mensen zijn waarmee ik hierover kan praten...

Ik weet echt niet hoe ik hier serieus over geraak. Uitgaan is geen optie op dit moment doordat ik moet studeren. Het is gewoon ontzettend moeilijk eigelijk...

Groetjes,
Yves
Dude, snap out of it..
Leid je leven, en wees blij met wat je nu heb.. je kon het erger hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 01:33
Audrey
Audrey is offline
Gaat het al wat beter met je Yves? Ik kan je situatie goed begrijpen.

Ik heb het vorige week uitgemaakt met mijn vriend en ik kan begrijpen dat zij geen contact met je zoekt.
Ze is vast bang dat ze je weer hoop geeft en wil je zo min mogelijk pijn doen. En voor haar is het vast ook moeilijk.

Soms is het beter om alles van een afstandje te bekijken. Het even te laten rusten. En het is inderdaad vervelend dat je niet uit kunt gaan. Niet echt makkelijk om je gedachten in je boeken te houden.

Succes met je examens en als je daar mee klaar bent moet je maar eens goed weggaan en een paar pintjes drinken. (het is gewoon een verwerkingsproces en het enige wat je helpt is tijd)
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 12:30
Verwijderd
Het is helemaal niet vreemd dat je het er nog moeilijk mee hebt, jullie zijn zo lang samen geweest en het is pas zo kort uit. Zoiets heeft tijd nodig.
Als je niemand kent om mee te praten, kun je ook je gevoelens structureren door ze op te schrijven. Maar als je niet onmiddelijk daarna weer helemaal blij bent, betekent dat niet dat het niet hielp; zo makkelijk gaat het nu eenmaal vaak niet.
Wacht nog wat af, probeer positief te denken, dat helpt en leid jezelf af door te zorgen dat je genoeg te doen hebt, maar dat gaat vanzelf als je moet leren.

Een vriendschap met haar beginnen kan pas echt als je over haar heen bent. Zo lang jij stiekem hoopt om haar terug te krijgen terwijl zij dat niet wil, is de verhouding tussen jullie heel scheef en dat is geen goede basis voor een vriendschap. Bovendien is het moeilijk om het uitgaan te verwerken als je haar nog regelmatig ziet, omdat je er dan steeds weer mee geconfronteerd raakt.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 13:06
Yves23
Yves23 is offline
Ik heb haar gistere voor het eerste terug gezien sinds onze breuk. We hebben ook een goed gesprek gehad eigelijk. Ze wil zelf ook vrienden blijven, wat al een goede stap in de juiste richting zou zijn.
Ik hoop nog wel dat we ooit terug samen zijn ja, maar op dit moment zou ik dat voor mezelf ook niet kunnen.

Mijn gevoelens schrijf ik neer ja, vooral voor mezelf dan. Ik heb wel 1 tekst die ik hier wil zetten, die ook mijn gevoelens volledig weergeven. Zodat jullie toch een idee hebben van wat ik voel enzo.

En voor iedereen die dit melig vinden of belachelijk of eender wat, onthou u van enige commentaar want daar heeft niemand toch iets aan...

I met you when I was nineteen
You were the most beautiful girl I’ve ever seen
And the love I gave you came straight from the heart
The reason why? We were one part!

[chorus]
Why did you leave me?
Was it for you or just because I was who I am?
Why did you leave me?
We are not that different, just let me be your man!

We had our moments, good and bad
And so I realise, you were the best thing I ever had
The only thing I can say is that you were my sweetheart

[chorus]
...

Evertytime when we woke up
I could never guess we would ever breakup
I love you so much, and being without you is so hard

[chorus]
...

Right now I am afraid
that you find someone else, that I will feel betrayed.
when we started our relationship, I never wished us to be apart
The reason why? You are the girl that fits right into my heart!

[chorus x2]
...
...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 13:21
Smokin'
Smokin' is offline
Jezelf wentelen in je eigen verdriet met sentimentele liedjes..verleidelijk maar niet echt handig.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 13:23
Yves23
Yves23 is offline
voor mij wel, want ik voelde me enorm goed nadat ik dit geschreven had.

Het is ook niet de bedoeling dat ze dit gaat lezen, of ooit zal horen. Ik schrijf het niet voor haar, maar voor mezelf!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 13:33
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Yves23 schreef op 18-08-2007 @ 14:23 :
Ik schrijf het niet voor haar, maar voor mezelf!
En voor ons
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 13:36
Yves23
Yves23 is offline
ni persé, anders had ik het er al veel eerder opgezet...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 13:53
Smokin'
Smokin' is offline
Die clichés zijn wel cool..
'we were one'
'why did you leave me'
'moments, good and bad'

Nice. Maar weet je echt niet waarom het is uitgegaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2007, 15:32
Yves23
Yves23 is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 18-08-2007 @ 14:53 :
Die clichés zijn wel cool..
'we were one'
'why did you leave me'
'moments, good and bad'

Nice. Maar weet je echt niet waarom het is uitgegaan?
tuurlijk weet ik dit wel, maar het gaat hem meer om het zinnetje dat er achter komt.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 16:03
Southtown
Southtown is offline
Citaat:
Yves23 schreef op 11-08-2007 @ 17:18 :
Uitgaan is geen optie op dit moment doordat ik moet studeren.
Je gaat me nu toch niet vertellen dat je al je vrije tijd studeert? Dat dacht ik al. Desnoods offer je iets dat je minder interesseert (zoals tv-kijken, dat is toch meestal nutteloos) op om te kunnen socializen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 16:13
Yves23
Yves23 is offline
tuurlijk doe ik genoeg dingen met mensen om me heen. Maar dat telt voor mij niet als uitgaan... Uitgaan is voor mij naar feestjes gaan tot de vroege morge...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 18:11
llell
llell is offline
Toen ik het uitmaakte kwam mijn ex ook telkens bij mij nog zielig lopen doen (vaak om ons). Dat creeërde bij mij een ontzettende afkeer tegen hem, misschien zijn we daarom wel geen vrienden meer...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 21:41
Yves23
Yves23 is offline
Citaat:
llell schreef op 18-08-2007 @ 19:11 :
Toen ik het uitmaakte kwam mijn ex ook telkens bij mij nog zielig lopen doen (vaak om ons). Dat creeërde bij mij een ontzettende afkeer tegen hem, misschien zijn we daarom wel geen vrienden meer...
ik doe absoluut niet zielig bij haar. Misschien moet je alles nog eens opnieuw lezen
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 08:18
Poepkind
Poepkind is offline
Ik snap best dat het lastig is! Het is net uit met mijn vriendje, en dan doemen zich opeens allerlei problemen aan (die niet echt te maken hebben met hem). Maar om hem daarmee meteen nadat het uit is lastig te gaan vallen Ik heb gelukkig hele leive vrienden, dus die heb ik allemaal gebeld en gesproken, ook heb ik een paar afspraken staan voor de gezelligheid met ze. Gelukkig zijn mijn ouders en zusje er ook voor me. Nu is het leven een stuk zonniger. Mijn advies, zoek lieve vrienden
Oud 19-08-2007, 08:25
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Pluis schreef op 11-08-2007 @ 17:50 :
Ja dit.
Je wilt juist naar diegene toe waarmee je altijd het fijnst kon praten, maar diegene is er nu niet meer. Zoek daar een vervanger voor, anders blijf je steeds naar je ex toe willen
Oud 19-08-2007, 15:18
llell
llell is offline
Citaat:
Yves23 schreef op 18-08-2007 @ 22:41 :
ik doe absoluut niet zielig bij haar. Misschien moet je alles nog eens opnieuw lezen
Dat idee kreeg ik anders wel. Het was meer als raad bedoeld, niet als beschuldiging.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 15:59
Yves23
Yves23 is offline
Ik haar 2 keer gesproken via msn en 1 keer int echt (afgelopen vrijdag), dus hoe kan ik dan in godsnaam zielig doen bij haar?

Ik bezie het ook niet als een beschuldiging hoor. De situatie vorige week en die van nu is gewoon al compleet anders
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 17:52
Southtown
Southtown is offline
Citaat:
Yves23 schreef op 18-08-2007 @ 17:13 :
tuurlijk doe ik genoeg dingen met mensen om me heen. Maar dat telt voor mij niet als uitgaan... Uitgaan is voor mij naar feestjes gaan tot de vroege morge...
Uitgaan is gewoon ergens naartoe gaan waar veel mensen zijn die daar zijn om uit te blazen en andere ontmoeten.
Fuiven, dát is tot in de vroege uurtjes in de ochtend naar feestjes gaan
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 18:01
Yves23
Yves23 is offline
joa, dat is dan anders in België zeker
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 18:14
Southtown
Southtown is offline
Citaat:
Yves23 schreef op 19-08-2007 @ 19:01 :
joa, dat is dan anders in België zeker
A rose by any other name...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 18:27
Armoed
Armoed is offline
@Topicstarter

Print die tekst uit, plak het op je spiegel en kijk er elke morgen naar.

Houd ons op de hoogte hoe je zelfbeeld verandert.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 18:36
Yves23
Yves23 is offline
Citaat:
Armoed schreef op 19-08-2007 @ 19:27 :
@Topicstarter

Print die tekst uit, plak het op je spiegel en kijk er elke morgen naar.

Houd ons op de hoogte hoe je zelfbeeld verandert.
Het deed me goed die tekst te schrijven, en voor de rest doe ik er nu niets mee. Het is niet de bedoeling dat ik elke dag dat ding lees eh, integendeel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten